Кәсіби этика




Презентация қосу
СӨЖ
Тақырыбы:Кәсіби этика

Орындаған:
Жоспар
1. Кіріспе
2. Негізгі бөлім:
а) Кәсіби этиканың негізгі санаттары;
ә) Кәсіби этика функциялары;
б) Кәсіби этиканың негізгі нормалары.
3. Қорытынды
4. Пайданылған әдебиеттер
Кіріспе
Этика (грек. ethos – дағды, әдет-ғұрып) – зерттеу нысаны мораль, адамның мінез-құлқы болып
табылатын ежелгі теориялық пәндердің бірі.
Этика үш бөліктен тұрады:
теориялық этика;
нормативті этика;
эмпириялық этика.
Теориялық этика — этиканың негізгі үғымдарын, оның зерттеу пәнін, ғылым ретінде даму тарихын
зерттейді.
Нормативті этика — негізгі этикалық категорияларды: мейірімділік пен катыгездік, ізгілік пен
жауыздык, ұят, абырой, парыз және т.б. қарастырады.
Эмпириялық этика — белгілі бір кезеңдердегі адамзат үйымдарының накты адамгершілік келбеті туралы
түсінік береді
Қолданбалы этика бөлімдері:
I. Компьютерлік этика
II. Медициналық этика
III. Кәсіби этика
IV. Әлеуметтік этика
V. Саяси этика
VI. Экологиялық этика
VII. Іскерлік этика
VIII. Заң этикасы
Негізгі бөлім
"Этика" және "кәсіби этика" ұғымдарының өзара байланысы»
адамдар
Этика
Кәсіби этиканың ерекшелігі
Кәсіби этика адамдардың әдеттегі көріністерінде, олардың практикалық еңбек
қызметінде әрекет етеді; Еңбек саласындағы мораль әлеуметтік сипатта болуы мүмкін
(кәсіпкер, менеджер және т. б. мораль);
Кейбір кәсіптердің қызметкерлеріне жоғары талаптар қойылады;
Тұлғаның маңызды сипаттамалары кәсіби қасиеттер, еңбекке деген көзқарас болып
табылады. Адамның адамгершілік қасиеттері оның кәсіби жарамдылығының
шарттарының бірі ретінде қарастырылады;
Кәсіби мораль қоғамдық санамен, жалпы қабылданған моральдық нормалар жүйесімен
тығыз байланыста. Еңбек этикасын бұзу жалпы моральдық қағидаларды бұзуға әкеп
соғады, қоғамға зиян келтіреді.

Кәсіби мораль-бұл еңбек қызметі саласындағы нормативтер мен
талаптардың жиынтығы, оның ішінде іске асыру тәсілдері мен
практикалық нәтижелерін бағалау. Кәсіби мораль мамандарға қойылатын
моральдық талаптардың қоғамда жалпы қабылданған нормалар мен мінез-
құлық дәстүрлерінен айырмашылықтарын көрсетеді.
"Кәсіби этика" және "кәсіби мораль"
ұғымдарының арақатынасы
Кәсіби

Сәйкестік
Субъективті фактор
қызметіндегі жоғары
адамгершілік
дәрежесі (нақты
маман, ұжым,
корпорация және т.
б.)
Кәсіби

Сәйкессіздік
Жалпы адамгершілік
бастаулардың
болмауы немесе
олардың аз көлемде
болуы (сапасыз өнім
шығару, оның қазіргі
заманғы талаптарға
сәйкес келмеуі, теріс
пиғылды жарнама
арқылы тұтынушыға
зиян келтіру және т.
б.).
Кәсіби моральдың қасиеттері

1) Нормативтілік-белгілі бір нормалар негізінде
адамдар арасындағы қатынастарды реттеу
2) Императивтік-нормаларды іске асырудың
міндетті сипаты
3) Бағалау- қызметтің соңғы нәтижелерінің
мінез-құлық себептері мен нормаларына
сәйкестігін анықтау
Кәсіби этика нормалары

Сыпайылық
мінез-құлықтың нақты ережелерінде көрініс табады: сәлемдесу, адамға
жүгіну, оның аты мен әкесінің атын есте сақтай білу, оның өмірінің маңызды
күндері (тілектестік, шынайылық)
Әдептілік және сезімталдықназар
біз қарым-қатынаста болған адамдарға терең құрмет, оларды түсіну ниеті мен
іскерлігі, оларға рахат, қуаныш немесе керісінше, тітіркену, босау, ренжіту,
шара сезімін тудыруы мүмкін екенін сезіну. Басқаға құрметтыңдауды білу,
әңгімелесушінің қандай да бір пікірге реакциясын тез және қатесіз анықтау
қабілеті
Қарапайымдылық
адам өзін жақсы көрсетуге ұмтылмайды, басқалардан әлдеқайда ақылды,
өзінің артықшылығын көрсетпейді, өзіне ешқандай артықшылық, ерекше
ыңғайлылық, қызмет көрсетуді талап етпейді
Адалдық, мәселенің мәнін бейнелейді
Міндеттілігі (уәделер мен шарттарды сақтау)
Еңбекқорлық
Әділдік
Кәсіби этиканың жеке қағидалары
Ыңғайлылық
Орындылығы
Консерватизм
Беймәлім
"Зиян келтірме»
Жоғары сапалы жұмыс
Кәсіби құпияны сақтау
Мүдделер қақтығысы
Алқалық
Сын алу құқығы
Қорытынды
Менің ойымша, кәсіби этика бұл адамның өзінің кәсіби борышына көзқарасын
анықтайтын және адамдардың еңбек саласындағы адамгершілік қатынастарын
реттейтін моральдық нормалар жиынтығы (Медициналық,Заңгерлер,Мұғалімдер
және т. б.)
Оған кәсіби борышты орындау үшін қажетті маманның жеке басының
сапасы,мамандардың және олардың қызметі объектілерінің адамгершілік қарым-
қатынасы (дәрігер-науқас, педагог-оқушы және т. б.,маманның (ұжымның) қоғаммен
қарым-қатынасы, еңбек ұжымының ішіндегі адамдардың өзара қарым-қатынасы
және оларды реттейтін нормалар, кәсіптік оқыту мен тәрбиелеудің мақсаттары мен
әдістері жатады.
Кәсіби этика адамдардың әдеттегі көріністерінде, олардың практикалық еңбек
қызметінде әрекет етеді.
Еңбек саласындағы мораль әлеуметтік сипатта болуы мүмкін (кәсіпкер, менеджер
және т. б. мораль).Кейбір кәсіптердің қызметкерлеріне жоғары талаптар
қойылады,тұлғаның маңызды сипаттамалары кәсіби қасиеттер, еңбекке деген
көзқарас болып табылады. Адамның адамгершілік қасиеттері оның кәсіби
жарамдылығының шарттарының бірі ретінде қарастырылады.
Пайдаланған әдебиеттер тізімі:
1. Қоғамдық білім негіздері: Жалпы білім беретін мектептің
қоғамдық-гуманитарлықбағытындағы 10-сыныбына арналған
окулық / Ә.Нысанбаев, Ғ.Есім, М.Изотов, К.Жүкешев, т.б. –
Алматы: «Мектеп» баспасы, 2006 жыл.
2. Разин А. В. Этика: Учебник для вузов, стр.16
3. Введение. О предмете этики // Этика. Под ред. А. А. Гусейнова,
Е. Дубко.
4. Гусейнов А. А. История этических учений. Раздел седьмой.
ЕВРОПА: XIX-XX вв. Глава II. ОСНОВНЫЕ ЭТИЧЕСКИЕ
УЧЕНИЯ. § 5. ФЕНОМЕНОЛОГИЯ.
5. Драч Г. В.Рождение античной философии и начало
антропологической проблематики.Ростов-на-Дону, 2001.

Ұқсас жұмыстар
Халықаралық аудит стандарты
КӘСІБИ ЭТИКАНЫҢ ФУНКЦИЯЛАРЫ МЕН ҚҰРЫЛЫМЫ
Басқарудағы әдеп және этика
Этиканың құрылымы
Этика және Дентология ұғымы
Кәсіби этика және фармацевтикалық деонтология
МЕДИЦИНАЛЫҚ ЭТИКА ЖӘНЕ ДЕОНТОЛОГИЯ
Медициналық этика
Гиппократ анты
Дәрігерлік міндет және құпия
Пәндер