Арнайы психология және педагогикадағы коррекция ұғымы




Презентация қосу
Арнайы психология және
педагогикадағы коррекция
ұғымы

Дайындаған:
Дефектология 1
курс(сырттай) студенті
Кемелханова Камария
Арнайы педагогика
бұл мәдениетпен анықталатын қарапайым педагогикалық жағдайларда білім
алу қиындық туғызатын немесе дамуында физикалық және психикалық
ақауы бар тұлғаларға жалпы педагогикалық әдістер мен құралдар арқылы
арнайы білім берудің теориясы мен тәжірибесі
Арнайы педагогика – педагогиканың бір саласы.Ғылыми пән ретінде
жалпы педагогикалық терминдермен қарат оның арнайы өзіндік түсіндермелі
аппараты қолданылады.
«Арнайы педагогика»және «арнайы білім беру»терминдері заманауи
халықаралық теориялар мен тәжірибелердегі жалпы қабылданған
ұғымдармен сәйкес келеді.
АҚШ-та «special education» түсінігі жалпы нрма бойынша ерекшелінетін
барлық балаларға ,оның ішінде дарында балаларға да қолданылады.
Арнайы педагогика медицина мен арнайы психология салаларымен тағыз
байланыста болатын педагогиканың жеке саласы ретінде өарастырыла
бастады.
Арнайы психология

психикалық дамудағы ауытқушылықтың
себеперін,мәнін,заңдылықтарын,балалардың
танымдық әрекетінің және эмоционалды-еріктік
аясының ,тұлғалық дамуының психологиялық
ерекшеліктерін қарастырады.
Арнайы педагогика мәдениетпен анықталатын қарапайым педагогикалық
жағдайларда білім алу қиындық туғызатын немесе мүмкін емес физикалық
және психикалық дамуында ауытқушылық бар балаларға арнайы білім беру
мен тәрбиелеудің теорилық және қолданбалы аспектілірін әзірлейтін
педагогиканың құрылымды бөлігі,саласы.
«Арнайы педагогика»және «арнайы білім беру» ұғымдар қазіргі уақытта
әлемдік білім беру жүйесіндегі халықаралық педагогикалық теория мен
тәжірибегі заманауи гуманистік бағдарлармен сипатталады.Special
(ерекше,индивидуалды) ұғымның ағылшынша тібірі осы педагогика
саласындағы тұлғалық бағдарды атап көрсетеді.Арнайы педагогиканың
объектісі ерекше білім беруді қажет ететін адамдарға арналған арнайы білім
беру үдерісі болып табылады.
Арнайы педагогика пәнін арнайы оқыту мен тәрбиелеудің теориясы мен
тәжірибесі ; қоғамға әлеуметтік бейімделу мен ықпалдасу мақсаты бойынша
баланы дамутудағы кемшіліктерін жеңуге бағытталған коррекциялық
педагогика жұмысының әдңстері ,мазмүны мен үстанымсдары құрайды.Ол
мүмкіндігі шектеулі адамдардың дамуы мен білім алу ерекшеліктерін
,олардың тұлғалық қалыптасуы және әлеуметтену заңдылықтарын зерттейді.
Арнайы педагогиканың нысаны арнайы оқыту,білім алуда ерекше
қажеттіліктерді бар тұлғаларға арнайы білім беруді педагогикалық феномен
ретінде қарастыру және кемтал тұлғаның бідім алу мәселесін шешуге
бағытталған.
Арнайы педагогика мақсатына қол жеткізу үшін

дамудағы ақаулықты түзету және теңестіру;

орнын толықтыру;

реабилитация(ерте жас кезеңі үшін)

емдік-педагогикалық шаралар жүйесін жүзеге асыру қажет.
Арнайы педагогиканың міндеттері
- арнайы оқыту мен тәрбиелеу теориялыө және әдістемелік әзірлеу;
- дамуында ауытқушылықтары бар балаларды оқуты мен тәрбиелеудың
мазмұны мен әдістерін ,ұстанымдарын айқындау;
- арнайы білім беруді қажет ететін адамдарға педагогикалық білім беруді
айқындау;
- балалардың дамуындағы ауытқулардың алдын алу және еркерту үшін
педагогикалық құралдарды зерттеу ,әзірлеу және жүзеге асыру .
Тәжірибелік міндеттері:
- түрлі арнайы білім беру мекемелеріндегі педагогикалық үдерісті
ұйымдастыру жолдарын ,әдіс-тәсілдерін анықтау;
- арнайы педагогикалық технологияларды жасап ,дайындау;
- арнайы
- даму мүмкіндігі шектеулі адамдарды әлеуметтік-еңбектік бейімдеу үшін
кәсіптік бағдарлау бағдарламаларын әзірлеу;
- арнайы білім беру жүйесіндегі озат педагогикалық тәжірибені жинақтау
және тарату.
Дефектология термині сияқты коррекциялық педагогиканың да диагноз ретте
терминологиялық анықталуында (дефект)нысанды тек оған қатысты
(коррекция )терминімен алмастыру ғана қарастырылған.
Тұтастай алғанда, арнайы білімдік қызмет ретінде денсаулығында шектеулі
мүмкіндіктері бар адамның немесе оның ата-анасының өмірлік жағдайында бұларды
таңдауы, қолдануы немесе қабылдамауы туралы адамға, тұлғаға қатысты
қолданылатын педагогикалық көмек қана сөз болады.
Коррекция термині мұндай арнайы педагогикалық көмектің жеке
технологиялық компоненті болуы мүмкін немесе ол мүмкіндігі шектеулі адамдардың
ортасында қолданылуға құқылы болады.
«Арнайы педагогика» атауы әлемдік білім берудегі қазіргі гуманистік бағыттағы
сәйкестелген: адамды кемсітуге жол бермеу, сыпайылық, таңбаның жоқтығы сияқты
жалпы ұғымдық халықаралық педагогикалық термин ретінде қолданылады.
Special(ерекше, жеке-даралық) деп айтылатын ағылшын түпнұсқасында
түсінікте педагогиканың бұл саласының тұлғаға бағытталғандығы, сонымен қатар
нақты бір адамның білімденуіндегі қиын жеке-даралық мәселесін шеше алу
қабілеттілігі атап көрсетіледі.
Аранйы педагогика мүмкіндігі шектеулі адамның білімдену мәселесінің барлық
өміріндегі өлшеусіз спектрін дарынды балаларға қарағанда кеңірек қамтиды.
Коррекция термині

қандай да жетіспеушіліктердің алдын алу үшін жекелеген технологиялық
компонент ретінде арнайы педагогикалық көмек те қолданылады
(мысалы, балалар жазуының бұзылуын коррекциялау) немес әлеуметтік
және білім беру ортасында (мысалы, коррекциялық-дамытушылық оқыту).

Ұқсас жұмыстар
Педагогика мен психологияның әдіснамалық негіздері
Арнайы педагогика мен арнайы психологияның теориялық және әдіснамалық негіздері
Практикалық психология психология ғылымының бір саласы ретінде
Психологиялық-педагогикалық коррекция пәніне кіріспе
Ата - аналарға арналған психологиялық кеңес беру пункті жұмысын ұйымдастыру
Арнайы мекемелерде жүргізілетін диагностикалау және түзету жұмысының бағыттары
Жалпы әдіснама
Психо - педагогикалық коррекцияның негізгі бағытттары
Мүмкіндігі шектеулі оқушылар
Тәрбиенің парадигмасы
Пәндер