ҚҰҚЫҚ ҚОРҒАУ ОРГАНДАРЫНЫҢ ҚЫЗМЕТІ
Презентация қосу
Марат Оспанов атындағы Батыс Қазақстан
Мемлекеттік Медицина Университеті
Студенттің өзіндік жұмысы
Кафедрасы: Қазақстан тарихы, құқық және экономика негіздері
Тақырыбы: Құқық қорғау органдары
Курсы: I
Орындаған: Жамолдин Данияр
Тобы: 103
Тексерген: Набиева Гүлфайруз
Ақтөбе 2015 жыл
ЖОСПАР:
I. КІРІСПЕ
II. НЕГІЗГІ БӨЛІМ
А) ҚҰҚЫҚ ҚОРҒАУ ОРГАНДАРЫ
В) ҚҰҚЫҚ ҚОРҒАУ ОРГАНДАРЫНЫҢ ҚЫЗМЕТІ
ІІІ. ҚОРЫТЫНДЫ
Кез
Кез келген
келген мемлекет
мемлекет өмірдің
өмірдің барлық
барлық қоғамдық
қоғамдық
салаларында,
салаларында, адамдар
адамдар арасындағы
арасындағы өзара
өзара қарым-
қарым-
қатынастарда
қатынастарда қатаң
қатаң тәртіп
тәртіп пен
пен сақтықты
сақтықты орнатуға
орнатуға
мүдделі.
мүдделі. Онсыз
Онсыз қоғамның
қоғамның бірқалапты
бірқалапты дамуы,
дамуы,
экономиканың,мәдениеттің,
экономиканың,мәдениеттің, игіліктің
игіліктің көтерілуі
көтерілуі және
және
халықтың
халықтың қауіпсіздігінің
қауіпсіздігінің артуы
артуы мүмкін
мүмкін емес.
емес.
Сондықтан
Сондықтан мемлекет
мемлекет азаматтардың,
азаматтардың, олардың
олардың
бірлестіктерінің,
бірлестіктерінің, шаруашылық
шаруашылық ұйымдардының,
ұйымдардының,
мемлекеттік
мемлекеттік органдарының,
органдарының, олардың
олардың лауазымды
лауазымды
адамдарының
адамдарының құқықтары
құқықтары мен мен міндеттерін,
міндеттерін,
жауапкершілігін
жауапкершілігін белгіңлейді.
белгіңлейді. Мемлекет
Мемлекет өзі өзі қабылдаған
қабылдаған
заңдарды
заңдарды барлық
барлық адамдардың
адамдардың қатаң қатаң сақтауын,
сақтауын,
заңдардың
заңдардың талаптаорын
талаптаорын бұзушылардың
бұзушылардың заңмен заңмен жауапқа
жауапқа
тартылуын
тартылуын әрдайым
әрдайым қадағалап
қадағалап отырады.
отырады.
Мемлекеттің
Мемлекеттің мұндай
мұндай қызметі,
қызметі, яғни
яғни заңдар
заңдар
талаптарынан
талаптарынан ауытқуларға
ауытқуларға жолжол бермеу
бермеу үшін
үшін азаматтардың
азаматтардың
құқықтары
құқықтары мен
мен бостандықтарын
бостандықтарын қорғауқорғау жөнінде,
жөнінде,
шаруашылық
шаруашылық жәнежәне қоғамдық
қоғамдық ұйымдардың,
ұйымдардың, мемлекеттік
мемлекеттік
органдардың
органдардың қызметіндегі
қызметіндегі белгіленген
белгіленген тәртіпті
тәртіпті сақтау
сақтау ––
бақылау
бақылау және
және қадағалау
қадағалау қызметі
қызметі деп
деп аталады.
аталады.
Қазақстан Республикасының
құқық қорғау органдары
дегеніміз- бұзылған құқықты
орнына келтіруге, заң бойынша
міндеттің орындалуын қамтамасыз
етуге бағытталған мемлекеттік
органның мәжбүрлеу қызметі. Осы
шараларды қолдау үшін құқық
қорғау органдары құрылады. Бұл
органдардың жұмысы тек заң
шеңберінде ғана жүзеге асырылады.
Сот. Біздің елдегі сот төрелігін
Конституцияның 75-бабына, Қ.Р. 2000ж.
25 желтоқсандағы “Қ.Р. Сот жүйесі мен
судьялардың мәртебесі туралы”
конституциялық заңына сәйкес тек сот
қана жүзеге асырады. Сот жүйесін Қ.Р.
Жоғарғы соты және жергілікті соттар
құрайды.
Сот азаматтар мен ұйымдардың
құқықтарын, бостандықтары мен заңды
мүдделерін қорғайтын, ол бұзылған
жағдайда оны қалпына келтіретін барынша
ықпалды нысан болып табылады.Соттарға
мемлекеттік мәжбүрлеуді қолдану құқығы
берілген.Кінәліге қылмыстық жазаны тек
сот тағайындай алады.
Ішкі істер органдары.
Бұл органың құқықтық статусы ҚР
Президентінің 1995ж. 21 желтоқсандағы
“ ҚР ішкі істер органдары туралы” заң
күші бар Жарлығымен реттеледі. Заң
бойынша ішкі істер органдарының
міндеттері мыналар:
Жеке адамның, азаматтың
конституциялық құқықтарын қорғау;
Қоғамдық тәртіп пен қоғамдық
қауіпсіздікті қамтамасыз ету;
Қылмысқа қарсы күресу;
* өз құзіреті шегінде қылмыстық
жазалауды және әкімшілік шараларды
қолдануды орындау;
* Жол қауіпсіздігін қамтамасыз ету және
оған жүргізушілер мен автотехника
құралдарын пайдалануға мемлекеттік
рұқсат беру, жол жүрісі саласындағы
ережелердің сақталуын бақылауды
жүзеге асыру.
Заң бойынша – полиция қылмыстар, әкімшілік
бұзулар туралы өтініштерді, хабарлауларды
қабылдауға және тіркеуге, қылмыстардан
зардап шеккен азаматтарға көмек көрсетуге,
қылмыс жасаған адамдарды іздестіруге; қару
сатып алуға, алып жүруге және сақтауға рұқсат
беруге; кәмелетке толмағандардың
панасыздығы мен құқық бұзуларын анықтауға;
шетелдік азаматтардың Қазақстан аумағында
болуы кезінде ережелерді сақтауға бақылауды
жүзеге асыруға және т.б. міндетті.
Ұлттық қауіпсіздік органдары.
Қауіпсіздік органдары жеке адамды,
қоғам мен мемлекетті ішкі және сыртқы
қауіп-қатерден заңға сәйкес қорғауды
жүзеге асыратын арнаулы органдар.
Бұл органдардың қызметін Қ.Р.
Президентінің 1995ж. 12 желтоқсандағы
“Қ.Р. Ұлттық қауіпсіздік органдары
туралы” заң күші бар Жарлығы
реттейді.
Ұлттық қауіпсіздік органдары негізінен
Қазақстан Республикасының Ұлттық
қауіпсіздік комитетінен, оның жергілікті
органдарынан және басқа да тиісті
мекемелерінен құралады.
Прокуратура. Ол заңның дәлме-
дәл және біркелкі орындалуын
қадағалайтын орган. Қ.Р.
Прокуратурасының құқықтық мәртебесі,
қызметтік ұйымдастырылуы, қызмет
тәртібі және прокурорлардың өкілеттігі
Конституциямен бірге, Қ.Р
Президентінің “Қ.Р прокуратурасы
туралы” 1995ж 21 желтоқсандағы заң
күшімен реттелген.
Прокуратура органдарының қызметі. ҚР-ның құқық органдары арасында
прокуратура айрықша орын алады. Оның қызметі көп қырлы және
көптеген бағыттарда жүзеге асырылады. Прокуратураның міндеттері ҚР
Конституциямен және «Қазақстан Республикасының прокуратурасы
туралы» арнаулы заңмен белгіленген. Прокуратураның басты міндеті
барлық мемлекеттік органдардың, қоғамдық бірлестіктердің,
кәсіпорындардың, мекемелердің және олардың лауазымды адамдарының
Заңдарды, Президенттің жарлықтарын, басқа құқықтық нормативтік
актілерді мүлтіксіз және біркелкі қолдануына жоғарыдан қадағалауды
жүзеге асыру болып табылады.
Прокурорлық қадағалаудың мақсаты – Республиканың бүкіл
аумағында біртұтас және берік заңдылықты қамтамасыз ету,
заңнамалардың талаптарын бұзу фактілерін анықтау және кінәлілерді
жауапқа тарту.
Прокуратура өз қызметін мемлекет атынан жүзеге асырады. Ол өз
қызметін ҚР Президентіне тікелей есеп беретін тек қана Бас прокурорға
бағына отырып, басқа мемлекеттік органдарға тәуелсіз атқарады.
Прокуратура сотта мемлекет
мүддесін қорғап, Конституция мен
заңдарға қайшы келетін
нормативтік актілерге наразылық
білдіреді және т.с.с. Сөйте тұра
прокуратура басқа мемлекеттік
органдарды алмастырмайды,
ұйымдардың қызметіне жеке
өміріне араласпайды.
Республикада құқық қорғау қызметін тиімді жүзеге асыру үшін
барлық құқық қорғаушы органдардың келісіп жұмыс істеуін
қамтамасыз етудің, қылмыспен күрес жағдайында жүйелі талдау
жасаудың, елде құқық қорғау жұмысын жақсартудың себептерін
анықтау мен шараларын жасаудың зор маңызы бар. Мұндай
міндет заңмен прокуратураға да жүктелген. Бұл прокуратураның
Қазақстан Республикасындағы Заңдылықтың жай-күйі үшін
мемлекет алдында үлкен жауапкершілігі барын дәлелдейді.
Құқық қорғау органдары мемлекеттің басым құрылымдарына
жатады. Оларға қару қолдануға дейін үлкен өкілдіктер берілген.
Сондықтан олар міндеттері, қызметтері, қызметініңтүрлері мен
әдеттері белгіленген ҚР Конституциясының қағидаттары мен
нормаларына сәйкес қатаң жұмыс істеуге міндетті. Республикада
олардың қызметіне қатысты болатын ІІм, ҰҚК, прокуратура
органдары, әділет органдары, сот жүйесі, адвокатура, нотариат
туралы Заң дар мен басқа заңдар қабылдаған және олар жұмыс
істейді.
Қазақстанда адвокат - жоғары заң білімі бар, адвокаттық
қызметпен айналысуға лицензия алған, міндетті түрде
адвокаттар алқасының мүшесі болып табылатын және осы
Заңмен регламенттелетін адвокаттық қызмет шеңберінде
кәсіптік негізде заң көмегін көрсететін Қазақстан
Республикасының азаматы бола алады.
Сот тәртібімен әрекетке қабілетсіз не әрекет қабілеті шектеулі
деп танылған не өтелмеген немесе алынбаған соттылығы бар
адам адвокат бола алмайды.
Заңда белгіленген тәртіппен соттылығы өтелген немесе
алынған; қасақана қылмыс жасағаны үшін ақтамайтын
негіздер бойынша қылмыстық жауапкершіліктен босатылған;
теріс себептер бойынша мемлекеттік, әскери қызметтен,
прокуратура органдарынан, өзге де құқық қорғау
органдарынан, соттардан және әділет органдарынан
босатылған немесе адвокаттар алқасынан шығарылған;
адвокаттық қызметпен айналысуға лицензиясынан айрылған;
негіздер бойынша лицензиясының қолданысы тоқтатылған
адам - осындай оқиғалар басталғаннан кейін үш жыл бойы
адвокат бола алмайды.
Нотариаттық қызмет және оның кепiлдiктерi
1. Нотариаттық қызмет - нотариустың және өзге де уәкiлеттi адамдардың осы Заңмен
көзделген нотариаттық iс-әрекеттердi жасауы.
2. Нотариустар мен нотариаттық iс-әрекеттер жасауға уәкiлеттi басқа да адамдар
нотариаттық iс-әрекеттер жасағанда тәуелсiз болады және тек қана заңға бағынады. Бұл орайда
олар осы Заңды және басқа нормативтiк құқықтық актiлердi, сондай-ақ Қазақстан
Республикасы бекiткен, осындай қызметтi реттейтiн халықаралық шарттарды басшылыққа
алады.
3. Жеке және заңды тұлғаларға олардың жасаған нотариаттық iс-әрекеттерiнің құпиясын
сақтауға кепiлдiк берiледi.
4. Нотариус ретiнде қызметiн тоқтатқан адамдар нотариаттық iс-әрекеттердiң құпиясын
сақтауға мiндеттi.
5. Нотариаттық iс-әрекеттер туралы мәлiметтер, нотариус берген құжаттардың көшiрмелерi
немесе дубликаттары тапсырысы бойынша нотариаттық iс-әрекеттер жүргiзiлген заңды және
жеке тұлғаларға, не олардың уәкiлеттi адамдарына ғана берiледi.
6. Нотариаттық iс-әрекеттер туралы мәлiметтер мен құжаттар өздерi жүргiзiп жатқан iстер
бойынша соттың, тергеу және анықтау органдарының, өздері жүргізіп жатқан атқарушылық іс
жүргізу істері бойынша атқарушылық іс жүргізу органдарының жазбаша талап етуi бойынша,
прокуратура органдарына, сондай-ақ әдiлет органдарына және осы Заңмен нотариустар
қызметiн тексерудi жүзеге асыруға уәкiлдiк берiлген нотариат палаталарына берiледi.
7. Жасалған нотариаттық iс-әрекет туралы мәлiметтердi қасақана жария еткен адамдар
заңдарға сәйкес жауап бередi.
8. Меншiк нысанына қарамастан, заңды тұлғалар және лауазымды адамдар нотариаттық iс-
әрекеттер жасауға қажеттi мәлiметтер мен құжаттарды нотариус оларды талап еткен кезден
бастап он күн мерзiмнен кешiктiрмей нотариусқа табыс етуге мiндеттi.
9. Өсиеттер туралы мәлiметтер, өсиеттердiң дубликаттары мен көшiрмелерi мүдделi
адамдарға, егер заңдарда өзгеше белгiленбесе, өсиет берушi өлгеннен кейiн ғана берiледi.
ҚОРЫТЫНДЫ:
Сонымен, құқық қорғау органдары
Қазақстан Республикасының
Конституциясын, Президенттің
жарлықтарын,басқа да нормативтік
актілер талаптарының орындалуын
қадағалайды және қамтамасыз
етеді.
Пайдаланылған
әдебиеттер:
С.Д БАККУЛОВ-ҚҰҚЫҚ НЕГІЗДЕРІ АЛМАТЫ -2004
Е.БАЯНОВ-ӘКІМШІЛІК ҚҰҚЫҚ АЛМАТЫ -2003
З.О.АШИТОВ,Б.З.АШИТОВ-ҚР ҚҰҚЫҚ НЕГІЗДЕРІ
АЛМАТЫ,ЖЕТІ-ЖАРГЫ 2003
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz