Тәрбие процесінде өзін - өзі тәрбиелеу мен қайта тәрбиелеу




Презентация қосу
8.3 Тәрбие процесінде өзін -
өзі тәрбиелеу мен қайта
тәрбиелеу.
Өзін-өзі тәрбиелеу әдістері:

Жеке міндеттеме – белгілі мерзім
аралығында өзі атқаратын міндеттерді таңдап
алып, есеп жүргізу, өзіне-өзі қызмет көрсету.
Иландыруға ұқсас өзін-өзі міндеттеу әдісі.

Өзіндік есеп беру – қоғамдық жұмысты
атқару, баланың өз іс-қылығына
жауаптылығы, жолдастырымен тәжірибе
алмасуы.

Өзі іс-қылығына талдау жасау – өзінің
кейбір қылықтарына сын көзбен қарап,
себебін белгісі келуі, оны жоюға тырысуы.
Өзін-өзі бақылау – кемшіліктерін болдырмау
үшін жағымды мінез-құлықтарын дамыту
мақсатында күнделік жүргізу.

Өзіне баға беру – мінез-құлықтарының
кемшіліктерін жою үшін баланың өзін-өзі
тәрбиелеуі.
К.Д.Ушинский жасаған өзін-өзі тәрбиелеу ережелері:
1. Өте сабырлық, тіпті болмағанда, сыртқы сабырлықты сақтау.
2. Турашыдық.
3. Ойлы әрекет.
4. Шешімділік.
5. Өзің туралы қажет болса, бір сөз айтпау. Санасыз бос уақыт өткізбеу.
6. Не істесең де еріктісің, бірақ, кездейсоқ істен сақ бол.
7. Қажетті немесе керекті іспен ғана айналыс, көрсеқызар болма.
8. Бітірген ісіңе еш уақытта мақтанба.
9. Әркез ағыңнан жарылма, өз ісің туралы өзіңе жауап беріп отыр.
10. Бұл журналды ешкімге көрсетуші болма.
Өзін-өзі сендіру. Оқушы өзін жақсы ұстап, жаман
қылық жасамауға сендіреді. Темекі тартуды қойғысы
келетін адам “ Мен енді темекі тартпаймын ” – деп,
өзіне-өзі сенімді түрде әркез айтуы тиіс.

Өзін-өзі тәрбиелеуде – өзін ойынша өзгенің орнына
қою арқылы өзгемен санаса білудің ( эмпатия ) үлкен
тәрбиелік мәні бар.
Өзін-өзі сынау әдісі – дөрекілігі үшін өзін қатты
сөгіп, сынға алу. Өз тарапынан мұның
мәдениетсіздік екенін, тәрбиелі адамның ондай іс
істемейтінін, әбден өзі арылғанша қайталап айтумен
болады.

Өзін-өзі жазалау әдісі – алдына қойған міндетті
орындау, ауытқымау.
Өзін-өзі тәрбиелеудің құрамды бөлімдері:
өз кемшілігіне сын көзбен қарау, мақсат қою.
өзін-өзі тәрбиелеудің бағдарламасын жасау.
әдістерін анықтау.
аутотренинг – жеке тұлғаның өзіне жаттығу жүйесін әзірлеуі.
өзін-өзі бақылау.
Қайта тәрбиелеу тұлға құрылымын қайта құру, адамның барлық психологиялық
сапаларын қайта жасау.
Түзету – оқушы санасындағы және іс-әрекетіндегі жеке кемшіліктерді жеңу.
Қайта тәрбиелеу – тәрбиелік ықпалдар жүйесі барысында құлықтық даму мен іс-
әрекеттегі ауытқуларды түзетіп, қоғамның моральдық талаптарына сай тұлға
сапаларын қалыптастыру.
Қайта тәрбиелеу тұлғаның мотивтері мен қажеттіліктерінің, сезімдері мен
еркінің, түйсіктерінің, іс-әрекеті мен мінез-құлқының әлеуметтік – психологиялық
өзгеру процесі
Қайта тәрбиелеуде қайта ұғындыру, қайта оқыту, басқа іс-әрекетке
көндіктіру, күрт өзгерту, еріксіз көндіру сияқты әдістер қолданылады.

Қайта ұғындыру – бұл тәрбиесі қиын балалар және
педагогикалық тұрғыда қараусыз қалған оқушылар
бойындағы қате көз-қарастарын өзгерту әдісі.

Қайта оқыту – бұл теріс қажеттіліктер мен
дағдыларды түзету әдісі.
Назарларыңызға рақмет

Ұқсас жұмыстар
Тәрбие заңдылықтары
«Балаларды саналы тәртіпке тәрбиелеу»
Оқушыларды саналы тәртіпке
Мектеп тәрбие жүйесі ретінде
Болашақ педагог психологтың жаңа форматтағы қарым-қатынас жүйесіндегі орны
ПЕДАГОГТЫҢ ӨЗІН - ӨЗІ ТӘРБИЕЛЕУ МЕН КӘСІБИ ДАМУЫ
қиын балаларға жүргізілетін психопрофилактикалық жұмыс
ТӘРБИЕ ПРОЦЕССІ
Экономикалық Отбасы тәрбие
Жалпы педагогика туралы
Пәндер