Марсилио Фичино философиясы


Бұл жұмыстың бағасы: 400 теңге


Презентация қосу

Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігі

Марсилио Фичино
философиясы
ФИЧИНО, Марсилио Фичино (14
33–
1499) — итальяндық гуманист, фи
лософ әрі астролог, флорентийлі
к Платон
академиясының басшысы және негізін
қалаушысы. Алғашқы Қайта Жаңғыру
кезеңіндегі атақты ойшылдардың
бірегейі.
«Платондық құдайлық ілім» деген
шығарма жазды. Онда ол
адамзат баласының барар жолын ай
та
келе, оған ғылыми түрде
шолу жасайды.
Фичино Грек және латын тілдерін, философия
мен медицинаны оқыған Флоренция
университетінде білім алған. Медичи Козимо
Платон академиясын Флоренцияда қайта
құруға шешім қабылдағанда, оның таңдауы
Марсилионға түсті. 1462 жылы Медичи
Фичиноға өзінің жақын жерде орналасқан
атау, сондай-ақ Платон шығармаларының грек
қолжазбаларын және басқа да ежелгі
авторлардың еңбектерін сыйға тартты. Фичино
Козимо Медичи Лоренцо Медичидің
немересінің үй мұғалімі болды. Фичиноның
басқа оқушылары арасында ұлы философ-
гуманист Джованни Пико делла Мирандола
болды.
Фичиноның ойынша,
философия "ақыл — ойдың
ашылуы", ал
философияның мағынасы-
жан мен ақыл-ойдың
Құдайдың аян жарығын
қабылдауға
дайындауында. Фичиноның
ойынша, платондық дәстүр
мен христиан
доктринасының мәтіндері
және герметикалық корпус,
біртұтас Құдай Логосынан
шығады.
"Нәтижесінде бұл табиғатқа келесі тәртіпке бағыну
қажет: ол бөлінбейтін Құдай мен періштелден кейін,
яғни уақыт пен ұзақтықтан тыс, және дене мен сапаға
ие және уақыт пен кеңістікте жоғалатыннан жоғары
болған соң, ол адекватты терминмен: уақыт ағымына
және сонымен қатар кеңістіктен тәуелсіздікті білдіретін
термин ретінде анықталған. Ол өлім-жітім заттар
арасында бар, ол өзі өлім болмайынша... және денені
басқаратын уақытта, ол Құдайға жанасады, ол
компаньонка емес, дененің иесі болып табылады. Ол-
табиғаттың жоғары кереметі. Құдай астындағы басқа
заттар-әрқайсысы, — мәні жеке заттар: ол бір мезгілде
барлық заттар болып табылады. Ол өзіне байланысты
Құдайдың нәрселерінің бейнелері, ол кейбір жолмен өзі
өндіретін барлық тәртіптегі нәрселерге себеп пен үлгі
бар. Оны табиғат орталығы, барлық заттардың
делдалдары, әлемнің тіркесуі, бүкіл бет-әлпеті, әлемнің
түйіні мен байламы деп атауға болады»
Платонның барлық шығармаларын латын тіліне аудару және оларға
қысқаша түсініктеме Фичино 1468 жылы аяқтады (алғаш рет 1484 жылы
жарияланды). Сол кезде ол кейбір платондық диалогтарға түсініктеме
беруге кірісті. Фичиноның "Пир" Платон диалогына түсініктемесі (1469,
сондай-ақ "махаббат туралы" атауымен белгілі) ойшылдар, ақындар мен
қайта өрлеу жазушыларының махаббат туралы көптеген ой-пікірлердің
көзі болды. Фичино Махаббат мәңгі шексіз ойын "құрметтеудің" түрі —
махаббат сатысымен біртіндеп көтерілу жолымен метаэмпирикалық
идеямен эмпирикалық адамның Құдайындағы біріктіру деп
санайды."Бізге дене, жан, періштелер ұнайды, бірақ шын мәнінде біз
мұны жақсы көрмейміз; бірақ Құдай мына нәрсеге: денені жақсы
көргенде, біз Құдайдың көлеңкесін жақсы көреміз, жанымызда-
Құдайдың ұқсауы; періште-Құдайдың бейнесі . Осылайша, егер біз
қазіргі уақытта Құдайды барлық нәрселерге сүйетін болсақ,онда
соңында барлық нәрселерді сүйетін боламыз. Өйткені, біз Құдай мен
Құдайдағы барлық нәрселерді көргенде дәрежеге жетеміз. Және біз
оны өзімізде және ондағы барлық нәрселерді жақсы көреміз: бәрі
Құдайдың мейірімділігімен беріледі және соңында оған өтелу алады.
Өйткені бәрі құрылған идеяға оралады... шынайы адам және адам
идеясы-бір тұтас. Сонда ол біздің нысаны болып табылатын идеядан
бөлек, өйткені біздің жерімізде ешкім шынайы адам емес. Шынайы
өмірге біз Құдайдың махаббаты арқылы келеміз"
1480-90-шы жылдары Фичино
"благочестивой философии" дәстүрін
зерттеуді жалғастырады: латын тіліне
аударады және Бөгеттің "Эннеады"
(1484-90; 1492-да басылып
шығарылды), сондай-ақ Порфирия,
Ямвлих, Прокла, Дионисия Ареопагит
(1490-1492), Михаил Пселл және т.б.
шығармаларына антикалық ашумен
жігерлендірілген, Фичино астрологияға
үлкен қызығушылық танытады және
1489-да медико-санитарлық-
гигиеналық құралдарды жариялайды.
"өмір туралы"астрологиялық трактаты.
Бұл католик шіркеуінің жоғары
руханилығымен, атап айтқанда,
Иннокентий VIII әкесімен қақтығысқа
әкеледі. Және тек жоғары қамқорлық
оны ереси айыптаудан құтқарады.1492
жылы Фичино "күн және жарық туралы"
трактатын жазады (1493 жарияланды),
ал 1494 Платонның бірнеше диалогына
кең түсінік беруді аяқтайды. Фичино
апостол Пауылдың "Римдіктерге
Жолдауларын" түсіндіруі үшін қайтыс
болды.
Пайдаланған әдебиеттер
Смирнова И. А. Монументалды кескіндеме итальяндық
қайта өрлеу. М. Изд. Өнер. 1987.Баткин Л.
итальяндық гуманистер: өмір салты және ойлау
стилі. М. "Ғылым"баспасы. 1978.Аллен, Майкл Дж.
Б., неке арифметикасы: МАРСИЛИО Фичиноның VIII
Платон Республикасы кітабындағы фаталдық
санға түсініктемесі. Berkeley: University of California
Press, 1994. ISBN 0-520-08143-9Эрнст Кассирер,
жынысы Оскар Кристеллер, Джон Герман Рэндалл-
кіші, ренессансная адам философиясы. The
University of Chicago Press (Чикаго, 1948.) Марсилио
Фичино, бес қатысты мәселелерді ақыл, С. 193-
214.Клюкас, Стивен. Laus Philosophi Platonici:
Марсилио Фичино және оның әсері / Стивен Clucas,
Питер Дж. Форшоу, Валерий Реес. — Брилл, 2011.

Ұқсас жұмыстар
Болмыс философиясы
Дін философиясы
Греция философиясы
Қазақ философиясы туралы
Шығыс философиясы
АРАБ ФИЛОСОФИЯСЫ
Конфуций философиясы
ҚЫТАЙ ФИЛОСОФИЯСЫ
Үнді философиясы
Ағартушылар философиясы
АНТИКА ФИЛОСОФИЯСЫ
Пәндер
Көмек / Помощь
Арайлым
Біз міндетті түрде жауап береміз!
Мы обязательно ответим!
Жіберу / Отправить

Рахмет!
Хабарлама жіберілді. / Сообщение отправлено.

Email: info@stud.kz

Phone: 777 614 50 20
Жабу / Закрыть

Көмек / Помощь