Фуко философиясы




Презентация қосу
Тақырыбы: Фуко философиясы
Жоспары
Жоспары
Кіріспе
Мишель Фуконың өмірі
Негізгі бөлім
Фуконың қызметті.
Фуко философиясы.
Қорытынды
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі.
Пол-Мишель Фуко
Пол-Мишель Фуко 1926
жылғы 15 қазанда Пуатье
қаласында бай отбасында
дүниеге келген. Әкесі
жергілікті медициналық
колледжде анатомияны
үйреткен сәтті хирург. Екі
атасы да хирург болған.
Отбасындағы отбасылық
шіркеуге қатысқан әкесіне
деген жеккөрінішті
сезінгенде, Фуко өз кезегінде
«Пауылдың» орнына өзін
Мишель деп атай бастады.
Қызметтері
•1951-1955 жылдары Фуко жоғары мектепте психология бойынша дәріс оқыды;
сонымен қатар семинарлар өткізді. Дәрістер Foucault студенттер арасында танымал
болды. Жак Деррида былай деп жазды: «Көптеген адамдар сияқты, мен оның
шешендік сыйлығынан да қатты таңдандым. Мен оның сөйлеген сөздерінің
шеберлігі, жарқырауы мен таланттарына қайран қалдым «. Фуко студенттерді
Санкт-Аннедің психиатриялық ауруханасына апарып, науқастардың
демонстрациясына қатысқан.

•1952 жылы Лилль университетінің психология кафедрасында ассистент болып
жұмыс істеді. Лилльде аптасына екі-үш күн бойы тұратын осы университетте
психология және психология тарихы үйретті. Люльге байланысты Фукоустың өмірі
1955 жылға дейін созылды. 1950 жылдардың басында Фукоэль Әулие Аннаның
психиатриялық стационарында стажер ретінде жұмыс істеді және оған осы
аурухананың электроэнцефалогографиялық зертханасында сынақтар мен
эксперименттер жүргізуге көмектесті. Бұдан басқа, Френнің түрмесінде
электроэнцефалографиялық зертханада жұмыс істеді (бұл түрмеде Франциядағы
негізгі түрме ауруханасы болды).
1955 жылы Фукоул Швециядағы Уппсала
университетінде оқытушылық лауазым
алды, онда француз тілі мен француз
әдебиеті бойынша дәріс оқыды; осы жылдар
ішінде Уппсалада француз тілі мен
мәдениетін таратуға бағытталған француз
үйінің (Mezon de France) директоры болды.
Француз мәдениетін танымал ету үшін Фуко
француз үйінде кинофильмдерді көрсету
үшін мәдени кештер ұйымдастырды;
француз тілінде сөйлеген театрлық
труппаны ұйымдастырды - әдетте
Уппсалада өткен премьера қойылымынан
кейін, әдетте Швецияның басқа қалаларына
саяхат жасады. Швецияда болған кезінде
Фуко Стокгольмдегі Француз Мәдениет
Институтында дәріс оқыды. Сонымен қатар
ол 1958 жылға дайын болған тезисті жазды.
Фуко оны Швецияда қорғауға ниеттенген
болатын, бірақ содан кейін швед
шоғырландырылған ғалымдар мұны істеуге
рұқсат бермейтіні анықталды.
Мишель Фуко АҚШ, Жапония, Австралия және Еуропа елдерінде өте
танымал. Ресейде өз жұмысын белсенді жариялау тек 1996 жылы
басталды.
Мишель Фукоданың шығармашылық мұрасы әркез мойындамайды.
Саяси ғалымдар оны саяси ғалымдарға, әлеуметтанушыларға
әлеуметтанушыларға және тарихшыларға тарихшыларға береді.
Дегенмен, егер Фуко философтар арасында әлі де болса, онда ол
философиялық аумақтарды философия деп атап, бірақ философиялық
сұрақтар тудырады. Бұл жеке себептермен (бала кезімдегі әкеммен
күрделі қарым-қатынастар, гомосексуализм) және оның білімінің және
мүдделерінің (психиатрияны зерттеу, сананың саясаттандыру)
ерекшеліктері.
Фуко - бүгінгі тарихшы. Ол тарих арқылы ойланатын ойшыл. Тарих және
тарихи тәртіп Фукоулдың жұмысы үшін өте маңызды.
Көптеген зерттеушілердің айтуынша, Фуко - білімнің тарихшысы. Тарихи
Фуко өте ерекше: Фуко адам сана-сезімінің тарихи екендігін кез-келген
дәуірдің ерекше сипаты деп санайды. Бұл Фукоданың «классикалық» дәуірге
бет бұруының бір себебі: оның пікірінше, дәуірдің ішінде болған адам өзінің
мәнін түсіне алмайды. Фуко атап өткендей, дәстүрлі тарих белгілі бір білім
тақырыбына негізделеді, соның арқасында шындықтың ашылуы мүмкін;
Фукоданың өз міндеті - тарихтың тереңдігінде осы тақырыптың қалыптасуын
қадағалау . Фукоулдың айтуынша, адам тақырыбы белгілі бір бастапқы
шындықты білдірмейді, ол әлемге енгізген әрекеттері мен мағыналарын
әлеуметтік түрде анықтайды . Қазіргі адам өзін еркін деп санаса да, бұл
еркіндікті өз бетімен түбегейлі еркін, әлеуметтік тұрғыдан анықталған адам
ретінде іске асыру қажеттілігімен жүзеге асыруға тырысқан кезде, сөзсіз, бұл
адам өмірдің осы кездегі адамның өмірден келмейтінін толық түсіну мүмкін
емес .
Фуко өз зерттеулерін жасай отырып,
мынадай міндеттерді қойды:

•пәннің қазіргі заманғы
білімінің археологиясын
қайта құру.

•заманауи энергетиканың
генеалогиясын және қазіргі
заманғы Батыс өркениетін
деградациялау.
Фукоданың генеалогиясы
Фукоданың генеалогиясы көбінесе Ницше схемасына байланысты. Екеуі
де қазіргі тәжірибенің қазіргі конфигурациясының, осы тәжірибелердің
қиылысу нүктелерінің және қазіргі заманғы өзара байланыстың тарихи
кездейсоқлығының көптеген туындыларын көрсетеді, бұл қазіргі
конфигурацияның жалғыз мүмкін емес екендігін көрсетеді. Сондай-ақ,
генеалогия да қазіргі конфигурацияның «төменгі бастауы» туралы
білуге тырысып, кейде ол зорлық-зомбылық пен қантөгістің көмегімен
қалыптасып, оның негізіндегі ең жоғары ниеттер мен мүдделерден алыс
екенін көрсетті. Фукоданың генеалогиясы уақыт өткен сайын
тәжірибелердің дамуы, олардың қиылыстары, қайталануы және өзара
байланысын зерттейді. Басқаша айтқанда, егер археология дискурстың
өзін зерттесе, онда генеалогия - бұл дискурстың тәжірибесі.
Дискурс
Дискурс - бұл белгілер
жиынтығынан, сондай-ақ
тұжырымдалған әрекеттер
жиынтығынан, сөйлемдердің
немесе пікірлердің қатарынан
құрылған. Дискурс, кейіпкерлердің
тізбесі жасаған, олар өтініш болып
табылады; Дискурс - бұл бірдей
білім беру жүйесіне жататын
сөздердің жиынтығы. Сонымен
қатар, дискурс тек мәтін немесе
сөйлем ғана емес; немесе,
керісінше, бұл мәтін мәтінге
жататын және сөйлейтін сөздердің
ерекшеліктерін алдын ала
анықтайтын әлеуметтік
тәжірибемен бірге мәтін деп
айтылуы мүмкін .
Қорытынды
Мишель Фуко көптеген қызмет атқарды,сол арқылы өз философиясын
қалыптастырды.Ол көптеген зерттеу жасап өз міндеттерін қоя білді.
Пайдаланылған әдебиеттер
•Фуко М. Использование удовольствий. История сексуальности. Т. 2. / Пер. с фр.
В. Каплуна. — [СПб.]: Академический проект, 2004. — 432 с.
ISBN 5-7331-0304-1.
•Фуко М. Нужно защищать общество: Курс лекций, прочитанных в Коллеж де
Франс в 1975—1976 уч. г. — СПб.: Наука, 2005. — 312 с.
•Фуко М. Ненормальные: Курс лекций, прочитанных в Колледже де Франс в
1974—1975 учебном году. — СПб.: Наука, 2005. — 432 с.
•Фуко М. Интеллектуалы и власть: статьи и интервью, 1970—1984: В 3 ч.:
Избранные политические статьи, выступления и интервью. Ч. 2 / Пер. с фр. И.
Окуневой под общ. ред. Б. М. Скуратова. — М.: Праксис, 2005. — 318 с. —
ISBN 5-901574-45-1.

Ұқсас жұмыстар
Персонализм бағыты
Неотомизмнің негізгі өкілдері
Неотомизм және персонализм бағыттары
ФИЛОСОФИЯ БАТЫС ЕУРОПА ФИЛОСОФИЯСЫ
Тіл философиясының теориясы
Семиотика қорытындылаушы жүйе
Ауыстыру датчиктері
Конфуций философиясы
АРАБ ФИЛОСОФИЯСЫ
Философияның қалыптасуының негізгі кезеңдері
Пәндер