Анатолий Николаевич Лутошкин өмірі



Лутошкинаның
кәсіби климат
Орындаған: Тексерген:

Жоспары:
Анатолий Николаевич Лутошкин өмірі
Еңбектері
Психологиялық климатын бағалайтын тест
Пайдаланған әдебиеттер

АНАТОЛИЙ НИКОЛАЕВИЧ ЛУТОШКИН 5 наурыз 1935 жылы Реседегі приморский крайда дүниеге келген. Калининграт атындағы мемлекеттік университеті орыс тілі және орыс әдебиеті мамандығынмен тәмәмдәді. Алғашқы жұмысын уі осы Калининграт қаласындағы мемлекеттік педпгогикалық университетінде 1960-65 жылдары жұмыс істеді.

1969 жылы диссертациялық жұмысын қорғады «Оқушылардың эмоцанлдық жағдай» тақырыбында әлеуметтік психология бағытында. 1973 жылы Камстрамсктағы обылыстық балалар лагеріндегі зерттеу орталығын ашады. Ондағы мақсаты оқушыларды қарым-қатынас арқылы зерттеу болып табылады. Осы кезеңде көптеген кітаптары жазды.

Лутошкиннің еңбектеріне келер болсақ ең алғашқы «Көңіл күйді түстер». Бұл еңбегінде ең алғашқы мәселе ретінде ұжымдағы көңіл күйді алды. Ұжымда адамдардың көңіл күйді түсуі немесе көтерілуі қайталанатын жәнеде бір жүйеде екенін анықтады.

Ал екінші атақты еңбегі бұл «Өзіңді қалай қадағалау керек» деп аталды. Мұнда орта және жоғарғы сынып оқушыларына арналған ітар еді. Бұл кітап көптеген тілдерге аударылып мұғалімдерге әдістемелік құрал ретінде пайдаланылды.

Қазіргі заманғы бала тұлға ретінде бірнеше түрлі - қызмет сипаты бойынша, оларға балалардың ену тәсілі бойынша, осы ұжымдарда олардың іске асыратын рөлдерінің сипаттамасы бойынша және оларда балалардың болу ұзақтығы бойынша әртүрлі ұжымдарда дамиды.
Ұжымның оқушыға әсері көп аспектілі: өздерінің бір қасиеттері есебінен ол тұлғаны бір сарынға түсіру, оны орташалау үрдісін тудыруы мүмкін, ал екінші қасиеттер есебінен ол оқушының бірегейлігін, оның шығармашылық әлеуетін дамытуы мүмкін. Сол себепті балалар ұжымының даму деңгейін зерттеу маңызды (А. Н. Лутошкиннің «Біздің ұжымымыз қандай?» диагностикалық әдістемесі) . Мектеп оқушыларының өзара қызмет сипатын диагностикалау үшін социометрия әдістемесін қолданған тиімді.

Диагностиканың үшінші мәні - бұл педагогтің кәсіби ұстанымы, оқушы тұлғасын дамытудың тағы бір аса маңызды шарты
Ұстаным бұл - сана мен адамның қызметінің бірлігі, бұл жерде қызмет оның базалық құндылықтарын жүзеге асыру амалдарының бірі ретінде қатысады.
Осыған орай мынаны анықтау маңызды: тәрбие педагогтің саналы түрде таңдап алған қызметі болып табыла ма (немесе педагог өзіне біреумен жүктелген міндеттерді орындай ма) ; педагогтерде қандай кәсіби құндылықтар қалыптасқан (немесе ондай құндылықтармүлдем жоқ, және педагог өзінің жұмысын немқұрайлы атқара ма) ?

Сол сияқты педагогтік ұстанымның сипаты да жоғары маңызға ие. Тәрбие берушінің бойында гуманистік немесе авторитарлы педагогикалық ұстаным қалыптасқан ба, ол тәрбиеленушінің өзін-өзі басқаруын бағамдай ма немесе оны өз ойларын іске асыру үшін қарастыра ма? Бұл жерде педагогтің тәрбиеші ретіндегі кәсіби ұстанымының диагностика әдісін қолдануға болады.

Сабақтан тыс қызметтегі нәтижелер мен формалардың өзара байланыстарын, оның диагностикасын түсіну педагогтерге мүмкіндік береді:
сабақтан тыс қызметте нәтижелер туралы айқын көріністері бар білім бағдарламасын әзірлеуге;
белгілі бір деңгейде нәтижеге қол жеткізуге кепіл болатысабақтан тыс қызмет үлгілерін іріктеп алуға;
нәтижелердің бір деңгейінен келесі деңгейіне ауысу логикасынқұруға;
сабақтан тыс қызметтің тиімділігі мен нәтижелілігін диагностикалауға;
сабақтан тыс қызмет бағдарламасының сапасын бағалауға (қандай нәтижеге таласады, таңдап алынған үлгілер болжанған нәтижелерге сәйкес келе ме т. б. ) .

Соның арқасында, сабақтан тыс қызметті ұйымдастыру түрінің біреуін мектепте жүзеге асырудың нәтижесінде тәрбие беру жүйесінің тиімділігі мен оқушылардың әлеуметтенуі арта түсуі мүмкін, сондай-ақ, мектеп өміріне айырықша үлес қосуға жағдай туады.
Мектептегі сабақтан тыс қызметтің елеулі сипаттамалары мыналар:
оқушылардың білім алу мұқтаждықтарына ата-аналардың, қоғамның, мемлекеттің бағдарлануы;
құндылықтарды баланың өзінің әрекеті арқылы қабылдауы, мұғалімдер мен тәрбиешілердің, ата-аналардың, қатарластарының және басқа да ол үшін маңызды адамдардың педагогикалық ұйымдасқан ықпалдастығы;
базалық құндылықтардың әртүрлі көздерін пайдалану (оқу материалдарының мазмұны, фольклор, көркем әдебиет, фильмдер және т. б. ) ;
жалпы білім беретін мектептерде басым рөлге ие тәрбие беру мен әлеуметтенудің әртүрлі субъектілері қызметтерінің бірлігі;
балаларды тәрбиелеу мен әлеуметтендіруде орталық тәсілді іске асыру.

Психологиялық климатын бағалайтын карталық схема Л. Н. Лутошкинаның
Ұжымдық қарым-қатынаста немесе оқушыларғада пайдалануға болады
Аты-жөні
Жасы: Дәрежесі:
Біріншіден сол жақтағы сөйлемдерді оқып содан соң оң жақтағын оқып болған соң «+» белгілейсіз. Белгілегенде есте сақтауыңыз керек:
+3- сол жақтағы көбінесе ұжымдық жағдайда кездеседі
+2 - Көп кезде кездеседі
+1- Өте көп кездеседі
Орташа деген мағынаны білдіреді сол жақтағыда оң жақтағында да кездеседі
-1-Көп жағдайда кездеседі қарама қарсы жағдайда оң жақтағыдан қарағанда
-2- Көп жағдайда кездеседі
-3- Күнде кездеседі

Жақсы жақтары
+3
+2
+1
0
-1
-2
-3
Жаман жақтары
1 Жақсы көңіл күй өмірге деген құлшыныс жоғары ұжымда.
1 Көңіл күй өте төмен немесе маза жоқ болады ұжымда.
2 Қарым- қатынаста тек жақсы ой жақсы пікір орнайды ұжымда.
2 Қарым-қатынаста ұрысқа дайын болып тұрады ұжымда.
3 Қоршаған ортада жақсы түсіністік орнайды, ұжымда немесе топтада.
3 Топ немесе ұжым ұрыстың үстінде тұрады.
4 Ұжым бір - бірімен жұмыс істегісі келеді бос уақыт бірге сөйлескісі немесе болғанды қалайды жұмыс бабымен.
4 Ұжым бірі - бірмен мүлде сөйлескісі келмейді бірге іс атқарғанды қаламайды.
5 Ұжымдағы бір жұымысшының сәтсіздігі басқалардың жанашырлығын тудырып көмек көрсетеді немесе қолдайды.
5 Ұжым арасында бір бірін көреумаушылық немесе баспалдақпен көтерілуіне кедергі болады.

6 Әрбір сөз тек қолдау мақсатында немесе бір-бірін мақтайды ұжымда.
6 Бір- бірін тек жаман жақтарын көреді және кемістік іздеумен болады
7 Бір-біріне айтқан пікірін тек жақсы жағына деп түсінеді .
7 Ұжымда әркім өзінің пікірін дұрыс деп санайды.
8 Қыйн кездері тек бір ұранмен жүреді «біріміз бәріміз үшін».
8 Қыйн кездері барлығы өз өздерімен кетеді ортақ шешім іздемейді тек жеке басын ойлайды.
9 Ұжымның арасындағы бір сәтсіз оқыйға өзінің қателігі секілді уайымдайды
Ұжымның қателігін бір адамның мойына жүк қылып іліп қойады.
10 Ұжымға жаңадан келгенді қолдап көмек көрсетіп отырады.
10 Ұжымға жаңадан келгенді шеттетеді немесе қысым көрсетеді.
11 Ұжым белсенді.
11 Ұжым өте жалқау.
12 Ұжым қайрымдылық жұмысқа міндетті түрде қатысады.
12 Ұжымда әркім өз жұмысын істеп ештеңеге арласпайды.
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz