Анатолий Николаевич Лутошкин өмірі




Презентация қосу
Лутошкинаның
кәсіби климат
Орындаған:

Тексерген:
Жоспары:

1. Анатолий Николаевич Лутошкин өмірі

2. Еңбектері

3. Психологиялық климатын бағалайтын тест

4. Пайдаланған әдебиеттер
АНАТОЛИЙ НИКОЛАЕВИЧ
ЛУТОШКИН 5 наурыз 1935
жылы Реседегі приморский
крайда дүниеге келген.
Калининграт атындағы
мемлекеттік университеті
орыс тілі және орыс
әдебиеті мамандығынмен
тәмәмдәді. Алғашқы
жұмысын уі осы
Калининграт қаласындағы
мемлекеттік педпгогикалық
университетінде 1960-65
жылдары жұмыс істеді.
1969 жылы диссертациялық жұмысын қорғады
«Оқушылардың эмоцанлдық жағдай» тақырыбында
әлеуметтік психология бағытында. 1973 жылы
Камстрамсктағы обылыстық балалар лагеріндегі зерттеу
орталығын ашады. Ондағы мақсаты оқушыларды қарым-
қатынас арқылы зерттеу болып табылады. Осы кезеңде
көптеген кітаптары жазды.
Лутошкиннің
еңбектеріне келер
болсақ ең алғашқы
«Көңіл күйді түстер».
Бұл еңбегінде ең
алғашқы мәселе
ретінде ұжымдағы көңіл
күйді алды. Ұжымда
адамдардың көңіл күйді
түсуі немесе көтерілуі
қайталанатын жәнеде
бір жүйеде екенін
анықтады.
Ал екінші атақты
еңбегі бұл «Өзіңді
қалай қадағалау
керек» деп аталды.
Мұнда орта және
жоғарғы сынып
оқушыларына
арналған ітар еді.
Бұл кітап көптеген
тілдерге аударылып
мұғалімдерге
әдістемелік құрал
ретінде
пайдаланылды.
Қазіргі заманғы бала тұлға ретінде бірнеше түрлі – қызмет
сипаты бойынша, оларға балалардың ену тәсілі бойынша,
осы ұжымдарда олардың іске асыратын рөлдерінің
сипаттамасы бойынша және оларда балалардың болу
ұзақтығы бойынша әртүрлі ұжымдарда дамиды.
Ұжымның оқушыға әсері көп
аспектілі: өздерінің бір қасиеттері
есебінен ол тұлғаны бір сарынға
түсіру, оны орташалау үрдісін
тудыруы мүмкін, ал екінші
қасиеттер есебінен ол оқушының
бірегейлігін, оның шығармашылық
әлеуетін дамытуы мүмкін. Сол
себепті балалар ұжымының даму
деңгейін зерттеу маңызды (А.Н.
Лутошкиннің «Біздің ұжымымыз
қандай?» диагностикалық
әдістемесі). Мектеп
оқушыларының өзара қызмет
сипатын диагностикалау үшін
социометрия әдістемесін
Диагностиканың үшінші мәні –
бұл педагогтің кәсіби
ұстанымы, оқушы тұлғасын
дамытудың тағы бір аса
маңызды шарты
Ұстаным бұл – сана мен адамның
қызметінің бірлігі, бұл жерде
қызмет оның базалық
құндылықтарын жүзеге асыру
амалдарының бірі ретінде
қатысады.
Осыған орай мынаны анықтау
маңызды: тәрбие педагогтің
саналы түрде таңдап алған
қызметі болып табыла ма (немесе
педагог өзіне біреумен жүктелген
міндеттерді орындай ма);
педагогтерде қандай кәсіби
құндылықтар қалыптасқан (немесе
ондай құндылықтармүлдем жоқ,
Сол сияқты педагогтік
ұстанымның сипаты да
жоғары маңызға ие. Тәрбие
берушінің бойында
гуманистік немесе
авторитарлы
педагогикалық ұстаным
қалыптасқан ба, ол
тәрбиеленушінің өзін-өзі
басқаруын бағамдай ма
немесе оны өз ойларын іске
асыру үшін қарастыра ма?
Бұл жерде педагогтің
тәрбиеші ретіндегі кәсіби
ұстанымының диагностика
әдісін қолдануға болады.
Сабақтан тыс қызметтегі нәтижелер мен формалардың өзара
байланыстарын, оның диагностикасын түсіну педагогтерге
мүмкіндік береді:
сабақтан тыс қызметтің тиімділігі
мен нәтижелілігін
диагностикалауға;

сабақтан тыс қызметте нәтижелер нәтижелердің бір
туралы айқын көріністері бар білім деңгейінен келесі
бағдарламасын әзірлеуге; деңгейіне ауысу
логикасынқұруға;
белгілі бір деңгейде нәтижеге қол
жеткізуге кепіл болатысабақтан
тыс қызмет үлгілерін іріктеп алуға;

сабақтан тыс қызмет бағдарламасының сапасын бағалауға (қандай
нәтижеге таласады, таңдап алынған үлгілер болжанған нәтижелерге
сәйкес келе ме т.б.).
Соның арқасында, сабақтан тыс қызметті ұйымдастыру түрінің
біреуін мектепте жүзеге асырудың нәтижесінде тәрбие беру
жүйесінің тиімділігі мен оқушылардың әлеуметтенуі арта түсуі
мүмкін, сондай-ақ, мектеп өміріне айырықша үлес қосуға жағдай
туады.
Мектептегі сабақтан тыс қызметтің елеулі сипаттамалары
оқушылардың білім алу
мыналар: балаларды тәрбиелеу мен
мұқтаждықтарына ата-
әлеуметтендіруде
аналардың, қоғамның,
орталық тәсілді іске
мемлекеттің бағдарлануы;
асыру.
жалпы білім беретін мектептерде басым рөлге ие тәрбие беру
мен әлеуметтенудің әртүрлі субъектілері қызметтерінің бірлігі;
құндылықтарды баланың өзінің
базалық құндылықтардың әрекеті арқылы қабылдауы,
әртүрлі көздерін пайдалану мұғалімдер мен тәрбиешілердің,
(оқу материалдарының ата-аналардың, қатарластарының
мазмұны, фольклор, көркем және басқа да ол үшін маңызды
әдебиет, фильмдер және адамдардың педагогикалық
т.б.); ұйымдасқан ықпалдастығы;
Психологиялық климатын бағалайтын карталық схема
Л.Н.Лутошкинаның
Ұжымдық қарым-қатынаста немесе оқушыларғада пайдалануға
болады
_______________________________Аты-жөні

Жасы: Дәрежесі:
Біріншіден сол жақтағы сөйлемдерді оқып содан соң оң
жақтағын оқып болған соң «+» белгілейсіз. Белгілегенде
есте сақтауыңыз керек:
+3- сол жақтағы көбінесе ұжымдық жағдайда кездеседі
+2 - Көп кезде кездеседі
+1- Өте көп кездеседі
Орташа деген мағынаны білдіреді сол жақтағыда оң
жақтағында да кездеседі
-1-Көп жағдайда кездеседі қарама қарсы жағдайда оң
жақтағыдан қарағанда
-2- Көп жағдайда кездеседі
-3- Күнде кездеседі
Жақсы жақтары +3 +2 +1 0 -1 -2 -3 Жаман жақтары
1 Жақсы көңіл күй өмірге 1 Көңіл күй өте төмен немесе
деген құлшыныс жоғары маза жоқ болады ұжымда.
ұжымда.
2 Қарым- қатынаста тек 2 Қарым-қатынаста ұрысқа
жақсы ой жақсы пікір дайын болып тұрады ұжымда.
орнайды ұжымда.
3 Қоршаған ортада жақсы 3 Топ немесе ұжым ұрыстың
түсіністік орнайды, ұжымда үстінде тұрады.
немесе топтада.
4 Ұжым бір – бірімен жұмыс 4 Ұжым бірі - бірмен мүлде
істегісі келеді бос уақыт сөйлескісі келмейді бірге іс
бірге сөйлескісі немесе атқарғанды қаламайды.
болғанды қалайды жұмыс
бабымен.
5 Ұжымдағы бір 5 Ұжым арасында бір бірін
жұымысшының сәтсіздігі көреумаушылық немесе
басқалардың баспалдақпен көтерілуіне
жанашырлығын тудырып кедергі болады.
көмек көрсетеді немесе
қолдайды.
6 Әрбір сөз тек қолдау 6 Бір- бірін тек жаман жақтарын
мақсатында немесе бір-бірін көреді және кемістік іздеумен
мақтайды ұжымда. болады
7 Бір-біріне айтқан пікірін тек 7 Ұжымда әркім өзінің пікірін
жақсы жағына деп түсінеді . дұрыс деп санайды.
8 Қыйн кездері тек бір ұранмен 8 Қыйн кездері барлығы өз
жүреді «біріміз бәріміз үшін». өздерімен кетеді ортақ шешім
іздемейді тек жеке басын
ойлайды.
9 Ұжымның арасындағы бір Ұжымның қателігін бір адамның
сәтсіз оқыйға өзінің қателігі мойына жүк қылып іліп қойады.
секілді уайымдайды
10 Ұжымға жаңадан келгенді 10 Ұжымға жаңадан келгенді
қолдап көмек көрсетіп отырады. шеттетеді немесе қысым
көрсетеді.
11 Ұжым белсенді. 11 Ұжым өте жалқау.
12 Ұжым қайрымдылық 12 Ұжымда әркім өз жұмысын
жұмысқа міндетті түрде істеп ештеңеге арласпайды.
қатысады.
13 Ұжымда тек әділ жүреді 13 Әлсіздерді күлкіге салады.
әлсіздерге көмек көрсетеді Әділетсіз орта.
сөккен кезде оны қорғап шығады.
14 Ұжымдағылар өзінің осындай 14 Ұжымда бір-бірін
жерде жұмыс істейтініне жақтыртпайды және айтқысы
мақтанышпен айтады. келмейді бір-бінің жетістіктерін.
Нәтижесін тексеру.
1 Барлық «+» бөлек санап, сосын «-» бөлек санап
шығыңыздар. Санап болған соң көптен азын
азайтасыз. Мысалы «+24» - «-13»= +11 немесе «-
25» - «+13» = -11
2 Есептеп болған соң төмендегі кілтімен
салыстырсаңыз болады.

Кілті
+22 және жоғары болса өте жақсы әлеуметтік-
психологиялық орта.
+8 аралығы +21 орташа әлеуметтік-
психологиялық орта.
0 аралығы +8 төмен әлеуметтік-психологиялық
орта.
0 болса нашарлай бастаған әлеуметтік-
психологиялық орта.
-0 орташа нашар әлеуметтік-психологиялық
орта.
Әдебиеттер :

1. Кричевский Р.Л., Дубовская Е.М. Психология малой группы:
теоретический и прикладной аспекты. - М.: Изд-во МГУ, 1991. - 207
с.
2. Лутошкин А.Н. К некоторым проблемам пионерской романтики //
Проблемы психологии детского коммунистического движения:
Тезисы докладов: Материалы для обсуждения. - Кострома, 1966. -
Вып. 2. - С. 3-11.
3. Лутошкин А.Н. Как вести за собой: Старшеклассникам об
основах организаторской ра-
боты. - 3-е изд., перераб. и доп. - М.: Просвещение, 1986. - 208 с.
4. Лутошкин А.Н. Системная модель коллектива и некоторые
принципы исследования групповых эмоциональных потенциалов //
Костромской гос. пед. ин-т им. Н.А. Некрасова. Социально-
психологические проблемы личности и коллектива:
Республиканский сборник трудов. -Ярославль, 1977. - Вып. 48. - С.
20-37.
5. Лутошкин А.Н. Эмоциональная жизнь детского коллектива. - М.:
Знание, 1978. - 48 с.
НАЗАРЛАРЫҢЫЗҒА РАХМЕТ

Ұқсас жұмыстар
Өмірдің мәні
Менің спорттағы жаттықтырушым
Чаадаевтің орыс тарихи либералдық материализмі
Агата Кристидің кітаптары екі миллиардтан астам дана болып
Лев Николаевич Гумилев
ХАТТИ ӘДЕБИЕТІ
Олег Николаевич Щербаков
Театр сахнасы
ДЗЮДО ТАРИХЫ
ТАРИХ ФАКУЛЬТЕТІ
Пәндер