Уақытты бағдарлау




Презентация қосу
Балалардың уақыт
туралы
түсініктерін
қалыптастыру
1.1 Тәулік ұғымы
1.2. Уақыт кезеңдерінің алмасу кезектігін түсіну және кеше,
ьүгін,ертең сөздерінің мағынасын түсіну
1.3. Ересектер тобындағы балалардың уақытты сезінуін дамыту
жолдары
1.4. Екі өлшемді кеңістікте бағдарлауға үйрету әдістемесі
1.5.Уақытты бағдарлауды дамыту үшін қолданылатын
дидиактикалық ойындар
1.6.Балаларды уақытты бағдарлауды үйретудің
міндеттері.Уақытты сағатпен анықтауға үйрету әдістемесі
2.1. Қарапайым математикалық түсініктер қалыптастыруда
балабақша, мектеп және отбасы жұмысының сабақтастығы.
2.2. Математиканы оқытудағы қойылатын жаңа талаптар
2.3. Балабақша және мектептің математика пәні
бағдарламасының сабақтастығы
2.4. Тәрбиешінің шеберлігі мен білім деңгейінкөтерудң
формалары (кеңес, әңгімелесу, сабақтарға қатысу,
педагогикалық кеңестегі хабарламалар)
2.5. Қазақ халқы тәжірибесіндегі уақытты бағдарлау
ұғымдарын меңгерту әдістемесі
сегодня
Тәулік
Тәулік ұғымы.
ұғымы. Уақыт
Уақыт кезеңдерінің
кезеңдерінің алмасу
алмасу кезектігін
кезектігін түсіну
түсіну
және
және кеше,
кеше, бүгін,
бүгін, ертең
ертең сөздерінің
сөздерінің мағынасын
мағынасын түсінуі.
түсінуі.
Ересектер
Ересектер тобындағы
тобындағы балалардың
балалардың уақытты
уақытты сөзінуін
сөзінуін дамыту
дамыту
жолдары.
жолдары. Екі
Екі өлшемді
өлшемді кеңістікте
кеңістікте бағдарлауға
бағдарлауға үйрету
үйрету
әдістемесі.
әдістемесі. Кеңістікті
Кеңістікті бағдарлауды
бағдарлауды дамыту
дамыту үшін
үшін
қолданылатын
қолданылатын дидактикалық
дидактикалық ойындар.
ойындар. Балаларға
Балаларға уақытты
уақытты
бағдарлауды
бағдарлауды үйретудің
үйретудің міндеттері.
міндеттері. Уақытты
Уақытты сағатпен
сағатпен
анықтауға
анықтауға үйрету
үйрету әдістемесі.
әдістемесі.
Қарапайым
Қарапайым математикалық
математикалық түсініктерді
түсініктерді қалыптастыруда
қалыптастыруда
балабақша,
балабақша, мектеп
мектеп және
және отбасы
отбасы жұмысының
жұмысының сабақтастығы.
сабақтастығы.
Математиканы
Математиканы оқытуға
оқытуға қойылатын
қойылатын жаңа
жаңа талаптар.
талаптар.
Балабақша
Балабақша мен
мен мектептің
мектептің математика
математика пәні
пәні бағдарламасының
бағдарламасының
сабақтастығы.
сабақтастығы. Тәрбиешінің
Тәрбиешінің шеберлігі
шеберлігі мен
мен білім
білім деңгейін
деңгейін
көтерудің
көтерудің формалары
формалары (әңгімелесу,
(әңгімелесу, кеңес,
кеңес, сабақтарға
сабақтарға қатысу,
қатысу,
педагогикалық
педагогикалық кеңестегі
кеңестегі хабарламалар).
хабарламалар).
Мектеп
Мектеп жасына
жасына дейінгі
дейінгі балалардың
балалардың математикалық
математикалық
түсініктерін
түсініктерін дамыту
дамыту жұмыстарын
жұмыстарын жоспарлау
жоспарлау
Мектеп
Мектеп жасына
жасына дейінгі
дейінгі ұйымдағы
ұйымдағы қарапайым
қарапайым математикалық
математикалық
түсініктерді
түсініктерді қалыптастыру
қалыптастыру бағытындағы
бағытындағы тәрбиелік
тәрбиелік
шараларды
шараларды жоспарлау
жоспарлау түрлері.
түрлері. Жылдық,
Жылдық, айлық
айлық және
және
күнделікті
күнделікті жоспардағы
жоспардағы қарапайым
қарапайым математикалық
математикалық
түсініктерін
түсініктерін қалыптастыру
қалыптастыру міндеттерінің
міндеттерінің шешілуі.
шешілуі. Күнделікті
Күнделікті
жоспарға
жоспарға және
және жұмыстын
жұмыстын есебіне
есебіне қойылатын
қойылатын талаптар.
талаптар.
Тәулікті бағдарлау:
Тәуліктің қарама-қарсы бөліктерін анықтай білуін дамыту: таңертең-кеш,
күн-түн.
Ересектер мен балалардың іс-әрекеттерінің өзгеруі бойынша тәулік
бөлігін ажырата білуге үйрету.
Ересек топтағы мектепке дейінгі жастағы балаларда қарапайым
математикалық ұғымдарды қалыптастыру.
Уақытты
бағдарлау

«Кеше», «бүгін», «ертең»
Тәулік бөліктері, «Шапшаң», «тез»,
түсініктерімен
олардың бірізділігі «баяу» түсініктерін
таныстыру, жақын
туралы ұғымдарын күндердің аттарын ажыратуға үйрету.
қалыптастыру. ретімен айтуға үйрету.
Бірде тұрды көзін қысып,

Ас үйдегі тамақтан
Екіде жеді шұжықты,

Ыдыста тұрған қаймақты
Үште ішіп құнықты,

Төртте тұрып жуынды
Бесте аунап кілемде
Біраз ойнап жылынды.
Сағат алты болғанда
Балық жеді қутыңдап.
Сағат жеті болғанда
Тышқанмен ойнап
,тығылмақ,
Сағат сегіз болғанда
Көзін қысты қуланып,
Сағат тоғыз болғанда
Ертегі тыңдап, қуанып.
Сағат онды соққанда
Ұйқыға кетті тек сонда
Кеңістікті
Кеңістікті бағдарлау
бағдарлау

Өзінің айналасындағы
заттардың орналасуын (оң, сол,
алда, артта, жоғарыда, төменде,
алыс, жақын) анықтауға үйретуді
жалғастыру.
Уақыт
Уақыт жөнінжөнін адам адам бағдарлағанда
бағдарлағанда уақыт уақыт
бейнесінің
бейнесінің өзара
өзара бірін-бірі
бірін-бірі толықтыратын
толықтыратын әр әр түрлі
түрлі
екі
екі формасы
формасы болады.
болады. Олардың
Олардың бірі бірі –уақыт
–уақыт
ұзақтығын
ұзақтығын тікелей
тікелей түйсіну,
түйсіну, бұл
бұл висцераль
висцераль сезумен
сезумен
шарттасып
шарттасып жатады,
жатады, мұныңмұның негізінде
негізінде шартты
шартты
рефлекстер
рефлекстер пайда
пайда болады.
болады. Екіншісі-уақыттың
Екіншісі-уақыттың өзін өзін
қабылдау,
қабылдау, анағұрлым
анағұрлым күрделі
күрделі әрі
әрі жетілген
жетілген бейнелеу
бейнелеу
формасы
формасы бұлбұл болса,
болса, жалпылама
жалпылама органикалық
органикалық негізін
негізін
де
де дами
дами келе
келе екінші
екінші сигналдық
сигналдық системаның
системаның
қортындылау
қортындылау функциясымен
функциясымен тығыз тығыз байланыста
байланыста
болады.
болады. Уақыт
Уақыт ұзақтығын
ұзақтығын тікелей
тікелей қабылдау
қабылдау болса,
болса,
ол
ол біздің
біздің қабілетіміз,
қабілетіміз, ешқандай
ешқандай көмекші
көмекші құралсыз
құралсыз ––
ақ
ақ уақыт
уақыт бойынша
бойынша бағдарлау
бағдарлау арқылы
арқылы білінеді.
білінеді. Осы
Осы
қабілет «уақыт сезу»
қабілет «уақыт сезу» деп
деп аталады.
аталады. Алуан
Алуан түрлі
түрлі іс-
іс-
әрекеттерде «уақыт сезу»
әрекеттерде «уақыт сезу» нене темпті
темпті сезу
сезу ретінде,
ретінде, нене
ритмді
ритмді сезу
сезу ретінде,
ретінде, нене жылдамдыкты
жылдамдыкты сезу сезу ретінде
ретінде
білінеді.
білінеді. ОсыОсы сезімді
сезімді қалыптастыруда
қалыптастыруда көптегенкөптеген
анализатор
анализатор әрекеті
әрекеті негізінде
негізінде уақытты
уақытты
дифференциялау
дифференциялау тәжірбиесі
тәжірбиесі белгілі
белгілі бір бір рольроль
атқарады.
атқарады. Мәселен, «уақытты сезу»
Мәселен, «уақытты сезу» дегенге
дегенге сезіп
сезіп
қабылдаумен
қабылдаумен қатар қатар логикалық
логикалық компоненттер
компоненттер де де
енеді,
енеді, олар:
олар: уақыт
уақыт өлшеуіштерін
өлшеуіштерін білу. білу. Сонымен,
Сонымен,
«уақыт сезу»
«уақыт сезу» деген
деген бірінші
бірінші және
және екінші
екінші сигналдық
сигналдық
системалардың
системалардың өзараөзара әрекеттесуіне
әрекеттесуіне негізделеді.
негізделеді.
Қазақ
Қазақ халқы
халқы тәжірибесіндегі
тәжірибесіндегі
уақытты
уақытты бағдарлау
бағдарлау ұғымдарын
ұғымдарын
меңгерту
меңгерту әдістемесі
әдістемесі

Мерзім
Мерзім (( уақыт
уақыт өлшеуіші
өлшеуіші ):
):
Бір
Бір сәт
сәт -1
-1 секунд
секунд
Сүт
Сүт пісірім
пісірім -5
-5 –– 10
10 минут
минут
Бие
Бие сауым
сауым -1,5
-1,5 сағат
сағат
Ет
Ет пісірім
пісірім -2,5
-2,5 –– 3
3 сағат
сағат
Бір
Бір түн,
түн, бір
бір күн
күн -24
-24 сағат
сағат
Апта
Апта -7-7 күн
күн
Ай
Ай -30
-30 –– 31
31 күн
күн
Тоқсан
Тоқсан -3 -3 ай
ай
Жыл
Жыл -365
-365 күн
күн
Ғасыр
Ғасыр -100
-100 жыл
жыл
1 мүшелмен
мүшелмен -12 -12 жыл
жыл
1 мүшел
мүшел -13 -13 жас
жас
2 мүшел
мүшел -25 -25 жас
жас
3 мүшел
мүшел -37 -37 жас
жас
4 мүшел
мүшел -49 -49 жас
жас
Сергіту
Қане, сапты түзейік,
Тіземізді бүгейік.
Ыршып алға түсейік,
Ыршып артқа түсейік.
Көбелекше ұшамыз,
Отырамыз, тұрамыз.
Сергітуге мың алғыс!
Назарларыңызға
рахмет!

Ұқсас жұмыстар
Балалардың уақыт туралы түсініктерін қалыптастыру
Баланың сенсорлық мәдениеті - адамзат жасаған сенсорлық мәдениетті меңгеру нәтижесі
Қазақстанда жасөспірімдердің мамандық таңдау дағы ұстанымдары
Дара етістіктерді күрделі етістікке айналдыр
Спорттық бағдарлау
Бункерлі бағдарлау-қоректендіруші құрылғылар
Бункерлі бағдарлау – қоректендіруші және қалталы бункерлі бағдарлау - қоректендіруші құрылғылары
Сызықтарды бағдарлау
Жаратылыстану ғылымдарының философиялық проблемалары
Тәжірибелік дағдылар
Пәндер