Мектепке дейінгі музыкалық білім беру




Презентация қосу
Кіріспе
Музыканың өнер құралы ретінде орасан зор тәрбиелік
мүмкіндігі бар. Ол өмірдің ажырамас бір бөлігі және оны бөліп
қарастыруға болмайды. Қоршаған орта музыка тілі арқылы адамға
аудармасыз-ақ түсінікті де жақын бола түседі. Музыкалық көркем
бейне оқушыларды қоршаған ортада болып жатқан түрлі
құбылыстардың шын бейнесін ашуда жаңаша ойлау өрісін байытып,
өмірлік тәжірибесін кеңейтеді.
Музыка эстетикалық тәрбиенің маңызды бір бөлігі бола отырып
жеке тұлғаның ақыл ойы мен дене бітімін жетілдіріп, жан-жақты
өмір тәжірибесін кеңейтуге, қызығушылық біліктілігін және ойлау
қабілетін дамытуға , шығармашылық іскерлікке тәрбиелеуге
мүмкіндік туғызады.
Пәнге төселту
сәті :

-Қане, бәріміз тұрайық,
Үлкен шеңбер құрайық.
Көңіл-күйімізді көтеріп,
Ноталармен ойынын ойнайық.
Күй сандықты ашайық
До -до -до
Тілдерін біз басайық .
До- до -до
Жайлап әнге салайық
До -ре -ми -фа -соль -ля -си- до
До -си -ля -соль -фа ми- ре -до
1. Мектепке дейінгі музыкалық білім беру
Музыка өнерінің тағы бір ерекшелігі - адамның көңіл - күйін
ортақтандырады. Музыка ағартушысы Б.В.Асафьев жеке тұлғаны
қалыптастыруда халық әндерін музыка сабағында тиімді пайдалана білудің орны
ерекше екендігін ескере отырып, ойын былайша тұжырымдайды: «Халық
арасында музыканың кеңінен дамуы үшін халықтың өзі туғызған мәңгілік өлмес
ән өнерінің орны бөлек».
«Табиғат дүниесіндегі сұлулықтың ғажабы аспан шырақтарында, ал жердегі
дыбыс сұлулығы - ән, күй сазында» - дейді шығыс философы, музыка
зерттеушісі, ғұлама - ғалым Әбунасыр әл-Фараби .
Музыка өнері – мәдени тағылым, асқақтаған ән-күймен дамыған ғасырлар
үнінің жемісі. Музыкалық дүниетаным дидактикасының ғылыми-педагогикалық
даму тарихы ХХ ғасыр мен ХХІ ғасырдың аралығын қамтиды.
ә) Музыкалық дыбыс қатары дегеніміз
Дыбыстардың өз биіктіктері бойынша ретімен орналасуы .

б) Музыкадағы дыбыс арасын есептеу бірлігі
( Тон , жарты тон . Жарты тон – ең жақын орналасқан екі дыбыстың арақашықтығын
есептеу бірлігі . Мысалы : ми – фа , си – до аралығы . )
- Қағып , шертіп ойналатын ішекті музыкалық аспап. Ән
– күй орындау дәстүрінде пайдаланады.
2 ішекті, 3 ішекті , пішіні әртүрлі түрлері кездеседі.
– көп ішекті аспап . « Жетіген » - « Жеті қазына »,
« Жеті хан », « Жеті және ән » сөздерінің
бірігуінен құралған деген пікірлер бар . Аспап тұтас
ағаштан ойылып жасалып , шанағы көн терімен
қапталады . Тиек орнына асық қойылады .
– ұрып ойналатын аспаптар .
Аңға шыққанда, діни
жоралғыларда, жауынгерлік
Дауылпаз жорықтарда пайдаланылған.

Дабыл

Даңғыра
Болат Сарыбаев
( 1927 – 1985 )

Профессор, зерттеуші, оқытушы. 1978 жылы
«Қазақтың музыкалық аспаптары»
атты жинағы жарық көрген.
2. Қазақ мектептерінде музыкалық сауаттылық
«Мәдениет дегеніміз – бүкіл адамзаттың тарихында жасалған
материалдық және рухани байлықтың жиынтығы», — деп
бағаланады. Екінші сөзбен қорыта айтқанда – «мәдениет
материалдық өндіріс пен қоғамдық сананың, білім мен тәрбиенің,
ғылым мен қоғамның даму кезеңіндегі дәрежесін көрсетеді».
Өткен замандағы музыка өнерлерінің негізгі мазмұны халық
мұңы, оның тұрмысы еді. Ел мұңы ән, күй арқылы түрлі музыка
аспаптарының сазымен елден-елге, жұрттан-жұртқа жайылып, өз
арнасымен таралып жатты. Оны таратушылар халықтың ішінен
суырылып шыққан өнер иелері: әнші, күйші, жыршы, қобызшы,
сырнайшы сияқты өнерпаздар болды. Қазақтың дәстүрлі ән-
күйлері, дастандар, тұрмыс-салт жырлары, түрлі музыкалық
аспаптармен сүйемелденіп айтылатын аңыз-ертегілер және т.б.-
халықтың ежелгі мәдениетінің осынау баға жетпес мұрасы көркем-
эстетикалық талғамды дамыту, халықтың музыка өнерінің негізін
игеру үшін таптырмайтын құнды материал.

Ұқсас жұмыстар
Музыкалық сабақтардың мазмұны, құрылымын жоспарлау және өткізу жолдары
Мектеп жасына дейінгі балалар шығармашылығы
Балалар және жастар шығармашылық орталығының ерекшеліктері
Мектепке дейінгі тәрбие мен оқыту
Ұйымдастырылған оқу іс- әрекет бойынша білім берудің бес саласы- бала тәрбиесінің басты құралы
Музыкалық ырғақты қимылдар
Балалар және жастар шығармашылық орталығының ерекшеліктері туралы ақпарат
Мектепке дейінгі жастағы баланың сенсорлық дамуы
Қазақ тілінде дидактикалық ойындарды пайдалану
Балалардың музыкалық әрекеттерін ұйымдастырудың Музыкалық сабақтар формасы
Пәндер