Вербальді жәнә вербальды емес қарым қатынас әдістері
Презентация қосу
Тұлға аралық және бетпе бет қарым- қатынас- ең негізгі деңгейі
қолжетімді ақпаратпен байытылу жолы және бір адам немесе
бірнеше адамдардың арасындағы ақпаратпен алмасу болып
табылады.Тұлға аралық қарым- қатынас тура немесе сол мезеттілік
үрдіс.Тұлға аралық қарым- қатынас тәртібін өзгертуде жаңа
тәжірбиелік қарым қатынаста маңызды сәт болып табылады .
Тұлға аралық қарым- қатынас адамдармен қатысты барлық жерде
пайдаланылады , алға қойған мақсатқа жетуде, жақсы дағдылар
болып табылады.
Бұл- бетпе бет ,вербальді, вербальді емес ақпарат алмасу, адамдар
арасындағы немесе топтағы пікір алмасу болып табылады .
Тұлға аралық қарым - қатынасқа мотивация, оқыту, ,кеңес беру
кіреді.
Мотивация –бұл динамикалық ағым, адамды іске
жетелейтін эмоцианальді жағдай .
Жеке және топтық оқытылу –Оқытылып жатқан
қатысушыларға керек ақпаратпен қамтамасыз ету .
Алынған мәлімет тыңдаушының білімін жетілдіруіне,
ал әдістері оның орындалуын, оқу үрдісі оқып
жатқанның тәжірбиелік қарым қатынас орнату, мінез
құлқын өзгертуге септігін тигізеді.
Кеңес беру–бұл адамдардың бетпе бет қарым
қатынасы ,кеңес алушыға нақты толық ақпарат
беруге, клиентке қиындықтарын шешуге және қарсы
тұру үшін көмектеседі .
Жеке кеңес беру –бұл клиентке өміріне қатысты
шешім қабылдауда немесе өмірін тәртібін өзгертуге
септігін тигізетін көмек .
Егер қарым- қатынас сәтсіз болса, аяғы да сәтсіз
болады.
Егер ақпарат әртүрлі түсінікте болса, онда ол
түсінік көптеген жағымсыздық әкеледі.
Әрқашанда сізден артық білетін біреу бар.
Қарым- қатынас көп болған сайын,түсінісу қиын
болады.
Бұл пікірлер нақты емес қағида болып табылады,
бірақ әзілдеп болса да дұрыс қарым қатынастың
қиындығын көрсетеді .
АНАЛИЗ
ОЦЕНКА ДИЗАЙН
ОБЩЕНИЕ
ҚАРЫМ- ҚАТЫНАС АҒЫМЫНЫҢ КЕЗЕҢДЕРІ
Бағалау – Жаттықтырушы клиенттің мәдениеті немесе тобы,тәжірбиесі,
қарым- қатынасы, білімі және өмірлік дағдылары жайлы ақпарат жинайды .
Сараптама – жаттықтырушы жиналған ақпаратты қажеттілігіне байланысты
клиентке немесе топқа байланысты бөледі.
Көркемдеу – жаттықтырушы керек ақпарат пен клиенттің қажеттілігін
анықтайды, сонымен қатар,ақпаратты қашан және қайда қолданатыны
жайлы жоспар құрады.
Қарым- қатынас – жоспарлар іспен көрсетіледі.
Бағалау –жаттықтырушы өзінің қарым -қатынасының жағымды жақтарын ,
өзінің басқалармен қарым қатынасының шешімдерін нәтижелерін бағалау. –
Клиент қызығушылық танытты ма? Ақпарат түсінікті болды ма?Клиент
көрсетілген ақпараттарға сүйене отырып, жұмыс жасай ма?
Бұл жоба ағымды және үздіксіз.Бағалау кезеңдері және сараптамалар
жобадағы қарым- қатынастың маңызды сәттері болып табылады,бірақ жиі
ұмытылады.Жобаның ағымдық себептеріне байланысты,бағалау әрбір
тәжірбиелік қарым қатынаста үздіксіз болуы тиіс .
Хабарламалармен ,аудиториямен,арналармен
хабарламаламаны жіберушімен ой бөлісу
Айтылып жатқан ақпаратқа және оны қалай
жеткізуімізге мән беру
Екіжақтылық қарым қатынасты орнату
Кері қарым қатынасты қамти білу және жақсарту
мақсатында ұсыныстар айтып қайтадан кері қарым
қатынасты орнату
Клиенттің құндылығын түсіну
Біз жұмыс жасап жатқан клиентті бағалау және
сыйлау.
Қарым қатынас –бұл ақпаратты ойын,пікірін,сезімін,
сөзбен жеткізу және белгі немесе алушының іс
әрекеті жайлы актісі. Сөйлесу– бұл екі жақты
үрдіс.Қабылдаушы немесе аудиторияның қалай
қабылдауы осы ақпаратты жіберушіннің жетік
түсіндіре алуына байланысты.Қарым қатынастың
қажеттілігін жоғарылататын келесі төрт элементті
есте сақтаңыздар:
Хабарлама болуы тиіс: Хабарламаны жеткізуші
Түсінікті және қысқа болуы тиіс:
Нақты Пәнді жақсы білу
Аудиторияға сәйкес Пәнге қызығушылық
болу таныту
Өз уақытында Тапсырмаларды
Жағдайға қатысты анықтау
Аудиторияны білу және
Аудиторияны еліктіре
байланыс жасай білу
және әсерлендіре беру
Аудиторияның
деңгейінде сөйлеу
Қажетті арналарды
таңдау
Арна болуы тиіс: Аудитория міндетті:
Сәйкестендірілген Түсіну, ақпаратқа
Қолжетімді қызығушылық
Ыңғайлы таныту және
қабылдауға құлық
Еліктіретіндей
білдіру.
Тыңдау үшін себеп
болу керек
Мұқият тыңдау
Еліктіруді қажетсіну
Кері байланысты
орнату
Мұқият тыңдау;Клиенттің өзін жайлы сезінуін және ашық сөйлесу
және қолдап отыру.
Сұрақ қою, Клиент жауап бере алатын; Көп сұрақ қою, оның айтып
жатқан әңгімесін нақтылау үшін.
ЕКІ ЖАҚТЫЛЫ БОЛЫП ҚАЛУ; клиенттің жағдайын талқылауда.
Дәрігерлік құпияларды сақтау; басқа адамдармен клиенті жайлы
сөйлеспеу.
Қызығушылығын білдіру:
Клиентке қарама қарсы тұру
Түсіністікті білдіру үшін мақұлдау
Клиенттің алдында дұрыстап тұру
Керек кезде жымию
Әзілді орнымен пайдалану, клиенттің ауысынуын басу үшін.
Клиентті мақтау, дұрыс ой пікірін жеткізгенде.
Жағдайға байланысты сөйлеу. Аудиторияға түсінікті терминдерді
қолдану
Вербальді жәнә вербальды емес қарым қатынас әдістері
Вербальді емес Вербальді
Әсерлі қарым
Клиеттің жағдайын критикасыз қабылдау қатынасты
Клиетпен қарым-қатынас жасағанда,өзінің жағдайларын, орнату
қорықпай айтуына көмек жасаңыз. Нақтылаңыз
Жақтырмай отырған сияқты болмау керек Тыңдаңыз
Ашық болу керек Қолдаңыз
Клиентке қарай иіліп,қолдап отыру Түсініңіз
Көзбен қарым-қатынас жасау
Тік және жымиып отыру
Өзіңіздің ұқыпты тыңдаушы екеніңізді қимыл Қарапайым
қозғалыстарыңызбен жеткізе білу және орынды
Жағдайға байланысты көзбен қарым-қатынас жасау (бірақ, тілді
клиентке тесіліп көз алмай отыруға болмайды) пайдалану
Ерсі қалыптар жасамау ( керілу,қолмен крест жасамау)
Жағымды іс-әрекеттер жасау ( мақұлдау,жымию) Қаапайым
Клиентке қарама-қарсы отыру немесе тұру түсінікті
Ұқыпты тыңдаушының қалпын көрсету (өзінің сөйлеңіз
қызығушылығын білдіру)
Кішкене клиентке қарай иілу ( егер клиенттен биік отырсаң
немесе ұзын болсаң сәл кішкене иіліп отыру)
Кері байланыс –бұл клиент сізді түсінді ме,
олардың жағдайы қалай және қалай
жақсартуға болатынын бағалау үрдісі.Клиент
те кері байланысты сезіне білу керек ,және де
сіздің өз ісіңізді қаншалықты атқарғаныңызды
бағалау.
Сипаттаңыз бірақ төрешілдік жасамаңыз
Нақтылап сөйлеңіз
Жеке тұлғамен кері байланыс жасаңыз
Сұраңыз бірақ мазасын алмаңыз
Жағдайды жақсы шешу үшін әртүрлі шешімдерді
пайдалану
Тура көз қараста болыңыз
Кері байланыс орнату үшін мақсат пен ұсыныс қойыңыз
Кері байланысты жағымды сәттермен бастаңыз, содан
кейін нақты өзгерістер мен жақсарту әдістерін
таңдаңыздар,кейін жағымды сәттерге қайта келіп сызып
қою.
***Бастамасын да ,аяғын да
жағымды жақта жасаңыз !
***
Жеке қарым- қатынас пен топтықтың ұқсастықтары
неде?
Жеке қарым қатынас пен топтық қарым қатынас
болу керек:
Сәйкес болу ;
Тығыз, үздіксіз кері байланысты орнату;
Жеке тұлға аралық қарым- қатынаста алты негізгі
дағдыны қолдану: құндылықты анықтау, қабылдау,
вербалді, вербальді емес қарым қатынас, белсенді
тыңдау. Әңгімелескенде бастамасын жақсы бастау
және көмекші материалдарды пайдалану.
Ынталандыру ,оқыту, ақпараттандыру.
Жеке тұлғалық қарым қатынас –бұл нақты жеке жағдайларды
бетпе бет клиенттің сұрағына қарай шешімін табу .Топтық қарым
қатынас әңгімелесуді топта әрбір топтағы барлық клиенттермен
талқылайды .Топтық қарым қатынас жекеден айырмашылығы :
Талқылауда барлық клиенттер қатысады;
Клиенттер жалпы ойлармен қиындықтармен бөлісіп шешімін бірге
табады;
Жүргізуші тез арада топтағы қызығушылық пен қиындықтарға
байланысты кері байланысты алады;
Клиенттер Өздерінің бір біріне деген көпшілдігін көрсетеді;
Клиенттер бір біріне әсер етіп өздерінің қарым қатынасы мен
мінездерін өзгертеді ;
Жақсы түсінісушілік топтағы сұрақ пен жауаптар пайда болғанда
болады
Сіз қалағаныңызда топтық қарым қатынасты жасаған
дұрыс:
Клиенттермен ортақ ақпарат алып топта
талқыланатын сұрақтармен бөлісу;
Клиенттерді көп ақпаратпен ынталандыру және
қиындықтардың нақты шешімін табуда жеке сабақтар
жүргізу ;
Ақпарат жинап талқыланатын сұрақты жақсы
түссіну .
Топтық қарым- қатынасты жақсы пайдалану үшін сіз міндеттісіз:
Т алқылау үшін нақты сұрақтар тізімін жасау .
Топтағы қатысушылардың санын шектеу, оңай басқару үшін (5-20
адам).
Топтағы талқылауға материал дайындау , үзілістер болмас үшін,
уақыттың барлығын пайдалану үшін.
Барлық пікір алмасудағы қатысушыларды қолдау.
Қатысушылар арасындағы сұрақ, жауапқа араласқандарды
қолдау.
Клиенттердің қажеттілігіне байланысты дайындығы мен
ақпаратқа байланысты бейімділігін бағалау.
Клиент ақпаратты қаншалықты түсінгеніне көз
жеткізу неге маңызды
Клиент ақпаратынызды дұрыс түсінді ма нақтылау
керек.
Клиентке ақпаратты қолдану үшін мүмкіндік беру.
Клиенттің қосымша сұрақ қоюына мүмкіндік жасау
Сіз клиенттің қажеттілігін өтей алдыныз ба
Керек жағдайда түзетулер жүргізуге бейімделу,
модифицирленген ақпарат пен презентация
Мақұлдау, нақтылау ,үздіксіз болуы тиіс.Клиент сізді
түсінгенін білу үшін, анда- санда сұрақ қойып
отырыңыз .Есте сақтаңыз, сіз қарым -қатынасыңыз үшін
жүз пайызға жауаптысыз ,егер клиент сізді түсінбесе,
ақпаратты басқа әдіспен жеткізіңіз .Егер медициналық
дағдыларды анықтауда, мысалы, оральді
регидрационды ерітінді немесе контрацепция қолдану.
Сіз тез арада кері байланыс алмасаңыз .Клиентті қажет
іс әрекетті орындауын өтінесіздер.
Бүгін не талқылағанымызды көрейік.Қандай негізгі
ойлармен сіз бүгін таныстыңыз ?
Сіз бүгін қандай үш негізгі сәттерді білдіңіз?
Үйге қайтып келгенде өзіңіздің жақындарыңызбен
қандай ақпаратпен бөлісесіз?
Егер сіз бүгін досыңызбен көріссеңіз, және ол
сізден бүгін не жайында сөйлескеніңізді сұраса, не
жауап бересіз?
Сіз қалай пайдаланасыз ______ (жанұяны
жоспарлау әдістері т.б)? Өтініш, маған көрсетіңіз ….
Көмекші (қосымша) материалдар клиенттің назарын
аударту.
Маңызды сұрақтарды түсінуге көмектесу, мысалы,
дәрі дәрмектерді дұрыс пайдаланбау немесе халық
медицинасын дұрыс пайдаланбау;
Клиентке маңызды ақпаратты есіне сақтауға
көмектеседі;
Барлық клиенттерді жалған емес ақпаратпен
қамтамасыз ету ;
Жүргізушінің клиентке қызығушылығын көрсетеді;
Нақты ақпаратпен қамтамасыз етеді.
Флипчарттарды қолдану
Топпен жұмыс жасауда лекцияда плакаттарды
флипчарттарды пайдаланғанда топтан алыстамаңыз
Аудиторияға бетпе бет тұрыңыз.
Флипчартты барлық топ көретіндей орналастырыңыз.
Текстті емес, суреттерді көрсетіңіз.
Барлық топ бір уақытта көре алмаса флипчартты
қолыңызға алып бөлмелерді аралаңыз.
Жұмысқа барлық топты қатысуына назар
аудартыңыз.Суреттер жайында сұрақ қойыңыз .
Бүктемелерді адамдар көп шоғырланған жерлерге
орналастыру
керек.Мысалы:дүкендерге,мектептерге,киоскілер,
жанармай сататын орындарға. Алдын ала рұқсат
сұрау және де бүктемелерді жұлмауын өтіну керек
.Ойланыңыз, бүктемелерді кім көреді,мағынасы не?
Тағы да бүктемелерді топта талқылауға
болады,мысалы: ауруханада.
Бүктемелер және парақтарды медициналық
мекемелердегі вербальді ақпараттарды жоғарылатуға
және қолдау үшін жасалған. Бұл деректемелер қарым
қатынастағы жақсы дағдылардың орнын баса
алмайды, бірақ дұрыс пайдаланылғанда, клиенттерге
ақпараттың пайдасы болады.
Клиентпен бірге әрбір бет пен бөлімді талқылаймыз. Бұл
сізге медициналық қиындықтар жөнінде айтуға және
көрсетуге,клиенттің барлық сұрақтарына жауап беруге
болатын мүмкіндік.
Текстерді емес, суреттерді көрсетіңіз.Бұл тұтынушының
иллюстрация не екенін есіне сақтауға көмектеседі.
Тұтынушының не сезімде екенін бақылаймыз, ол
алаңдады ма ойы сан жаққа жүгірді ме?Содан кейін
клиентке мазалап жүрген сұрақтарын қоюын сұрап және
сол сұрақтар жөнінде сөйлесіңіз. Талқылау клиент пен
сіздің араңыздағы қарым қатынас пен сенімді туғызады.
Дәрігеріне сенген адам, көп жағдайда өзінің мінезін
өзгертіп,емдеушісінің айтқан барлық нұсқауларын
орындайды.
Клиентке бүктеме мен парақтарды беріп және басқаларға
да көрсетуін айтамыз.
Адамдарды медициналық сұрақтартермен
қамтамасыз ету үшін
өлендер,үнтаспалар,ойындар,мәтелдер,телевизиялық
және радио бағдарламаларды,видео,ұлттық билерді
пайдаланыңыз.Көріністер мен қойылымдар да
адамдарды ойландырып, қажетті ақпаратпен
қамтамасыз етеді.
Топта басылып шығарылған материалдарға
қарағанда, көзбен көрген мен құлақпен естілген
материалдардың пайдасы көп болады.
Материалдарды топпен жұмыс жасағанда
пайдаланыңыз. Негізі олар бір адамнан көп
аудиторияларға арналған.
Материалмен өзіңіз танысыңыз.
Топтағы қатысушыларға ,не көргенін, не естігені
жайлы сұрақ қойыңыз.
Топтағыларда сұрақ,ұсыныс немесе ерекше ойы
бар ма сұраңыз.
Адамдармен сөйлескенде үнтаспаларды
,өлеңдерді пайдаланыңыз,мысалы: таспаларды,
бүктемелерді көріп болғанда қатысушылардан ,
қандай алдын алулар жасайтынын, клиенттің
көрген ақпараттың қаншалықты қажеттілігі бар
екенін ,қандай әсер алғанын бағалау.
Назарларыңызға рахмет!
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz