Психологияның тарихи қалыптасуы: философиялық мектептер мен жан туралы тұжырымдар


Slide 1

Психологиялық мектептермен бағыттардың пайда болуы

Slide 2

Психология өз алдына ғылым ретінде ХІХ хасырдың 60 ж. бөлініп шықты. Оған себеп болған ғылыми-зерттеу мекемелері-психологиялық лабораториялар және институттар, жоғары оқу орындарындағы кафедралар сонымен қатар пихикалық құбылыстарды оқып-білуге байланысты экспериментті насихаттау жұмыстары. Көптеген ертедегі ойшылдардың көзқарастарына ортақ болған “психология” сөзінің орнына “жан” ұғымын қолданады және ерекше мәнді құбылыс ретінде қарастырады.

Идеалистік

Материалистік

Slide 3 Slide 4

Психологиялық бағыттар

Психологиялық ағарту

Психологиялық кеңес беру

Психологиялық сауықтыру

Психологиялық түзету

Психологиялық диагностика

Slide 5

ҮІІ-Ү (б. э. д. ) ғ. ғ. натурфилософиялық бағыт өрістеді. Оның өкілдері: Фалес, Анаксимен, Гераклит. Олар жаңа гилозиоизм бағытын алға тартты. Жан енді материяның егізі емес, оның құрамдас бөлігі ретінде қарастырылды. Жан құбылысын түсіндіру әлемнің негізгі үш бастауының негізінде болды: су, ауа және от. Жер бетіндегі нәрсенің барлығы осы материялық бастаулардың құрамдас бөлігі, оның ішінде жанның бастауы оттан деді (Фалес) .

Slide 6

Ү-І (б. э. д. ) ғ. ғ. натурфилософтардың жаңа ағымы басталды. Ол - атомистік бағыт. (Демокрит, Эпикур; Лукреция) . Жанды олар мүше ретінде, өмір сүре алатын дене деп қарастырды. Бұл мүше рухты (немесе сананы) басқарады. Жан - дене мүшесі бола отырып, жеке ұсақ шар тәрізді қозғалыстағы атомдардан тұрады деді. Атомистік бағыттың бұл мәліметтері сол кезде өмір сүрген Аристотельдің “Жан туралы трактатында” беріліп, жан туралы білім философияның дербес тарауы ретінде енгізілді. Бұл ең алғаш ғылыми-психологиялық білім ретінде танылды. Аристотельдің еңбегіндегі жан атомдарының қозғалыс динамикасы арқылы, қабылдау, ес, ойлау, түс көру құбылыстары түсіндірілді. Жан атомдары өз бетімен өмір сүреді, ол тәннен алыстауы немесе оған енуі мүмкін деді.

Slide 7

Бұдан кейін (428-348 ж. ж. ) идеализм бағыты өріс алды (Платон) . Бұл псих. Түсініктердің дамуының алдыңғы этапын алмастыра отырып, оның логикалық жалғасы болды. Негізі: жан құбылыстарын классификациялау, яғни ақыл-ой, ерлік (ерік), құмарту (мотив) деп бөліп қарады. Олар дененің әр бөлігінде орналасқан: ақыл-ой - баста, ерлік - кеудеде, құмарлық - асқазан маңайында. Адамда жанның бір бөлігінің басқасынан басым болуы, сол адамның жеке ерекшелігін көрсетеді, тіпті оның әлеуметтік шығу тегімен салыстырылады. Жанның материалдық емес негізі ретінде идея, оның мәңгілік екендігін дәріптеді. Натурфилософтар жанның материалистік және идеалистік түсініктерін біріктіруге тырысты. Сол кездегі философияның теологиямен өте тығыз байланысы жанды ғылыми әдістермен болмайтындығын нақтылады.

Slide 8
Ұқсас жұмыстар
Жаңа дәуірдегі психологияның қалыптасуы: рационализм мен эмпиризмнің әсері
Ерік туралы теориялар: тарихи-философиялық және психологиялық көзқарастар
Анимизм, гилозоизм, догматизм және эллинизм: антикалық философиядағы жан туралы түсініктер және Аристотельдің Жан туралы трактаты
Психологияның тарихи дамуы, пәні, әдістері және салалары
Психологияның түсінігі мен тарихи дамуы
XVII-XIX ғасырлардағы психологияның дамуы және этнопсихологияның қалыптасуы
Жан мен психиканың құрылымы: философиялық және психологиялық көзқарастар
Материя: тарихи қалыптасуы, құрылымы және философиялық-ғылыми тұжырымдамалары
Рене Декарттың жан мен тән туралы ілімі: дуализм теориясының негіздері
Ежелгі Үнді философиясы: әлеуметтік құрылымы, ведалық мұра және классикалық философиялық мектептер
Пәндер



Реферат Курстық жұмыс Диплом Материал Диссертация Практика Презентация Сабақ жоспары Мақал-мәтелдер 1‑10 бет 11‑20 бет 21‑30 бет 31‑60 бет 61+ бет Негізгі Бет саны Қосымша Іздеу Ештеңе табылмады :( Соңғы қаралған жұмыстар Қаралған жұмыстар табылмады Тапсырыс Антиплагиат Қаралған жұмыстар kz