Балалардың сөздік қорын дамытуға арналған жаттығулар




Презентация қосу
«Ойын баланың алдынан өмір есігін ашып,
оның шығармашылық қабілетін дамытады
ойынсыз ақыл- ойдың қалыптасуы мүмкін
емес».
В.А. Сухомлинский
Мектеп жасына дейінгі балалардың сөздік қорларын
дамыту ісінде тәрбиешінің міндеттері

-балалардыңсөздік
-балалардың сөздікқорларын
қорларындамыту;
дамыту;

-жаңасөздерді
-жаңа сөздердімеңгерту;
меңгерту;

-үйрегенсөздерін
-үйреген сөздерінтиянақтап,
тиянақтап,
анықтап,әрі
анықтап, әрібайытып
байытыпотыру
отыру
Тәрбиешінің іс-әрекеті
Мысалы, баланың бас бармағын
жаймен сипап отырып, оған былай
деңіз: «Саусақ –бала сен қайда
болдың?» Содан соң бас бармақты
балан үйрекпен түйістіре отырып,
« мына саусақпан орманға
бардым», ортан түйрекпен
түйістіре отырып, «мына саусақпен
щи пісірдім»,
Осылайша жалғастырып басқа
саусақтармен де «мына саусақпен
ботқа жеп, мына саусақпен ән
салдым» деп аяқтайсыз.
Балаларға бұл жаттығу қатты
ұнайды, уақытты да көп алмайды,
ал пайдасы оның өте көп, себебі
ұсақ моториканы дамытып
жатырмыз ғой.
Балалардың сөздік қорын
дамытуға арналған жаттығулар

«Сөз
құра»
«Жұмбақ
«Сөз
ойла»
ойла»

«Жақсы- «Үш сөз
жаман», «Жалғастыр ата».
»,
Балалардың тілін дамыту әдістемесі және оны
жүзеге асыру жолдару.

3. Арнаулы
ҰОІӘ балардың
2. Еркін сөйлеу сөздік қорын
қатысында байыту әдіс-
балардың сөздік тәсілдері
1. Лексика тіл қорын байыту
құрылымының әдіс-тәсілдері.
компонеттері
ретінде.

.
Тәрбиешінің
қайталап сөйлеу мәден
айту әдісі; Сөздік
қорды
Молайту
әдісі

құрастырып айту әдісі. сөйлесу әдісі;
өз- тілдің негізгі өлшемі. Ол былайша айтқанда бір мезгілде
тілдің барлық компоненттерінің - фонетиканың (сөз
дыбыстарынан тұратындықтан), лексиканың (болмыстың
белгілі бір құбылыстарын білдіріп, сөздің қандай мағыналық
роль атқаратындықтан), грамматикалық (бұл жағдайда
белгілі бір грамматикалық формада қолданыларлықтан),
«өкілі » болып тбылады. Тілде сөз белгілі бір мағынаға және
тиісті грамматикалық тәртіпке ие болады, сөздерді «жай»,
фонетикалық құрылыссыз және грамматикалық формасыз,
үйрену мүмкін емес. Сөздердің тілден тысқары шындығы:
заттар мен құбылыстарды ( үй, күн, адам, күннің батуы),
дерексіз ұғымдарды ( ой, шындық), іс-әрекеттерді ( құрылыс
салу, жарық жағу, сүю, ойлау), заттардың сынын (ақ, мәңгі,
жылы шырайлы, әділ), іс-әрекеттің белгілерін ( жоғары
қарай, ашық, шың, адал), санды ( бір, он екі жүз ), заттарды
сынды, санды көрсетуін ( кім, мен, қандай, қанша) білдіру
қабілетін сөздің лексикалық мағынасы деп те атайды.
Қорыта айтқанда , жеке
пәннің әр сабақтарында тіл
дамыту жұмыстары жүйелі
түрде дұрыс
ұйымдастырылған жағдайда
балалардың сөздік қоры
молайып, тіл орамдылығы
артып, оқушылардың
тұлғалық ерекшелігі
дамиды.

Ұқсас жұмыстар
ҚАЗАҚ ТІЛІН ОҚЫТУ ӘДІСТЕМЕСІ
Балалардың тілін дамыту жүйесіндегі лексикалық, синтаксистік, стилистикалық жаттығулардың маңызы туралы ақпарат
Мария Монтессори өсиеттері
Тілдік қанығу мектеп жасына дейінгі балаларға тілді оқытудың тиімді технологиясы ретінде
Қозғалыс функцияларын дамыту
Мектеп жасына дейінгі балалардың есте сақтау қабілеттерін зерттеу
Сөздік қорларын байыту
Тіл дамыту әдістемесі басқа ғылымдармен байланысы
Дидактикалық ойындар арқылы мектеп жасына дейінгі балада қарапайым математикалық түсініктердің қалыптасуы
Бастауыш сынып оқушыларының сөйлеу тілі
Пәндер