МАҚСАТТЫҢ МАҢЫЗДЫЛЫҒЫ




Презентация қосу
Дұрыс мақсат қою дегенімізді қалай
түсінесіздер?

LOGO
Нені таңдайтыныңыз
мақсатқа байланысты
Іс-әрекет түрлері
Тапсырмалар

Ұйымдастыру МАҚСАТ
нысандары Бағалау

Оқыту әдістері
Мазмұн
Мақсатсыз адам, әрқашан адасып жүреді.
Сондықтан алдымызға шыңға жету мақсатын қояйық
– оған жетуге талпынып, оны әр істен, әр сөзден
көрейік.
Луций Анней Сенека
Мақсат қою үдерісінің негізгі құраушысы:

Ойды құрушы

неге?
мазмұнды

не?
техникалық

қалай?
«Өзіне нақты мақсат қоймаған адам,
күтпеген жерге келгенде, таң қалады »
Марк Твен

Мақсат – бұл біздің қызметімізден
немесе басқа адамдардың
қызметтерінен күтілетін нәтиженің
көрінісі.

Ал, мақсатты тұжырымдау – аталған
нәтиже бойынша көріністің
сипаттамасы.
Сабақ жоспарындағы
мұғалімдердің негізгі қателіктері

«Оқушы нақты не істейтіні, нені
көруге болатыны анықталмай, сабақ
мақсаты анықталмайды.»

Роберт Кизилик-PhD, Вирджиния штаты университеті
Сабақтың мақсаты дегеніміз не?

• Бұл сабақтағы оқушы жұмысының
нәтижесін мұғалімнің болжауы

• Оқушы нені үйренді?
• Біз оқушы жұмысының нәтижесі қандай
екенін көреміз?
1
Мұғалімдер мақсатты оқушыға қоймайды

• «Оқушыларды картадағы шартты
белгілермен таныстыру»
• «Анықтауыш туралы білімдерін жүйелеу»
• « Британия тақырыбы бойынша жаңа
лексиканы таныстыру және бекіту»

• Біз оқушы жұмысының қандай нәтижесін
көре аламыз? Оқушылар нақты нені
үйренеді?
2
Мақсаттар «жалпылама»
«оқушылар үшбұрыштың ауданы туралы
түсінік алады»
«Оқушылар Ом заңын меңгереді»
«Өткен материалды қайталау»
Осындай формальді мақсаттар- бұл олардың
жетістігіне деген мұғалімдердің
жауапкершіліктен кетуі.
Біз оқушы жұмысының қандай нәтижесін көре аламыз?
Оқушылар нақты нені үйренеді?
МақсаттардаСМАРТ критерий
болуы қажет

• S-specific- нақты
• M-measurable-өлшемді
• A-attainable- қол жетімді
• R-realistic, result-oriented, relevant-
шындыққа негізделген. Яғни қойылған
мақсатқа жете алатындай.
• T-time-bound- уақытпен шектеулі
СМАРТ мақсатқа мысал

• Тарих – «Оқушылар өз таныстырылымында
Кенесары Қасымов көтерілісінің себептерін
талдайды және оның тарихи маңыздылығы
тұжырымдайды»
• Нақты
• өлшемді
• қолжетімді
• Маңызды, шынайы және нәтижеге
бағытталған белгіленген уақыт шеңберінде
Жаңартылған білім беру мазмұнының басты талаптарының бірі
мұғалімдердің оқушылардың оқу дәрежесіне қарай мақсаттарды
тұжырымдай білуі (А,В,С оқушылары) («Жаңартылған білім беру мазмұны бойынша сабақ
жоспарларының үлгісі» құжатын қараңыз )

• Сараланған тәсілді ескере отырып
құрылған оқыту мақсаты:
• Барлық оқушылар жасай алады:
• Оқушылардың көпшілігі жасай алады:
(яғни., «мықты» және «орташа»)
• Кейбір оқушылар жасай алады:( яғни,
«мықты»):
Сараланған тәсілді ескере отырып құрылған оқыту мақсатының үлгісі

Сабақтың соңында
•Барлық оқушылар Кенесары Қасымов көтерілісінің себептерін анықтай алады.
•Көпшілік оқушылар, Кенесарының саяси көзқарастары оның көшбасшылық
рөлінің дамуына қалай ықпал еткендігін түсіндіре алады.
•Кейбір оқушылар көтерілістің тарихи мәніне және оның келесі қазақ
мемлекетінің қалыптасуына ықпал еткендігіне тұжырым жасай алады.
Оқытудың осы мақсаттары күрделене түседі:
«барлығына» мақсат – бұл мақсат-минимум, ал «кейбір
оқушыларға» қойылған мақсат – бұл мақсат оқу деңгейі
жоғары оқушыларды жұмысқа тартуға бағытталған.
Мақсатты анықтауда біз қандай
етістіктерді қолданамыз?

• Біз көре алатын, оқитын немесе тыңдай алатын
етістіктерді қолдану керек.
• Мысал
• Оқушылар жаза алады…..
• Оқушылар топтастыра алады…
• Оқушылар салыстыра алады…..
• Оқушылар таңдай алады …..
СМАРТ мақсатқа етістіктер

Мынадай сөздерден аулақ болыңыздар:
• Жаттықтыру, біледі, түсінеді. Оқытудың
тиімділігін бағалауда олар жалпылама. Сонымен
қатар, оқыту барысында оқушылардың меңгерген
білімдерін анықтауға бұл сөздердің көмек етпейді
• Мысалы, «түсіну» етістігін қолдану келесі
мынадай сұрақтың туындауына әкеледі,
«Оқушылардың осы материалды түсінгенін, Сіз
қалай білдіңіз?»
МІНДЕТТІ!!!

• Сабақ мақсаты оқушы мақсаты
болмайынша, оның ешбір мәні
болмайды!!!
3
Мақсаттар оқушыға жеткізілмейді
• Бүгін «Африка өсімдіктері» тақырыбымен
таныстырамын
• Бүгінгі сабақта мен сіздерге қазақтың ұлы
ағартушысы, ақын –жазушы Абайдың
шығармашылығы туралы айтамын.

• Біз оқушы жұмысының қандай нәтижесін
көре аламыз? Оқушылар нақты нені
үйренеді?
4
Мұғалімдер оқушының сабақ мақсатын
түсінгенін нақтыламайды

• Мұғалімнің белгілеген мақсатын мұғалім
мен оқушының әртүрлі түсінуі.
• Олардан қандай нәтиже күтетінін,
оқушылардың түсінгендіктерін нақтылау
үшін кері байланыстың қажеттілігі.
• Және мақсатқа жету үшін оларға қандай
қадамдарды орындау қажеттігі?
5
Сабақ мақсатына және критерийлердің орындалғанына
қорытынды жасалмайды

Сабақтың соңында мұғалім сабақтың басында қойылған міндеттер
мен ТК қайта оралуы қажет. Бұны оқушылардың сабақтың
мақсаты мен ТК жеткендіктерін талқылай алу үшін жасау қажет.
• Сонымен, есімізге түсірейік, сабақтың мақсаттары қандай болды?
• Мақсатты орындау үшін, сіздер қандай критерийлерге жету керек
еді?
Неліктен сіздер мақсаттарды орындай алдыңыздар? (орындай
алмадыңыздар) және т.б.
МАҚСАТТЫҢ МАҢЫЗДЫЛЫҒЫ
Оқыту мақсатын қолдану оқушыға оқыту
нәтижесінде неге жету керектігін түсінуге
көмектеседі.

“Оқушылар оқыту мақсатын түсіне бастаған
кезде, біршама ойлы түрде оқи бастайды, ал оларды
оқыту аса тиімді болады: оқушылар бағалау
үдерісін мұғалімдермен және бір-бірімен
талқылайды...”

Блэк и Уиллиам (1998) с.10
МАҚСАТТЫҢ МАҢЫЗДЫЛЫҒЫ

• МАҚСАТТАР оқушыға нені меңгеретінін,
не үшін жасайтынын түсіндіреді. Ол
мұғалім мен оқушы арасындағы кері
байланысты жақсартады, әрекет нәтижесін
өзіндік бақылауға және саналы бақылаудың
қажеттілігін қамтамасыз етеді.
НАЗАРЛАРЫҢЫЗҒА РАҚМЕТ!

LOGO
www.themegallery.com

Ұқсас жұмыстар
Кәсіби маманның ерік қасиеттерінің дамуы
Мəселелік оқытудың технологиясы
Эксперттік жүйе
Эксперттік жүйенің сипаттамасы. Білімді көрсету. Жанұялық қатынастарды көрсетудің семантикасы және синтаксисі
Бесік жабдықтары
Тұлғаның рухани және дене қалыптастыру
Smart Технологиясының негізгі ұғымдары
Smart қызметтерді пайдалану
Адамгершілік құндылықтар
Мұғалімнің шеберлігі педагогикалық мамандық негізінде басқара білу
Пәндер