Ғылымда білімді




Презентация қосу
Блум
таксономиясы
Блум таксономиясы
Бенджамин Блум – америкалық оқыту
әдістемесінің психологі, Блум
таксономиясының авторы. Пенсильванияда
Ленсфорд қаласында туылған, 1935 жылы
Пенсильван университетін бакалавр және
магистр деңгейлерімен бітірген, 1942 жылы
Чикаго университетінде докторлық деңгейін
қорғады. «Блум таксономиясы» атты
кітабында өз теориясын дамытқан.
1956 жылы Бенджамин Блумның
төрағалық етуімен білім беру комитеті
әзірлеген Блум таксономиясы сын
тұрғысынан ойлауды қарастыруға болатын
ойлау дағдыларының кеңінен
қолданылатын иерархиялық моделі болып
Бенджамин Блум
(1913-1999 жж.) табылады. Блум таксономиясының мақсаты
– оқытудың неғұрлым тұтас нысанын құру.
Таксономия (грекше. táxis — орналасу,
Таксономия түсінігі
құрылыс, тәртіп және nómos — заң).

Таксономия – олардың иерархиясын (белгілі бір
құрылымдағы бірізділігін, реттілігін) құрастыру
мақсатында берілген нысандарды нақты бір
өлшемдер мен қағидалар бойынша жіктеу.

Таксономия барлық оқу мақсаттары мен
нәтижелері бірдей маңызға, құндылыққа ие бола
алмайтындығына негізделген.
Блум таксономиясы
Білімді игеруге бағытталған 6
қадам

Бағалау
Жинақтау
Талдау
Қолдану
Түсіну
Білім
Негізгі категориялар
1. БІЛІМ
БІЛІМ

Бұл
Бұл категория
категория оқу
оқу материалын
материалын есте есте
сақтау
сақтаумен
мен қайталауды
қайталаудыбілдіреді.
білдіреді.
Оқу
Оқу материалы
материалы депдеп әр әр түрлі
түрлі
мазмұндағы
мазмұндағы ақпаратты
ақпаратты (нақты
(нақты
фактілерден
фактілерден бүтін
бүтін теорияларға
теорияларға дейін)
дейін)
атауға
атауғаболады.
болады.
Бұл
Бұл категорияның
категорияның негізгі
негізгі сипаты
сипаты ––
қажетті
қажеттімәліметтерді
мәліметтердіесте
естесақтау.
сақтау.
Блум таксономиясының мақсаттық жүйесіне
негізделген сабақ жоспары

1.Білім
Мұғалім әрекеті Оқушы әрекеті
Белгілі бір әдісті Тыңдайды, жазады,
пайдалана отырып, жаңа еске түсіреді, есте
материалдың негізгі сақтайды, ойлайды.
ұғымдарын бұрынғы білімді
еске түсіре отырып береді.

Ғылымда білімді
Ақпараттық
қабылдау мен қолдануды
5 деңгейге бөледі. деңгей
Жалпыламаланған табыс критерийлерінің
мысалдары
• қолданылған терминдерді
есте сақтайды және қайталайды;

• нақты фактілерді келтіреді;

• әдістер мен жұмыстың орындалу
Шәкірт: ретін (процедурасын) қайталайды;

• негізгі ұғымдарды есте
сақтайды және қайталайды;

• ережелер мен қағидаларды
жатқа келтіреді.
Б.Блум таксономиясы бойынша сұрақтар
мен тапсырмалар үлгісі
Таны
м мен Үйренушілерге Үйренушілерге Таным
ойлау МАЗМҰНЫ қойылатын берілетін мен
түрі СҰРАҚТАР ТАПСЫРМАЛА ойлау
(мысалдар) Р деңгейі

Мәлiметтердi қайталау «Кім ... ? Не ... ? Анықтау,
Б немесе тану арқылы есте Қалай ... ? қайталау,
І қалай сақталғанын Қашан ...? Қайда ... белгілеу, санап
Л тексеруге бағытталады, ? Қанша ... ?» шығу, еске
І мағлұмат пен деректердi есімдіктерінен түсіру, атау, Төменгi
еске түсiредi: тест құралатын назар аудару,
М тапсырмалары; сұрақтар. жаттау
қалдырып кеткен
белгiлердi қою; жатқа
айту; анықтамалар мен
атауларды қайталау,
олардың қолдану тәртiбiн
айту.
Блум таксономиясының мақсаттық жүйесіне
негізделген сабақ жоспары

2. Түсіну
Мұғалім әрекеті Оқушы әрекеті
Жаңа материалдағы білімді Ойларын айтады, түсіндіреді,
түсінгенін анықтау үшін ерекшелігін көрсетеді,
диалогтық байланыс жасау. сұрақтар береді. Жазады.
Оқушылардың ойларын
өзгеше түрде сұрау. Болжам
жасату т.б.

Ғылымда білімді Тезаурустық
қабылдау мен қолдануды деңгей
5 деңгейге бөледі. (ғылыми тіл)
Блум таксономиясының мақсаттық жүйесіне
негізделген сабақ жоспары

3. Қолдану
Мұғалім әрекеті Оқушы әрекеті
Оқушылардың алған білімін Бұрынғы білім негізін
өмірде қолдануға үйрету үшін пайдалана отырып, проблеманы
тапсырырмалар береді. шешу.
Дидактикалық құралдармен Кітаппен жұмыс.
қамтамасыз етеді.
Мысалы: Қатемді тап,
тақырыпқа сай сөйлем құра,
проблемалық
ситуация т.б.

Ғылымда білімді
қабылдау мен қолдануды Методикалық
5 деңгейге бөледі. деңгей
Блум таксономиясының мақсаттық жүйесіне
негізделген сабақ жоспары.

4.Талдау (Анализ)

Мұғалім әрекеті Оқушы әрекеті
Оқушыларды топтарға бөле Топтық талқыға салады,
отырып, тақырыптағы негізгі ойланады.
түйінді табуға бағыт беру. Өзгелерді тыңдай отырып, өз
Ерекшеліктерді, негізгі білімін толықтырады. Ізденеді.
қасиеттерді анықтату.

Ғылымда білімді
қабылдау мен қолдануды Технологиялық
5 деңгейге бөледі. деңгей
Блум таксономиясының мақсаттық жүйесіне
негізделген сабақ жоспары.
5.Жинақтау (синтез)
Мұғалім әрекеті Оқушы әрекеті

Жеке бөлшектерден Ойлап
немесе шашылған табады,байланыстырады,
дүниелерден жаңа жасауға шығарады. Ойын
көмектесу. Жалқыдан түйіндейді.
жалпыға бағыттау. Проблеманы шешудің
өзіндік үлгісін жасайды.

Ғылымда білімді
Зерттеушілік
қабылдау мен қолдануды
деңгей
5 деңгейге бөледі.
Блум таксономиясының мақсаттық жүйесіне
негізделген сабақ жоспары.

6. Бағалау
Мұғалім әрекеті Оқушы әрекеті
Материалдың өзі үшін Бағалайды,талқылайды.
керектігін,құндылығын, Өз пікірін айтады.
керекті-
сін анықтау, пайымдауға
бағыт беру.
Идеялар алмасу, пікір
айту. Өзіне керектісін
таңдау.

Мен ойлаймын, яғни
мен өмір сүріп
жатырмын.
Блум таксономиясының мақсаттық жүйесіне
негізделген сабақ жоспарының маңызы

Мұғалімнің шығармашылығын жүзеге
асыруына тірек болатын төмендегі жүйелерін
дамытады:

- Шығармашылық әрекет;
- Проблеманы көре білу;
- Болжай білу;
- Жаңашылдықты ендіру;
- Өз жұмысының бағдарламасын жасау;
- Рефлексиялай алу;
- Шығармашылық ойды іске асыру үшін
идеяларды тудыра алу.
Назарларыңызға
рахмет!!!

Ұқсас жұмыстар
Мұғалім әрекеті Оқушы әрекеті
Оқушы әрекеті
Блум тақсономиясы бойынша сабақ жоспарлаудың мұғалім құзырлылығын арттырудағы ролі
Мұғалімнің сабаққа әзірлігі
Білім беру мазмұнының компоненттері
Ойлау деңгейі Сұрақтар үлгілері
Біріншісі - оқытудың ғылыми дәрежесін артыру
Реподуктивтік және конструктивтік білім
Таным құралдары
Оқыту процесінің Оқыту процесінің Оқушылардың Оқытудық түрлері мәні
Пәндер