Компьютерлік сауаттылық және оқушылардың ақпараттық мәдениеті




Презентация қосу
Cабақтың тақырыбы: Компьютерлік сауаттылық және
оқушылардың ақпараттық мәдениеті
Әдеттегі сауаттылық пен компьютерлік сауаттылықты
салыстырып, компьютерлік сауаттылықты - ЭЕМ көмегі-
мен санау, жазу, оқу, сурет салу, ақпаратты іздеу қабілет-
тері деп айта аламыз. Жоғары, қалыптасқан сауаттылық-
тың белгісі бұл - өз бетімен және ЭЕМ-ді қолдана оты-
рып тиімді жұмыс істеу. Бұл оқушыларды оқытудағы ең
бірінші сипаттамасы болып табылады.
Компьютерлік сауаттылықтың артықшылығы молайып, қолдану аясы кеңейіп, ол жүйелік
сауаттылыққа дейін жетті. Басқа да, біршама нақтылы категория - компьютерлік білімділік сияқты
оқудың екінші сипаттамасы керек. Информатиканың контекстінен алынған негізгі белгілері білімді
адамның қарапайым ойларынан шығады. Оған жататындар:
- негізгі, мүмкін компьютерлік емес мамандықпен байланысты компьютерлік әдебиетті жиі оқу;
- кең білімділік, көптеген бағдарламалар және компьютерлер арасында бағдарлау, олар-дың
мүмкіндіктерін білу;
- нақты жұмысқа қолайлы бағдарламалық жүйені (БЖ) таңдай білу;
- нақты бағдарламалық жүйенің сапасына баға беру қабілеті;
- өзінің бағдарламалық жүйе кітапханасының бар болуы және оның уақытылы кеңейтілуі;
- жақсы көретін және жақсы көрмейтін бағдарламалық жүйесі болуы;
- ЭЕМ-ді қолданғандағы артықшылықтар мен шектеулерді түсіну.
Мектеп мұндай білімді қамтамасыз ете алмайтыны анық, бірақ оның негізін салып,
қажеттігін қалыптастыруы керек:
Оқушының сапалы білімнің үшінші сипаттамасы - ақпараттық мәдениет. Ол мүмкін жалпы
даму деңгейінің жеке ойлау сипаттамасындағы байланысты қарастырады. Біз осы-дан өте
белсенді мәдениет түрін бар болу мүмкіндігін көреміз. Бұл ең әуелі контекстік жалпы
адамдық құндылықта компьютерді қолдану әдебі. Адамның қалыпты іс-әрекетін
ғасырлар бойы, бақылайтын өсиеттер стилінде де нақты айтуға болады:
- Біреудің ақпаратын кездейсоқ немесе әдейі «құртып алма» (осыдан вирустық шығарма-
шылық пен жағымсыздық туындайды);
- Біреудің бағдарламасын немесе деректерін «ұрлама», мұндағы мәселе- көшірілген
ақпарат иесінен зат ретінде бөлінбейді, ал ақпарат жалпы жағдайда мүлдем тауар болып
саналмайды. Мұндағы мәдениеттің минималды талабы - біреудің еңбегінен өзіңе пайда
түсірмеу және тегін алынғанда автордың келісімімен тегін тарату керек. Автордың
келісімінсіз көшіру және тіпті көшіруден қорғауды бұзу өзінің меншігіне иемдену болып
табылады. Қорғауды бұзудың абстрактілігі істің мәнін өзгертпейді.
- Компьютерлік фонатизмнен «хакерліктен», бағдарламалар мен
тілдерден шектен тыс «тоқтап қалудан» нақты өмірді компьютерлік
ортада тарылтуға тырысудан бас тартуды білдіретін «өзіңе
табынушыны жаратпа». Дүниетанымның шеңберінде – бұл барлығын
біреуден мәңгілікке түсіндіруге тырысудың алдын алу, бұл жағдайда
компьютердің мето-форасы арқылы түсіндіру болып табылады;
- «Жалған куәгер болма» яғни нашар білетін бағдарламалар мен
мәліметтерді талқылама;
- «Жақыныңды өзіңдей жақсы көр»: достарыңа кеңеспен мысалдармен
көмектес, жалпы жадта артық орын алма, көшірмелер мен ескірген
файлдарды өшір, жұмыс істеп біткен соң, жадты қалпына келтір.
Ақпараттық мәдениетте эстетикалық мазмұн да бар – информати-
кадағы қысқа, түсінікті, қызықты, тез, әмбебап алгоритмді көре білу,
бағалай білу және құра білу, қорытындыны (қағаз және экран
бетінде) әдемі безендіріп, графикалар және түстерді тиімді қолдана
білу.
Ақпараттық мәдениеттің бөлігі болып өзіндік пән табылады. Ол
мәтіндік алгоритмнің құрылымданған жазбасы, бағдарламалық
өнімге түсініктеме беру, өзі және басқалар үшін, барлық құрылған
жүйені көрсетіп, өзінің мәліметін ішкі жадқа сақтауды ұйымдас-
тыру, ЭЕМ мен жұмыс істеу кезіндегі жақсы әдет қалыптастыру
болып табылады.
Егер информатиканың біліктілік деңгейі өссе, мәдениет деңгейінің
өсуіне қосылмайды, ақырында мүмкін компьютерлік желінің өсу
беталысы ескіріп барлығы негатипті болуы мүмкін. Сондықтан
қосымша білім де зиянды болуы мүмкін.
Компьютерлік сауаттылық дегеніміз не?

Ақпараттық мәдениеттегі эстетика деген
не?

Компьютерлік фонатизмді қалай
түсінесіз?

Бақылаудың есептеу міндетін атаңыз.
Үй тапсырмасы: Компьютерлік сауаттылық

Ұқсас жұмыстар
Компьютерлік білім
Компьютерлік білім беру
Арнайы мамандардың зерттеулерінің көрсетуімен оқытылатын курстарда компьютерлік сауаттылық аспектілері қарастырылады
Физика сабағында ақпараттық -коммуникативтік технологияны қолдану негізінде оқушылардың ақпараттық құзыреттілігін дамыту
Ақпараттық коммуникативтік технология
Қазақ тілі сабағында оқушылардың функционалдық сауаттылығын қалыптастыруды бағалаудың әдістемесін құрастыру
Мәтіннен түсіндерме
Жалпы білім беретін мектептегі информатика пәнін оқыту құрылымы
Ақпараттық технологиялар арқылы оқушыларға білім беру
Білім алушылардың білім жетістіктерінің мониторингісі
Пәндер