Сабақты жоспарлау




Презентация қосу
Мұғалім тәжірибесіндегі зерттеу

Мұғалім
көшбасшылығы Мұғалім көшбасшылығы. Мұғалімдердің
кәсіби қоғамдастығы

Рефлексия және біліктілікті арттыру
курсын қорытындылау.
Lesson study/Сабақты зерттеу

Сабақты зерттеу қарапайым идея болып
табылады. Егер сіз оқытуды
жақсартқыңыз келсе, онда басқа
мұғалімдермен бірге жұмыс істеу-
жоспарлау, бақылау және сабақ бойынша
ой жүгіртудің қаншалықты маңызды
екені анық емес пе?
(Lewis, 2002)
Lesson Study шығу тарихы

Әдістеме
Жапониядан келді

АҚШ-қа бұл әдістемені «дзюгёкенкью» деген жапон сөзін
«Lesson Study» деп аударған Макото Йошида таратты

Yoshida, M (1999) ‘Beyond reform: Japan’s approach to
improvement of classroom teaching’ [Мектептегі оқытуды жетілдірудегі
жапондық тәсіл] in Stigler and Hiebert (eds) The Teaching Gap
Lesson Study

«Lesson Study» өз бастауын батыс білім философиясынан
алады, оның ортасында бала тұрады.

Жапон мектептерінде «Lesson Studyдің» таралуы 1910 - 1960
жылдары Жапониядағы демократияландырумен сәйкес келді

1970 жылдардан бастап «Lesson Study» барлық жапон
мектептерінде мұғалімдердің біліктілігін арттырудың негізгі
тұғыры болып есептеле бастады
ХХI ғасырда американдық зерттеушілер :

«Lesson Study» жапон мұғалімдеріне педагогикалық
білімімен қатар, өздерінің пәндік білімдерін де
тереңдетуге көмектескенін;
пәндік білімнің тереңдеуі жапондық оқушылардың,
американдықтармен салыстырғанда, білім
көрсеткіштерін жақсартуға ықпал еткенін (Stigler and
Hiebert, 1999; TIMSS, 1999) білгеннен кейін,

«Lesson Study» әдістемесі Батыста да кеңінен таралды.
Lesson Study қазіргі кезде:

Сингапурда
Гонконгте
Қытайда
Ұлыбританияда
Швецияда
Канадада

қолданылады
Ұлыбританияда Lesson Study:

Оқыту әдістемелерін жетілдіру;

Бастауыш және орта мектептер мен жоғары оқу орындары
студенттерінің үлгерімін арттыру;

Оқыту үшін бағалау сияқты ауқымды педагогикалық
тәсілдерді дамыту үшін табысты пайдаланылады
Lesson Study әдісі
Директор
Ішкі дің
сарапшы Коучинг
(бақылау Сабақты болуы
шылар, ң немесе
зерттеуші Зерттеу сабағын жоспар
лер талқылау ын ішкі
немесе сарапшы
талқыла
универси у
тет
мұғалімд
ері)
Зерттеу Сабақтың
жоспарын
сабақтарын жақсарту
өткізу
Қандай айырмашылық бар?
Ашық сабақ Lesson study

Бақылау Өз еркімен Міндетті түрдегі әр
жылдық жоспар
Сабақтың Жаттығулар/Тапсы Жаттығулар/тапсырма
жоспары рмалар лар және жауаптар
Көзқарас Мұғалімге көңіл Оқушыға көңіл
бөлінеді бөлінеді

Сабақтан Сабақты бағалау Өзін дамыту
кейінгі
талқылау
1 қадам: команданың құрылуы
Біз қанша уақыт кездесуіміз қажет?
Кездесулерімізде қалай жазба
жүргізуіміз керек?
Біз нені басшылыққа алуымыз керек?
Сабаққа қатысушылардың келісімі
қажет пе?
Ұсынымдар
Өзіңізге басты сұрақтарды қойыңыз?

Команда 3-6 мұғалімнен тұрады.
Команда кездеспес бұрын, сабақты зерттеу
нұсқауын оның әр мүшесі қарап шығуы керек
Бірінші жиналыста кім жазба жүргізетінін анықтап,
тағы басқа да рольдерді үлестіріп беру керек. Сабақ
басталмас бұрын 2 ден 6 кездесуге дейін болуы
керек
Қатысушылардан алған мәліметтерді қолдану үшін
рұқсат сұраңыз.
2 қадам: оқытудың мақсатын құру

Оқыту мақсаты мен оқу мақсаты
бірдей ма?
Мақсат қоя білу нәтижеге қалай әсер
етеді?
Мақсат тек ақадемиялық білімге ғана
жұмылдырылады ма?
Ұсынымдар
Өзіңізге басты сұрақтарды қойыңыз
Сабақ қандай тақырыпқа негізделеді? Неге сол тақырыпты
таңдадыңыз?
Сабақта қандай даму мақсаттары (дағды, қабілеттілік,
сезім) алға қойылған?
Қандай нақты оқыту мақсатын жоспарлайсыз? Жоспарда
оқушылар сабақтың нәтижесінде нені біліп/нені істей
алатынын жазу.
3 қадам: Сабақты жоспарлау
Зерттеу сабағы оқыту әдісі мен стратегияны жазып коюы
керек пе?
Қандай стратегиялар оқушылардың ой өрісін нақты көрсете
алады?
Болып кеткен сабақты қолдануға болады ма ?
Сабақтың жоспары қаншалықты толық болуы керек?
Ұсынымдар
Өзіңізге басты сұрақтарды қойыңыз
Сабақта қандай стратегиялар мен оқу материалдарын
қолданады? Нәтижесі қандай болады?
Оқушының жұмысын, оның ойын қалай анықтай аламыз?
Стратегиялар қандай жолдармен оқушыларға оқудың
мақсатына жетуге көмектеседі? Оқушылардың сұрақтар мен
тапсырмаларға берген жауаптарын бақылаңыз.
4 қадам: зерттеу жоспары

Қандай қосымша дәлелдемелерді
жинауға болады?
Сырттан бақылаушыларды шақыру керек
пе, олай болса олар не істеуі керек?
Оқушылардың үлгерімін бағалау үшін
тесттер беру керек пе(алдын және кейін)?
Ұсынымдар
Өзіңізге басты сұрақтарды қойыңыз
Оқушыларды бақылағанда сіздің жоспарыңыз қандай?
Бақылаудың қандай стратегияларын қолданасыз (мысалы,
жазбалар, координациялық сұрақтар, бақылау- тексеру)?
Қандай ой өрістегі және қандай тәртіптегі оқушыларға көңіл
бөлесіз?
Қандай қосымша дәлелдемелерді жинайсыз (мысалы,
оқушылардың жазба жұмыстары, оқу мақсатына сай олардың
нәтижелілігі)?
Сабақты зерттеу барысындағы бақылауда
Бақылау барысында неге көңіл бөлетініңізді
алдын ала келісіңіз
Бақылаушылардың көңілін аудару үшін
бірнеше негізгі оқушыларды таңдап алуға
болады
Әр оқушы қалай үйреніп жатқанын бақылау
керек
Барлық оқушыларды бақылау үшін тұрып
тұрған жөн
Бақылау нәтижелерімен пікір алмасу үшін
бақылауды өзіңіз істейтін буындағы
әріптестеріңізбен өткізген жөн
5 қадам: Оқыту және бақылау

Мұғалімнің «шыдамды болуы керек», бұны қалай істеуге
болады?
Бақылаушылардың қатысуы оқушылардың үлгеріміне
теріс әсер бермеуі керек
Команда мүшелері бірге сабақ жүргізе алады ма?
Мұғалім оқыту барысында сабаққа өзгертулер енгізе
алады ма?
Сабақты талқылау қалай өтеді?

• Талқылаудың мақсаты:
Әр мұғалімнің көрегенділігінің артуы
Барлық қатысушылардың сабаққа
байланысты терең кері байлынысы
Мұғалімнің сабағына немесе іс әрекеттеріне
баға қоймау
Құралдар
Стикерлер (шамамен 5×7мм, 10 парақ әр
қатысушыға)
Постерлер (шамамен 80 см×100 см)
20 Маркерлер (түрлі түсті)
Талқылау кезеңі (үлгі)
2 мин 5-6 мұғалімнен тұратын топ құрыңыз
Топтың көмекшісін атаңыз
5 мин Ойларыңызды стикерлерге жазып алыңыз
3 мин
Стикерлерді постерге жабыстырып қойыңыз, жоғарыда
берілген формат бойынша (жағымды тұстары және нені
жақсарту керек – мұғалімге байланысты, содан соң –
оқушыға байланысты)
30 мин Стикерлерді тақырыптар бойынша топтаңыз
Әр түрлі топтарға берілген тақырыпты талқылаңыз.
Постердегі тақырыптар сабаққа байланысты әр түрлі
пікірлерді көрсетеді
20 мин
Сабақтың жағымсыз тұстарын қалай жақсартуға
болатынын талқылаңыз
Постерде сол туралы өзіңіз жазып отырыңыз.
30 мин Әр топ өзіңіздің қорытындыңызды талқылаңыз
Сабақты зерттеуден кейінгі талқылау формасының
үлгісі
Мұғалім Оқушылар

Жақсы
тұстары

Нені
жақсарту
керек
Discussion of Lesson Study
Lesson Studyды талдау

6 Қадам: талдау және қайта қарастыру

Берілгенді ұйымдастырудың немесе түсіндіріп берудің
қолайлы жолдары бар ма?
Оқушылардың үлгерімі туралы біз не білуіміз қажет?
Сабақты бер рет жоспарлап, бақылау жеткілікті ме?
Ұсынымдар
Өзіңізге басты сұрақтарды қойыңыз
Берілген тапсырмада қандай негізгі заңдылықтар бар? Негізгі
ескертулер мен мысалдарды талқылаңыз.
Берілген тапсырма оқушының ойы, атап айтқанда, олардың
қателесуі, қыйыншылықтары, түсініктері, таңқаларлық
ойлары туралы не айтады?
Оқудың мақсатына оқушылар неліктен қол жеткізе алды/
жеткізе алмады?
Өзіңіздің тадауыңыздың негізінде, сіз сабақты қалай өзгертер
едіңіз немесе сабақты қалай қайта қарастырар едіңіз?
Оқыту аспектілері
Нұсқаулықпен жұмыс

Топтық таныстырылым дайындау

Lesson Study деген не?
Оны не үшін және қалай пайдалануға болады?
Үдерісті ұйымдастыру кезеңдері қандай?
Тиімді кері байланыс
Өзін-өзі бағамдау
Өзін-өзі бағамдау
Эссе:
Курс материалдарын өз
тәжірибемде қалай
қолданамын?

• Мұғалімнің кәсіби тәжірибесін
жетілдіру тәсілдерін сипаттау.
• Орта білім беру мазмұнын жаңарту
шеңберінде атқаратын өз қызметін
бағамдау.

Ұқсас жұмыстар
Жоспарлау Жаңартылған білім беру бағдарламасындағы сабақты жоспарлау
САБАҚТАРДЫ ӨТКІЗУ
Ықшамсабақ жаттығуын жоспарлау
САБАҚ ЖОСПАРЫН ҚҰРЫЛЫМДАУ, ОҚУ МАҚСАТЫН ҚОЮ
Мұғалімнің сабаққа дайындығы
Сабақтың оқыту мақсаты
Оқу пәндері жоспар, қысқа мерзімді жоспар
Сабақ жоспарлау
Сабақтан кейінгі талқылау
Дағдыларды дамыту
Пәндер