Сабақты жоспарлау



Мұғалім көшбасшылығы
Мұғалім тәжірибесіндегі зерттеу
Мұғалім көшбасшылығы. Мұғалімдердің кәсіби қоғамдастығы
Рефлексия және біліктілікті арттыру курсын қорытындылау.

Lesson study/Сабақты зерттеу
Сабақты зерттеу қарапайым идея болып табылады. Егер сіз оқытуды жақсартқыңыз келсе, онда басқа мұғалімдермен бірге жұмыс істеу-жоспарлау, бақылау және сабақ бойынша ой жүгіртудің қаншалықты маңызды екені анық емес пе?
(Lewis, 2002)

Әдістеме
Жапониядан келді
АҚШ-қа бұл әдістемені «дзюгёкенкью» деген жапон сөзін «Lesson Study» деп аударған Макото Йошида таратты
Yoshida, M (1999) ‘Beyond reform: Japan’s approach to
improvement of classroom teaching’ [Мектептегі оқытуды жетілдірудегі
жапондық тәсіл] in Stigler and Hiebert (eds) The Teaching Gap
Lesson Study шығу тарихы

«Lesson Study» өз бастауын батыс білім философиясынан алады, оның ортасында бала тұрады.
Жапон мектептерінде «Lesson Studyдің» таралуы 1910 - 1960 жылдары Жапониядағы демократияландырумен сәйкес келді
1970 жылдардан бастап «Lesson Study» барлық жапон мектептерінде мұғалімдердің біліктілігін арттырудың негізгі тұғыры болып есептеле бастады
Lesson Study

ХХI ғасырда американдық зерттеушілер :
«Lesson Study» жапон мұғалімдеріне педагогикалық білімімен қатар, өздерінің пәндік білімдерін де тереңдетуге көмектескенін;
пәндік білімнің тереңдеуі жапондық оқушылардың, американдықтармен салыстырғанда, білім көрсеткіштерін жақсартуға ықпал еткенін (Stigler and Hiebert, 1999; TIMSS, 1999) білгеннен кейін,
«Lesson Study» әдістемесі Батыста да кеңінен таралды.

Lesson Study қазіргі кезде:
Сингапурда
Гонконгте
Қытайда
Ұлыбританияда
Швецияда
Канадада
қолданылады

Ұлыбританияда Lesson Study:
Оқыту әдістемелерін жетілдіру;
Бастауыш және орта мектептер мен жоғары оқу орындары студенттерінің үлгерімін арттыру;
Оқыту үшін бағалау сияқты ауқымды педагогикалық тәсілдерді дамыту үшін табысты пайдаланылады

Lesson Study әдісі
Notes: В типовой японской школе Lesson study проводится несколько раз в год.
В ходе Lesson Study один из учителей добровольно вызывается отвечать за урок-исследование и написание плана урока примерно за месяц до его проведения.
Затем учитель представляет свой план урока на собрании учителей, преподающих один и тот же предмет или работающих в одной и той же возрастной группе. После обсуждения учитель вносит изменения в план урока.
В некоторых случаях цикл обсуждений и внесения изменений в план повторяется несколько раз.
В отдельных случаях учитель может обратиться к наблюдателю из школьной администрации за помощью в улучшении плана урока.
В ходе урока-исследования учитель проводит урок в своем классе, используя улучшенный план урока.
Учителя школы, среди которых есть учителя того же класса или предмета, наблюдают за уроком.
Когда урок-исследование заканчивается, инструктор и наблюдатели обсуждают его.
Иногда внешние советники, такие как наблюдатели из школьной администрации или университетские профессора присоединяются к обсуждению по просьбе учителей и дают советы.

Қандай айырмашылық бар?
Ашық сабақ
Lesson study
Бақылау
Өз еркімен
Міндетті түрдегі әр жылдық жоспар
Сабақтың жоспары
Жаттығулар/Тапсырмалар
Жаттығулар/тапсырмалар және жауаптар
Көзқарас
Мұғалімге көңіл бөлінеді
Оқушыға көңіл бөлінеді
Сабақтан кейінгі талқылау
Сабақты бағалау
Өзін дамыту

1 қадам: команданың құрылуы
Біз қанша уақыт кездесуіміз қажет?
Кездесулерімізде қалай жазба жүргізуіміз керек?
Біз нені басшылыққа алуымыз керек?
Сабаққа қатысушылардың келісімі қажет пе?

Ұсынымдар Өзіңізге басты сұрақтарды қойыңыз?
Команда 3-6 мұғалімнен тұрады.
Команда кездеспес бұрын, сабақты зерттеу нұсқауын оның әр мүшесі қарап шығуы керек
Бірінші жиналыста кім жазба жүргізетінін анықтап, тағы басқа да рольдерді үлестіріп беру керек. Сабақ басталмас бұрын 2 ден 6 кездесуге дейін болуы керек
Қатысушылардан алған мәліметтерді қолдану үшін рұқсат сұраңыз.

2 қадам: оқытудың мақсатын құру
Оқыту мақсаты мен оқу мақсаты бірдей ма?
Мақсат қоя білу нәтижеге қалай әсер етеді?
Мақсат тек ақадемиялық білімге ғана жұмылдырылады ма?

Өзіңізге басты сұрақтарды қойыңыз
Сабақ қандай тақырыпқа негізделеді? Неге сол тақырыпты таңдадыңыз?
Сабақта қандай даму мақсаттары (дағды, қабілеттілік, сезім) алға қойылған?
Қандай нақты оқыту мақсатын жоспарлайсыз? Жоспарда оқушылар сабақтың нәтижесінде нені біліп/нені істей алатынын жазу.
Ұсынымдар

3 қадам: Сабақты жоспарлау
Зерттеу сабағы оқыту әдісі мен стратегияны жазып коюы керек пе?
Қандай стратегиялар оқушылардың ой өрісін нақты көрсете алады?
Болып кеткен сабақты қолдануға болады ма ?
Сабақтың жоспары қаншалықты толық болуы керек?

Өзіңізге басты сұрақтарды қойыңыз
Сабақта қандай стратегиялар мен оқу материалдарын қолданады? Нәтижесі қандай болады?
Оқушының жұмысын, оның ойын қалай анықтай аламыз?
Стратегиялар қандай жолдармен оқушыларға оқудың мақсатына жетуге көмектеседі? Оқушылардың сұрақтар мен тапсырмаларға берген жауаптарын бақылаңыз.
Ұсынымдар

4 қадам: зерттеу жоспары
Қандай қосымша дәлелдемелерді жинауға болады?
Сырттан бақылаушыларды шақыру керек пе, олай болса олар не істеуі керек?
Оқушылардың үлгерімін бағалау үшін тесттер беру керек пе(алдын және кейін) ?

Өзіңізге басты сұрақтарды қойыңыз
Оқушыларды бақылағанда сіздің жоспарыңыз қандай?
Бақылаудың қандай стратегияларын қолданасыз (мысалы, жазбалар, координациялық сұрақтар, бақылау- тексеру) ?
Қандай ой өрістегі және қандай тәртіптегі оқушыларға көңіл бөлесіз?
Қандай қосымша дәлелдемелерді жинайсыз (мысалы, оқушылардың жазба жұмыстары, оқу мақсатына сай олардың нәтижелілігі) ?
Ұсынымдар

Сабақты зерттеу барысындағы бақылауда
Бақылау барысында неге көңіл бөлетініңізді алдын ала келісіңіз
Бақылаушылардың көңілін аудару үшін бірнеше негізгі оқушыларды таңдап алуға болады
Әр оқушы қалай үйреніп жатқанын бақылау керек
Барлық оқушыларды бақылау үшін тұрып тұрған жөн
Бақылау нәтижелерімен пікір алмасу үшін бақылауды өзіңіз істейтін буындағы әріптестеріңізбен өткізген жөн

5 қадам: Оқыту және бақылау
Мұғалімнің «шыдамды болуы керек», бұны қалай істеуге болады?
Бақылаушылардың қатысуы оқушылардың үлгеріміне теріс әсер бермеуі керек
Команда мүшелері бірге сабақ жүргізе алады ма?
Мұғалім оқыту барысында сабаққа өзгертулер енгізе алады ма?

Сабақты талқылау қалай өтеді?
Талқылаудың мақсаты:
Әр мұғалімнің көрегенділігінің артуы
Барлық қатысушылардың сабаққа байланысты терең кері байлынысы
Мұғалімнің сабағына немесе іс әрекеттеріне баға қоймау
Құралдар
Стикерлер (шамамен 5×7мм, 10 парақ әр қатысушыға)
Постерлер (шамамен 80 см×100 см)
Маркерлер (түрлі түсті)

Талқылау кезеңі (үлгі)
2 мин
5-6 мұғалімнен тұратын топ құрыңыз
Топтың көмекшісін атаңыз
5 мин
Ойларыңызды стикерлерге жазып алыңыз
3 мин
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz