Оқушылардың жобалау және зерттеу жұмысының мәдениеті критериялары




Презентация қосу
Мұғалімнің жобалау-
зерттеу және
тәрбиелік іс-әрекеті
Қабылдаған: Санатбай П.
Тобы: 126-38а
Орындаған:Нарбекова Н.
Мұғалімнің жобалау-
зерттеу іс-әрекеті

• Оқушылардың жобалау және зерттеу жұмысының мәдениеті
критериялары:
• 1.зерттеу мотивациясы;
• 2.ойлаудың ғылыми стилі;
• 3.зерттеуге ақпараттық және технологиялық дайындық;
• 4. шығармашылық белсенділік.
• Аталған критерийлер оқушылардың жобалау іс-әрекетінің
табыстылығын анықтауға бағытталған.
Мұғалімнің жобалау-зерттеу іс-
әрекеті
• Білім алушылардың зерттеу іс-әрекеті — шешімі алдын-ала белгісіз
шығармашылық, зерттеу мәселелерін шешуге байланысты және
ғылым саласындағы зерттеулерге тән негізгі кезеңдердің болуын
ескеретін оқушылардың әрекеті болып табылады. Мұғалімдерде
жобалау және зерттеу технологияларын меңгеру үшін тиісті деңгейде
ғылыми-әдістемелік даярлықтарының болуы қажет. Жобалау-зерттеу
іс-әрекеті – жобалау бойынша мақсат пен мәселелерді анықтауға,
әдістемелерді таңдау ұстанымдарын анықтауға, зерттеу барысын
жоспарлауға, күтілетін нәтижені анықтауға, зерттеуді жүзеге
асыруды бағалауға, керек ресурстарды анықтауға бағытталған іс-
әрекет. Зерттеудің ұйымдастыру шеңбері болып табылады.
• Мұғалімдерде жобалау және зерттеу технологияларын меңгеру үшін тиісті деңгейде
ғылыми-әдістемелік даярлықтарының болуы қажет.
• Оқу зерттеуі және ғылыми зерттеу.
• Білім саласындағы зерттеудің негізгі түйіні ол оқулық зерттеу болып табылады. Оқу
зерттеуінің негізгі мақсаты «үлкен» ғылымдағыдай объективтік жаңа нәтиже алу емес,
тұлғаларды дамыту болып табылады. Егер ғылымдағы негізгі мақсат жаңа білім өндіру
болса, білім саласындаңы зерттеудің мақсаты - оқушылардың функционалдық
дағдыларын жетілдіру, зерттеу түрінде ойлау қабілетін дамыту, субъективтік жаңа
білімге байланысты білім процесіндегі оқушылардың тұлғалық позициясын жандандыру
Оқу зерттеуі іс-әрекетіндегі субъект-субъект қатынасының дамуы. Қалыптасқан оқу
процесінде стандарттық позициялық схема «мұғалім — оқушы» жүзеге асырылады.
Мұғалім білім береді, оқушы білім алады, ол процесс қалыптасқан дәстүрлі сынып-сабақ
тәсімі түрінде өткізіледі. Зерттеу іс-әрекетін дамыту барысында аталған тәсілде қарама-
қайшылықтар туады: сынып тақтасында көрсетіліп берілетін білімнің дайын эталоны
жоқ, табиғатта көрінетін құбылыстар дайын тәсімдермен түсіндіруге жатпайды, нақты
жағдайларға байланысты өзіндік талдауды қажет етеді. Бұл қоршаған ортадағы
түсінудегі білім саласындағы объект-субъектілік парадигманың эволюциялық өзгеруіне,
біртіндеп «әріптес-әріптес» бірлестігінің туындауына әкеліп тірейді. Мұғалім «жетекші-
кіші жолдас» жұбы тәсімі бойынша практикалық әрекеттегі дағдыларды оқушыларда
қалыптастырады. Мұндай ұстаз бен шәкірт аралығындағы қатынас жетекшінің жоғары
беделі арқылы жүзеге асырылады.
Қазіргі педагогтың тәрбиелік іс-
әрекеті
• Оқу мен тәрбиенің ортақ белгілері:
• - тәрбие процесі өз ішіне оқу элементтерін қамтиды: қандай да ережені
орындауды талап етуден бұрын оның іске асырылу жолдарын үйрету қажет;
• - оқу процесі мұғалім мен оқушы арасындағы ықпалдасты іс - әрекеттің
ұйымдастырылу формасына сәйкес өтеді. Өз қызметі барысында мұғалім
оқушыға тәрбиелік ықпал ажсайды;
• - оқу және тәрбие процестерінде бірдей әдістер (түсіндіру, қадағалау және
т.б.) пайдаланылады.
• Жалпы педагогикалық процестің аталған екі қызметінің арасындағы
принциптік айырмашылық: оқу барысында шәкірт әртүрлі ғылымдар негізін
меңгереді, ал тәрбие процесі оқушының тұлғалық сапа – қасиеттерін
қалыптастыруға бағышталады
Тәрбие әдісі
Кейбір педагогикалық мәселені
шешуде тәрбие тәсілін тәрбие әдісі
ретінде қолдануға болады.
Мәселен, әңгіме – ол адамның
көзқарасы мен сенімін қалыптастыру
әдісінің негізгі бір құрамды бөлігі
болып есептеледі. Сонымен бірге
үйрету, жаттығу әдістерін жүзеге
асырудың кейбір кезеңдерінде әңгіме
методикалық тәсіл ретінде
қолданылады.
Тәрбие әдісі

• Кейбір педагогикалық мәселені шешуде тәрбие тәсілін
тәрбие әдісі ретінде қолдануға болады.
• Мәселен, әңгіме – ол адамның көзқарасы мен сенімін
қалыптастыру әдісінің негізгі бір құрамды бөлігі болып
есептеледі. Сонымен бірге үйрету, жаттығу әдістерін
жүзеге асырудың кейбір кезеңдерінде әңгіме
методикалық тәсіл ретінде қолданылады.
Тәрбие құралдары

• Тәрбие құралдарына әр салалы іс - әрекет түрлері (ойын,
оқу, еңбек, өнер, спорт, т.б.) сонымен қатар
педагогикалық жұмысқа қажетті материалдық және
рухани шығармалар, заттар жиынтығы (көрнекті
құралдар, саяси, көркем және көпшілікке арналған
ғылыми әдебиеттер, бейнелеу өнері, музыкалық
шығармалар, көпшілік ақпарат құралдары т.б.) жатады.
Сендіру әдісі

• Жеке адамның қоғамдық санасын қалыптастыру әдістеріне: түсіндіру, әңгімелер,
лекциялар, пікірталастар, үлгі - өнеге жатады. Көптеген ғалымдар бұл топтағы
әдістерді қалыптасқан дәстүр бойынша сендіру әдістері деп те атайды.
• Сендіру дегеніміз – оқушылардың ақыл – ойы мен сезімін жандандыру,
адамгершілік жайлы түсініктер мен ұғымдарын қалыптастыру және жағымсыз
қылықтарын жою мақсатында олардың санасына, сезімі мен ерік қайратына жан
– жақты әсер етуді айтамыз.
“ «Еліміздің ертеңі бүгінгі
ұрпақтың қолында, ал
ұрпақтың тағдыры ұстаздың
қолында»
Н.Ә.Назарбае

в.
Пайдаланылған әдебиеттер
• Базарғалиева Б., Құзыреттілік. // Қазақстан мектебі,№4,2009.

• https://
infourok.ru/zhobalau_zhne_zertteu_zhmysyn_yymdastyrudy_n
egzg_aidalary-436851.htm
• http://
referat911.ru/Pedagogika/zhobalau-ds/195212-2337596-place
1.html
ТАМАШАЛАҒАНДАРЫҢЫ
ЗҒА РАҚМЕТ!!!

Ұқсас жұмыстар
Жобалап оқыту технологиясы
Жобалау технологиясы бойынша оқушылармен жұмысты ұйымдастыру
Тәрбие принциптері
Жобалау әдісі
Шығармашылық жоба
Жобалап оқыту технологиясының шығу тарихы
Нәтижені талдау Ақпаратты талдау
Тәрбие жұмысының моделін кұрайтын бөліктер
Мүмкіндігі шектеулі тұлғалардың мультимедиа құралдарымен жұмысының психологиялық қырлары
Оқушының психологиялық ерекшелігі
Пәндер