Мәдениет саласындағы ғылымның функциялары



Ғылым, техника және технологиялар
Орындаған: Жакупова Айгерім
Милахат Нұрсұлу
Сарсенбай Гүлсая

Ғылым философиясының мазмұны
Бұл пәннің ерекшелігі - нақты ғылымның философиялық мәселелерін зерттейді. Яғни ғылымның жалпы қағидаттары мен заңдары, парадигмалар және ғылыми білімді қалыптастыру стратегиясы, ғылыми теорияны құрастыру әдістері, білімнің стилі мен әдістемесі. және т. б.

Ғылым философиясының пайда болуы
«Ғылым философиясы» арнайы философиялық пән ретінде XIX ғасырдың ортасында ғылымның мәдениетінің тәуелсіздігін арттыру және әлеуметтік дамудың көптеген мәселелерін шешудегі рөлінің артуы туындайды. Ғылымның философиясының пайда болуы мен дамуы арнайы білім саласы ретінде О. Комте, Дж. Сент сияқты философтар мен ғалымдардың есімдерімен байланысты. Тарих, ғылымның философиясы ежелгі Грецияда философияның ажырамас бөлімі ретінде пайда болды, мысалы, философия, философия, философия, философия, философия, оның бөлімдері, атап айтқанда эпистемология.

бүгінгі күнде ол эпистемологиядан гөрі кең тақырыпқа ие, нақты ғылым тек когнитивті емес, сонымен бірге оның барлық басқа өлшемдерінде (практикалық қызмет, инновация, әлеуметтік-мәдени, этикалық және т. б. ) зерттейді.
қазіргі заманғы философия ғылымы философиялық емес, нақты философиялық емес, ғылымды зерттеудің философиялық және нақты ғылыми құралдары мен әдістерін нақты әлеуметтік - мәдени құбылыс (оның жұмыс істеуі мен дамуының тарихи және теориялық әдістерін қоса) ретінде қарастыратын таза философия емес.
Эпистемологиядан ғылым философиясының негізгі айырмашылықтары:

Бөлім құрылымы және философияның мәселелерінің жалпы мазмұны келесідей ұсынылуы мүмкін:
1. «Ғылым философиясы» пәні мен құрылымы:
Эпистемология және ғылым философиясы.
Қазіргі философияның құрылымы мен мазмұны.
Философия мен ғылымның өзара байланысы.
Ғылымның жіктелуі. Қазіргі қоғамдағы ғылымның рөлі, ғылымның негіздері және философиялық мәселелері

Ғылым мен ғылыми білім тұжырымдамасы: мәні мен негізгі параметрлері.
Ғылыми білімнің құрылымы, оның негізгі деңгейі.
Эмпирикалық білім, оның құрылымы мен функциялары.
Теориялық білімі, оның құрылымы және функциялары.
Ғылымның философиялық негіздері, олардың табиғаты, типологиясы және функциялары.
Ғылыми ұтымдылық және оның түрлері.
Ғылыми зерттеу идеалдары мен нормалары, олардың құрылымдық және тарихи әртүрлілігі.
Әлемнің ғылыми бейнесі. Оның табиғаты, түрлері және функциялары.
2. Ғылыми білім, оның сипаты, мәні және құрылымы:

Ғылыми білімнің негізгі үлгілері: эмпирикалық, идеалды-конструктивистік, проблемалық.
Ғылыми және оқу циклі: оның құрылымы және сатыларының реті.
Ғылыми қызметтің әдістері мен құралдары.
Инфрақұрылымдық ғылыми және білім беру қызметі.
Ғылыми қызмет объектісі мен пәні.
Ғылымның білім беру мүмкіндіктері. Ғылыми шындықтың мәселесі.
3. Ғылыми-танымдық қызметі, негізгі үлгілер:

Ғылымды тарихи процесі.
Әлеуметтік институт ретінде ғылымның ерекшеліктері.
Ғылымды ұйымдастыру формалары.
Ғылыми топтар. Этос ғылымы.
Ғылыми қызметті құқықтық реттеу.
Ғылыми байланыстар, олардың түрлері және ғылымның жұмыс істеудегі рөлі.
4. Әлеуметтік институт ретіндегі ғылым:

5. Қоғам ғылымның инновациялық жүйесінің негізі ретінде ғылым:
Инновациялық процестерде ғылымның рөлі. Ғылым және экономика.
Ғылымның экономикасы. Ғылыми зерттеулердің тиімділігі, ғылыми техника, технология.
Ғылым және әлеуметтік тәжірибе.
Ғылымның мүмкіндіктері мен рөлін бағалауда ғалымдар мен антисемологиялар.

Ғылымның әлеуметтік-мәдени сипаты.
Ғылымның мәдени және тарихи түрлері.
Мәдениеттің және оның әртүрлі құрылымдарының ғылымға ықпалы.
Ғылымның мәдениетке және оның динамикасына әсері.
Мәдениет саласындағы ғылымның функциялары. Ғылым және қазіргі заманғы жаһандық проблемалар.
Ғылым, демократия және адамзат өркениетінің прогресі.
6. Ғылым мәдениеттің шағын
жүйесі ретінде:

7. Антропология, аксиология және ғылым этикасы:
Ғылыми жұмыс: когнитивті анықтау және когнитивті еркіндік.
Ғылыми құндылықтар және ғылыми қызметтің мотивациясы.
Ғалымдарды ғылыми және қоғамдық тану.
Ғылымдағы басымдықтар. Ғылыми қызметтің әлеуметтік сипаты.
Ғылыми байланыстар: ғылыми қайшылықтар мен консенсус.
Консерватизм және ғылымдағы догматизм. Ғылымды дамыту және ғылыми шындықты қалыптастырудың шарты ретінде сыни және өзін-өзі сынға алу.
Ғалымның танымдық, әлеуметтік және экзистенттік жауапкершілігі.
Ғылым және қоғам. Ғылым және мемлекет. Ноосфера және оның адамзат өркениетінің дамуындағы рөлі.
Бостандық, демократия және гуманизм ғылымның имманентальды мәдени құндылықтары ретінде.

Философия мен ғылымның өзара байланысы туралы ұғымдар
метафизикалық (трансценденттік)
позитивист
анти-интервенциялық
диалектикалық

Метафизикалық (трансценденталисттік) XIX ғасырдың ортасына дейін мәдениетте монополиялық жағдайға ие болды; ол жеке ғылымдарға қатысты философияның эпистемологиялық және әлеуметтік-мәдени басымдықтарын («метафизика», «табиғи философия») негіздейді. Бұл тұжырымдаманың мәні формулалар түрінде өздерінің тарапынан көрінеді: «Философия ғылымның ғылымы» немесе «Философия - ғылымның патшайымы». Іс жүзінде, бұл көбінесе нақты ғылымның болуын және таным етуін алыпсатарлық философиялық схемаларын енгізуді тудырды. Философия мен ғылым арасындағы трансценденттік тұжырымдаманың ең көрнекті өкілдері Платон, Аристотель, Ф. Аквинас, Г. Ф. Ф. Гегель, F. VI. Шеллинг, Н. Уайтхед, Teilhard de Chardin және басқалар.

Философия мен ғылымның позитивистік тұжырымдамасы 30-шы жылдары пайда болды. XIX ғасыр. (O. Comte, G. Spencer, J. St. Mill және т. б. ), кейінірек философтар мен ғалымдар арасында кең таралған. Бұл қоғам үшін негізгі міндеті нақты ғылыми білімдердің басымдықтарын бекіту және дәстүрлі философиямен салыстырғанда оны дамыту болды. Соңғысы позитивистердің псевдо-білімі, алыпсатарлық теоретика деп жарияланды, бұл заманауи ғылымның оң мәні жоқ, сонымен қатар оның дамуына кедергі келтіреді. «Физика ғылымы - философия» (О. Конт), «Физика, метафизикаға тәуелді емес» (И. Ньютон) - бұл философия мен ғылым арасындағы қарым-қатынастың позитивистік шешімінің мәні.

- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz