Ежелгі үнді философиясы: мектептері, ілімдері және негізгі ұғымдар


Slide 1

ҮНДІ ФИЛОСОФИЯСЫ

Slide 2

Жоспары:

Кіріспе бөлім

Ежелгі үнді философиясы

Негізгі бөлім

1. Үнді философиясының ерекшеліктері

2. Үнді философиясының мектептері

3. Құдайлары мен негізгі ұғымдары

Қортынды бөлім

Slide 3

Ежелгі Үнді философиясы

Slide 4

Ежелгі Үнді қоғамы төрт варнаға бөлінді:

брахмандар, кшатрийлер, вай-шьялар және шудралар.

Slide 5

Көне Үнді философиясының басты ерекшеліктері:

Ғылыми оймен байланысының аздығы;

Жеке тұлғалық сипатының нашарлығы;

Діни-мифологиялық оймен тығыз байланыстылығы;

Философиялық ой ескерткіштерінің хронологиялық жағынан жүйесіздігі және белгісіздігі;

Негізгі философиялық ұғымдардың мән-мағынасының күрделілігі және сантүрліліг

Slide 6

Астика - Ортодоксалды (Веданы мойындайтын) философиялық мектептер

Вайшешика

Ньяя

Йога

Миманса

Санкхья

Веданта

Slide 7

Настика - Ортодоксалды емес (Веданы мойындамайтын) философиялық мектептер

Буддизм - Үндістанда б. з. д. VII - Vғ. ғ. шамасында пайда болған. Буддизмнің негізін қалаған Сидхарта Гаутама. «Будда» термині «жарқырау», «сергу» деген мағынаны білдіреді. Буддизм ілімінде төрт түрлі ақиқат ілім негізделген.

1 Азаптану.

2 Азаптанудың себебі.

3 Азаптанудан босану.

4 Азаптанудан босануға апаратын жол.

Будда кейіннен нағыз шындыққа жетудің және нирванаға жақындаудың сегіз сатылы жолын атап өтеді:

1 Шынайы сенім. Дүние қайғы-қасіретке толы, оны тоқтату үшін ой мен бойдағы құмарлықты басу керек деген Будда сөзіне сену;

2 Тура, әділ ұмтылу. Өз құмарлығың мен қызбалықты шектейтін қасқа жолды біржолта айқындау;

3 Шыншыл сөз. Айтпақ сөзіңді мұқият қадағала, ол зұлымдыққа итермейтін, қайта дұрыс, рақымды болсын;

4 Дұрыс істер. Теріс ниетті, қас қимыл-әрекеттен сақтану, игі іске икемді болу;

5 Дұрыс өмір. Тіріге зиян келтірмейтін, құрметтеуге тұрарлық өмір сүру;

6 Дұрыс ой. Ойыңның бағытын саралай отырып, одан, күдікті, күмәнді нәрсені қудалап, жағымдыны жалғастыру;

7 Ақ ниеттер. Зұлымдықты ойыңа алма;

8 Тура, дұрыс пайымдау. Ойыңды үнемі және төзімділікпен жаттықтыру, шындыққа жетпек талпынысты өзіңе шоғырландыру, оның тереңдету қабілетін шыңдау.

Slide 8

Жайнизм

Жайнизм -б. д. д. . V ғ. діни ағым ретінде қалыптасады. Негізін қалаушы - Махавира. Жайнизм мына идеяларға сүйенді: Адамның жаны, рухы оның тәнінен, дене терісінен нәзік, биік, құдіретті. Оның басты мақсаты - қасірет деп түсінген, өмірден азат болу. Жанның бұрынғы өмірде жасаған келеңсіз қылықтарының теріс салдарын осы өмірде жеңуге болады.

Slide 9

ҮНДІ МИФОЛОГИЯСЫНДАҒЫ НЕГІЗГІ ҚҰДАЙЛАР МЕН НЕГІЗГІ ҰҒЫМДАР;

ИНДРА-найзағайдын, күн куркіреудін Құдайы;

Митра - күн Құдайы;

Варуна - аспан Құдайы;

Агни -от Құдайы

Яма -өлім құдайы;

Тапас -дене інкар, жылылық;

Slide 10

Рита - ғарыштағы тәртіп;

Пуруша- ғарыш адамы, рух, жан;

Карма - адамның тағдырын құрайтын жан- дүние;

Сансара - ғарыштағы қысылған, күйзелген жан -дүнйе әлемі

Мокша -бұл дүниедегі азаптан құтылып, дүниежүзілік рухқа қосылуға мүмкіншілік алу;

Дхарма - заң мен әділет Құдайы;

Slide 11

назарларынызға рахмет !!!


Ұқсас жұмыстар
Ежелгі Үнді философиясы: кезеңдері, мектептері және негізгі ұғымдар
Ежелгі Үнді философиясы: тарихы, мектептері және негізгі ұғымдары
Ежелгі Үнді философиясы: ерекшеліктері, мектептері және негізгі ұғымдары
Ежелгі әлем философиясы және ежелгі Үнді философиясының ағымдары
Ежелгі Үнді, Қытай және Грек философиялары: тарихи даму мен негізгі ұғымдар
Ежелгі Шығыс философиясының даму ерекшеліктері және Үнді мен Қытай мектептері
Ежелгі үнді философиясы: Ведалардан астика және настика мектептеріне шолу
Ежелгі және ортағасырлық Шығыс философиясы: үнді, қытай және ислам дәстүрлері
Ежелгі Үнді философиясы: ортодоксалды (астика) және ортодоксалды емес (настика) мектептердің сипаттамасы
Антика философиясы: жалпы сипаты, даму кезеңдері және негізгі ілімдері
Пәндер



Реферат Курстық жұмыс Диплом Материал Диссертация Практика Презентация Сабақ жоспары Мақал-мәтелдер 1‑10 бет 11‑20 бет 21‑30 бет 31‑60 бет 61+ бет Негізгі Бет саны Қосымша Іздеу Ештеңе табылмады :( Соңғы қаралған жұмыстар Қаралған жұмыстар табылмады Тапсырыс Антиплагиат Қаралған жұмыстар kz