Инновация терминіне анықтама




Презентация қосу
ГЕОГРАИЯНЫ ОҚЫТУДАҒЫ ЖАҢА
ИННОВАЦИЯЛЫҚ ТЕХНОЛОГИЯЛАРДЫҢ
МАҢЫЗЫ

Орындаған: Рыскелдиева Ж.Қ
ЖОСПАР

• 1. Кіріспе
• 2. Негізгі бөлім
• 2.1 Инновация терминіне анықтама
• 2.2 География пәнін оқытуда жаңа технология және
инновациялық әдістер
• 3. Қорытынды
• 4. Пайдаланылған әдебиеттер
ИННОВАЦИЯ ТЕРМИНІНЕ ТҮСІНІК

• “Инновация” ұғымын қарастырсақ,
ғалымдардың көбі оған әртүрлі анықтамалар
берген. Мысалы, Э.Раджерс инновацияны
былайша түсіндіреді: “Инновация- нақтылы бір
адамға жаңа болып табылатын идея”. Майлс
“Инновация – арнайы жаңа өзгеріс. Біз одан
жүйелі міндеттеріміздің жүзеге асуын,
шешімдерін күтеміз», – дейді.
• Қазақстанда ең алғаш «Инновация» ұғымына қазақ
тілінде анықтама берген ғалым Немеребай
Нұрахметов. Ол “Инновация, инновациялық үрдіс
деп отырғанымыз – білім беру мекемелерінің
жаңалықтарды жасау, меңгеру, қолдану және
таратуға байланысты бір бөлек қызметі” деген
анықтаманы ұсынады. Н.Нұрахметов “Инновация”
білімнің мазмұнында, әдістемеде, технологияда,
оқу-тәрбие жұмысын ұйымдастыруда, мектеп
жүйесін басқаруда көрініс табады деп қарастырып,
өзінің жіктемесінде инновацияны, қайта жаңарту
кеңістігін бірнеше түрге бөледі: жеке түрі (жеке –
дара, бір-бірімен байланыспаған); модульдік түрі
(жеке – дара кешені, бір-бірімен байланысқан);
жүйелі түрі (мектепті толық қамтитын).
ГЕОГРАФИЯ ПӘНІН ОҚЫТУДА ЖАҢА ТЕХНОЛОГИЯ ЖӘНЕ
ИННОВАЦИЯЛЫҚ ӘДІСТЕР

• Қазіргі уақытта «педагогикалық технология» оқытушының
практикалық қызметінде іске асатын педагогикалық
жүйенің логикалық негізделген жобасы. Қазіргі дүние
жүзінде оқытудың тиімді жолдары мен жаңа әдіс- тәсілдерін
іздестіру жүріп жатыр. Солардың бірі үздіксіз географиялық
білім беру, оның алдына қойған негізгі мақсаты: біріншіден,
адам өмірінің әр-түрлі кезеңдерінде үздіксіз білім алуға
жағдай жасау. Екіншіден, адамдардың өз бетінше білім
жинақтауға, шығармашылықпен қызмет етіп, тез өзгергіш
өмірге бейімделуіне жағдай жасау. ТМД елдерінде үздіксіз
географиялық білім беру жүйесін жолға қойған.
• Қазіргі уақытта «педагогикалық
технология» оқытушының
практикалық қызметінде іске асатын
педагогикалық жүйенің логикалық
негізделген жобасы. Қазіргі дүние
жүзінде оқытудың тиімді жолдары
мен жаңа әдіс- тәсілдерін іздестіру
жүріп жатыр. Солардың бірі үздіксіз
географиялық білім беру, оның
алдына қойған негізгі мақсаты:
біріншіден, адам өмірінің әр-түрлі
кезеңдерінде үздіксіз білім алуға
жағдай жасау. Екіншіден,
адамдардың өз бетінше білім
жинақтауға, шығармашылықпен
қызмет етіп, тез өзгергіш өмірге
бейімделуіне жағдай жасау. ТМД
елдерінде үздіксіз географиялық
білім беру жүйесін жолға қойған.
• Технологиялық мультемедия оқу- әдістемелік құралдарында
интернет үшін жүйелік курстар әзірленушілерінің қажеттілігін
қанағаттандыруға арналған. Оқушыларды қазіргі заман талабына
сай, жер серік арнасы арқылы қашықтан оқыту және электрондық
оқулықтарды пайдаланып, география пәніне деген қызығушылығын
арттыру әрбір география пәнінің мұғалімінің міндеті. Әрине,
электрондық оқулықтарды пайдаланудың әсері мол. Оқушыға экран
арқылы компьютерден жаңа сабақты түсіндіріп, оқу процесін өзі
атқарады. Әрине, бұл бағдарлама информатика пәні мұғалімінің
көмегімен жүзеге асады.
• Жаңа ақпараттық коммуникативтік технологияда оқыту құралы
ретінде электрондық оқулық және интернет жүйесі маңызды
орын алады. Осыған сәйкес «оқушы- электронды оқулық» және
«мектеп- интернет» жүйесін құруға болады. «Мектеп- интернет»
жүйесі бойынша оқушы ағымдағы сабақ бойынша жаңа
ақпаратты мектепте отырып, интернет жүйесіне ену арқылы
іздеп табады, сондай-ақ «дүниежүзілік өрмекке» электронды
саяхат жасауға мүмкіндік алады. Ал, электрондық оқулықтың
тиімділігіне тоқталатын болсақ, оны төмендегідей атап өтуге
болады: анықтамалық оқыту элементі арқылы ағымдағы сабақ
бойынша анықтамалыққа мүмкіндік алу.
• Қазақстанның физикалық географиясы бойынша құрылған
мультимедиялық оқыту бағдарламасының ерекшелігі –
сарамандық тапсырмалардың интерактивтілігі және іс-
қимылға құрылған. Электрондық оқулықтарды пайдалану
жаңа компьютерлік технологиялардың барлық жетістіктерін
пайдалану мүмкіндігімен ерекшеленеді, яғни мәтіндік
материалға гиперсілтемелер, мультимедиялық және
басқарылатын анимациялар, дыбысты қосарлап қамту,
оқушылардың білім деңгейін бақылау жасауға жағдай бар.

Олар физикалық-географиялық заңдылықтаарды
қозғалыс барысында көре алады:белгілі бір табиғи
құбылыс туралы бейнекөріністі тамашалау, жер бедерінің
көлемді бейнесін қарауға және т.б. мүмкіндік алады.
Электрондық орта оқушылардың экспериментке
бейімділігін, оқиғаларды байланысты қабілетін
қалыптастыруға, білім алудың шығармашылық сипатын
жасауға жағдай жасайды. Тақырыпқа қатысты көптеген
ақпараттық- анықтамалық басылымдар, карталардың
«қорынан», «ұясынан» босатады.
• Ақпаратты жүйелердің басты ерекшелігі
географиялық ақпараттардың негізінде әртүрлі
мәліметтерді біріктіруге мүмкіндік береді.
Оқушылар компьютермен INTERNET торабы
арқылы тақырыпқа қатысты көптеген
мағұлыматтарды ала алады. Қазіргі ақпарат
дәуіріндегі интернет жүйесі оқушылардың
таным көкжиегін тіпті де кеңейтіп, ізденгіштігін
арттыра түседі
АЛАЙД А МҰҒАЛІМ INTERNET ТОРАБЫН
ПАЙД АЛАНУД А АЛД ЫН-АЛА ЕСКЕРТУ ҚАЖЕТ:

Оқушыларға
қажетті
Тақырып карталар,
Берілген Орындалатын
бойынша сызбалар,
тақырып практикалық
тақырыптар кестелер,
бойынша жұмыстардың
серверінің тізімін суреттер және
адрестердің материалдарын
жинақтау; т.б.
тізімін жинау; әзірлеу;
материалдарды
алдын- ала
таңдап алу;
• Компьютердің және кеңінен қолданатын бағдарламалардың
көмегімен кейбір тапсырмаларды орындауда уақытты ұтуға
мүмкіндік береді. Оқытуда компьютерлік техниканы қолдану
өз бетімен теориялық жолмен іздену негізінде шығармашылық
типтегі іскерлікті қалыптастырады. Шығармашылық қабілеттің
дамуы үшін жаңа мүмкіндіктер қағидасы ойлау теориясын
ашады. Компьютерлік нұсқа әзірлеу оқушыларға мәнді жайтқа
байланысты жан- жақты, өзінше тұжырым жасауға, оқиғаның
құбылыстың өту жағдайына әсері сонымен қатар қол жеткен
табыстарды ойластыруға мүмкіндік береді.
Мультимедиялық
технологияны
қолдану
әдістемесі:

Оқытуды басқару
жүйесін сабақтың Компьютер тек
әр-түрлі ойын ойнайтын
кезеңдерінде құрылғы емес,
жетілдіріп басқа да
отырады. мүмкіндіктері
Оқытудың бар екенін
мотивациясын
көрсетеді;
күшейтеді;
Оқушылардың
ақпараттық
мәдениетін дамытатын
оқыту мен тәрбиенің
сапасын арттырады,
оқушылардың
дайындық деңгейін
арттырады;
• Мультимедиялық сабақтар келесі
дидактикалық мәселелерді шешуге
көмектеседі.
• Қазірше электрондық оқыту процесі
жоғары және үздіксіз білім беру
жүйесінде іске асырылуда және
барынша дамуда. География пәні басқа
пәндермен салыстырғанда, картамен
жұп-жазбас бірлестікте екенін ескеріп,
оқушылардың география сабағында
материк пен дүние бөлігіндегі және
аралдардағы елдер мен халықтар
жайында қызықты деректерді тек
оқулық мәтініндегі берілген карта,
сызба, сурет немесе диаграммаларды
пайдаланумен ғана шектелмей,
электрондық оқулықта көрсетілетін
бейне арқылы пайдаланған тиімдірек.
• Оқушылар оқулықпен жұмыс істеу барысында
географиялық әдебиеттер мен карталар, сызбалар,
суреттер және қосымша кестелерді пайдалану
арқылы біліктіліктерін арттыратын болса, көзбен
көріп, электрондық оқулықтың көмегімен есте
сақтау қабілетін және пәнге қызығушылығын
арттырады. Электронды оқулықтарды пайдалану
барысында оқушы екі жақты білім алады: біріншісі-
пәндік білім, екіншісі- компьютерлік білім.
• Географияны оқыту барысында ақпараттық технолгияларды
қолдану мен құру саласында кеңістік ақпараттарды кезең
бойынша тез жұмыс істеуге, өзімізге қажетті ақпаратты
пландар мен карталардан іздемей- ақ, үлкен жылдамдықпен
жету мүмкіндігіне сонымен қатар, мәліметтер базасындағы
ақпаратты енгізу мен жаңарту үшін геодезияның қазіргі
заманауи электрондық құралдарының анықтау жүйесін
қолданып, ең жаңа дәл ақпаратқа қол жеткізе аламыз.
ҚОРЫТЫНДЫ

• Қорыта айтқанда «Өткен күннен алыс жоқ, келер
күннен жақын жоқ» - дейді халық мақалы. XXI
ғасырдағы география сабағы бізден жаңа дәуірдің
міндеттерін айқындап, шұғыл іс – шараларды
жүргізуді талап етеді. Жаңа ақпараттық
технологияны негізгі сабақтарда пайдаланудың
тиімділігі мен ерекшеліктерін қорытындылай келе,
орта мектептерде әр түрлі пәндерді оқыту кезінде
компьютерлік технологияны пайдаланудың әр жақты
екендігіне көз жеткізуге болады.
ПАЙДАЛАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР

• 1. Е.Қ.Балапанов, Б.Б.Бөрібаев, А.Б.Дәулетқұлов. Жаңа
информациялық технологиялар: информатикадан (30 сабақ).
Алматы-2005 ж.

• 2. К.А.Тлеубергенова. Географияны оқыту әдістемесі.
ҚазМемҚызПИ Алматы-2007

• 3. К.Н.Мамирова. Методика преподавания географий.
Алматы-2008

Ұқсас жұмыстар
Оқытудың белсенді формасы мен әдістері
педагогикалық инновация
ЖАДҚА түскен БІЛІМДІ
Оқытудың инновациялық технологияларын пайдалану ерекшеліктері
Биоценоз және Биогеоценоз
Білмейтіндігіңді мойындай біл
Химия пәні
Экологиялық биотехнологияның міндеттері
Тимбилдинг терминіне анықтама
Білім берудегі инновация
Пәндер