Модульдік оқытудың құрылымы




Презентация қосу
Дайындаған: Қуаныш Ақнұр
ПО-17-1
Модульдік оқытудың құрылымы

Кіріспе
Кіріспе бөлімі
бөлімі
(модульге,
(модульге,тақырыпқа
тақырыпқаенгізу)
енгізу)

Сөйлесу
Сөйлесу бөлімі
бөлімі
(оқушылардың
(оқушылардыңтанымдық
танымдыққызметін
қызметін
өзара
өзарасөйлесу
сөйлесунегізінде
негізіндеұйымдастыру)
ұйымдастыру)

Қорытынды
Қорытынды бөлім
бөлім
(бақылау)
(бақылау)
Педагогикада модульмен оқыту идеясының нeгiзiн
салушы ғалым АҚШ-тағы Падуа университетінің
профессоры С.Н.Постлезвейт оқушының өзіне
қолайлы қарқында жұмыс жасауына, нақ өзіне сай
оқу тәсілін таңдап алуына мүміндік беруге
тырысты. Ең алғаш рет 1969 жылы осылай Падуа
университетінде оқу үрдісіне енгізілген
миникурстар, кейін АҚШ қолледждері мен
университеттеріне тез тарады. Мұнда олардың
бірнеше түрі пайда болды: «пакеттегі ұғым»,
«consent оррасу», «меңгеру пакеті» т.б.
Модульдікинтерактивті
Модульдік интерактивтіоқыту
оқыту
технологиясының мақсаты
технологиясының мақсаты

Тұлғаныңтанымдық
Тұлғаның танымдыққабілеттерін
қабілеттерінжәне
жәнетанымдық
танымдықпроцестерді,
процестерді,
яғнижадының
яғни жадыныңалуан
алуантүрлерін
түрлерін(есту,
(есту,көру,
көру,қимыл,
қимыл,т.б),
т.б),ойлауды,
ойлауды,
ынтаны,қабылдау
ынтаны, қабылдауқабілетін
қабілетінарнайы
арнайыжасалған
жасалғаноқу
оқужәне
және
танымдықжағдайлар
танымдық жағдайларарқылы
арқылыдамыту
дамыту

Модульдік интерактивті
Модульдік интерактивті оқыту
оқыту
технологиясының міндеті
технологиясының міндеті

Жоғарыдаайтылған
Жоғарыда айтылғанмақсаттарға
мақсаттарғабағытталған
бағытталғаноқу
оқупроцесін
процесін
мұхиятқұра
мұхият құраотырып,
отырып,оқушылардың
оқушылардыңбілім
білімсапасын
сапасынедеуір
едеуір
арттыру,білім
арттыру, білімстандарты
стандартыбекіткен
бекіткеноқу
оқуматериалын
материалынбарлық
барлық
оқушылардыңжүз
оқушылардың жүзпайызға
пайызғақамтамасыз
қамтамасызетуету
«Модуль» ұғымы термин ретінде
алғаш математика ғылымында пайда
болды. Бұл термин латынның modulus
(өлшеуіш) сөзінен шыққан. Векторға
арнап бұл терминді алғаш рет 1814
жылы Швейцария математигі Жан
Роберт Арган қолданған. Көшу
модулін алғаш рет енгізген ағылшын
математигі Роджер Коутс .
1.1.Барлық
Барлықоқу
оқуматериалын
материалынпысықтап,
пысықтап,оны
оныоқу
оқу
технологиясы
даярлаутехнологиясы бірліктеріне(тұтас
бірліктеріне (тұтастарауға
тарауғанемесе
немесемазмұны
мазмұныбойынша
бойынша

даярлауы
модульдідаярлауы
жақынтақырыптар
жақын тақырыптарблогіне)
блогіне)бөлу
бөлу

2.2.Оқытудың
Оқытудыңнақты
нақтынәтижелері
нәтижелерітізбегін
тізбегінқұру
құру(яғни,
(яғни,
әрбіроқушы
әрбір оқушынені
ненібіліп,
біліп,үйренуі
үйренуітиіс)
тиіс)
мұғалімніңмодульді
бөлім)
(кіріспебөлім)

3.3.Модуль
Модультақырыбын
тақырыбынтұтас
тұтасбаяндаудың
баяндаудыңоңтайлы
оңтайлы
модулін даярлау

формасынойластыру
формасын ойластыру
(кіріспе
кезең––мұғалімнің

4.4.Тақырыптың
Тақырыптыңнегізгі
негізгітүйінді
түйіндіұғымдарынан
ұғымдарынантірек
тірек
сызба-конспектқұрастыру
сызба-конспект құрастыру
Оқумодулін

5.5.Оқушылардың
Оқушылардыңбілім,
білім,білік,
білік,дағдыларын
дағдыларынтексеруге
тексеруге
тестілер––диагностикалық
тестілер диагностикалық(тексеру)
(тексеру)және
жәнебақылау
бақылау
ІІкезең

(қорытынды)жұмыстарын
(қорытынды) жұмыстарынәзірлеу
әзірлеу
Оқу

6.6.Білім,
Білім,білік,
білік,дағдыларды
дағдылардытүзетуге
түзетугеарналған
арналған
тапсырмалардайындау
тапсырмалар дайындау
даярлау
бөліміндаярлау
технологиясы
даярлаутехнологиясы
1.1.Сөйлеу
Сөйлеубөлімінде
бөліміндежұмыс
жұмысістеу
істеуүшін
үшіноқу
оқу
материалыныңнегізгі
материалының негізгімазмұнын
мазмұнынбелгілеу
белгілеу
Сөйлеубөлімін

2.2.Оқушылардың
Оқушылардыңөзараөзарасөйлесуін
сөйлесуінқамтамасыз
қамтамасызететін
ететін
құрылымы
әрекетініңқұрылымы
жәнеалғашында
және алғашындаоқу оқуматериалын
материалыноқып-үйреніп,
оқып-үйреніп,
бекіту,соңынан
бекіту, соңынанбілік
білікпен
пендағдылар
дағдыларқалыптастыруға,
қалыптастыруға,
мұғалімніңСөйлеу

алынғанбілімін
алынған білімінталдап,
талдап,топтауға
топтауғамүмкіндік
мүмкіндікберетін
беретін
модулін даярлау

оқытудыңбелсенді
оқытудың белсендіформаларын
формаларынтаңдап
таңдапалу
алу
әрекетінің
кезең––мұғалімнің

3.3.Әр
Әртүрлі
түрлікүрделілік
күрделілікдәрежесіндегі
дәрежесіндегіүш үшдеңгейлік
деңгейлік
тапсырмалар(Блум
тапсырмалар (Блумтаксикоманиясында
таксикоманиясындасүйенесүйене
Оқумодулін

отырып)және
отырып) жәнеолардың
олардыңжауап
жауапүлгілерін
үлгілерін(есептер
(есептермен
мен
мысалдыңшешімін
мысалдың шешімінжәне
жәнет.б.)
т.б.)дайындау
дайындау
ІІІІкезең

4.4.Әбір
Әбіроқушыға
оқушығанемесе
немесетопқа
топқаарнап
арнапүлестірмелі
үлестірмелі
Оқу

материалдарбастыру
материалдар бастыру(көбейту)
(көбейту)
Қазақстанда жоғары оқу орындарында модуль
арқылы оқыту мәселесін ғалымдар Г.Қ.Нұрғалиева,
Р.Масырова – дидактикалық тұрғыдан, Қ.С.Мусин –
салыстырмалы педагогика мәселесі қырынан, ғалым
Н.Оралбаева – лингвистикалық тұрғыдан зерттеп
қарастыруда. Модульмен оқытуды ғалымдар
К.Сариева, М.Жанпейісова, З.Бейсенбаева
практикалық тұрғыда өз тәжірибелерінде қолдануда.
Аталған еңбекке әр ғалым модуль арқылы оқыту
мәселесін өздерінің зерттеу объектісі тұрғысынан әр
түрлі қырынан қарастырады .
Оқу модулін даярлау технологиясы

ІІІ кезең қорытынды (бақылау) бөлімі

Оқушылар білімін әділ бағалау және оларда жоғарырақ балл алу
мүмкіндігі болуы үшін басқылаудың 2-3 түрін даярлау

Бақылау формалары

Тестілеу Мұғалімнің таңдауына қарай
толықтыруды қажет ететін тестілер сынақ
еске алушы тест релелік сынақ
балама жауаптары бар тестілер бақылау жұмысы
таңдамала тест диктант, шығарма, мазмұндама
сәйкестілік тесті оқу пәні бойынша
Реттік бірізділікке берілген тест Конференция
құрама тест семинар

Модуль бойынша қорытынды баға шығару
Зерттеу жұмысының объектісі: мектептің білім беру
үрдісі.
Зерттеу жұмысының пәні: модульдік оқыту
технологиясы арқылы мектеп оқушыларының білім,
білік, дағдыларын дамыту.
Зерттеу жұмысының мақсаты: модульдік оқыту
біртұтас жүйе ретінде оқыту процесіндегі мектеп
оқушылары мен мұғалімнің субъект-субъект
қатынасын icкe асыру үшін жағдай жасауды ғылыми
тұрғыдан негіздеу және ғылыми-педагогикалық
тұрғыдан негіздеу және оны тәжірибе арқылы тексеру.
1. Визуалдық лекция, мұнда тақырыптың негізгі мазмұны
бейнелі түрде-сурет, сұлба, сызбалармен берілген.
материалын баяндау формалары
Модульдің кіріспе бөлімінде оқу

2. Лекция – консультация (кеңес), оқу мазмұны
оқушылардың сұранысы (сауалдары) бойынша
жапсарлас пәндердің материалдарын қоса отырып
беріледі.

3. Лекция - өзара сөйлесу, жалпы мазмұн лекция
барысында оқушылардың өздері бірнеше сұрақтар
тобына жауап таба отырып, қатынас жасауы арқылы
беріледі.

4. Проблемалық лекция, мұнда бірнеше қарама-қайшы
теориялық тұжырымдамалар ұсынылады.
Модульдік оқыту технологиясы – білім мазмұны, білімді
игеру қарқыны, өз бетінше жұмыс істей алу мүмкіндігі, оқудың
әдістері мен тәсілдері бойынша оқытудың дербестігін қамтамасыз
етеді.
Ал «модуль» дегеніміз – іс-әрекеттің мақсатты бағдарламасы
белгілеген деңгейіне (жоспарланған алдағы нәтиже) жету үшін
сұрыпталған, дидактикалық өңделген білім, білік, дағдының
белгілі мазмұнының бірлігі және оның әдістемелік нұсқауы немесе
аяқталған оқу ақпараты болып табылатын модульдік
бағдарламаның негізгі құралы. Басқаша айтқанда, адамның өзіндік
дамуының шамасы. Жалпы «модуль» сөзі «оқытудың мазмұны мен
технологиясын» білдіреді. «Модуль мазмұны» өзіндік мағына
беретін оқу материалының көлемі ретінде ұсынылады.
Модуль – оқу мазмұны мен технологияны біріктіріп тұрған
мақсатты функционалды байланыстырушы.
Сөйлеу бөлімінің ерекшеліктері

Оқыту
Оқытужәне
және Репродуктивті
Репродуктивті Оқытудың
Оқытудыңбелсенді
белсенді
оқу
оқу қайта
қайтажаңғыру
жаңғыру формалары
формалары

жеке
Топтық,жеке
Даярлаушы
Дамытушы

Даярлаушы
Дамытушы

Ұжымдық
Ұжымдық
Жұптық
топтық

Жұптық
топтық
Топтық,
Модульдік оқыту технологиясының жеке тұлғаның өз-өзін дамытуға, шығармашылық
қабілеттерін арттыруға қажетті іскерліктері мен дағдыларын қалыптастыратын бірден-бір
технология.
Модульдік оқыту технологиясының тиімділігі: 1) қысқаша сызбалар арқылы
түсіндірілуі; 2) оқушылардың әрбір сабақта іс-әрекетін бағалау үшін диалогтық қарым-
қатынас негізінде танымдық іс-әрекетін ұйымдастыру, 3) барлық тақырыптар бойынша
тест, сынақ жүргізу.
Оқушыларға: 1) өз ойларын толқы жеткізе алмауы; 2) материалды мұғалімнің
жеңілдетіп түсіндіруін қалауы; 3) нақты фактілерге мән бермеуі; 4) білімді жинақтауға мән
бермеуі.
С.И.Ожеговтың пайымдауынша «Модуль дегеніміз – белгілі бір тақырып ішіндегі
бөліктердің өзара топтастырылған жүйесі». Ал «технология» гректің «шеберлік» деген
сөзі.
Яғни, модуль — тұтас жүйенің бір бөлшегі, пәннің негізгі заңдылықтарын ашатын
ұғымдардың бір-біріне байланысты элементтердің жиынтығы.
Модульдік технология дегеніміз-білім алушының ішкі мүмкіншілігіне, қабілетіне қарай
өз бетімен ізденуіне, әрекет етуіне лайықталған дидактикалық құрылым, адамның өзін-өзі
дамуының амалы, жолы.
Оқыту технологиясының біз әзірлеген нұсқасының бір ерекшелігі – оның білімді
меңгеруге емес, жеке тұлғаның танымдық қабілеттерін және танымдық процестерін, яғни
жадының алуан түрін (есту, көру, қимыл-қозғалыс және т.б.), ойлау, ынта, қабылдау
қабілеттерін арнайы жасалған оқу және танымдық жағдайлар арқылы дамытуға, сондай-ақ
жеке тұлғаның қауіпсіздігін, өзін-өзі дамыту, өзін-өзі бекіту, қарым-қатынас жасау, ойын,
танымдық және шығармашылық қажеттіліктерін қанағаттандыруға, белсенді сөздік қорын
(ауызша және жазбаша тілде) дамытуға бағытталуында.
Оқу ойыны мен дидактикалық
ойынның айырмашылығы

Оқу
Оқуойыны
ойыны Дидактикалық
Дидактикалықойын
ойын

Формасы
Формасы Мазмұны
Мазмұны Мектептегі
Мектептегіоқуды
оқуды
бойынша
бойынша бойынша
бойынша ұйымдастырудың
ұйымдастырудың
қалыптасқан
қалыптасқантүрін
түрін
Ойын Оқу тек
тектолықтыру
толықтыру
Ойын Оқу

Ойын
Ойынарқылы
арқылы
оқыту
оқыту
М.М.Жанпейісованың технологиясында модуль 3 құрамды бөліктен тұрады:
1.Кіріспе
2.Сөйлесу
3.Қорытынды.
Әр оқу модулінің сағаты әр түрлі болады. Жүргізілген зерттеулердің нәтижесі 7-12
сағаттан тұратын оқу модулінің неғұрлым тиімді екенін көрсеткен. Осы оқу модулінің
ерекшелігі жалпы сағат санына қарамастан кіріспе және қорытынды бөліміне 1 немесе 2
сабақ саны бөлінеді, ал қалған сағаты сөйлесу сағаты болады.
Кіріспе бөлімде мұғалім оқушыларды оқу модулінің жалпы құрылымымен, оның мақсат-
міндеттеріментаныстырады. Сонан соң осы оқу модулінің барлық уақытына есептелгеноқу
материалын қысқаша (10-20 минут ішінде) сызба, кесте, және т.б. белгілік үлгілерге сүйене
отырып түсіндіреді. Оқушылар бұл кезеңде бағдарламаның аталған тарауын неге және не
үшін оқып үйренулері керектігін, өздері нақты нені меңгеріп, үйренулері тиіс, алдағы
жұмыстың негізгі оқу міндеті қандай екенін түсінуі қажет.
Сөйлесу бөлімінде оқушылардың оқу материалын қайта жаңғырту деңгейі, қарапайым
білік пен дағдыларын және білімін іс жүзінде бірнеше рет қайта қолдануы жүзеге
асырылады.
Тақырып мазмұнына «өсу» бағытымен — қарапайымнан күрделіге, репродуктивтік
тапсырмалардан шығармашылық сипаттағы тапсырмалар мен зерттеушілік қызмет
элементтеріне қарай бірнеше мәрте қайта оралып отыру әр оқушыға оқу материалымен
жұмыс істей отырып, өз қабілеттерін, жадын, ынтасын, ойлауын, жазбаша және ауызша
тілін дамытуға мүмкіндік береді.
Модульдік интерактивті
оқытудағы бағалау

Бірін бірі Фишкалар
бағалау арқылы бағалау

Мұғалімнің Өзін-өзі
бағалауы бағалау
НАЗАРЛАРЫҢЫЗҒА РАХМЕТ

Ұқсас жұмыстар
Мұғалім әрекетінің кезектілігі
Модульдік оқыту технологиясының мақсаты
Модульдік оқыту Мультимедиялық технологиясы оқыту технологиясы
ТЕХНОЛОГИЯ технологиясы
Оқу әдістері жәні құралжабдықтары
Модульдік оқыту технологиясының тиімділігі
Информатика сабақтарында жаңа информациялық технологияларды пайдалану
Педагогикалық технологияның негізгі деңгейлерімен танысу
Мультимедиалық оқыту технологиясы
МОДУЛЬДІК ОҚЫТУ ТЕХНОЛОГИЯСЫ жеке тұлғаны дамыту құралы ретінде
Пәндер