Билік ұғымдары жайлы пікірлер




Презентация қосу
Қазақстан республиасының білім және ғылым
министірлігі әл-Фараби атындағы Қазақ ұлттық
университеті

СӨЖ
Факультеті: Журналистика және репартерлік іс
Кафедра: Қоғаммен байланыс
Тақырыбы: Билік бөлінісі

Дайындаған: PR группасы 1 курс
Тексерген: Ахмаганбетов Р. М.
Билік деген не?
...
Билiк
қазақ халқының дәстүрлі санасында “ел
басқару”, “өкім ету” сөздерімен мәндес
ұғымды білдіреді.
Қазіргі құқықтану саясаттану ілімдерінде де
ол “өкімет” атауының синонимі ретінде
қолданылып жүр. Мәселен, саясаттану
ілімінде билік экономиялық, идеологиялық,
ұйымдастырушылық-құқықтық тетіктер
арқылы, сондай-ақ, беделдің, дәстүрдің,
зорлықтың жәрдемімен адамдардың,
әлеуметтік топтар мен жіктердің мінез-
құлқына, іс-әрекетіне ықпал етуге қабілетті
әлеуметтік қарым-қатынастардың пішімі
Билік бөлінісі
Билік бөлінісі дегенде ең бірінші

Монтескье мен Аристотель
Еске түседі
...
Өйткені Аристотель үш бөлікке сол өзінің дәуірінде бөліп мысал
келтірсе...
Монтеське теория ретінде қалыптастыруға үлкен үлес қосты.

Билік үшке бөлінеді

Заң шығарушы(парламент) Атқарушы (үкімет) Сот(сот)
Па Парламент (лат. parlare – сөйлеу, ағылш. parlіament) –
мемлекеттік биліктің ең жоғарғы өкілдік органы; өкілдік
рл сайлау заң органы
ам
ен
т
Үк Үкімет — мемлекеттік биліктің жоғары атқарушы органы. Үкімет
түрлі елдерде түрліше аталуы мүмкін: мысалы, министрлер кеңесі,
ім министрлер кабинеті, мемлекеттік кеңес, т.б

ет
Сот

Сот – сот төрелігін жүзеге асыру,
құқық бұзушыларға мәжбүрлеу
шараларын қолдану жолдарымен
қоғамның және азаматтардың
құқықтары мен заңды мүдделерін
заңсыз қол сұғушылықтан
қорғайтын мемлекеттік орган.
Билік ұғымдары жайлы пікірлер
Американың әйгілі
әлеуметтанушысы
Шығыстың көрнекті Ағылшынның ірі фәлсафашысы Талкотт Парсонс:
ойшылы Ибн Халдун: Бетран Рассел:

“Адамның басқа жан-
“физикадан басты ұғым
жануарлардан ерекшелігі-ол Экономикалық жүйеде
энергия болса,
билік үшін күреседі” ақша қандай орын алса,
қоғамдық ғылымдарда
негізгі ұғым билік саяси жүйеде билік те
болып табылады ” соншалықты орын алады
1. Телеологиялық анықтама билікті белгілі бір мақсатқа, белгіленген
нәтижеге, қорытындыға жету мүмкіндігі деп түсіндіреді. Мысалы ағылшын
фәлсафашысы Т. Гоббс билік болашақта игілікке жетудің құралы және өмірдің
өзі өле-өлгенше билік үшін үздіксіз ұмтылыс жасайды деген.
.
2. Бихевиористік анықтама бойынша билік деп басқа адамдардың
жүріс-тұрысын, өзін-өзі ұстауын өзгерту мүмкіндігіне негізделген іс-
әрекеттің ерекше түрі.
3. Инструменталистік анықтама билікті белгілі бір құралдарды,
амалдарды (зорлық-зомбылық, күштеу сияқты щараларды) пайдалану.
Қолдану мүмкіндігі деп біледі. Мәселен, Американың белгілі
саясаттанушысы Р. Даль билік бір адамға екінші адамды өз еркімен
жасамайтын іс- әрекетті жасауға мәжбүр ету мүмкіндігін береді дейді
4. Структуралистік анықтама билікті басқарушы мен бағынушының
арасындағы қатынастың ерекше түрі деп ұғады. Олар кейбір адамдарлды
туғанынан, табиғатынан әміршіл, басқарғысы келіп тұратын болады, ал басқалары
көнбіс, көнгіш, басұа біреу өз ырқын билеп, басқарып, жол көрсетіп тұрғанын
ұнатады, қалайды дейді. Солардың арасында, олардың ойынша, билік қатынастары
туады.
5. Конфликтілік анықтама билікті дау-жанжал жағдайында игілікті
бөлуді реттейтін мүмкіндік, шиеленісті шешудің құралдары деп түсіндіреді
6. Біраз ғалымдар билікті кең мағынасында басқаларға тигізілетін жалпы
ықпал ретінде қарайды.
7. П. Морис, А. Гидденс сияқтылар, жоғарыдағы көзқараспен келіспей,
билікті
Біреуге тигізетін жәй ғана ықпал , әсер емес оларды өзгертуге бағытталған
Іс әрекет дейді.
Билікті жүзеге асырғанда құқық, бедел, сендіру, әдет-ғұрып, дәстүр,
амал-айла қулық, күштеу, зорлау, еркінсіз көндіру сияқты әдіс амалдар
қолданылады. Ол туралы түсінікте жетерлік.

Назарларыңызғ
а рахмет!!!

Ұқсас жұмыстар
Билік бөлінісі
ҚАЗАҚСТАН САЯСИ ОЙЛАРДЫҢ ТАРИХЫ
ҚҰЗІРЕТТІЛІК ТУРАЛЫ ТҮСІНІК
Отбасының негізгі типтері
Арнайы мектепте математиканы оқыту
Информатика пәнімен кіріктірілген сабақтар жүйесі
ЕРІК ЖӨНІНДЕГІ ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ ТЕОРИЯЛАР
Баласыз отбасылар
Блум таксономиясы бойынша сабақта оқушылардың ойлау әрекеттерін дамыту жұмыстарын ұйымдастыру
Қазіргі Абайтану және Әуезов мұрасы
Пәндер