Туристік бизнес және нарық




Презентация қосу
ТУРИСТІК БИЗНЕС ЖӘ НЕ
НАРЫҚ

Дайындаған: Құлжабаева
Айдана
Қабылдаған: Мұсабаева
Әсемгүл
ЖОСПАР

• 1. Туристік бизнес және нарық
• 2. Өнім-нарық матрицасы
• 3. Туристік кәсіпорындар жұмысын ұйымдастыру
ТОМАС КУК
• Туристік бизнес тарихының негізі 1841
жылы ағылшын мұғалімі Томас Куктың
Мидленд округіндегі теміржол
компаниясын Лейстер-Лафборо деген 18 км
трассада пойыздық саяхат ұйымдастыруға
үгіттеуден басталған болатын.
• 1872 ж Томас Кук қалағандарға жерді
айналып өтетін саяхат ұсынып, оған 20
саяхатшы қатысып, жерді 220 күнде
айналып өтті.
• 1892 ж Т.Кук өмірден өтіп, оның еңбегін ұлы
мен ұжымдастары жалғастырды. Осылайша,
«Томас Кук» туристік компаниясы ашылды.
танымды
қ

Шипажа
й- сауықты
сауықты қ
ру
Қазақстанның
туризм түрлері

этникалы
балалар қ
• Қазақстандағы алғашқы туристік ұйымдар XX ғ 20-30 ж пайда болды.
Тарихқа қарап елімізде туризм саласының тамыры тым тереңде жатқанын
байқаймыз. Ұлы Жібек жолы бойында орналасқандықтан табиғаты әсем,
емдік су көздері, археологиялық,тарихи ескерткіштер,қалалар әу бастан
саяхат пен туризм көздері саналған.
• Қазіргі таңда туристік бизнес даму бағыты халықарлық нарықта ерекше
орын алатын , ел экономикасы үшін маңызды іс болып табылады.
Экономиканы көтеру

Экологияға көңіл Әлеуметтік-жағдайды
бөлу жақсарту

турбизнес
• Туристік бизнес- шаруашылық салалардың ішінде ең қарқынды дамып келе
жатқан салалардың бірі. Туристік бизнес әлемнің ең ірі саласының бірі болып
есептеле отырып, экономикасының дамуына, әлеуметтік прогресске,
қосымша жұмыс орындар санының көбеюіне үлесін қосты, туристерге қызмет
көрсететін қосымша салаларды қалыптастырады.
• ҚР- туристік бизнесі алдына қойып отырған міндеттері:

2) Туристік 4) қр 5)
ресурстарды аумағында Ішкі,халықара
1) Туризмді ҚР лық туризм
пайдаланған 3)Туристік келу
экономикасын қажеттерін
кезде ҚР индустрияны туризмі,ішкі
ың жоғары қамтамасыз
мемлекеттік инвестицияла туризммен
рентабльді ету үшін
мүдделерін, у ушін айналысатын
саласы туристік
табиғи,тарихи жағдай туристік
ретінде қызметтің
-мәдени жасау ұйымдарды
қалыптастыру тиімді
мұраларын қолдау,дамыт
ескеру у жүйесін құру
ТУРИСТІК БИЗНЕС ЖӘ НЕ НАРЫҚ
• Нарық- тауар сатушы мен сатып алушының басын қосатын кез келген институт немесе механизм.
• туристік индустрия – туристерді орналастыру құралдарының, көліктің, қоғамдық тамақтану
объектілерінің, көңіл-көтеруобъектілері мен құралдарының, танымдық, сауықтыру, іскерлік,
спорттық және басқа да мақсаттағы нысандардың жиынтығы; туристік қызметті жүзеге асыратын
ұйымдар, сондай-ақ экскурсиялық қызметтер мен гидтер қызметтерін ұсынатын ұйымдар.
• Табыстырушылар-бұл турфирманың тауарларын және қызметтерін нарыққа жылжытуды іске
асыратын адамдар және ұйымдар.
• Жеткізушілер- турфирманы керекті ресурстармен қамтамасыз етуші субьектлер.

Өнімді шығару Өнімді дайындау

Фирманың қаржы экономикалық
Сатып алушының Нарық Жағдайын қамтамасыз ету
Қажетін белгілеу

Өндірісті қамтамасыз ету
«ӨНІМ-НАРЫҚ » МАТРИЦАСЫ
Өнім нарығы Қазіргі Жаңа
Жұмыс істеп тұрған Нарыққа терең ену Өнім жасау
Жаңа Нарықтық даму диверсификация

Матрица 4 жазықтықтан тұрады:
1. Турфирма қазіргі нарықта бұрынғы өніммен жұмыс істейді
2. Турфирма қазіргі нарықта жаңа өніммен жұмыс істейді
3. Турфирма жаңа нарықта бұрынғы өніммен жұмыс істейді
4. Турфирма жаңа нарықта жаңа өніммен жұмыс істейді (диверсификация)
Нарықтық қатынастар шаруашылық қарым-қатынаста жүріп жатқан
субьектілерден экономикалық үрдістерді игеруді , сол үшін оларды терең
және жан-жақты талдауды етеді. Осы талдау негізінде бар ресурстарды
тиімді пайдаланып,тұтынушылардың қажеттіліктерін сапалы және жоғары
деңгейде,неғұрлым толық қанағаттандыруды белгілейді .
НАРЫҚ ТЫ ЗЕРТТЕУ
• Нарықты зерттеу - арнаулы нарық немесе клиент жайында ақпарат жинау мақсатында
ұйымдастырылған шара. Ол бизнес стратегиясының өте маңызды компоненті болып
табылады. Бұл термин ұдайы маркетингілік зерттеулер терминимен шатастырылады,
алайда мамандар маркетингілік зерттеулер маркетингілік үдерістермен, ал нарықты
зерттеу нақты нарықпен қатысты екенін түсіндіреді.
• Нарықты зерттеу бәсекелестердің арасында бәсекеге қабілетті болудағы ең үлкен
факторлардың бірі. Нарықты зерттеу нарықтың қажеттілігін, нарық мөлшерін және
нарықтағы жарысты анықтап, анализ жасайтын маңызды ақпаратпен қамтамасыз етеді.
Нарықты зерттеу фокус-топ, жете сұхбат этнография секілді сапалық тәсілдерді қамтумен
қатар, клиенттер арасында сауалнама, қайталама деректер анализі сияқты есептік
зерттеулерді қамтиды.
• Әлеуметтік және ой-пікір зерттеулерді қоса қарастыратын нарық зерттеулері, түсінік алу
немесе дұрыс шешім қабылдауда демеу табу мақсатында жасалатын, адамдардан немесе
мекемелерден қолданбалы әлеуметтік ғылымдардың статистикалық және аналитикалық
әдістердің қолдана отырып ақпарат жинау және талдау болып табылады.[
БИЗНЕС ЖӘ НЕ НАРЫҚ ТЫ ЗЕРТТЕУ:
• Нарықты зерттеу тұтынушының талаптарын, қажеттіліктерін және сенімдерін
шолып қараудың бір жолы. Ол тұтынушының әрекеттерін де қамти алады.
Зерттеулер нәтижесінде өнім нарықта қалай бағаланып, сатылатынын да көруге
болады. Питер Друкер нарықты зерттеу маркетингтін нағыз мазмұны деп ойлаған.
• Нарықты зерттеудің 2 түрі бар: сандық және спалық талдаудан тұратын Бірінші
зерттеу және Екінші зерттеу.
• Нарықты зерттеу арқылы қарастыруға болатын факторларға мыналар жатады
• Маркет туралы ақпарат[өңдеу]
• Маркет туралы ақпарат жинау арқылы әртүрлі өнімдердің маркеттегі бағасы, сол
өнімге деген сұраныс және ұсыным туралы білуге болады. Клиенттерге нарықтың
әлеуметтік, техникалық және заңды тұстарын көрсетіп, көмектесу арқылы маркет
зерттеушілері үлкен роль атқарады
• Маркетті сегменттеу - нарықты немесе халықты ұқсас уәждемелеріне сай әр түрлі
топшаларға бөлу. Бөлу географиялық өзгешеліктерінің, өнімді қолдану
өзгешеліктерінің, психографиялық және жыныс өзгешеліктерінің негізінде жасалады.
Мысалы, B2B сегменттеу фирмалық стиль негізінде жасалады.

• Маркет үрдісі
• Берілген уақыт арасындағы нарықтың жоғары немесе төмен болуы маркет үрдісі деп
аталады. Жаңа инновация арқылы бастау алып жатқан адамға нарық көлемін өлшеу
қиынға соғу мүмкін. Осындай жағдайда ықтимал тұтынушы немесе тұтынушы
сегменттерінен болжымдық шама құрастыру керек.

• SWOT анализ[SWOT - бизнестің әлді (Strenght), әлсіз тұстардың (Weakness),
мүмкіндіктің (Opportunities) және қатердің (Threats) мөлшерін жазба түрде талдау.
Белгілі бір мекемені құру барысында ғана SWOT анализ жасамай, сол мекеме қызмет
етіп тұрған уақытта да жүргізу керек.
ТУРИСТІК БИЗНЕСКЕ SWOT -АНАЛИЗ

Артықшылығы: туристік бизнестің Кемшіліктері: бәсекелстіктің деңгейі
елімізде дамудың нәтижесінде осал болуы,мемлекет тарапынан
миллиондаған адамдар көмектің аз болуынан,бизнес-
демалуға,білім алуға жоспардың заманауи талапқа дұрыс
,емделуге,саяхат жасауға жасалмауынан, баға мен сапа
халықаралық деңгейде мүмкіншілікке сәйкессіздігі әсерінен біршама
ие болады. Осы бизнес арқылы қиындықтар туындайды.
еліміздің экономикасына деңгейі
біршама көтерілуде, туризм саласы
бойынша мамандар
артып,жұмыссыздық пайызы
төмендеуде.
Мүмкіншілігтері: тиімді геосаяси жағдай Қауіп- қатер:климаттық маусым
-тарихи, архитектуралық,қалалық өзгерістерінен кей ашық мұржайлардың
жолдардың болуы. ескерткіштері бүлінуі.
- Флора мен фаунаның, климаттық, Қызметтің сапасы кәсіби деңгейде
туристік зоналардың әртүрлігі, бай көрсетілмеуі әсерінен өз тұтынушыларын
табиғи ландшафтар. жоғалтады
- мұражайлық, тарихи- мәдени
НАЗАРЛАРЫҢ ЫЗҒА РАХМЕТ

Ұқсас жұмыстар
ТУРИСТІК ФИРМАНЫҢ БИЗНЕС ЖОСПАРЫ
Туристік бизнесті жоспарлау
Кәсіпорын жарғысымен, қызметтік міндеттерімен танысу
Белсенді және белсенді емес туризм
Маркетингінің мәні мен мақсаты
Латын Америкасының интеграциялық қауымдастығы
Рекреациялық туризм
Туристік компанияның мақсаты
МАҚСАТТЫ НАРЫҚТАР
Қазақстандағы экотуризмді талдау
Пәндер