Мультимедиалық компоненттер




Презентация қосу
Пәннің аты:
«Программалау әдістері мен тілдері»

ТАҚЫРЫБЫ:
Графика. Объектіні қозғалысқа
келтіру. Анимация.

аға оқытушы:
МИРКАСИМОВА Т.Ш
• Мультимедиалық компоненттер. Жүйелі сервистік
компоненттер
• Канва. Сурет салуда қолданылатын компоненттер
қасиеттері
• Графиктік файлдардың форматтары. Image
компоненті
Қарастырылатын сұрақтар
Графиктік файлдардың форматтары
C++ Builder ортасында графиктік файлдардың түрлі
типімен жұмыс жасауға болады.
Файл типі Кеңеймесі
Биттік матрица (Bitmaps) . bmp

Метафайлдар (Metafiles) . wmf

Пиктограммалар . ico

IPEG Image file . ipg; . ipeg

EnhancidMetafiles . emf
Image компоненті
Қасиеттің аты Қызметі және қабылдайтын мәндері
Picture(TPicture) бұл қасиет файлдағы кескінді Image терезесіне жүктейді. Image
терезесінде суретті көруге ғана емес, сақтауға да болады.

AvtoSize Егер бұл қасиет true мәнге ие болса, онда іmage компонентінің
(Boolean) өлшемдері ол көрсететін кескін өлшеміне қарай келтіріледі.

Stretch (Boolean) Егер бұл қасиет true мәнге ие болса, керісінше, кескін немесе
сурет өлшемдері іmage компонентінің өлшемдеріне келтіріледі.
Бұл қасиет пиктограммаларға әсер етпейді, себебі
пиктограммалардың өлшемдері өзгермейді.

Сenter (Boolean) Егер бұл қасиет true мәнге ие болса, онда бұл кескін іmage
компонентінің ортасында орналасады.
Image компоненті
Transparent
(Boolean) қасиеті

Егер бұл қасиет true мәнге ие болса, онда кескін
көрінбей тұрады, (түссіз (празрачный) болып
кетеді), бұл әсіресе бір кескіннің үстіне екіншісін
беттестіргенде жиі қолданылады.

Іmage компонентінің терезесіне кескінді
жүктеу үшін немесе сақтау үшін
сәйкесінше OpenPictureDialog және
SavePictureDialog стандарт диалогтық
терезе қолданылады.
Канва (Холст, кенеп, Canvаs)
C++ Builder ортасында графикамен жұмыс істеу үшін
кескінді орналастыратын орын немесе бет керек. C++ Builder –
де ол үшін Canvаs қасиеті анықталған.
Мұндай қасиет Image, Form, PaintBox, ListBox, StringGrid,
BitMap, т.б. компоненттерде де бар. Канва нүктелерден
тұрады, бұл нүктелердің (х,у) координаталары болады.
Канваның (0,0) нүктесі оның сол жақ төбесінде орналасады.
Бұл (х,у) координаталары пиксельмен есептеледі. Пиксельдің ең
негізгі қасиеті - оның түсі.
Канвада сурет салу үшін оның Pixels қасиеті қолданылады.
Бұл екі өлшемді массив түрінде анықталады және
ол пикселдің түсін береді, яғни типі Pixels[X] [Y] : clColor;
0,0 Х
0 Х
100

100 (100, 100)
Сурет салуда қолданылатын компоненттер қасиеттері

Color Height

қалам түсі биіктігі

Width Style MoveTo(x,y)

қалыңдығы қаламды (x,y)
қалам стилін
(қалыпты жағдайда нүктесіне апарып
білдіреді
1 пикселге тең!) қояды
Сурет салуда қолданылатын компоненттер қасиеттері

Суретке мәтін шығару Тұйық облыстарды бояу

TextOut(x,y; const AnsiString Text); FillRect(const TRect Rect);

Бұл х,у нүктесінен бастап Канвада Rect төртбұрышын
текст тұрақтысында бояйды. Бояу үшін
сақталған мәтінді канваға қылқаламның түсі және стилі
шығарады. қолданылды
Shape басқару элементтері

RectangIe Square Oval Circle

Rounded Rectangle Rounded Square
Мысал1. Сызықты салу
Сызықты салу LineTo
Image1->Canvas->MoveTo(10,10);
Image1->Canvas->LineTo(50,10);
Image1->Canvas->LineTo(10,20);
Image1->Canvas->LineTo(50,20);

Тік төртбұрыш салу Rectangle
Image1->Canvas->Rectangle(10,10, 50, 50);

Бұрыштары доғаланған тік төртбұрыш
салу RoundRect

Image1->Canvas->RoundRect(xl, yl, x2, y2, x3, у3)
Мысал1. Сызықты салу

Эллипс салу Ellipse
Image1->Canvas->Ellipse(xl,yl,x2,y2)

Доға салу Arc
Image1->Canvas->Arc(xl, yl, х2, у2, х3, у3, х4, у4);
Мысал1. Сызықты салу
void __fastcall TForm1::Button1Click(TObject *Sender)
{
Canvas->Pen->Color=(TColor)RGB(255,0,0); //Задаем
цвет пера
Canvas->Pen->Width=5; //Задаем ширину пера
Canvas->MoveTo(100,200); //Можно переместить перо
в исходную точку так
//Или тпереместить перо так
TPoint tPoint;
tPoint.x=100;
tPoint.y=200;
Canvas->PenPos=tPoint;
Canvas->LineTo(0,50); //И рисуем линию от исходной
точки 100,200 до конечной 0,50
}
Мысал2. Доға және сектор салу

void __fastcall TForm1::Button1Click(TObject
*Sender)
{
Canvas->Brush->Style=bsHorizontal; //Стиль
кисти
Canvas->Pen->Color = clBlue; //Цвет кисти
Canvas->Arc(0,0,500,500,250,0,50,0); //Рисуем
дугу
//Рисуем сектор изменяя стиль
взаимодействия цвета пера и холста
Canvas->Pen->Mode=pmWhite;
Canvas->Chord(0,0,250,250,250,125,0,0);
}
Мультимедиалық компоненттер
Borland C++ –де қолданушының мультимедиалық
программаларды өңдеуіне мүмкіндік беретін 2 компонент бар:

Animate

Қарапайым анимацияны шығаруға мүмкіндік береді

MediaPlayer

Мультимедиалық ойнатқыш. Ол неғұрлым күрделілеу есептерді
шешуге, мысалы, анимацияны дыбыспен қамтамасыз ететін
бейнероликтерді, дыбыстық файлдарды жүргізуге мүмкіндік береді.
Мультимедиалық компоненттер
Animate компоненті кадрлары AVI файлында (AVI - Audio
Video Interleave, “дыбыс пен бейненің кезекпен ауысуы”)
орналасқан қарапайым анимацияны жүргізуге мүмкіндік
береді.

Animate компоненті формаға қарапайым жолмен
қосылады. Компонентті формаға қойғаннан кейін оның
қасиеттерінің мəндерін орнату керек.
• анимацияның бейнеленуі StopFrame
аяқталатын кадр нөмірі
• анимацияның бейнеленуі StartFrame
басталатын кадр нөмірі
• компонент көмегімен бейнелейтін FileName
анимация орналасқан AVI файлдың
аты
Name
• компонент аты
. Animate компонентінің қасиеттері
• анимация бейнелеуінің Repetitions
қайталануларының саны
• анимация белгіленген кезде Transparent
түссіздіктің қолдану режимі.
• анимация жүргізілетін компонент Color
түсінің фоны
• анимация кадрының бейнелену Activate
процесінің белсенді ету белгісі
. Animate компонентінің қасиеттері
Animate компоненті
Animate компоненті тек қана анимациядан тұратын AVI файлды
жүргізуге мүмкіндік береді. Мысалы: avi типті анимациялық файлды
орындату жəне тоқтату коды
procedure TForm1->BitBtn1Click(Sender: TObject);
{
animate1->FileName='c:\777.avi';
animate1->Active=true
}

procedure TForm1->BitBtn2Click(Sender: TObject);
{
Animate1->Stop
}
Жүйелі сервистік компоненттер

System парағында Windows үшін стандартты DDE (Dinamic Data
Exchange)жəне OLE (Object Linking and Embedding) мəліметтерімен
алмасуды сүйемелдейтін компоненттер, таймер т.б. жүйелі сервистік
элементтерге қол жеткізуге мүмкіндік туғызатын компоненттер бар.
Жүйелі сервистік компоненттер
Timer – таймер. Бұл компонент уақыт аралығын есептеу
қызметін атқарады.

PaintBox - Сурет салуға арналған аумақ. Графикалық
бейнелерді салуға арналған тіктөртбұрышты бөлік құрады.

MediaPlayer – мультимедиалық құрылғыларды (CD-Rom,
MIDI т.с.с.) басқару жұмыстарын атқарады.

OleContainer – OLE- объектілерін орналастыруға болатын
жабдық (контейнер).
MediaPlayer компоненті
MediaPlayer компоненті анимацияларды дыбыспен
қамтамасыз ететін видеороликтерді, дыбыстарды жəне дыбысы
бар анимацияларды жүзеге асыруға мүмкіндік береді.

MediaPlayer компонентін формаға қосу нəтижесінде формада
қарапайым аудио немесе бейне плеердегі сияқты батырмалар
тобы шығады.
MediaPlayer компоненті

Батырма Белгіленуі Атyаратын əрекеттері
Шығару BtPlay Дыбыс пен бейнені орындату
Пауза BtPause уақытша тоқтату
Стоп BtStop тоқтату
Келесі BtNext Келесі кадрға көшу
Алдыңғы BtPrev Алдыңғы кадрға көшу
Қадам BtStep Келесі дыбыстық файлға көшу
Артқа BtBack Алдыңғы дыбыстық файлға көшу
Жазу BtRecord Көшіріп жазу
Ашу/ Жабу BtEject Компьютердің CD –дискжетегін
MediaPlayer компоненті
Мысал1: MediaPlayer компонентін қолданып, Panel- ге бейнефайл
шығаратын қосымша жасаңдар. Ол үшін формаға MediaPlayer
компонентін орналастырып, оның келесі қасиеттерін орнатамыз:

AutoOpen= true;

Display= Panel1;

FileName= ‘диск аты\бума аты\файл аты’

MediaPlayer компоненті типі *.wav болатын дыбыстық
файлдарды да оқиды.
MediaPlayer компоненті
• Мультимедиалық компоненттерді атаңыз.
• Жүйелі сервистік компоненттер қандай?
• Канва. Сурет салуда қолданылатын компоненттер
қасиеттері қандай?
• Графиктік файлдардың форматтары қандай?
• Image компоненті қызметі қандай?
Қорытындылау сұрақтары

Ұқсас жұмыстар
ЖҮЙЕЛІК ПЛАТА (Аналық тақташа)
Бейнекарта Саундбластер Желілік карта ағылш
Мультимедиалық технология
Мультимедиа технологиясы туралы ақпарат
Мультимедиа технологиялары
Кіші сыныптарда математика сабақтарында мультимедиа технологияларын қолдану
Мультимедиа жүйесі
МУЛЬТИМЕДИАЛЫҚ ПРОЕКТОР
МУЛЬТЕМЕДИА ЖҮЙЕСІ.КОМПЬЮТЕР ЖӘНЕ ВИДЕО
ТЕХНОЛОГИЯЛАРДЫ АҚПАРАТТЫҚ
Пәндер