Химияны ағылшын тілінде оқыту артықшылықтары




Презентация қосу
Химия пәнін оқытудағы пәндік-тілдік
интеграцияланған оқыту әдістемесін
(CLIL) қолдану ерекшеліктері

Ж Е Т Е К Ш І С І : х . ғ . к . , п р о ф е с с о р м . а . Н Ұ РД І Л Л А Е В А Р.Н .
О Р Ы Н Д А Ғ А Н : Ш Ә Й М Е РДЕ Н Ж А Н Н А
5B0112 00-ХИМИЯ
ЖХМ-611(F)
Жоспар

I. Кіріспе
II. Негізгі бөлім
1. CLIL дегеніміз не?
2. Зияткерлік мектептердегі үш тілде білім беру
3. Химияны ағылшын тілінде оқыту артықшылықтары
4. Химияны ағылшын тілінде оқыту проблемалары
5. Үш тілде білім берудің тиімділігі
6. Үш тілде білім беруге қажетті шарттар
III. Қорытынды
CLIL дегеніміз не?

«CLIL» ағылшын тілінде Content and Language Integrated Learning
немесе пән мен тілді кіріктіріп оқыту деп қарастыруға болады.
CLIL ‒ оқушылардың шетел тілінде лингвистикалық және
коммуникативтік дағдылардын қалыптастыруға мүмкіндік беретін
дидактикалық әдіс.

CONTENT LANGUAGE LEARNING
CLIL

CLIL технологиялары шет тілін басқа пәндерді оқытуда оқудың қажетті
құрал ретінде қарастырады. Яғни тілді үйрену кез келген пән саласы
арқылы жүргізіледі, демек CLIL шет тілі сабағы емес, шет тілінде өтетін
пән сабағы.
ПӘН 2 мақсатқа бірдей жетуге мүмкіндік береді:
Тілдік дағдыны қалыптастырады
Пәндерді меңгеру арқылы ғылыми тіл
Мақсаттар
мен дамиды
міндеттер
ТІЛ ДАҒДЫ
Зияткерлік мектептердегі
ҮШ ТІЛДЕ БІЛІМ БЕРУ

Қазақ тілін Орыс тіліне қолдау Ағылышын
дамыту көрсету тілін енгізу
Пәндерді оқыту

Қазақ тілінде Орыс тілінде Ағылшын тілінде
Математика
Қазақстан тарихы Дүниежүзі тарихы
11-12 сыныптар
Информатика Физика
География
11-12 сыныптар
Химия
Құқық негіздері Дене шынықтыру
11-12 сыныптар
Қазіргі әлемдегі Биология
Қазақстан 11-12 сыныптар
Экономика
11-12 сыныптар
Информатика
11-12 сыныптар
Химияны ағылшын тілінде оқыту артықшылықтары

Ең бастысы оқушының ағылшын тілін
меңгерудегі сөздік қоры толығады, сөйлеу
дағдысы қалыптасады. Химиялық
элементтердің периодтық кестесі жалпы
түсінікті үш тілде жазылған тапсырмаларын
беруге болады.
Химиялық элементтерді қазақ-орыс-
ағылшын атауларымен сәйкестендір.
Химиялық элемент таңбаларын кестеге
толтыр.
Сабақ барысында қосымша берілетін
химиялық элементтерді үш тілде жазыу және
айту оқушының сөз қорын қалыптастырады.
Тапсырмалар үлгілері
І. Қажетті сөздерді пайдалана отырып мәтінді толықтыр.
/жіктелуі, кестесі, жүйеге, қасиеттері, заңдылықтары, table, classification, Law,
system, properties/
Химиялық элементтердің периодтық __
заңдылықтары________, химиялық элементтердің ____
жіктелуі _______ – Д.И. Менделеев ашқан периодтық
заңның кестелік бейнесі. Менделеев элементтерді
периодтық ___ кестесі ________ орналастырғанда олардың
атом, салмақтарының өсуіне, сонымен қатар олардың
химиялық ______ қасиеттері ___ өзгеруіндегі периодты
___ жүйеге ___________ сүйенді.

The periodic ______law ____ of chemical is the ____ classification _of chemical
elements, it is a table of Periodic___ system _______ formulated by D.I.
Mendeleev. Mendeleev organized the elements in the periodic ___ table _______
on the basis of their atomic numbers, growing of their mass, and recurring chemical
_ properties_________ according to the Periodic Law.
Химияны ағылшын тілінде оқыту проблемалары

• Мұғалім кезінде неміс тілін оқыған, ағылшын
тілінен білімнің жоқ болуы;

• Мектеп облыстық, үйренушілер ауыл мектептерінен
болғандықтан оқушылардың тіл меңгеруі бірыңғай емес;

• Әдістемелік әдебиеттің жоқ болуы;

• Жеткіліксіз тәжірибе;
Химия пәнін ағылшын тілінде оқыту мәселелерінің шешімі

Ағылшын тілін оқыту (А1деңгейі)

Химиялық элементтердің, заттектер атауы
латын тілінде болуы

Әдістемелік әдебиетін іздестіру (тілдер
орталықтарымен ынтамақтасу)

Оқушылар жағынан қолдау

Team teaching командалық оқыту
Үш тілде білім берудің тиімділігі

Халықаралық зерттеулер үш тілде жүргізілетін
оқу бағдарламалры бойынша білім алатын
оқушылар:
Жұмысқа ұқыпты
Мотивациялары жоғары
Бірнеше тіл білудің артықшылықтарын
түсінеді
Зерттеу жүргізген мұалімдердің пікірлерінше,
аталмыш бағдарлама оқушылардың білім алу
дағдылары мен үлгерімдеріне кері әсерін
тигізбейді.
Үш тілде білім беруге қажетті шарттар

Тілдік пәндерге арналған деңгейлік оқу
бағдарламаларын әзірлеу

Оқу материалдарын әзірлеу

Жазғы тілдік мектептерді ұйымдастыру

Мұғалімдердің кәсіби біліктіліктерін арттыру

Барлық мүдделі тараптардың
жұмылдырылуы
Қорытынды
Жалпы пәнді үш тілде оқыту қазіргі кезде көп қолдауға ие болып отыр.
Бұл қажеттіліктен туындады. Мектеп оқушылары халықаралық
олимпиадаларға көптеп қатысуда, ал осы олимпиадалар мен ғылыми
жобалар ағылшын тілінде қорғауды қажет етеді. Көп жағдайда химия пәнін
жақсы меңгерген оқушылар ағылшын тілін жетік білмегендіктен осындай
мүмкіндіктерге қол жеткізе алмай жатады. Осы кедергілерді жою
мақсатында, мектепте өтілетін пәндерді үш тілге негіздей отырып өткізген
тиімді. Осыған орай елімізде ағылшын тілінде сабақ беретін мұғалімдер
дайындалуда. Көптеген қазақстан мектептерінде пәндерді ағылшын тілінде
жүргізу жүзеге асырылуда. Осының барлығын негізге ала отырып химия
пәнін үш тілді үндестіре оқытудың маңызы да зор.
Пайдаланылған әдебиеттер

1. Н.Ә.Назарбаевтың Қазақстан халқына Жолдауы. Жаңа әлемдегі жаңа
Қазақстан. – Астана, 2007 ж.
2. Қазақстан Республикасының Президенті Н.Ә.Назарбаевтың Қазақстан
халқына Жолдауы. 28 қаңтар 2011 ж.
3. Мирсеитова С.С. «Оқыту ізденіс ретінде/ Ізденіс оқыту ретінде» Қарағанды.
— 2012 ж.
4. ҚазақстанРеспубликасының «Білім туралы» Заңы. Алматы-2008
5. Қазақстан Республикасының 2015 жылға дейінгі білім беруді дамыту
тұжырымдамасы.
6. Б.А.Тұрғанбекова «Мұғалімнің шығармашылық әлеуетін біліктілікті арттыру
жағдайында дамыту: теория және тәжірибе» Алматы-2005
7. «Қазақстан мектебі» журналдары, 2010 жыл.
8. Tanner, Liz Dale and Rosie.CLIL Activities. 22 February 2012.

Ұқсас жұмыстар
Химияны оқытудың мақсаттары мен міндеттері
Бағдарламалап оқытудың мағынасы
Оқыту процесіндегі шет тілін ауқымды қолдану
CLIL әдісі арнайы пәндерді ағылшын тілінде оқыту процесінде пән мен тілді кіріктіре оқыту
ХИМИЯНЫ ОҚЫТУДА ОЙЫН ТЕХНОЛОГИЯЛАРЫН ҚОЛДАНУ
Мультимедиялық жабдықты демонстрациялық экспериментте қолдану
Ағылшын тілін ойын арқылы оқыту
БАСТАУЫШ МЕКТЕПТЕГІ АҒЫЛШЫН ТІЛІ МҰҒАЛІМІ
Бастауыш сыныпта шетел тілін оқытудың ерекшеліктері
Химия оқулықтарының тарихы
Пәндер