Бюджеттік бағдарламаларды келісуді жеңілдету




Презентация қосу
Қазақстан Республикасының

«Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне
бюджет заңнамасын жетілдіру мәселелері бойынша
өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы»
Заң жобасы туралы
Заң жобасын әзірлеу қажеттігінің негіздемесі

Мемлекет басшысының 2017 жылғы 31 қаңтардағы «Қазақстанның үшінші
жаңғыруы: жаһандық бәсекеге қабілеттілік» атты Қазақстан халқына
Жолдауында қаражатты нақты экономикаға дейін тез әрі тиімді түрде жеткізу
үшін бюджет шығыстарының тиімділігін түбегейлі арттыру, бюджеттік
рәсімдерді жеңілдету, сондай-ақ МЖӘ-ні дамыту жөніндегі тапсырмаларын
іске асыру

Ұлттық қорды қалыптастырудың және пайдаланудың жаңа
тұжырымдамасын енгізу

Үкіметтің республикалық бюджеттің атқарылуы туралы жылдық есебіне
қатысты Парламенттің және Есеп комитетінің қорытындыларында берілген
ұсынымдарды іске асыру

Мынадай бағыттар бойынша түзетулер ұсынылады

1 Бюджеттік бағдарламалардың және нысаналы трансферттердің іске
асырылуын жеңілдету

2 Бюджеттік бағдарламаларды іске асыру кезінде дербестікті кеңейту

3 МЖӘ жобаларын жоспарлау рәсімдерін жеңілдету

4 Ұлттық қорды қалыптастырудың және пайдаланудың жаңа
тұжырымдамасын іске асыру

5 Квазимемлекеттік секторға бөлінген қаражаттың тиімділігін арттыру.

6 Бюджет процесін жетілдірудің басқа да мәселелері.

1. Бюджеттік бағдарламалардың және нысаналы даму
трансферттерінің іске асырылуын жеңілдету

1. КЕЛІСУЛЕРДІ АЛЫП ТАСТАУ:
Стратегиялық жоспарлар әзірлемейтін мемлекеттік органдардың бюджеттік
бағдарламаларын ҰЭМ-мен келісусіз (Қаржыминімен келісу) бекіту
Бюджетті түзету кезінде мемлекеттік органдардың бюджеттік бағдарламаларына
ҰЭМ-мен келісусіз (Қаржыминімен келісу) өзгерістер енгізу
Мемлекеттік органдардың бастамасымен бюджеттік бағдарламаларға
(қаражатты бюджеттік бағдарламалар ішінде қайта бөлу кезінде) ҰЭМ-мен және
Қаржыминімен келісусіз (Қаржыминін хабардар ету) өзгерістер енгізу
Бюджеттік бағдарламаларды келісуді 10 күнге қысқарту

2. Нысаналы даму трансферттері бойынша нәтижелер туралы КЕЛІСІМДЕРДІ
АЛЫП ТАСТАУ (инвестициялық жобаларды бақылау бюджеттік бағдарламалар арқылы жүзеге
асырылатын болады)

1,5 мыңнан астам құжатты қысқарту
3. Мемлекеттік органдардың әкімшілік шығыстарын ЖАЛПЫ ЛИМИТПЕН
ЖОСПАРЛАУ
Бюджеттік өтінім дайындауды жеңілдету (егжей-тегжейлі есептеулерсіз, баға
ұсыныстарынсыз және т.б.)
Бюджеттік бағдарламаларды келісуді жеңілдету

Алып тасталатын келісу кезеңдері

МО бастамасымен ББ-ге
Бюджетті нақтылау және өзгерістер енгізу
Бюджетті түзету
бекіту (қаражатты ББ ішінде қайта
бөлу)

ҰЭМ-мен Қаржымин ҰЭМ-мен Қаржым ҰЭМ-мен Қаржымині
імен инімен мен

Стратегиялық жоспарлар
әзірлейтін мемлекеттік
органдар

Стратегиялық жоспарлар
әзірлемейтін
мемлекеттік органдар

2. Бюджеттік бағдарламаларды іске асыру кезінде дербестікті кеңейту

1. Бюджеттік бағдарламалар арасында қаражатты бюджетті нақтылаусыз
ҚАЙТА БӨЛУ (Үкімет қаулысы арқылы):
- бюджеттік бағдарламаларды тиімсіз пайдаланған кезде (10% аспайтын
көлемде)
- бюджет мониторингінің қорытындылары бойынша бюджет қаражаты бір жыл
ішінде игерілмеген кезде
Қаражатты неғұрлым сапалы игеру

2. Жалпы сипаттағы трансферттер шеңберінде ең төменгі қаржыландыру
көлемін жергілікті атқарушы органдармен ҚАЙТА БӨЛУ (салалық
министрлікпен келісу бойынша)
Жергілікті деңгейде қаражатты оперативті басқару

3. Даму жөніндегі кіші бағдарламаға ағымдағы кіші бағдарлама бойынша
ҮНЕМДЕУДІ ҚАЙТА БӨЛУ (бір бюджеттік бағдарлама ішінде)

4. Мемлекеттік органның бастамасымен тоқсанына 1 рет қаражатты бюджеттік
бағдарламалар ішінде қайта бөлу жөніндегі ШЕКТЕУДІ АЛЫП ТАСТАУ 6
3. Мемлекеттік-жекешелік әріптестік (бұдан әрі - МЖӘ) жобаларын
жоспарлау рәсімдерін женілдету

1. МЖӘ жобаларын 5-тен 3 кезеңге дейін (инвестициялық ұсыныс сараптамасы,
конкурс өткізу, МЖӘ шартын жасасу) жоба тұжырымдамасы мен МЖӘ шарты
жобасының сараптамасын алып тастау есебінен) ЖОСПАРЛАУ ПРОЦЕСІН
ҚЫСҚАРТУ

МЖӘ жобаларын дайындау мерзімі 7-ден 3 айға дейін қысқарады

2. «БАҒДАРЛАМАЛЫҚ МЖӘ» ЕНГІЗУ
Жекеше әріптесті іріктеу мен МЖӘ жобаларын іске асырудың барлық
рәсімдері қосымша сараптамалар өткізбей, мемлекеттік және үкіметтік
бағдарламаларда әрбір сала үшін жеңілдетілген нысанда жазылатын болады
МЖӘ рәсімдері неғұрлым қолжетімді болады

4. Ұлттық қорды қалыптастырудың және пайдаланудың жаңа
тұжырымдамасын іске асыру

1. Бюджеттің мұнайға қатысты емес тапшылығының анықтамасын
Халықаралық Валюта Қорының әдістемесіне СӘЙКЕС КЕЛТІРУ (мұнайдың
экспорттық кедендік баж салығын есептеуден алып тастау)

2. Республикалық бюджет туралы заңда республикалық бюджеттің мұнайға
қатысты емес тапшылығының деңгейін БЕКІТУ

3. Квазимемлекеттік секторының сыртқы және ішкі қарыздары бойынша
МОНИТОРИНГ ПЕН БАҚЫЛАУДЫ КҮШЕЙТУ (Үкімет бекіткен жеке тәртіп)

5. Квазимемлекеттік секторға жарғылық капиталдарды қалыптастыруға
(ұлғайтуға) бөлінген қаражаттың тиімділігін арттыру

1. Квазимемлекеттік сектор қаражатының қалдықтарын мыналар арқылы
ПАЙДАЛАНУ:
1) эмитенттің орналастырылған акцияларды мемлекеттен сатып алуы немесе
акциялардың номиналды құнын азайту арқылы пайдаланылмаған қаражатты
(үнемдеуді) бюджетке қайтару мақсатында квазимемлекеттік сектор субъектісінің
жарғылық капиталын азайту
2) квазимемлекеттік сектор субъектісінің іске асырылатын немесе жаңа инвестициялық
жобаларын қаржыландыру (жаңа қаржы-экономикалық негіздемесін түзету немесе
әзірлеу арқылы)
3) директорлар кеңесінің шешімі бойынша, егер үнемдеу сомасы 50 000 айлық есептік
көрсеткіштен (қаржы-экономикалық негіздемесін түзетусіз) аспаса, үнемделген
соманы даму мақсаттарына (жаңғыртуға, активтерді сатып алуға) пайдалану

2. Заңды тұлғалардың жарғылық капиталдарын толықтыруға қаражатты КЕЗЕҢ-
КЕЗЕҢМЕН БӨЛУ (қаржы-экономикалық негіздемесінде айқындалған
бюджеттік инвестицияларды іске асыру мерзімдеріне сәйкес)
Келешекте қаражат қалдықтарының жинақталуын болдырмау

6. Бюджет процесін жетілдірудің басқа да мәселелері.

Мемлекеттік мекемелер әкімшілік айыппұлдарды, өсімпұлды, санкцияларды,
өндіріп алуларды болжауға салатын ТЫЙЫМ

Бюджеттік инвестициялық жобаларды қазынашылық сүйемелдеу
мақсатында мемлекеттік сатып алудың арнайы шоттарын АШУ

Есептеу әдісі бойынша бюджеттеуге көшу шеңберінде болжамды
шоғырландырылған қаржылық есептілікті ЕНГІЗУ (2020 жылдан бастап –
республикалық бюджет, 2023 жылдан бастап – жергілікті бюджет)

Қаржыминінің бюджеттік процесс саласындағы интеграторын ЕНГІЗУ
(бюджеттік процесс саласындағы мемлекеттік органдардың ақпараттық жүйелерін құру,
дамыту, сүйемелдеу және оларға жүйелік-техникалық қызмет көрсету үшін)

Ұсынылып отырған өзгерістер мен толықтырулар не береді

Бюджет қаражатын экономикаға ЖЫЛДАМ ЖЕТКІЗУ

Бюджет қаражатының игерілмеуін АЗАЙТУ

МЖӘ жобаларының санын ҰЛҒАЙТУ

Дербестік берілген жағдайда бюджет қаражатын тиімсіз
пайдаланғаны үшін ҮЛКЕН ЖАУАПКЕРШІЛІК


Ұқсас жұмыстар
Бюджеттік бағдарламалардың тиімділігін бағалау өлшемдері
Бюджетті бақылаудың мақсаты - барлық деңгейдегі бюджетке кірістің неғұрлым толық жұмылдырылуын, бюджеттік қаражаттың нысаналы мақсатқа және тиімді пайдаланылуын қамтамасыз ету
АҚШ менеджментіндегі стратегиялық ерекшелігі
МЕМЛЕКЕТТІК ҚОЛДАУ
МЕМЛЕКЕТТІК ҚАРЖЫ ЖҮЙЕСІНДЕГІ БЮДЖЕТАРАЛЫҚ ҚАТЫНАСТАР
ЖЕРГІЛІКТІ ӨЗІН-ӨЗІ БАСҚАРУДЫҢ ҚАРЖЫ-ЭКОНОМИКАЛЫҚ НЕГІЗДЕРІ
Салықтық механизм
Бюджеттік инвестициялар
Денсаулық сақтау жүйесін қаржыландырудың мақсаты
МЕМЛЕКЕТТІҢ АЙМАҚТЫҚ САЯСАТЫ
Пәндер