Пневмония мен ауыратын науқасты оқыту



Пневмония мен ауыратын науқасты оқыту

Жоспар:
1. Кіріспе бөлім:
Жалпы пневмония белгілері
Пневмонияның түрлері
2. Негізгі бөлім:
Бала пневмониясы, клиникасы
Ересек адамдағы пневмония көрінісі, клиникасы
3. Қорытынды
4. Пайдаланған әдебиеттер

Пнемония - себебі негізінен бактериялық инфекция болатын, өкпенің респираторлық бөлшектерін зақымдап, альвеола ішінде экссудация, қабыну клеткаларынынң инфильтрациясы падйа болатын, паренхимаға экссудат сіңіп, бұрын болмаған, басқа аурулармен байланысты емес жергілікті қабынудың клиникалық-рентгенологиялық белгілері бой көрсететін жедел инфекциялық ауру.
Пневмония ең жиі кездесетін аурулардың бірі ( әр 1000 тұрғын ішінде 3-15 адам ауырады) . Ауруханадан тыс пневмонияда өлім 5% жағдайда, нозокомиялық пневмонияда 20% жағдайда кездеседі. Пневмонияның диагнозын қоюда жіберілетін қатенің жиілігі 20%. Алғашқы үш күн ішінде дұрыс диагноз 35% жағдайда қойылады.

Халықаралық консесусқа сәйкес пневмонияның төмендегідей түрлерін ажыратады:
Ауруханадан тыс жүре пайда болған пневмония(бірінші ретті, үй пневмониясы) .
Госпиталдық пневмония (екінші ретті, ауруханаішілік, нозокомиалық) .
Аспирациялық пневмония
Иммунитет жетіспеушлігіндегі пневмония

Этиологиясы
Бактериялық
Вирустық
Микоплазмалық
Саңырауқұлақтық
Паразиттік
Аралас сабепті пнвмония
Қоздырғышы анықталмаған
пневмония

Қауіп факторы
темекі тарту, иммунитет бұзылыстары (мысалы, терапия ГКС), анамнезде пневмония мен бірқатар кəсіби факторлардың, наркомания, маскүнемдіктің болуы, жасы >65 жас, қосарланған аурулар (өкпенің созылмалы обструктивті ауруы (ХОБЛ), жүрек-қантамыр аурулары, қант диабеті, созылмалы бүйрек немесе бауыр жеткіліксіздігі), кедейшілік.

Ауырлық дәрежесіне қарай:
Жеңіл пневмония
. Пневмонияның ауыр ағымы
Орташа ауыртпалықты пневмония
уыттанудың айқын емес симптомдары, дене қызуы субфебрильді, тыныс алу жеткіліксіздігі мен гемодинамика бұзылыстары жоқ, өкпелік инфильтрация 1 сегмент шеңберінде, лейкоциттер 9, 0-10, 0 х 109/л, қосарланған аурулар жоқ.
уыттанудың айтарлықтай айқын симптомдары, дене қызуының 38°С дейін жоғарылауы, өкпелік инфильтрат 1-2 сегмент шеңберінде, ТАЖ 22/мин дейін, ЖЖЖ 100 соғу/мин дейін, асқынулар жоқ.
науқастың ауыр жағдайы, уыттанудың айқын симптомдары, дене қызуы 38, 0°С, тыныс алу жеткіліксіздігі II - III ст, гемодинамика бұзылыстары (АҚ 90/60 мм с. б, ЖЖЖ 100 соғу/мин артық, септикалық шок, вазопрессорларға қажеттілік

Клиникасы
. Пневмонияның клиникалық белгілері ауру қоздырғышының ерекшеліктері мен науқас адам организінің күйіне байланысты болады.
Пневмониямен ауыратын адамның басты шағымдары - жөтел, қақырық бөлу, кеуденің ауыруы, ентігу, дене қызуының көтерілуі.
Жөтел құрғақ және қақырықты болады. Қақырық кілегейлі, кілегейлі-іріңді және тот түсті болады. Кеуде қабырғасының ауыруы қосымша плевритке байланысты өкпе қабы беттерінің бір-бірімен үйкелісінен пайда болады, ол тынысты терең алған кезде және жөтел кезінде күшейе түседі, науқас адам ауру жақ бүйіріне жатқанда азаяды. Дене қызу көтерілуінің пневмонияның себебіне байланысты шектелуіне байланысты бой көресетеді. Дене қызуы көтерілуінің пневмонияның себебіне байланысты сипаты әр түрлі болып келеді. Крупозды пневмонияда қызба тұрақты болады, оған қоса қалтырап тоңу кездеседі.
Басқа шағымдардан басқа интоксикацияға байланысты шағымдар да болады: бас ауырыуы, миалгия, диарея т. б.

Пневмониямен аурушандық жиілігі бір жасқа дейінгі мың балаға 10-15, ал 3 жастан асқан мың балаға 5-6 аурудан келеді.
Этиологиясы. Балалардың басым көпшілігінде пневмониялар этиологиясы инфекциялық. Соңғы кездегі мәліметтерге қарағанда пневмококктар ауруханадан тыс өрбитін пневмониялардың себебі ретінде байқалуда.
Сәбилерде пневмония өрбуіне бейімделуші жайларға ауыр перинаталдық дерттер (құрсақішілік гипоксия, асфиксия, асфиксия, туу кещзінде ми мен жұлын зақымдары, пневмопатиялар т. б. ), аспирациялық синдром, гипотрофиялар, іштен болатын жүрек ақаулары, өкпенің даму ақаулары, тұқым қуалайтын иммундық кемістік, гиповитаминоздар жатады. Мектеп жасындағы балаларда пневмонияға бейімделуші жайларға созылмалы ЛОР, инфекция ошақтары, рецидивті бронхиттер,
Пневмония аурулары көп жағдайда көбінесе қайтымды болады да, өкпе паренхимасының (альвеолалар мен жартылай ұсақ бронхтардың) инфекциялық қабынуымен сипатталады. Көбінесе пневмонияны бронхтық-өкпелік инфекциялар туғызады: бактериалдық (бәрінен бұрын пневмококктар, сонымен қатар стафилококктар, аралас аэробты, грамм терісті, т. б. ), вирустық, микоплазмалық, саңырауқұлақтық, риккетсиоздық жедел пнвемонияның қоздырғышы ретінде белгілі. Пневмония ауруына қоздырғыштармен қатар, мына жағдайлар да әсер етеді: біріншіден, қатты суық тиіп қалудың әсерінен болады, екіншіден ауру иммунодепресанттарды ұзақ қабылдаған науқастарда байқалатын иммундық реакциялардың бұзылуының нәтижесінде өршиді, сонымен қатар бұл жағдай алкоголиктерде, жүрегі, буйрегі ауыратын қарт адамдарда жиі кездеседі
Бала пневмониясы
Ересек адамдардағы пневмония

. Аурудың алдына ТТ, токсикоз сипаттары шығып, ошақты өкпе өзгерістері кейінірек білінеді. Процесс кейде екі жақты болады. Сәбилердегі пневмонияның бастапқы кезеңінде катаралдық белгілер көрініс алады: түшкіру, құрғақ жөтел, қызуы субфебрильді не өте жоғары болып, баланың жалпы халі өзгереді (мазасыздық, нашар ұйқы мен тәбеттің төмендуі) . Емге қарамай жөтел көбейіп, баланың жалпы хал-жағдайы нашарлайды, енжар, өні бозарып, салмақ қосуы тоқтап, кейде үлкен дәреті тұрақсызданады, лоқсып, құсады.
дене қызуының жіті де қатты (39-40°С-ға дейін) көтерілуімен сипатталады. Қалтыраудың тұрақты түрі, күйзелісті қалтырау, бастың ауруы, ұйқысыздық, сандырақтау, интоксикация симптомдары тән. Науқаста алдымен құрғақ, соңынан қақырықты жөтел пайда болады. Қақырық шырышты-іріңді, құрамындағы қан және фибрин оған өзгеше «тотық түр» береді. Аурудың бірінші күндерінен бастап кеуде клеткасының зақымданған жағында құрғақ плевритке тән ауырсыну сезімі пайда болуы мүмкін.
Бала пневмониясы
клиникасы
Ересектердегі пневмония
клиникасы

Пневмониямен ауыратын науқастарды оқыту-бұл науқастардың өзін жақсы сезіну үшін, емдеуші дәрігермен бірлесіп, ауруы жайлы ақпарат алуы және қауіп-қатерін жою мақсатында жасалатын процесс.
Оқытудың негізгі мақсаты-науқастар дәрігердің бақылауымен өзін-өзі күтуі .
Оқытудың тиімді болу принциптері-бұл науқас қойғысы келген сұрақтарын, қызықтыратын мәліметтерін дәрігерден ала-алатын дәрігер мен науқас арасындағы бірлестік. Әрбір науқасқа берілетін ақпарат дәлелденген және жеке болуы тиіс. Себебі әр науқастың өз ерекшелігі бар. Пневмониямен ауыратын науқастарды бірлестіріп оқытуыдың да түрлі тәсілдері бар. Бұл жерде науқастар ауруы жайлы лекциялар, видеоматериалдар арқылы таныса алады. Науқастарды аудиторияларға олардың жасына байланысты бөлген дұрыс. Себебі әртүрлі жаста есте сақтау қабілеті өзгеріп отырады.

Оқытудың мақсаты:
Пневмонияның даму механизмдері мен себептері және емдеу әдістері туралы емделушілерге ұсыну.
Оқыту бағдарламасы:
Пневмонияның алдын алу.
Пневмония кезінде өздігінен көмек көрсетуге білуге машықтану.
Пневмонияны емдеудегі заманауи ұстанымдар туралы ұсынымдар.

Пневмонияны емдеуде пневмониямен ауыратын науқастың өзін бақылауға арналған күнделігі
Пневмонияны емдеуде науқастардың өзін-өзі бақылауы және қажет жағдайда өзіне күтім жасауы өте маңызды.
Пневмония белгілерін бағалау:
Пневмония белгілері әр түрлі болады:ол жөтел, тыныс кеуденің ауруы, ұйқының бұзылуы, ентігу.
Қандай белгілерге ерекше мән беруі керек?
Ең бірінші мына белгілерді сараптау өте маңызды:жөтел, ентігу, күніне неше рет болғаны, түнде жөтел салдарынан неше рет ұйқыңыздан тұрғаныңыз.
Симптомдарды 3 баллдық көрсеткішпен бағалау:
0-симптомдардың болмауы, 1-симптомдардың әлсіз болуы, 2-анық болған симптомдар.
Алынған мәліметті күнделікке белгілеу қажет.
Егер балл 0 мен 1-2 аралығында болса -онда жағдай жақсы, ал 3-4 және 7-8 болса жағдай көңіл аударарлық, 8 балдан жоғары болса тез арада көмек керек.

Небулайзер-
аз уақыт ішінде бронхтарға дәрілік заттарды аэрозоль түрінде тікелей жеткізу және қысқа мерзімде нәтиже алу (5 - 10 минутта
Пневмонияда ем жүргізудің ең дұрыс әрі тиімді жолы- небулайзер.
Мүмкіндіктері:
-Пневмониямен ауыратын науқастарды анықтау мақсатында скрининг жүргізу;
-Пневмония және басқа да өкпенің созылмалы ауруларына дифференциалды диагностика жүргізу;
-Үй және жұмыс жағдайында тыныс жұмысын анықтауға мүмкіндік береді

Ең бірінші терезені ашып қою керек. Қақырықты дұрыс жинау үшін пациенттерге екі түкіргіш беріледі.
Біріншісі- қолдануға, екіншісі-дезинфекциялауға. Түкіргіштердің аузы міндетті түрде жабулы тұруы қажет. . Пациент түкіргішті барлық жерде қолдануы қажет. Қақырық түкіргіштің қабырғаларына жабысып қалмауы үшін түкіргіштің 1/3 бір бөлігі дезинфекциялық сұйықтыққа немесе суға толтырылуы қажет
Пневмониямен ауыратын пациенттерге қақырық жинауды оқыту

Қан түкіру кезінде пациентке көмек көрсетуді отбасы мүшелеріне
оқыту
Қан түкіру кезінде пациенттерге ерекше күтім жасалады, төсекте пациентті
кеудесін көтеріп жатқызады. Мейірбике пациентті түкіргішпен қамтасыз етіп,
қақырықты жұтуға болмайтынын түсіндіруі қажет. Пациентке тамақты
салқындатып ішу керектігін түсіндіру керек. Қан түкіру кезінде пациент
организмі көп мөлшерде кальций, натрий, нәруызды жоғалтады. Сол себепті
күнделікті тағам құрамында 15-20 г тұз болуы қажет

Небулайзер қолданатын науқастраға нені үйрету маңызды?
Небулайзерді қашан және қалай қолданатындығын;
Нәтижелерді күнделікке қалай белгілеу керектігін;
Нәтижелер өзгерісін қалай білуге болатындығын;
Қандай өзгерістерді дәрігерге хабарлау керектігін
Небулайзерді қолдану ережесі
Аппараттың алдына ыңғайлы отыру.
Небулайзер және компрессорды жалғау, компрессорды қосу
Ерітінді толық аяқталғанша ингаляция орындау (20-30 минут, керекті жағдайда 5-10 минуттан кейін қайталауға болады)
ауыз құысын жылы қайнатылған сумен шаю, ыңғайлы жағдай жасау, 20-30 минут жөтелмеу және сөйлемеу

Пневмониямен ауыратын науқастарға тамақтану ережесін үйрету
Дәруменге бай минералды тағамдарды пайдаланыңыз.
Сұйықтықтарды көп мөлшерде ішіңіз, ыстық шай, сусындар.
Пісірілген майсыз сиыр еті, сорпа, зәйтүн, күнбағыс майы, асылған кортоп, қарақұмық, күріш ботқалары, сүт өнімдерін күнделікті пайдаланыңыз.
Қолдануға болмайды алькоголдік өнімдер.

Пневмониядағы тыныс жаттығулары
Біркелкі дем алу
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz