Дамып келе жатқан елдерде қалыптаса бастаған саяси жүйе




Презентация қосу
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ АУЫЛ ШАРУАШЫЛЫҒЫ
МИНИСТРЛІГІ
Жәңгір хан атындағы Батыс Қазақстан аграрлық-техникалық
университеті

БАӨЖ№2
ТАҚЫРЫБЫ:
“Қазақстан Республикасының саяси
жүйесі:даму тарихы және қазіргі кезең”

Дайындаған:
Вм-21 тобының студенті
Адыров Ғ.Б.
Тексерген:
Орал-2019ж. Галиева Ж.С.
Саяси жүйе - билікті жүргізуші
әлеуметтік топтар, таптар, ұйымдар
мен мемлекеттер арасындағы өзара
қатынастарды реттейтін, қоғамда
тұрақтылық пен тәртіпті қамтамасыз
ететін ұйымдар, мекемелер мен
институттар жиынтығы. Оның негізгі
элементтеріне мемлекет, саяси
партиялар, дін орындары, қоғамдық-
саяси ұйымдар және т.б. жатады.
Жіктелуі
Саяси жүйелердің жіктелуі жөнінде ғалымдар арасында ортақ пікір жоқ. Саяси
жүйені жіктеу зерттеушілер таңдаған өлшемге байланысты. Саяси жүйені
жіктеудің ең кең тараған түрі, оның саяси тәртібіне
қарай тоталитарлық, авторитарлық және демократиялық деп бөлінуі.
Француз саясаттанушысы Ж.Блондель саяси жүйені басқарудың мазмұны мен
түрлеріне сай оны 5 түрге бөледі:
1) либералдық демократия. Ол саяси, мемлекеттік шешімдерді қабылдағанда
меншікке иелік етуі, жекешілдік, еркіндік сияқты құндылықтарды
басшылыққа алады;
2) коммунистік жүйе. Ол әлеуметтік игілікті тең белуге бағдар ұстайды;
3) дәстүрлі саяси жүйе. Ол ат төбеліндей ақсүйектердің саяси және
экономикалық үстемдігіне негізделеді;
4) Дамып келе жатқан елдерде қалыптаса бастаған саяси жүйе.
Онда авторитарлық басқару белең алады;
5) авторитарлы-консервативтік жүйе. Онда әлеуметтік және экономикалық
теңсіздік сақталады, халықтың саяси билікке қатысуына шек қойылады.
Қоғамның саяси жүйесі
Қоғамның саяси жүйесі Елдің саяси қызметіне қатысып, саяси
билікті жүзеге асыратын саяси институттардың, ұйымдардың,
топтар мен жекелеген адамдардың жиынтығы.
Бұл барлық органдары бар мемлекет; қызметтерінде айқын
саяси бағыты бар партиялар мен қоғамдық ұйымдар, қатаң
саяси реңкі болмаса да, мемлекеттің саясатына манызды әсер
ете алатын, (кәсіподак, кооперативтік, діни және т.б.) қоғамдық,
ұйымдар, сондай-ақ өскелен ұрпакты тәрбиелеу мен білім
беруді (мектеп, институт, театр) жүзеге асыратын барлық
мекемелер.
Кейбір саясаттанушылар қоғамның саяси жүйесіне заңға
енгізілген идеялар, принциптер, идеологиялар моральды,
сондай-ақ саяси мақсатты көздеген жекелеген адамдардын
қызметін қосады.
Саяси жетекші; саяси көшбасшы (ағылш. political leader)
- мемлекеттің, саяси партияның, коғамдық ұйымның
жетекшісі; саясат, мемлекеттік қызмет саласында ықпал етуге
қабілетті тұлға.
Саяси режим, саяси тәртігі[өңдеу]
Саяси режим, саяси тәртігі (lang-en|political
regime}}) Экономикалық және мемлекеттік билікті
(демократия, тоталитаризм, авторитаризм және т.б.) жүзеге
асыру тәсілдері мен құралдарынын жиынтығы.
Саяси қатер, саяси тәуекелдік[өңдеу]
Саяси қатер, саяси тәуекелдік (ағылш. political rick)
Әскери әрекеттер, үлттық меншіктендіру, тәркілеу, шектеу
енгізу және эмбаргомен байланысты кредиттік тәуекел.
Тәуелсіз Қазақстанның қоғамдық-саяси дамуы
Қазақстан Республикасының егемендігінің жариялануы жэне
мемлекеттік тэуелсіздік алуы, бірпартиялық өктемдіктің жэне
социалистік саяси жүйенің ыдырауы демократиялық принцип-
тер негізінде қызмет жасайтын сан алуан саяси партиялар мен
қоғамдық бірлестіктердің қызметіне жол ашты. Көппартиялық
жүйеге өтумен республика халықтарының мақсат-мүдделерін,
талап-тілектерін жүзеге асыру жолында қызмет жасаған саяси
пар¬тиялар қалыптасты. Жаңадан қүрылған қоғамдық
бірлестіктер мен саяси партиялар қоғамдық-саяси өмірді
демократияландыру, саяси эр алуандық, халықтың эртүрлі
әлеуметтік топтарының мүдделері мен қүқықтарын қорғау,
түрақты әлеуметтік-экономикалық дамуға қол жеткізу
мақсатында кеңінен қызмет жасады. 1990 ж. 1 наурызға қарай
республикада 100-ге жуық қоғамдық үйым қызмет істеп түрды.
1991 жылы тамыз айында Мәскеуде мемлекеттік төңкеріс
жасау эрекеті болды. Оған КОКП Орталық Комитетінің
кейбір жетекші- лері қатысты. Мүның өзі партияның, оның
басшы органдарының беделін түсірді. Бүл жағдай
Қазақстан Компартиясының жүмысына теріс эсерін тигізді.
Сөйтіп, 1991 жылғы қыркүйек айында өткен республика
Компартиясының төтенше съезінде оның қызметі
тоқтатылды. Өзін Компартияның ісін жалғастырушымыз
деп санай- тын Қазақстан социалистік партиясы қүрылды.
Оның қүрамында сол кезде 50—60 мың мүшесі болды. 1992
жылы наурызда Қазақстан социалистік партиясының
кезекті съезі өтті. Съезд республикадағы саяси, әлеуметтік-
экономикалық жағдай жэне партияның таяудағы міндеттері,
партияның бағдарламасы мен жарғысына өзгерістер мен
толықтырулар енгізу сияқты мәселелерді талқылады.
1991 жылы қазанда жетекшілері О.Сүлейменов пен М.Шаханов
болған Қазақстан Халық Конгресі партиясы қүрылды. Сондай- ақ,
бірқатар коммунистер бүрынғы Қазақстан Коммунистік
партиясының қызметін қайтадан қалпына келтіруге әрекет жасады.
Барлық саяси партиялар мен қоғамдық қозғалыстардың алдын¬да
тек демократиялық жолмен, Конституция талабына сай қызмет ету
мақсаты қойылды. Олар парламенттік партияларға айналу,
сайлаушылардың көп дауысына ие болу үшін күрес жүргізді. Бүл
саяси партиялар мен қоғамдық қозғалыстар тек қүқықтық жағдайда
өзара түсінісу, келісу арқылы байланыс жасап отыруға тырысты.
Қайта қүру жағдайында Қазақстанның қоғамдық үйымдарында да
сапалық жаңа өзгерістер іске асты. 1991 жылы қазан айында
Қазақстан комсомолының кезектен тыс XVIII съезі болып өтті.
Съезд делегаттары республика комсомолын Қазақстанның жастар
одағына ауыстыру жөнінде шешім қабылдады. Оның алдында
ре¬спублика жастарының қүқықтары мен мүдделерін қорғау
міндеті қойылды.
НАЗАРЛАРЫҢЫЗҒА
РАХМЕТ!!!

Ұқсас жұмыстар
Қоғамның саяси жүйесі
Саяси жүйенің негізгі міндеті экономикалық, рухани
САЯСИ ЖҮЙЕ ТУРАЛЫ ҰҒЫМ
Қазақстанның саяси жүйесі
Зейнетақы нарығы
Онтогенез туралы толық мағлұмат
Саяси идеология қызметі
Социология ғылымы және оның құрылымы
Мемлекет пен құқықтың дамуы
Саяси партиялары
Пәндер