Тәрбие оның мәні және қоғамдағы атқаратын рөлі




Презентация қосу
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ
АЙМАҚТЫҚ ӘЛЕУМЕТТІК- ИННОВАЦИЯЛЫҚ УНИВЕРСИТЕТІ

Презентация
Тақырыбы :Болашақтың кепілі –рухани тәрбие

Орындаған: Смайл Ж
Қабылдаған:
Тобы:
Тәрбие оның мәні және қоғамдағы атқаратын
рөлі
Әдеп, адамгершілік жөніндегі қағидалар қашан да халқымыздың өлең-
жырларынан, тапқыр, шешендік сөздерінен, ауыз әдебиеті үлгілерінен, бабалар
өсиеттерінен тиісті орын алып отырған.

«Адам арын ойлайды , надан дүниеге тоймайды »,«Ақыл қайрат білімді тең
ұстаған – зор болар», «Ойсыз, жігерсіз, білімсіз өмір кешкен қор болар»,
«Ақылды ұл-білім іздер, ақылсыз ұл-шылым іздер». Осындай адамгершілікке,
имандылыққа баулитын нақыл сөздер халқымызда өте көп. «Ақыл тозбайтын
тон, білім-таусылмайтын кен». «Бос өткізу өмірді-ақымаққа көңілді», «Ойға-терең
бол, өсекке-керең бол».

Халық даналығы осылый тізбектеліп кете береді. Бабалар сөздеріне жөрегінің
төрінен орын беріп, халқын, ұлтын сүйген, ана сүтінің құдіретене бас иген, әрбір
жан өз тілін, тінін, дінін, ділін қадірлеп қастерлеумен қатар, мейірбан жүректі,
жайдары жанды, жібек мінезді, таза рухты, ақылды, парасатты, инабатты,
иманды, білімді болса, оның нағыз ел азаматына айналғаны.
Тәрбие, тәлім-тәрбие – жеке тұлғаның адамдық бейнесін, ұнамды мінез-құлқын
қалыптастырып, өмірге бейімдеу мақсатында жүргізілетін жүйелі процесс.
Бесік тәрбиесі, балдырған тәрбиесі, өрен тәрбиесі, жасөспірім тәрбиесі, жастар
тәрбиесі бір-бірімен жалғасып, өз ерекшеліктерімен жүзеге асырылады.
Тәрбиенің мақсаты адам бойында ізгілік, инабаттылық қасиеттерін және
тіршілікке қажетті дағдылар қалыптастыру болып табылады.
Қоғамдық тәрбие
Қоғамдық тәрбие - тарихи аренада адамдар
қоғамының пайда болуымен бірге туды.
Қоғамдық тәрбиенің мақсаты, мазмұны,
құралы мен әдістері қоғамдық
қатынастардың қарқынымен, қандай
қоғамдық-экономикалық формацияның
шарттарында іске асатынымен анықталады.
Ізгілік тәрбиесі
Ізгілік тәрбиесі - жеке тұлғаның моральдық қасиеттерінің,
көзқарастары мен сенімдерінің қалыптасу үрдісі. Ізгілікті деп
жалпы адамзаттық моральдың ережелері мен талаптарын,
нормаларын өз көзқарасы мен сенімі ретінде, мінез-
құлығының үйреншікті формасы ретінде көрсететін адамды
есептеуге болады.[1]
Адамға ғылымнан бұрын тәрбие беру керек. Тәрбиесіз
ғылым зұлымдыққа апарады.
Тәрбие - адамға сапалы өмір сүргізеді.
Тәрбие - адамның жүріс-тұрысын, сөйлеу мәнері мен мәнін,
ой өрісін қамтиды, адамға оң мен солды, жақсы мен
жаманды танытады.
Адам дүниеге келгеннен бастап өмір сүруге, дүние тануға
құқылы. Адамның ерік-тілектері, іс-әрекеттері басқа адамның
құқығын бұзбауы тиіс.
Араб тілінде тәрбие сөзінің үш түрлі түбірін кездестіруге болады.

1. Раба – ярбу: Көбейту, арттыру мағынасына келеді. Рум сүресінің 39-шы
аятындағы Раба етістігі, осы мағынада.
2. Раба – ярби: (нәшә), болу пайда болу, бала өсіру, асырау, тәрбиелеу деген
мағыналарға келеді.
3. Раба – яруббу: реттеу, арылту, басқару, жауапкершілікке алу, тәрбиелеу деген
мағыналарға келеді.
Раб сөзі, тәрбиелеуші, реттеуші, нығмет беруші деген мағынадағы Аллаһ
Тағаланың есімдерінің бірі. Бұл сөз Құранда 965 рет айтылады. Сондай-ақ
Құранның алғашқы түскен 5-аятында да бар. Құранда ең көп айтылатын, яғни
Аллаһ сөзі 2799 рет айтылса, екінші орында Раб сөзі тұрады.

Раб негізінде тәрбие сөзінің түбірі болса да, тәрбиеші сөзінің орнына
қолданылады. Сондықтан Құрандағы мағынасы осыны меңзейді. Негізгі
мағынада қолданар болсақ бүткіл әлемді тәрбиелеуші Аллаһ екендігі анық
көрінеді. Яғни алғашқы әрі соңғы жаратушы, барша әлемді жоқтан бар қылған,
Аллаһ Тағала үшін қолданылады
Тәрбие туралы қанатты сөздер
Ешкімде іштей батыр болып т
умайды, Батырлық та мінез с
екілді өскен орта, көрген т
Оқыту — тәрбиелеудің қуатты органы
әрбиеге байланысты қалыптас
, бұл органды пайдалана білмеген т
ады.
Автор: әрбиеші шәкірттерге әсер етудің ең
Бауыржан Момышұлы басты және қажетті құралынан айыр
ылады.
Автор:
Константин Дмитриевич Ушинский

...еңбек тәрбиесіне баса назар а
удару керек. Еңбекке тәрбиелемей
тұрып, балаға дұрыс тәрбие берд
ім, — деп айту екі талай.
Автор: Спандияр Көбеев
Білім берудің қай түрі болмасын —
тәрбие.
Автор: Лев Николаевич Толстой

Ұқсас жұмыстар
Құқық нысанының мазмұны
ПЕДАГОГИКАЛЫҚ КӘСІПТІҢ ҚҰРЫЛЫМЫ
ТҰЛҒАНЫ ҚАЛЫПТАСТЫРУДАҒЫ ҰЖЫМНЫҢ РӨЛІ
Педагогикалық кәсіп және оның қазіргі қоғамдағы рөлі
Тәрбиенің парадигмасы
ӘЛЕУМЕТТІК ПЕДАГОГИКА БІЛІМ
А.П. Усованың мектепке дейінгі тәрбиеге қосқан үлесі
Әлеуметтік институт, оның мәні
Баланың жеке тұлғасы оқыту технологиялардағы объект және субъект ретінде
Педагогикалық үдерістегі мақсаттардың иерархиясы
Пәндер