Дау - дамайлы жағдайлардан шығу жолдары




Презентация қосу
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ
МИНИСТІРЛІГІ М.О.ӘУЕЗОВ АТЫНДАҒЫ ОҢТҮСТІК ҚАЗАҚСТАН
МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ

Дау-дамайлы жағдайлардан
шығу жолдары.
Орындаған:Қалдарбек Перизат
Тобы: АП-16-2к
Қабылдаған:Калходжаева Ардақ

Шымкент 2017
Адамзаттың бүкіл тарихы бұл – сан ғасырлық соғыстар мен дау-дамайлар
тарихы. Дау-дамайлар әрдайым болған әлі болады да, әрі олардың
пайдасыз немесе патология деуге болмайды. Олар біздің өміріміздегі
қалыпты құбылыс. Сірә, қоғам өзінің даралығы мен еркіндігінен
айырылғанда ғана дау-дамайсыз болар. Өткеннің көрнекті ойшылдары
дау-дамай адамның ішінде дей келе, адамның өзі даудың
тасымалдаушысы деп есептеген. Дау-дамай бұл – қарама-қарсы
жақтардың қақтығысы немесе жақтардың өзара әрекеттестігінің
барысында туындайтын маңызды қарама-қайшылықтарды шешудің
неғұрлым шиеленіскен тәсілі.
Дау-дамай әртүрлі бағыттардың тұрғысында зерттелінеді. Н.В.Гришина
психологиялық дау-дамайларды қарастырудың дәстүрлі үш –
мотивациялық, ситуациялық және когнитивті түрлерін атап көрсетеді.
Н.У.Заиченко дау-дамайлар зерттелінетін негізгі алты: когнитивтік,
мотивациялық, аналитикалық, іс-әрекеттік, энергиялық-эмоциялы,
ұйымдастырушылық және жүйелі тұрғыларды атап көрсетеді.
Н.В.Гришина психологиялық дау-
дамайларды қарастырудың
дәстүрлі үш түрі:

мотивациял
ық
ситуациялық когнитивті
Н.У.Заиченко дау-дамайлар зерттелінетін
негізгі алты жүйелі тұрғыларды атап
көрсетеді.

мотивациялық

когнитивтік

аналитикалық

іс-әрекеттік

энергиялық-эмоциялды

ұйымдастырушылық
Дау - дамай (конфликт)
түрлері:
БІТІСТІРУШІ ДАУ -
КОНСТРУКТИВТІ
жүйенің өзгермелі қоршаған
орта шарттарына икемдесуге
қолайлы жағдайлар жасауда
жәрдемін көрсетеді.
БҰЗАҚЫ ДАУ ДЕКОНСТРУКТИВТІ
Белгілі құрылым тиімділігін
төмендетіп, оның біртіндеп
жойылуына себепші болады
Жанжалға араласушы адамдар:
• БҰЗАҚЫ - ДЕСТРУКТИВТІ
• ЖАҒЫМПАЗ - КОНФОРМДЫ
• БІТІСТІРУШІ - КОНСТРУКТИВТІ
Дау - дамайлы жағдайларға
бақылау қоюдың бір қатар
жолдары бар:
1. болуы мүмкін жанжалдың
алдың алып, оған қатысушылар
жөнінде мәліметтер топтау;
2. жанжалды басқарымсыз
қалдыруға бағытталған
әрекеттерге жол бермеу;
3. дау - дамай шешіміне
бейтарап бедел иелерін тарту;
4. даулы екі тарапқа да тиімді
шешім мүмкіндіктерін
қарастыру;
5. іскерлік, әріптестік қатынасқа
қолдау беріп, оны бітістіріп,
кейін болатын алаусыздық көңіл
- күй шарпуларының көзін басу.
Дау - дамайдан шығу
әдістері

4. үшінші
1. өзара 2. тараптан
жанжалды «проблеманы көмек сұрау
әрекеттерден бірлікті шешу» – тікелей
(өз беделі ережесін 3. келісім дау -
мен (басқа (компромис) – дамайдан
табыстарын есебінен екі тараптың тыс,
әсерлей пайда да көзқарас, бейтарап
көрсету, ниеттемеу, пікірлерінің бедел
басқаны екі тарапқа да үйлесім иелерін екі
кеміте, әдейі тиімді шешім табуы; тарап
дауға жолын мүшелерін
шақыру) ойластыру) бітістіруге
қашу; ұстану; шақыру.
Назарларыңызға
рахмет!!!

Ұқсас жұмыстар
Мұғалімдер және оқушылар арасындағы келіспеушіліктер қалыпты жағдай
Дау дамайлар және педагогикалық үрдістегі өзара әрекет
Өмірдің мәні мен кәсіби өзін - өзі анықтау психологиясы
Мемлекеттік билік қызметі саласындағы құқықтық конфликт
Жанжал себептері
КОНФЛИКТІДЕН ШЫҒУ ЖОЛДАРЫ
Саяси қақтығыстарды шешудің жолдары
Конфликтіні шешу жолдары
ҚАҚТЫҒЫС ЗАҢДЫЛЫҚТАРЫ
Қиын оқушыларымен жүргізілетін жұмыс және оның шешу жолдары
Пәндер