Мұғалімдер және оқушылар арасындағы келіспеушіліктер қалыпты жағдай




Презентация қосу
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ
МИНИСТІРЛІГІ М.О.ӘУЕЗОВ АТЫНДАҒЫ ОҢТҮСТІК ҚАЗАҚСТАН
МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ

ДАУ-ДАМАЙЛЫ
ЖАҒДАЙЛАРДАН ШЫҒУ
ЖОЛДАРЫ.

Орындаған:Қалдарбек Перизат
Тобы: АП-16-2к
Қабылдаған:Калходжаева Ардақ

Шымкент 2017
Адамзаттың бүкіл тарихы бұл – сан ғасырлық соғыстар мен дау-дамайлар
тарихы. Дау-дамайлар әрдайым болған әлі болады да, әрі олардың
пайдасыз немесе патология деуге болмайды. Олар біздің өміріміздегі
қалыпты құбылыс. Сірә, қоғам өзінің даралығы мен еркіндігінен
айырылғанда ғана дау-дамайсыз болар. Өткеннің көрнекті ойшылдары дау-
дамай адамның ішінде дей келе, адамның өзі даудың тасымалдаушысы деп
есептеген. Дау-дамай бұл – қарама-қарсы жақтардың қақтығысы немесе
жақтардың өзара әрекеттестігінің барысында туындайтын маңызды
қарама-қайшылықтарды шешудің неғұрлым шиеленіскен тәсілі.
Дау-дамай әртүрлі бағыттардың тұрғысында ерттелінеді. Н.В.Гришина

психологиялық дау-дамайларды қарастырудың дәстүрлі үш –
мотивациялық, ситуациялық және когнитивті түрлерін атап көрсетеді.
Н.У.Заиченко дау-дамайлар зерттелінетін негізгі алты: когнитивтік,
мотивациялық, аналитикалық, іс-әрекеттік, энергиялық-эмоциялы,
ұйымдастырушылық және жүйелі тұрғыларды атап көрсетеді.
Дау - дамай (конфликт)
түрлері:
БІТІСТІРУШІ ДАУ -
КОНСТРУКТИВТІ
жүйенің өзгермелі қоршаған орта
шарттарына икемдесуге қолайлы
жағдайлар жасауда жәрдемін
көрсетеді.
БҰЗАҚЫ ДАУ
ДЕКОНСТРУКТИВТІ
Белгілі құрылым тиімділігін
төмендетіп, оның біртіндеп
жойылуына себепші болады
Жанжалға араласушы адамдар:
• БҰЗАҚЫ - ДЕСТРУКТИВТІ
• ЖАҒЫМПАЗ - КОНФОРМДЫ
• БІТІСТІРУШІ -
КОНСТРУКТИВТІ
Дау - дамайлы жағдайларға
бақылау қоюдың бір қатар
жолдары бар:
1. болуы мүмкін жанжалдың
алдың алып, оған қатысушылар
жөнінде мәліметтер топтау;
2. жанжалды басқарымсыз
қалдыруға бағытталған
әрекеттерге жол бермеу;
3. дау - дамай шешіміне бейтарап
бедел иелерін тарту;
4. даулы екі тарапқа да тиімді
шешім мүмкіндіктерін қарастыру;
5. іскерлік, әріптестік қатынасқа
қолдау беріп, оны бітістіріп, кейін
болатын алаусыздық көңіл - күй
шарпуларының көзін басу.
Дау - дамайдан шығу
әдістері
1. өзара жанжалды
әрекеттерден (өз беделі мен
табыстарын әсерлей көрсету,
басқаны кеміте, әдейі дауға
шақыру) қашу;
2. «проблеманы бірлікті
шешу» ережесін (басқа
есебінен пайда ниеттемеу,
екі тарапқа да тиімді шешім
жолын ойластыру) ұстану;
3. келісім (компромис) – екі
тараптың да көзқарас,
пікірлерінің үйлесім табуы;
4. үшінші тараптан көмек
сұрау – тікелей дау -
дамайдан тыс, бейтарап бедел
иелерін екі тарап мүшелерін
бітістіруге шақыру.
Дау - дамайды болдырмауға арналған ұсыныстар:
1. Мұғалімдер және оқушылар арасындағы келіспеушіліктер
қалыпты жағдай. Бірақ, оның аз болғаны дұрыс.
2. Конфликтті жағдаятын қорытындысын шығарудан, алдын
алу жөн. Конфликтті алдын алу стратегиясы: кикілжіңдерді
және келіспеушіліктерді үнемі мезгілімен шешуге тырысу.
3. Екі адам сөзге келіспей жатса, кінәлі ақылдыcы.
Мұғаліммен оқушының арасында - кінәлі мұғалім; мұғаліммен
директордың арасында – кінәлі директор.
4. Барлық конфликтті жағдайларда директор біріншіден
мектеп мүддесін қорғау керек.
5. Мұғалімдерді алдында тұрған мақсаттармен алдын ала
таныстыру.
6. Жұмысшыны орындамаған емес, орындаған жұмыстарына
қарай бағалау.
7. Оқушылардың көзінше мұғалімдерге ескерту жасамау.
8. Ұжымдағы әлеуметтік және психологиялық жағдайдың бір
қалыптылығы.

9. Дау - дамайдын қорқыныштысы – артынан қозғалуы.
10. Конфликт – ол айсберг. Көрінетін жоғары жағы – маңызды
емес. Әр даудың тамырын табуға тырысыңыз.
НАЗАРЛАРЫҢЫЗҒА РАХМЕТ!!!

Ұқсас жұмыстар
Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университеті
Педагогикалық ұжымдағы пікір алмасулар және келеңсіз жағдайлар
Қақтығысты қиын жағдайларды шешу жолдары
Білім беру ұйымдарында әдістемелік жұмысты басқару
Бағдарламаны іске асыру нәтижелерін сипаттау
Дарынды оқушылар
Дау дамайлар және педагогикалық үрдістегі өзара әрекет
Диалогтік оқыту жолдары
Ата - анамен жұмыс түрлері
SASERS шкаласын шкаласының пайдалана отырып құрылымы
Пәндер