Жаратылыстану - математикалық бағыттағы




Презентация қосу
Жаратылыстану-математикалық бағыттағы
Сыныптардағы әдістемелік мазмұндық
ерекшеліктер

ОРЫНДАҒАН:АКБОТАЕВА ЛӘЗЗАТ
Жоспар
1.Жаратылыстану-математикалық бағыттағы бейіндік пәндер.
2. Жаратылыстану-математикалық бағыттағы бейіндік
пәндердің білім мазмұнына қойылатын талаптар.
3. Жаратылыстану - математикалық бағытта бейіндік
оқытудың әдістемелік ерекшеліктері.
4. Жаратылыстану-математикалық бағытта бейіндік-бағдарлы
білім беруді дамытудың тұжырымдамалық негіздері.
5. Биология пәнінің әдістемелік маңыздылығы мен
ерекшелігі.
1 Жаратылыстану-математикалық бағыттағы
бейіндік пәндер

Жаратылыстану-математикалық бағыттағы пәндері бойынша
бейіндік-бағдарлы оқытудың негізгі тұжырымдамалық ережелері
анықталып және жаратылыстану математикалық бағыттағы бейіндік
пәндердің білім мазмұнына қойылатын талаптар мен жаратылыстану-
математикалық бағыттағы сыныптарда бейіндік пәндерді оқытудың
әдістемелік ерекшеліктері нақтылануы қажет.
Жалпы орта білім мазмұнын негіздеуге бағытталған Л.Я.Зорина,
В.В.Краевский, В.СЛеднев, И.Я.Лернер, И.И.Логвинов және т.б.
зерттеулерінде білім мазмұнын әрі қарай жетілдіру мен дамытудың
қажеттігі Ю.К.Бабанский, В.В.Краевский, И.Я.Лернер, НА.Менчинская
және т.б. еңбектерінде оқыту мен тәрбиенің біртұтастығын жүзеге
асыру және оқушының өзбетінше ойлау қабілетін дамыту В.СЛеднев,
Л.Я.Зорина, И.К.Журавлев және т.б. еңбектерінде үздіксіз білім
мазмұнының теориясын жасау, мазмұнды негіздеу; М.Н.Скаткин,
В.В.Краевский және т.б.
Жаратылыстану-математикалық бағытта бейіндік-бағдарлы білім
беруді оқытудың басты мақсаты 12 жылдық мектептерге
оқушылардың кәсіби өзін-өзі анықтауға арналған құзіреттілігін
қалыптастыру және іс жүзінде кәсіби қызметінің бағытын саналы
түрде жетілдіруге қажетті ресурстармен қамтамасыз ету саналады.
2. Жаратылыстану-математикалық бағыттағы бейіндік
пәндердің білім мазмұнына қойылатын талаптар

12 жылдық мектепте бейіндік-бағдарлы білім берудегі бейіндік пәндер
және олардың мазмұны әр бағытта (жаратылыстану-математикалық және
қоғамдық-гуманитарлық бағыттар) әртүрлі болады, яғни бейіндік пәндер
жоғары сыныптағыларды оқыту бағыты мен мамандандыруды
қамтамасыз етеді. Сонымен қатар, бейіндік пәндер.
Жаратылыстану-математикалық бағыттағы бейіндік пәндер инварианттық
компоненттегі математика және информатика, жаратылыстану білім салалары және
вариативтік компоненттегі қолданбалы курстар бойынша пәндердің мазмұнымен жүзеге
асырылады. Математика және информатика білім саласындағы бейіндік пәндердің
мазмұны:
– мектептік білім беру деңгейлеріндегі сабақтастықты, математика мен
информатиканы оқытуда пәнаралық және пәнішілік байланыстарды;
– қазіргі қоғамда адамның күнделікті өміріне және еңбек қызметіне
қажетті, сабақтас пәндерді оқуға, үздіксіз білім беру жүйесінде
оқуын жалғастыруға жеткілікті математикалық білім мен біліктер
жүйесін оқушылардың берік және саналы меңгеруін;
– математиканың даму тарихымен және математикалық идеялардың дамуымен
таныстыру, ғылыми-техникалық прогресстегі математиканың маңыздылығын түсіну
арқылы математика құралдарымен тұлғаның мәдениетін тәрбиелеуді
Жаратылыстану - математикалық бағытта бейіндік
оқытудың әдістемелік ерекшеліктері

Алдыңғы қатарлы дамыған елдердің білім беру жүйесін
зерттеу барысында соңғы он жылдың ішінде жалпы
орта білім беру жүйесінің құрылымында және оқыту
мазмұнында: білім беру философиясы мен
әдіснамасының жаңаруы.
Бірінші жол бөлімдермен, секциямен көрсетілген (Франция, Италия,
Испания, Дания, Нидерланд). Сабақтар оқытудың нақты бейіні үшін жасалған
жоспарлар мен бағдарламаларға сәйкес жүргізіледі.
Екінші жол оқушылардың өздігінен таңдаған элективті курстары арқылы жүзеге
асырылады және олар кейбір міндетті пәндерге қосымша болып саналады (АҚШ).
Бірақ негізгі технологиялық форма ретінде сабақ өз орнында қалады. 12 жылдық
беру жүйесі бойынша әлемдік тәжірибені зерттеу және талдау барысында мынадай
бағыттар айқындалды:
– білім мазмұны оқушылардың қазіргі заманғы білім алу қажеттіліктерін
толығымен қанағаттандыруға бағытталған
– білім берудің стандарттары мен оқу бағдарламалары өмірлік маңызды
дағдыларды дамытуға, оқушының жеке басының қызығушылығы мен
талғамдарын ескеруге, дамытуға, олардың бойында жалпы оқу
іскерліктерін қалыптастыруға, сондай-ақ әрбір оқушының және
қоғамның мүддесі мен қажеттіліктерін ескеруге, жеке тұлғаны жоғары
сапамен оқытуға, тәрбиелеуге және дамытуға бағытталған;
– оқушының қабілетін отбасылық экономикалық-әлеуметтік жағдайына,
жынысына, қоғамдық мәртебесіне, ұлтына, дініне қарамастан барынша
дамыту көзделген;
– жастардың күнделікті қоғамдық өмірдегі болып отыратын
өзгерістерге тез бейімделуіне жағдай жасалған.
Қазақстандағы бейіндік оқыту 11-жылдық білімнің МЖМБС сәйкес
қоғамдық-гуманитарлық және жаратылыстану-математика бағыттары
бойынша жүзеге асырылады. Оның негізгі идеялары Қазақстан
Республикасының жалпы білім беретін мектептерін дамыту
тұжырымдамасында (1996), жалпы орта білім мазмұнының
тұжырымдамасында (1996) көрсетілген. Қазақстан Республикасында Білім
беруді дамытудың 2011-2020 жылдарға арналған мемлекеттік
бағдарламасындағы басымды бағыттарының бірі ретінде көрсетілген 12
жылдық оқыту моделіне көшу үдерісі қазақстандық білімнің
бәсекеге қабілеттілігін арттырудың келесі міндеттерін орындауы тиіс
Жаратылыстану-математикалық бағытта бейіндік-
бағдарлы білім беруді дамытудың тұжырымдамалық
негіздері
Мектептің негізгі орта білім деңгейін аяқтаған оқушылар таңдау бағытына
қарай жалпы орта білім беру деңгейінде оқуларын жалғастырады.
Жалпы орта білім беру оқушының табиғат, қоғам және адам туралы
біртұтас, аяқталған білім жүйесін меңгеруін, функционалдық
сауаттылығының дамуын, тұлғаның интеллектуалдық, рухани-адамгершілік
және физикалық дамуын, білім мазмұнын саралау, кіріктіру және бейіндеу
негізінде болашақ мамандығының бағытын таңдау жағдайын қамтамасыз
етеді.
Жалпы орта білім беру деңгейіндегі жоғары сыныптарға арналған
типтік оқу жоспарын шартты түрде үш бөлікке бөлуге болады:
1) жалпы білім беретін базалық пәндер. Бұл сыныптағы барлық
оқушылар үшін міндетті болып саналады;
2) белгілі бір бағыттағы таңдаған оқушылар үшін міндетті және
сол
бағытты толық анықтайтын тереңдетілген бейіндік пәндер;
3) оқушылардың өз таңдауы бойынша енгізілетін таңдау
(қолданбалы)
курстары.
Типтік оқу жоспарының алғашқы екі бөлігі (базалық және бейіндік
пәндер) инварианттық компоненттің, ал соңғы бөлігі (қолданбалы
курстар) вариативтік компоненттің құрамына енеді. Бейіндік
оқытудың базалық пәндері және олардың мазмұны жаратылыстану
- математикалық және қоғамдық-гуманитарлық бағыттарда біркелкі
болады.
Жаратылыстану-математикалық білім жалпы білімнің құрамдас бөлігі
болғандықтан, оны іріктеудің негізгі ұстанымдарына:
- Білім мазмұнының қоғам сұраныстары мен талаптарына сәйкестігін;
- Ғылымилығы мен жүйелілігін;
- Ізгілігі мен құндылығын; кіріктірілгендігі мен реттілігін;
- Білім мазмұны құрылымының білім берудің барлық деңгейіндегі
сабақтастығы мен үздіксіздігін
Биология пәнінің әдістемелік маңыздылығы мен
ерекшелігі
Оқушылардың пәндер мен тірі табиғат құбылыстары танымынан сабақ үлгеруі
көп жағдайларда оқыту методтарына байланысты болады. Мұғалім методты
анықтау кезінде курстың жалпы қорытындылау сипаты мен мектегі
оқушыларының жас ерекшеліктерін еске алуы қажет. Оқыту методын таңдап
алу оқу материалының мазмұны және мектеп оқушыларының танымдық
әрекеттері – репродукциялы (еске түсіру, иллюстрациялы) немесе зерттеу
сипаттарымен анықталады
ҚОРЫТЫНДЫ

Оқытуды бейіндендіруді есепке ала отырып, жаратылыстану-математикалық бағыттағы сыныптарда
пәндерді оқытудың әдістемесі
2003-2004 оқу жылынан бастап Республика бойынша 12 жылдық білім беруге
көшудегі эксперименттік жұмыстар жүзеге асырылуда. Қазіргі уақытта
эксперимент өтіп жатқан мектептердің саны – 104, барлық мектептердің
сыныптарда 5784 оқушы оқиды. Қазақ тілінде оқытатын мектептерде – 3 551, орыс тілінде оқытатын
мектептерде – 2 233. 2013-2014 және 2014-2015 оқу жылдарында 12 жылдық білім беруге көшу
бойынша эксперименттік жұмыстар жалғастырылып, 11-12 сыныптарда бейіндік оқыту
жаратылыстану-математикалық және қоғамдық-гуманитарлық бағыттар бойынша жүзеге
асырылатын болады. 12 жылдық оқытуға көшу бойынша жүргізілген эксперименттік жұмыстар мен
әзірленген оқулықтар мен оқу-әдістемелік кешендері бойынша әдіскер-ғалымдар мен практик-
мұғалімдердің тиімді ұсыныстары мен пікірлері, 12 жылдық білім берудің тұжырымдамалық
негіздері арқылы 12 жылдық мектептің білім беру деңгейлері бойынша білім мазмұны мен
оқушылардың дайындық
деңгейіне қойылатын талаптар, әдістемелік нұсқаулар анықталды.
Назарларыңызға рақмет !

Ұқсас жұмыстар
«Мирас» оқушылардың ғылыми қоғамы
Функционалдық сауаттылықты дамыту
Теңдеулер жүйесін шешу
Басқару теориясы
«Қазақстандағы биофизикалық зерттеулердің тарихы және қазіргі жағдайы»
МАМАНДЫҚ ТАҢДАУ КЕЗЕҢДЕРІ
ТАБЫСТЫ МЕКТЕП ҚАҒИДАЛАРЫ
Жәдидшілдікке патша өкіметі тарапынан
XVIIІ ғасырдағы Петербург ғылымакадемиясындағы математика
Білім алушылардың білім жетістіктерінің мониторингісі
Пәндер