Оқушылардың ұялшақтың сезімін төмендету




Презентация қосу
Мақсаты:
“Ұялшақ және тұйық балалардың
психологиялық зерттеулер арқылы
белсенділігін арттыру”

Міндеттері:
1.Тез бейімделеуге қажет әлеуметтік
адамгершілік жағымды мінез-құлық
қалыптастыру.
2.Жеке тұлғалық ерекшеліктерін дамыту.
Ұялшақтық дегеніміз не?
Адамның өз мүмкіншіліктерін толық көрсетуіне кері әсерін
тигізетін қасиеттердің бірі-ұлшақтық,ұяңдық, тұйықтық. Бұл
қасиет негізінен адамда бала кезінен пайда болады. Одан бала
кезден арылмаса, есейген сайын ол түрлі кедергілерге алып келеді.
Табиғатынан ұяң бала сол кедергілерден өте алмауы
қиындықтарға төтеп бере алмауы мүмкін. Бір-екі рет төтеп
бере алмаса біртіндеп оның барлығы бала бойына жинақталып
тұйықталуға , іштен тынуға ұласады да әркез сәтсіздіктерге
ұшырағанда үнсіз келісіп
күресуден бас тартады.
Адамның өз мүмкіншіліктерін
толық көрсетуіне кері
әсерін тигізетін қасиеттері

Ұялшақтық Ұяңдық Тұйықтық
Ұялшақ, тұйық балалардың
психологиялық белсенділігін қалай
арттыруға болады

Оқушының
Мадақтау Кеңпейілділік, Үйірме, физиологиялық
Ұялшақтықты жомарттық, тәрбие белсенділігін
женудің бірден-бір ақылдылық шараларға дамыту
жолы қасиеттерін қатыстыру мақсатында
дамыту арқылы психологиялық
жаттығуларды
өткізу
Ұялшақ, тұйық балаларды қалай айқындауға болады?

1.Табиғаттан үндемейтін балалар.
2.Көзін үнемі төмен салып жүреді, иығы еңгіш тартып
тұрады, бір нәрсе айта қалсаң қалтырап кетеді,
сөйлегенде ешқан бетіңе тура қарамайтын балалар.
3.Бір нәрсені жүректеріне өте жақын алады, өкпешіл
болып келеді.
4.Өз сезімдерін көпшілік алдында көрсетпейді, ішінен
уайымдайды, жалғыздықты сезінеді, торығу сезімі
басым болып келеді.
5.Өзінің бойындағы жақсы қасиеттерін көрсете
алмағандықтан, үндемей, ешкімге қосылмай
тұйықталып жүреді.
“Графикалық тест”
Баланың өзін-өзі бағалауын анықтайды

Жоғары Адекватты немесе Төмен
дәл
Қорытынды
Қатысқан Жоғары Адекватты Төмен
оқушы немесе дәл
саны
24 8 15 1
Нәтиже
8 оқушы өзін жоғары бағалады
15 оқушы өзін дәл бағалады
Сыныптағы ұялшақ, тұйық бір оқушы өзін төмен бағалады
“Неден
қорқасың”
арттерапия
жұмысы
Қорқыныш сезімінен арылуға және өз-өзіне деген сенімділікті
арттыруға арналған ойындар мен жаттығулар

Мақсаты: Ауызша сабақтар кезінде балаларда көбінесе қорқыныш пайда болады. Ұялшақ
балаларда қорқыныш басым болады. Қорқынышы басым болса, баланың өз-өзіне сенімсіздігі
жоғарылай түседі. Үрей мен сенімсіздікті сезінуі мүмкін екендігін елестетіңіз және оларға
көмектесуге тырысыңыз.

3. «Дұрыс бағыттағы қадам»
Сендер менің 30 сұрағыма жауап беруге тиіссіңдер, егер сендер дұрыс жауап берсеңдер, онда
мен бір қадам алға жасаймын, ал егер қате жауап берсеңдер онда бір қадам артқа шегінемін. Мен есік
маңынан бастаймын. Бүкіл бөлмені өтіп, қайта орныма оралуға тиіспін. Мен сендердің
қолдарыңдағы пешка ретінде боламын. Соңында көрейік қай жерге келеді екенмін. Сұрақтар
пәндерге немесе арақатынастыққа байланысты алуға болады (не ұнайды, не ұнамайды, қандай
қиялын бар т.б.).
4. «Қандай кейіп?».
Мақсаты: Оқушылардың ұялшақтың сезімін төмендету.
Мұғалім ахуал тізімін таратып береді. Бір бала оқушылардың қандай кейіпте қатып тұрып
қалғанын шешу керек. «Толқиды теңіз бір, толқиды теңіз екі, толқиды теңіз үш. Қуаныш фигурасы
(ахуал тізімін қара), орныңда қатып тұрып қал». Ахуалдар тізімі: қуаныш, ыза, үрей, мейірім,
қызығушылық, ұялшақтық, жетістік.
Осындай тренингтер өткізілсе, балалардың бойындағы ұялшақтық мінездері төмендеп, көп көмек
болары анық. Ондай балалар мұғалімнің назарында үнемі болуы керек. Әр баланың дұрыс дамып,
жетілуі біздің қолымызда.
Қорқыныш сезімінен арылуға және өз-өзіне деген
сенімділікті арттыруға арналған жаттығулар нәтижесі

0
Ыза Мейірім Ұялшақтық
Куаныш Үрей Қызығушылық Жетістік
Физиологиялық жағынан дамытуда
сабақ үстінде бірнеше
жаттығуларды жасауға болады.

І. Жаттығу:
Көз алдыңызға жарқырап «жанып тұрған шарды» елестетіңіз.

Оны өзіңіздің «денеңізге ойша сыйдырыңыз».

«Жанып тұрған шардың» денеңізге кірудегі ретін, жолын «ойыңызбен» қалай
ауысатының, қозғалатынын, тыныс алу барысында қалай қозғалатынын, әрі
тыныс алғанда ол жоғары көтеріліп және төменге түсіп қандай орынға ие
болғанынын қарастырыңыз.

Неғұрлым тыныс алуыңыз терең болса, соғұрлым шардың қозғалысы көбірек
болады.
Неғұрлым көп тыныс алсаңыз, соғұрлым шардың қозғалысы тез болады.

Тыныс алуыңыздың жиілігін өзгертіп отырыңыз, не жиілетіңіз, немесе сәл
баяулатыңыз. Бірақ ойдағы елес «шардың» қалай қозғалатынында бақылауды
ұмытпаңыз.

Тапсырманы орындап біткеннен кейін әр қатысушы өзінің ой- пікірімен бөліседі.
ІІ. Жаттығу:

Атылмыш тапсырмада өз зейініңізді қол бұлшықеттеріне
шоғырландыруға тырысыңыз:

2- 3 рет терең тыныс алыңыз. Көзіңізді жұмып, толық дем алуға
тырысыңыз. Тағы терең тыныс алыңыз....

Өзіңіздің дем алуңызға қарай қолдарыңызды көз алдыңызға елестетеп
келесідей сөздерді айтыңыз: «Мен тыныштық күйдемін, менің денем
толық дем алуда..., Менің қолдарым өте жылы және ауыр... Сол жылылық
менің шынтағымнан бастап қол саусақтарыма келуде... жылылық
шынтағымнан бастап иығыма дейін баруда.. Менің қолдарым өте жылы
және ауыр...». Қолдарыңызды есіңізден шығармай аталмыш
тапсырманы 5 минут орындаңыз.

Тапсырма уақыты біткенне кейін көзіңізді ашыңыз. Қолыңызды
жұмып- ашыңыз, соның негізінде мойныңыз, дене қуысыңыз, энергияға
толып, өзіңізді- өзіңіз жақсы сезінетін боласыз.

Тапсырманы орындап біткеннен кейін әр қатысушы өзінің ой- пікірімен
бөліседі.
ІІІ. Жаттығу:
Өзіңіздің зейініңізді белгілі бір затқа немесе кеңістікке
шоғырландырыңыз. Бұл белгілі бір затты қарастыру немесе сол затты
зерттеу емес, бұл сырт қарағандағы сіздің ойыңыздың бағытталуы болып
табылады. Зейініңізді шоғырландырып болғанан кейін, барлық ойыңызды
және денедегі түйсігіңізді шоғырландырып, сезіне біліңіз.

Барлық сырттағы қоршаған заттарды ұмытып зейініңізді тек сол затқа
немесе кеңістікке ойыңызыды шоғырландыруға тырысыңыз. Тапсырманы
орындау ретіне қарай аталмыш зат немесе кеңістік сіздің барлық санаңызды
жаулап алады.

Тапсырманы орындап біткеннен кейін көзіңізді жұмып, терең
тыныс алып, оны баяу сыртқа қайта шығарыңыз.

Бұл тапсырма жаттығуды күніне бірнеше рет қайталаңыз.

Тапсырманы орындап біткеннен кейін әр қатысушы өзінің ой- пікірімен
бөліседі.
Физиологиялық жағынан дамыту
мақсатында өткізілген психологиялық
жаттығулар нәтижесінде;

1. Достармен көбірек уақыт өткізуге құштарлық танытады.
2. Өзін — өзін бағалау арқылы мінез кұлқы реттеледі.
3. Оқушының бойында сенімділік, шығармашылық қасиеттер
қалыптасады.
4.Өзін бақытты сезіну үшін үздіксіз дене қимылдар жасауға
талпынады.
5.Спортпен айналысуға қызығушылығы оянады.
6.Балалардың бойындағы ұялшақтық мінезі төмендеді.
Ата-аналарға балалардың сенімділігімен ұялшақтығын
жену үшін психологиялық кеңес берілді

-Ешқашанда баланың ұялшақтық мінезін сызып тастамаңыз.
-Бөтен адамдарға қыр көрсетуге жол бермеңіз.
-Есіңізге сақтаңыз, педагогтар оқушылардың ұялшақтық жақтарын оқу
үлгеріміне енгізеді.
-Балаңыздың өзінен жас балалармен бірге ойнағанын мақтан тұтыңыз. Бұл
өзіне деген сенімді күш туғызады.
-Егер балаңыз өзіне жас ортаны таңдаса, онда кедергі келтірмеңіз.
-Баланы екі ортада қалдырмаңыз, әсіресе кісі көп жерде.
-Баланы өз күшіне сендіруге тырысыңыз.
Бірге «Мен сен үшін қатты қорқамын», орнына мына сөз естілсін «Мен
саған сенемін».
-Балаңызды басқа балалармен қарым –қатынас жасауға үйретіңіз, өз
үйіңізге шақырыңыз.
-Үйіңізде болатын балаңыздың мінезін балалардың мінезімен
салыстырмаңыз.
-Өз балаңыздың ынтасын көрсете білуге рұқсат етіңіз, өз уақытында
бағалаңыз
- Ұялшақтық мінездері төмендеді.
- Өзін-өзі жоғары бағалауды білді.
- Өздеріне деген сенімділік арта бастады.
- Қорқыныш сезімнен арылды.
- Ата-ана мен бала арасындағы қарым-қатынас
дағдылары қалыптасты.
- Топ ортасында өзін еркін ұстай білуді үйренді.
- Жағымсыз мінезден арылды .

Ұқсас жұмыстар
Алаптардағы екпе ағаш өсіру жұмыстары
Бастауыш мектеп жасындағы балалардың сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениетін қалыптастырудың ерекшеліктері
БЕЛСЕНДІ ОҚУ ӘДІСТЕРІ
Ауыру сезімінің патофизиологиясы
Жаңа педагогикалық технологиялар
Ойын терапия: негізгі түсініктері, мақсаттары, процедуралары
Қарулы Күштерінің тәртіптік жарғысы
Эстетикалық тәрбиенің міндеттері
Дамыта оқытудың тиімділігі
Абдукаримова Улжан Ануаровна речмердің синтетикалық терапиясы
Пәндер