Математика сабағындағы тексеру жұмыстарының маңызын әдістемелік негіздеу




Презентация қосу
МАТЕМАТИКА САБАҚТАРЫНДА
ОҚУШЫЛАРДЫҢ БІЛІМДЕРІН
ТЕКСЕРУ
Зерттеудің мақсаты:

•Математика сабағындағы тексеру
жұмыстарының маңызын әдістемелік
негіздеу.
Міндеттері:
•математика сабақтарындағы тексеру
жұмыстарының орнын анықтау;
• математикадан сабақ процесінде және
сыныптан тыс жұмыстардағы тексеру
жұмыстарының оқушылардың білімін
жетілдірудегі ролін айқындау;
• математика сабақтарындағы бақылау,
тексеру жұмыстарының түрлерін басқа
елдердегі білім деңгейін тексеру
жұмыстарымен салыстыру;
• математика сабақтарындағы тексеру
жұмыстары арқылы оқушылардың білімі
мен біліктілігін қалыптастырудың тиімді
әдістерін жасау.
Математикадан білім беру саласындағы бақылау, тексеру
түрлері.

Тексеру тәсілдері:

•ауызша (жеке, топтық);
•жазбаша(диктант, мазмұндама, сынақ,
зертханалық жұмыс);
•өз бетінше тексеру жұмысы;
• емтихан.
•Тексеру жұмыстарының өткізілу уақыты мен
оның ұзақтығы оқушыларға алдын ала хабарлауды
қажет етеді.
•Бұл оқушылардың психологиялық бейімделуін
қамтамассыз етеді.
Тексеру сабақтарының мынадай
түрлері болады:

• ауызша және жазбаша;
• оқылған
тақырыптан соң бірден алынатын бақылау
жұмыстары және біраз уақыт өткізіп барып алынатын
бақылау жұмыстары, көп уақыт өткізіп барып алынатын
бақылау жұмыстары, яғни уақыт өткен сайын алынған
білімдердің беріктігін тексеруге арналған жұмыстар т.б.
• “Бақылау” жалпы шығу түріне
қарай оқушының білімін,
біліктілігін бағалау мен өлшеуді
білдіреді. Өлшеу мен анықтауды
тексеру дейді. Сондықтан тексеру
– бақылаудың негізгі құрамы,
оқушымен оқытушы арасындағы
кері байланысты анықтайтын
мұғалімнің оқушының нені дұрыс
меңгере алмағанын, жіберген
кемшілігінен әділ мәлімет беретін
негізгі әдістемелік міндеті.
Тест тапсырмаларының берілу тәсілдері

• Тест(test, ағылшын сөзі) - тексеру, сынау, байқау. Тест туралы көптеген
еңбектердің авторы - Ресей математигі Вадим Сергеевич Аванесов болып
табылады.
• 1864жылы ағылшын Дж. Фишер алғаш рет тест бойынша тексеруді
қолданған.
• 1883
жылы тестілеу мәселесінің теориялық негізін салған ағылшын психологы
Фрэнсис Гальтон болды.
• Тесттерминін 1890 жылы алғаш рет ғылымға ендірген Америка психологы
Дж. Кеттелл. Ал, француз психологы В. Штерннің еңбектерінде тест мәселесі
ары қарай дамыды. Сол кезеңде тест жеке адамның ақыл-ой деңгейін,
интеллектуалдық коэффициентін анықтау т.б. психологиялық-танымдық
мүмкіндіктерін бағалау бағытында қолданылған.
Тест тапсырмаларының түрлі формасы бар. Олар:

1. Жабық формадағы тапсырмалар.

2. Ашық формадағы тапсырмалар.

3. Сәйкестікті белгілейтін тапсырмалар.

4. Ақиқатты белгілейтін тапсырмалар.
Білім беру диагностикасы.

• Диагностикалауоқытуда қол жеткен табыстардың
жолдарымен байланыстыра отырып, оқыту өнімділігінің
динамикасын, тенденцияларын қарастырады.

• Диагностикалаубақылауды, тексеруді, бағалауды,
статистикалық мәліметтердің жиынын олардың
сараптамасын, динамикасын анықтап, іс-әрекеттің ары
қарай дамуы болжамын да қоса-қарастырады.
Оқушының біліктілігіне бақылау жасау, білімін бақылау
диагностикалау негізгі қажетті бөлім ретінде кіреді.
•Баға диагностикалау жүйесінде ынталандыру
құралы ретінде жаңа сапаға ие болуда.
• Диагностикалау нәтижелері жеке тұлғаны
айқындауда бәсекелестік қоғамда негізгі
қозғаушы күш болып табылады.
Бақылаудағы шетелдік тәжірибе.

•Диагностикалық тесттерді қолдануда шетелдік
мектептердің көне тарихы бар. Э.Торндайктың
(1874-1949) педагогикалық тестілеуде аса жоғары
беделге ие болған америкалық мектептерде
тестілеуді практикаға енгізудің үш кезеңін атап
көрсетеді:
1. Іздену кезеңі (1900-1915). Бұл кезеңде француз
психологі А. Бинэнің ұсынған еске сақтауға,
ынтаға, қабылдауға және басқа тексеру
жұмыстарына арналған тесттерін саналы түрде
ұғынып, алғашқы рет қолдану жүзеге
асырылды. Интеллектіні, ақыл-ой дамуының
дәрежесін анықтайтын тесттер әзірленіп әрі
тексеріліп жатыр.
2. Осыдан кейінгі 15 жыл – мектептегі тестілеудің дамуы төңірегіндегі, оның
орны мен рөлін нақтылауды, мүмкіндігі мен шектігін ойластырған “дау” жылы
болды. Арифметика бойынша А.Стоунның, Б.Зекингеленің, әмле бойынша
Э.Торндайктың көптеген мектеп пәндерінің диагностикасы жөніндегі тесттері
жүзеге асырылып, енгізілді. Т.Келли оқушылардың білімділігі мен қызығушылығын
(алгебраны оқытудағы) анықтайтын тәсіл ойлап шығарды, ал Ч.Спирмен тестті
қалыпқа келтіру үшін түзетіп сараптауды қолданудың жалпы негіздерін ұсынды.
3. 1931 жылдан бастап қазіргі тесттің даму кезеңі басталды.
Мамандардың ізденістері тесттің тиімділігін арттыруға, мектептің
тесттік диагностикасының үздіксіз (аралық) жүйесін құруға,
бірыңғай идея мен жалпы принциптерге бағынған, жаңаны жасауға,
ең жаңа жан-жақты құралдары ұсынылған өңделген, жинақталған
және диагностикалық мәліметтерді, тиімді қолдануға бағытталып
отыр.
ҚОРЫТЫНДЫ:
• Адам
білімі мен қабілетін тексеру мәселесімен адамзат
бірнеше мың жылдардан аса уакыт бойы айналысып келеді
және оның жетілдірілген тест сияқты формалары ойлап
табылып жатыр. Оқушылардың білімін сабақта тест арқылы
тексеруді барлық педагогтар қолданады деседе болады.

• Тексеру
жұмыстарын өткізу барысында сынып
оқушыларының барлығы жұмыс істейді және аз уақыт
аралығында барлық оқушылардың білімін анықтауға
болады. Тесттік бақылау оларды әр сабаққа дайындалып
келуіне тиісті етеді.

Ұқсас жұмыстар
Болашақ мұғалімдерді ақпараттық- компьютерлік және математикалық модельдеу негізінде кәсіби дайындау жүйесі
Сынып Оқушылар Жоғары деңгей Орта деңгей Төмен деңгей саны
Музыка. Музыка сабағындағы музыкалық іс-әрекет түрлері мен оқыту әдістемесі
Бастауыш сыныптың қазақ тілі сабақтарында оқытудың көрнекілік әдісін жүзеге асыру жолдары
Құрастыру Қорытынды аттестаттау тапсырмаларына қойылатын талаптар
Ғылым тарихы мен философиясының пәні
ҚҰРЛЫҚТАР МЕН МҰХИТТАРДЫҢ ОҚЫТУДЫҢ МЕТОДИКАСЫ
Қолданып жүрген санамақтарымнан мысал келтірейін
Информатика сабағын түрлендірудегі жаңа ақпараттық технологиялар
Музыка сабағындағы музыкалық іс-әрекет түрлері мен оқыту әдістемесі
Пәндер