Әлеуметтік зерттеудің тәсілдері
Презентация қосу
Зерттеу бағдарламасының әдіснамалық
және әдістемелік бөлімдері
Әлеуметтанудың зерттеу әдісі
Әр ғылым ерекше таным саласында өзіне лайықты өзгеше
зерттеу әдісін әзірлейді. Оның негізінде жалпы ғылыми тәсілдің
қағидалары жатады. Егер де әлеуметтану пәні бұл ғылым немен
шұғылданатынын көрсетсе, онда оның тәсілі қоғамды, әлеуметтік
құбылыстарды қалай зерттейтіні туралы түсінік береді. «Метод»
деген ұғым грек тілінде «бір нәрсеге апаратын, жеткізетін»
мағынаны білдіреді. Сонда «әдіс», «тәсіл» социологиялық білімді
жасау мен негіздеудің амалдары мен әрекеттерінің жиынтығын
көрсетеді.
Бағдарламаның құрылымы
Әлеуметтік зерттеу жүргізу үшін бағдарлама
жасалады. Бағдарлама – деп ғылыми ізденісте
әдістемелік және әдістеме шарттарын қамтитын
құжатты айтады. Бағдарлама әдістемелік, әдістеме
және зерттеуді ұйымдастыру тарауларынан тұрады.
Әдістемелік тарауда зерттелетін проблема және
оның тұжырымы зерттеудің мақсаты анықталып,
негізгі ұғымдары анықталады, гипотеза құрылады.
Әдістеме тарауында зерттеуге түсетін адамдарды
сұрыптау негізделеді. Мәліметтерді жинақтау және
оларды өңдеу мен талдау әдістері белгіленуі тиіс.
Зерттеуді ұйымдастыру тарауында проблемалардың
ішіне кіру, зерттеу мақсаты ретінде қойылатын
контурды белгілеу, қандай да бір шешім қабылдау
үшін өзінің бағыты болу.
Әлеуметтік зерттеудің тәсілдері
Әлеуметтану зерттеулерінде миллиондаған адамдардан жүздеген
адамдар объект ретінде алынады. Адамдар саны көбейген сайын
барлығына жаппай сұрау өткізу мүмкін болмай қалады. Сұрау
жүргізетін адамдардың саны шектеулі болады, ал олардың тиімді,
сапалы жұмыс өткізуі үшін 5-6 адамды сұраумен шектелі қажет.
Ал негізгісі қаржы мен уақыттың көп кететіндігіне байланысты
зерттелетін жиынтықты ішінара тексеру мүмкін болады.
Зерттелетін жиынтықтың арнайы іріктеп алынатын бөлігін ғана
толық зерттеу қажет, өйткені оған ұқсас болатын азғана бөлігін
іріктеу тәсілін қолданып алғанымыз жеткілікті. Ішінара тексеру
барлық жағынан ұтымды әдіс.
Әлеуметтік зерттеудің түрлері
Ол әлеуметтік зерттеудің кәсіби қабылдауларын, дағдыларын
және қабілеттерін өңдеуді іс жүзінде оқып- үйренуді күшейу
әлеуметтануды инженерлік қызмет ретінде түсінуді
қалыптастыруда аса қажет болып табылады. Әлеуметтік
зерттеудің нақты түрі оған қойылған мақсат пен шарттардың
сипатымен көрсетіледі. Осыған сәйкес әлеуметтік зерттеудің 3
негізгі түрін ажыратады: 1)бақылаулық 2)суреттемелік
3)сараптамалық әлеуметтік зерттеулер – әлеуметтану
мамандарын басқа да әлеуметтік және жаратылыстану
ғылымдарының өкілдері ішінен ерекшелеп тұратын өзіндік бір
бөлігі.
Еліміздің Оқушыларға
ғылыми шығармашыл
дәрежесін ық және
жоғары ғылыми
деңгейге ізденудің
көтеретін әдістерін
ұрпақ үйрету
тәрбиелеу
Жеке
тұлғаны
Баланың дұрыс
жеке бас Зерттеудің шешендік
ерекшелікте мақсаты сөзге сөйлей
рінің білуге үйрету
дамуына жол
ашу
Оқушыларды
Қоғамдық
ң
өмірге
шығармашыл
бейімделген
ық
интеллектуалд
қабілетінің
ы жеке
дамуына
тұлғаны
ерекше
қалыптастыру
жағдай туғызу
Әлеуметтік зерттеуді ұйымдастыру
Әлеуметтік зерттеу жоспарының құрылымдық компоненттері бұл
орның кезеңдері және түрі мен формасы бойынша әртүрлі ғылыми
зерттеулік және ұйымдастыру техникалық процедуралар мен
операциялар болып табылады. Бұлардың бәрі жоспардың 4 блогында
құрылымданады. Бірінші блок: Зерттеудің инструментарий мен
бағдарламасы бекітіледі және талқыланады; алғашқы социологиялық
ақпаратты жинау тобын құрастыру мен дайындау; сыналатын зерттеу
жргізу; сыналатын зерттеу қорытындылары бойынша бағдарламаға
түзетулер енгізу; инструментарийді көбейту; смета дайындау және
зерттеу шығынын есептеу. Екінші блок: Зерттеуді жүргізу,
социологиялық ақпаратты жинақтау. Сұраудың уақыты мен орны
құрастырылады, социологиялық зерттеудің мақсаты мен міндеті
жөнінде сұрастырушылардан алдын ала сұрастыру. Үшінші блок:
Алғашқы ақпаратты ЭВМда өңдеу дайындығымен байланысты
операциялар жиынығын қамтиды. Төртінші блок: Өңделгеен
нәтижелерді талдау, тәжірибелік ұсыныстарды құрастыру мен есеп
дайындау.
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz