Қазіргі таңда барлық оқушы дарынды оқушы




Презентация қосу
АБАЙ АТЫНДАҒЫ ҚАЗАҚ ҰЛТТЫҚ ПЕДАГОГИКАЛЫҚ УНИВЕРСИТЕТІ
ЖАРАТЫЛЫСТАНУ ЖӘНЕ ГЕОГРАФИЯ ИНСТИТУТЫ

Дарынды
балалармен
жұмыс
Орындаған: Өмірбек Мамық
Тексерген: Махметова Балайна
Бүгінгі білім берудегі тәжірибе
оқушылардың әртүрлілігін көрсетіп отыр.
Білім берушінің алдындағы басты назар
аударатын негізгі міндеттердің бірі –
дарынды балаларды анықтап, оларға
адамгершілік қасиеттерді дарыту,
шығармашылыққа үйрете отырып, терең
біліммен қаруландыру. Интеллектілері
шығармашылыққа жақын сараптай алатын,
байланысын сезе алатын өте жақсы
дамыған оқушылар өз қатарларынан
өзгешелініп тұрады. Олар өздерін
қызықтыратын сұраққа үнемі жауап іздеп,
білімқұмарлықтарымен және өзіндік
ізденімпаздықтарымен көзге түседі
Дарындылық — адамның өз
бейімділігі арқылы,
шығармашылықпен жұмыс істеу
арқылы қалыптасатын қасиет.
Қазіргі таңда барлық оқушы
дарынды оқушы.
Бұл қасиетті байқап, оның бар екеніне
көзжеткізіп, бойындағы дарынын одан әрі
өрбітуге, ұштауға, арман асуларын
жұлдыздай жарқырап, тау бұлағындай
мөлдіреп, халқының, ата-анасының
мақтанышы болуға мүмкіндік жасау
мұғалімге артылатын жүк.
Дарындылық – баланың алғырлығы, зерделігі,
қабілетімен дамып отыратын үздіксіз процесс
болғандықтан, айрықша табиғи қабілеті мен
нақты пәндерден ерекше дарындылығы бар
балалардың интеллетуалдық қабілетін дамыту,
шығармашылық тұлғаларды қалыптастыру.
Дарындылықты қалыптастыру
мен дамытуда мұғалімнің алар
орны ерекше. Осы орайда білім
алушының қабілетін айқындай
отырып,
дарындылығын анықтау —
баланың дамуын бағдарын
талдаумен байланысты ұзақ
процесс
.
өзін-өзі бақылау мен өз білімін
жетілдіру;

— жеке Дарындыларды шығармашылық жолға Оқу
тапсыр бағыттап, оны іске асыра білу және процесін
ғылыми — білім кеңістігінде
малар қалыптасқан жеке тұлға үшін мына тиімді
беру талаптар мен міндеттерді оқытушы ұйымдаст
арқылы ескеруі керек ыру
оқыту

— жеке тұлғаның қасиеттерін, қабілетін
анықтау
Осы міндеттерді орындау үшін және оқушыларды
дарындылығын анықтауға қойылатын талаптар:

• 1.Шығармашы • 2.Мотивация • 3.Оқушыларды
лық: ң әлеуметтік
үйренуі:
(жеке-
мотивациялы
ерекшелік).
күрделі
-ойлау; тапсырмалар сөйлесуде;
-қабілет. ды шешуге тәртібінде.
ұмтылыс;
пәнге
қызықтыру.
Мұғалімнің бағыт-бағдарына байланысты талаптар

Дарынды оқушымен жұмысқа
тұрақты қызығуы, нәтижелі
әдіс-тәсілдерді талмай ізденуі;
Дарынды оқушының ата-
анасымен тығыз байланыс
орнатуы;
Дарынды оқушымен жұмыс
кезінде жоғары нәтижелерге
ұмтылуы;
Дамыта оқыту деп мақсаты, міндеттері, әдіс-тәсілдері оқушының өнімді
ойлауының даму заңдылықтарына сәйкес берілген оқытуды айтамыз.
Өнімді ойлаудың жүйесі – танымдық іс-әрекеттен логикалық іс-әрекетке
келтіру, одан шығармашылыққа бағыттау. Ол үш негізгі аспектіні
қамтығаны дұрыс.

м ды қ—
Таны қу
о
и а лдары
матер еруі,
н иг ы,
ғу
қызы ық
Логикалық мд
— оқу таны ілігі.
нд
материалда белсе
ры бойынша
логикалық Шығармашылық
ойлау —
процесі
арқылы
шығармашылық
құрылымынд әдіс-тәсілдері
ағы игеруі,
тапсырмала шығармашылыққ
рды а қадам жасау,
орындау. түрлендіру, ой
туындатуы,
қорытынды
жасау, ғылыми-
ізденіс жүргізу.
. Шығармашылық шеберлік үшін оқушыға ұстаздың берер
психологиялық әсері мынадай болмақ керек деп ойлаймыз:

— —шығармашылық
— оқушының
«сенің қолыңнаи бәрісәтте
кішкентай жегістігі оқушыға
болса
келеді», да, жоғары
«сен
бағалап, мадақтап, көтермелеу, оқушылар
құптаушылық
қабілеттісің»,
басылымында«жаз», көзқарас
«үйрен’ деп,
өлең, әңгімелерінің білдіру,
баланың
жарық көруіне
еркін билеп,
сезім күйін бақылау, сенім білдіру;
көмектесу; қамқорлық
таныту;
Оқушының дарындылығын анықтап, дамыту мақсатында әр
пән мұғалімінің алдында төмендегідей мақсаттар мен
міндеттер болуы орынды:

Дарынды
оқушының Коммун
шығармашыл
ық икатив
бағытының
ашылуына,,
ті
қоршаған
ортаға өзін-
бейімд
өзі еу;
жарнамалауы
Дарынды
оқушының на көмек Жан-
ақыл-ойының,
эмоционалдық
көрсету жақты
және
әлеуметтік ақпара
дамунің өзіндік
ашылу деңгейі ттанды
ескеру;
Осы мақсаттар мен міндеттерді
орындауда мектеп ұстаздары мынандай
жұмыс түрлерін қолданады:
1. Икемді
және
ұтқыр оқу
2. Жеке жоспарын 3. Дарынды
пәндерді құрады; оқушының
оқытуда өзінің жұмысын
өзі жоспарлап,
тәуелсіз шешім
қозғалыс 4. Дарынды
оқушының қабылдауына
жасайды; ықпал етеді;
қызығушыл
ығына
байланысты
оқу
жоспарын
құрады;
Оқушының дарындылығын анықтауда

•Дарынды бала туралы педагогикалық,
психологиялық, әлеуметтік ақпараттар,
мәліметтер жинақтау.
•Бақылау
•Анкета
•Психодиагностика
•Социометрия
•Әңгімелесу
•Интервью сынды жұмыс түрлері жүргілуі
тиіс.
Дарынды баламен жасалынатын жұмыс барысында төмендегідей бағыт-
бағдарды жоспарлаған орынды:

1.Оқушымен 3.Дарынды оқушының
2.Жеке пәндерді ғылыми жұмысының
жасалынатын
оқытуда жоспары өзі қалауындай
жұмыстың бағдарламадан етіп жасағаны орынды,
икемді және тыс материалдар өзіндік шешім
ұтқыр негізі қамтылып, қабылдауына ықпал ету
формасы тәуелсіз қажет;
құрылуы құрылымы
жасалуы қажет;
тиіс;
6.Оқушыға
ЖОО-на ғылыми
жетекшілік 5.Дистанци 4.Дарынды оқушының
жасайтын ұстаз ялық оқуды қызығушылығына
бен тығыз байланысты
байланыс
ұйымдасты мұғалімнің өзіндік оқу
жасауына ықпал ру. жоспарын құру
ету;
1. Баланың қызығушылығына 2. Пәндік олимпи
әрі табиғатына қарай ғылым адалық жұмыст
и жұмысқа баулу;
арға дайындау;

3. Қазіргі кезде жақс
4. Мектептің ғылыми қоғамы ы дамып келе жатқа
ндағыүйірме жұмыстарынұй н дебаттарға, пікір
ымдастыру. сайысяғни интеллект
уальды ойындарға да
йындау;

Дарынды оқушылармен жасалынатын
жұмыс түрлері:
НАЗАРЛАРЫҢЫ
ЗҒА
РАХМЕТ!
Осындай жұмыс түрлерін ұйымдастыруда
ұстаздар мынандай мәселелерге баса назар
аударады:

1. Пән сабақтарында шығармашылық сипаттағы
тапсырмаларды іріктеу, орындау, талдау жұмыстарын
жүйелі жүргізуге;

2.Дарынды оқушылардың білім деңгейі мен олардың
өз мүмкіндіктерін пайдалану көрсеткішін арнайы
әдістемелер бойынша жүйелі түрде тексеріп отыруға;

3.Сабақтан тыс мезгілде жүргізілетін жұмыстарға —
пәндік олимпиада, ғылыми конференцияға,
интеллектуалдық турнирлер мен шығармашылық
байқауларға дайындық жұмыстарын жыл бойы
жоспарлы жүргізуге;
Келесі кезең — бағалаушылық болып
табылады. Бұл кезеңнің негізгі міндеті
диагностикалық кестеде ізденіс кезеңінде
алынған ақпараттарды нақтылау мен бекітуге
бағытталған. Осы кезең барысында
педагогикалық іс-әрекет бір реттік
зерттеумен арнайы бағдарлама бойынша
сабаққа ауысады. Бала туралы алынған
ақпаратты негізділігі мен дәлелділігіне қарай
осы кезең барысында жүйелі түрде кең
танымал психодиагностикалық әдістемелерді
қолдана отырып, балаларды жеке және
ұжымдық зерттеу жүргізіледі.
Аталмыш жұмыстар жүйелілікке негізделіп, дарынды оқушымен жұмыс түрлері
іске асу барысында оқушының өзін өзі бақылауы негізінде төмендегідей
өзгешелікті байқауға болады:

1.Интеллектуалды эмоциялық бірлікті сақтай
біледі;
2. Шешім қабылдайды;
3. Сенімділік туындайды;
4. Өзгелермен салыстырады;
5. Өзін-өзі бақылайды;
6. Жауапкершілік туындайды;
7. Мінез-құлқы өзгеріледі;
8. Ғылыми тұрғыда ізденеді;
9. Материалдарын жинақтайды.
Дарынды баланың жасаған жұмысына қолдау көрсету де
оның болашағына ерекше әсер береді. Оның өзінің
білімділігіне деген сенімділігі арта түседі. Қолдау көрсету
дегеніміз өзі баланың жұмысын таныстыру, тарату
ұғымдарымен астасып жатады. Ол:
Тәжірибелерін газет, журнал беттеріне беру;
Байқауларға қатысу;
3. Іс-шаралар ұйымдастыру;
4. Мектептермен тәжірибе алмасу.
5. Бақылау күнделігін жазып отыру;
6. Психологиялық материалдар жинақтау;
7. Кітапша құрастыру.
8.”Реферат”;
9.”Портфолио”
«Бұлақ көрсең көзін аш» деген
ұлағатты сөзге сүйеніп, бар мүмкіндікті
пайдаланып, баланың қабілетін
дарынын ашу — мұғалім міндеті, бала
бойындағы ерекшелікті, қабілетті
танып, соған бағыттап дарынды
баланың болашағының ірге тасы дұрыс
қалануына мүмкіндік жасауымыз
қажет.

Ұқсас жұмыстар
ОҚЫТУ МАТЕРИАЛДАРЫН ТІРЕК СИГНАЛДАРЫ АРҚЫЛЫ ОҚЫТУ ТЕХНОЛОГИЯСЫ
Дарынды оқушы - ұлт болашағы
Оқытудың үшөлшемді әдістемелік жүйесі педагогикалық технологиясының ықпалы
Дарынды балалардың психоәлеуметтік сезімталдығы
Әлемдік ұлттық білім беру жүйелері
Педагогтың кәсіби өзін – өзі тануы және өзіндік дамуы туралы ақпарат
Жаңа формация мұғалімнің кəсіби маршруты
Нашар оқушы
Дарынды шығармашылық деңгейге жету
Power Point бағдарламасын қолданудың тиімділігі
Пәндер