Студенттердің жетістіктерін анықтауда қандай қағидаларды ұстану керектігін айқындау




Презентация қосу
Тақырыбы:Жоғары оқу орындарында бағалау
мәселесі туралы

Орындаған: Тасқынбай Маусымжан
Бағалау бірінші кезекте білімнің сапасын
айқындау үшін қажет. Егерде біз өз
жұмысымызда елеулі табыстарға қол жеткізгіміз
келсе, онда өткен уақыттағы және қазіргі
нәтижелерімізді анықтауымыз керек, яғни
жұмысымыздың оң жақтары мен кемшіліктерін
айқындап, оны бағалауымыз қажет.
Жоғары мектептің жұмыс сапасы ЖОО-ның өз
мақсаттарын (миссиясын) қандай деңгейде
орындайтындығымен байланысты. Сапа - жоғары
оқу орнының (немесе пәннің, сабақтың,
оқытушының) оқу нәтижелеріне қол жеткізуде
студентке қандай деңгейде көмектесіп, студенттің
«не үйренгендігінің» айғағы.
Жоғарғы оқу орындары өз жұмысын бағалауда келесідей мәселелерге назар аударып,
қойылған талаптарды орындауы керек:
• Бағалау жоспарланған нәтижелермен (стандарттармен) салыстырғанда білім деңгейі
Мақсат мен оқудың/оқытудың қаншалықты дәрежеде екендігін білу үшін қажет

• Оқу процесінің тиімділігі мен нәтижелігі студенттердің не білгендігімен айқындалады. Жоғары
Нәтиж мектептің бүгінгі күнгі талаптарына сәйкес студенттер оқу процесі барысында және нәтижесінде
е
• Студенттердің жетістіктерін анықтауда қандай қағидаларды ұстану керектігін айқындау:
Тұжыры • Бағалауда ұстанған жалпылама қағидалардың қандай болуы керек? Бағалауда қандай саясат
мдама ұстану керек?

• Мұнда студенттердің білім игеруде қандай нәтижелерге жеткендігін дәлелдейтін құралдарды (тәсілдерді) таңдап
алу қажет. Бұл тәсілдердің жүзеге асырылуы үшін талдау мен қорытынды жасауға тұрарлықтай әрбір оқу мақсаты
Құрал үшін көп мөлшерде тапсырмалар дайындау керек.

• Студенттердің берілген тапсырмаларды қандай дәрежеде орындайтындығын
Талап анықтайтын және олардың үйренгендігін дәлелдейтін талаптар

• Бағалау процесіне қатысты адамдар үшін оның нәтижелерін жариялау маңызды. Мұнда
жариялаудың әртүрлі тәсілдерін қарастыру қажет: жазу жұмыстарын аудитория қабырғасына іліп
Жариялау қою, «Автордың орындығынан» оқу, кітапша түрінде басып шығару, қабырға немесе электронды
газет түрінде жариялау, диафильм немесе слайд жасау, т.б.

• Студенттер оқуының сапасын үнемі жетілдіру мақсатында кері байланысты оқу жоспарлары мен
Кері бағалауға өзгертулер енгізу үшін қолдану керек, өйткені бағалау студенттің оқу әрекеттерінің
байланыс аяққы нәтижесі болмауы қажет.
Бағалаудың мағыналары туралы

Бағалау
(Evaluation).
Мұнда бағалау
- талдау ретінде
қарастырылады.

С.Мирсейітова
«бағалау»
терминінің
ағылшын
тіліндегі үш
мағынасын
Баға (Grade келтіреді
Мониторинг
немесе Mark). (Assessment).
Бағалау - Бағалау -
сандық
(мөлшерлік) құрал
құрал ретінде ретінде
қарастырылады танылады.
Оқу жүйелеріндегі бағалау ерекшеліктері
БАҒАЛАУДЫҢ АЛТЫ ҚАҒИДАСЫ
2001 жылдың 13-14 қаңтарында Будапеште (Венгрия) «Ашық
қоғам» институты (Нью-Йорк) және Street Law (АҚШ) білім беру
ұйымы ұйымдастырған құқықтық және азаматтық білім беру жүйесінде
бағалау мәселелеріне арналған семинар өткізілді.
Семинарда басты баяндама жасаған профессор Дайана Хесс
бағалаудың келесі қағидаларын ұсынды.

• Объективтікке
(тұрақтылық, Төртінші қағида: • Баға жария
беріктілік, Алтыншы қағида:
• нәтиже Оқудың ажырамас түрде қойылып, Қарапаймдылық
шынайылық, бөлігі
маңызды, онда адал, оқушылар
оны Екінші қағида: дәлелділік) өздерінің • Бағалау процесі
бағаламаса да Дәлдік бағалаудың • Дайана Хесс: қандай мен оның
болады. нақты «Өздеріңіз білімдері және формалары
талаптарын үйретпеген олардың қолданыста
Бірінші қағида: • оқушылардың қалайша
(критерийлерін нәрсені бағалау қарапайым
Маңыздылық қажетті білім,, бағаланытынды
) таңдау арқылы әділдікке және ыңғайлы
құндылықтард
жетуге жатпайды» ғынБесінші қағида:
білуі керек. болуы керек.
ы қандай Үшіншіболады
қағида: дейді. Бағалау
Жариялылық
деңгейде Дәлелділік оқу процесінің
меңгергендігін
ажырамас
көрсететін
бөлігіне айналу
бағалаудың дәл
керек.
құралын таңдап
алу керек
Студенттерді
Студенттерді халықаралық
халықаралық бағалау
бағалау бағдарламасы
бағдарламасы (PISA
(PISA -- Programme
Programme for
for
International
International Student
Student Assessment)
Assessment) 15
15 жастағы
жастағы оқушылардың
оқушылардың дайындығын
дайындығын үш
үш
бағыт
бағыт бойынша
бойынша зерттейді:
зерттейді: «оқу
«оқу сауаттылығы»,
сауаттылығы», «математикалық
«математикалық
сауаттылық»
сауаттылық» жәнежәне «жаратылыстанулық
«жаратылыстанулық сауаттылық».
сауаттылық».

Оқу сауаттылығы Математикалық Жаратылыстанулық
сауаттылық сауаттылық

• «Оқу сауаттылығы» • Математикалық • өмірде кездесетін
деген ұғымды PISA сауаттылықты нақты
кең тұрғыдан бағалауда да PISA проблемаларды шешу
қарастырады: мұнда тестері оқушылардың үшін
мәтін оқу техникасы мектеп жаратылыстанулық
меңзелмейді бағдарламасын білімдерді бақылау
қаншалықты мен тәжірибелер
деңгейде білетіндігін (эксперимент)
тексермейді. арқылы қорытынды
жасап қолдану.
Қорыта айтқанда, PISA тестері оқушылардың келесідей біліктері мен
дағдыларын тексереді:
- бұқаралық ақпарат құралдарында, ғылыми-көпшілік әдебиетте, оқу
мәтіндерінде кездесуі мүмкін ақпаратты өздігінше түсіну,
- ақпаратты ғылыми тұрғыдан дәлелдеу,
- қорытындылау,
- ғылыми зерттеу әдістерін түсіну,
- ғылыми әдістердің көмегімен шешілуі ықтимал мәселелер мен
проблемаларды анықтау,
- әртүрлі формада келтірілген ақпаратпен (суреттер, диаграммалар,
графиктер, схемалар, кестелер) жұмыс жасай білу,
- ақпаратты таба білу арқылы проблемаларды шеше білу,
- таныс ақпарат аумағынан тыс ситуациялардың шешімін табу,
- өз позициясын нақтылауда ғылыми дәлелдеуді қолдану,
- әртүрлі көзқарастарды бағалау, т.б.
Пайдаланылған әдебиет:
1. Әлімов Асхат. Интербелсенді әдістерді
жоғары оқу орындарында қолдану. Оқу
құралы. – Алматы: баспасы, 2009. - 263 бет.

Ұқсас жұмыстар
Бағалаудың алты қағидасы
Оқыту заңдары, заңдылықтары
Кәсіби құзырлылықтың түрлері
Ойлау деңгейі Сұрақтар үлгілері
Портфолио оқушылар жетістіктерін бағалау құралы ретінде
Интеграциялық оқыту жағдайында мүмкіндігі шектеулі балаларға психологиялық - педагогикалық қолдау көрсетуді ұйымдастыру
Ұлттық экономиканы стратегиялық жоспарлау
«Педагогтың кәсіби өзін-өзі тануы мен өзіндік дамуы»
Критериалды бағалау жүйесінің мүмкіндіктері
Жоғары мектеп педагогикасының қызметтері
Пәндер