Оқытудың компьютерлік технологиялары
Презентация қосу
Тақырыбы: Қазақ тілін оқытудың өнімді әдістері
(пікірталас, ойын түрлері, кейс әдісі, тренингтер)
Орындаған: Тасқынбай Маусымжан
Оқытудың интербелсенді әдістерінің жіктелуі
(М.Новик бойынша)
Тектері Түрлері
Имитациялық Проблемалық лекциялар
емес Проблемалық семинарлар
Тақырыптық топтық пікірталастар
Ой қозғау (breinstorming)
Дөңгелек үстел
Педагогикалық ойын жаттығулары
Стажировка
Имитациялық Нақты ситуацияларды талдау (кейс-стади)
а) Ойын түрінде Имитациялық жаттығулар
емес Тренингтер
Рөлдік ойындар
ә) Ойын түрінде Іскерлік ойындар
- блиц-ойындар
- мини-ойындар
- компьютерде өткізілетін ойын сабақтары
2) Өндірістік ойындар
- проблемалық-іскерлік ойындар
3) Зерттеу ойындары
- проблемалық-іскерлік ойындар
Ойын түрінде жобалау
Пікіртала
с
рөлдік
компьюте
Интербелсенді және
рлік
әдістердің іскерлік
оқу/оқыту.
түрлері ойындар
тренингте
case-study
р
Пікірталас
Пікірталас – студенттердің
аудиторияда немесе шағын топ Пікірталастың басты мақсаты -
ішінде нақты бір өміршеңді әр үйренушінің қарастырылған
проблема бойынша өзіндік проблема бойынша өзіндік
көзқарастары мен пікірлерімен пікір, көзқарасты қабылдауы,
алмасып, оларды дәлелдеп, өзге бір байлам мен шешімге
позициялармен толықтыру тоқтауы.
әрекеттері.
Пікірталастың ережелері
Әрбір қатысушыда өз пікірін айту мүмкіншілігі
болуы керек.
Тыңдай білу керек.
Біреудің сөзін бөлмеуі керек.
Үйренушілерге ой шақыру немесе дәлелдерді
жинақтау үшін уақыт беріп отыру керек.
Пікірталас кезінде бастапқы пікірді өзгерту
мүмкіндігі беріледі.
Пікірталаста назар аударатын маңызды мәселелер
Пікірталаста қарастырылатын тақырып (мәселе) әлеуметтік маңызы бар
өзекті проблема болуы тиіс
Пікірталаста талқылау үшін алдын-ала сұрақтарды дайындап алған
дұрыс, өйткені пікірталастың қалайша өрбитіндігі көп жағдайда осыған
байланысты болады.
Пікірталас жоспары (сценарийі) алдын-ала дайындалады.
Қатысушылар пікірталастың тақырыбын алдын-ала біліп, оған жан-
жақты дайындалуы қажет
Пікірталасты оқытушынемесе студенттер жүргізеді. Жүргізуші
пікірталастың тақырыбын жақсы меңгеруі қажет
Сөйлеушілердің
Сөйлеушілердің пікірталастың
пікірталастың ережелерін
ережелерін қатаң
қатаң түрде
түрде
ұстанып,
ұстанып, өз
өз ұстанымдарын
ұстанымдарын жақтап
жақтап
Пікірталасты
Пікірталасты қорытындылау
қорытындылау -- оның
оның тиімділігінің
тиімділігінің айғағы.
айғағы.
Жоғары мектептің оқу процесінде
қолдануға тиімді ойын түрлері
Ойын
түрлері
Рөлдік Іскерлік Имитациялық
ойындар ойындар ойындар
Іскерлік
Өндірістік
оқу
ойынлар
ойындары
Рөлдік ойындарды ұйымдастыруға жолдары
Оқытушы студенттерге
Рөлдер таңдалғаннан
алдан-ала талқылауды, студенттер әртүрлі
кейін, қандай позиция
пікір таластыруды көзқарастар мен
ұстанып, рөлдерді қалай
қажет ететін тақырып позицияларды ұстанған
ойнау керектігін
немесе шешімі қажет топтарға бөлінеді
талқылайды.
проблеманы ұсынады
Әрбір рөлдік топ
Топтар өз ұстанымын
берілген тақырып Студенттер өз
құрастыру үшін бірнеше
(проблема) бойынша өз позицияларын
беттік баяндама
позициясын жариялауы негіздейді, дәлелдейді.
жасайды.
керек.
Студенттер өз ұстанымдары
мен рөлдері жайлы, ойынның
қандай деңгейде өткендігі
туралы пікірлерін алдымен
ауызша келтіріп, соңынан
жазбаша есеп береді.
Іскерлік оқу ойындары
Іскерлік оқу ойындарында студенттер қандай да бір сценарий ауқымында
рөлдерді өзара бөлісіп, зерттеу жұмыстарын жүргізу және деректерді талдау
арқылы нақты практикалық мәселелерді бірлесе отырып шешеді. Оқу
ойындарының сценарийлері тақырып ауқымында болып, күрделі мәселелерді
ойын тұрғысынан, «ойнап» шешуге бағытталады.
Сабақ
Сабақ тақырыбы
тақырыбы
Компьютерді бойынша
бойынша жазылған
сценарийлер
жазылған
сценарийлер бойынша
бойынша
қолданатын (оқытушылар
(оқытушылар мен
мен
студенттердің өздері
студенттердің өздері
ойындар жазған)
жазған) қысқа
қысқа
ситуацияларды
ситуацияларды ойнау.
ойнау.
• - мультимедиалық
ойындар,
• - Интернетте ақпарат табу
әрекеттеріне негізделген
іздеу ойындары.
Блиц оқу ойындары - қысқа мерзімді шағын ойындар, олар
студенттердің нақты біліктері мен дағдыларын дамытуға бағытталады.
Блиц оқу ойындарының мысалдары
(сценарийлердің қысқаша нұсқалары)
• Бір студентке
8-10 сұрақ Фотолар • Екі студентке Таңдау
белгілі бір • Кәсіпорын
қойылады. қылмыс (мекеме)
Студент жасауда басшылары
сұрақтардың күдіктілердің жұмысқа жаңа
барлығына да • Әр студентке рөлі беріледі. • Студенттер маман
шынайы түрде Олар алиби басқарма қабылдап,
(немесе
жауап беріп, ойлап табуды отырысында онымен
студент
тек біреуіне тапсырады. директорлард әңгіме
тобына) бір
ғана жалған Егер ың рөлдерін жүргізуде.
адамның
жауап қатады. күдіктілердің ойнайды. Басшылардың
фотосын
Қалған алибилері аз Олардың бір бөлігі
беріп, оның
студенттер да болса мақсаты – маманды
өмірін (немесе
қайсысы сәйкес атышулы жұмысқа
ол адамның
өтірік келмесе, олар премияны алуға ниет
мінез-құлқын)
болғанын жалған деп (жүлдені) ең білдірсе,
қысқаша
анықтауы есептеледі. үздік адамға қалғандары
Шындық
керек.
түрде
оның
сипаттап беру тапсыру.
детекторы Алиби кандидатурас
тапсырылады. Интервью
ына қарсы.
Имитациялық ойын
Имитациялық
ойындар жаңа
Бұл ойындар қарым- ортаға
қатынастың әртүрлі бейімделу
тәсілдері арқылы Имитациялық ойын дегеніміз дағдыларын
жүзеге асырылады: адамдардың қалыптан тыс қалыптастыруғ
пікірталас, келіссөз а өз септігін
(экстремалды) жағдайлардағы тигізеді.
жүргізу,
презентациялау,
әрекеттерін анықтайтын өмір
бірлесе әрекеттесу. сүру ортасының үлгісін
(моделін) құру. Мұндай
жағдайлар қатарына «Жанжал»,
«Әуе апаты», «Жер сілкінісі»,
«Кеме апаты», «Робинзон»,
«Жау тылында», «Тұтқында»
секілді оқиғаларды жатқызуға
болады.
Сase-
study Сase-study -
таңдау жасау
мен шешім
кейс-стадиді қабылдау
кейде «нақты дағдыларын
оқу қалыптастырат
ситуациялар ын тиімді әдіс.
әдісі» деп те
атайды. Ағылшын
тілінде «кейс»
сөзі «жағдай»,
«оқиға»
дегенді
білдіреді
Кейс-стади дегеніміз – кейстерді
қолдану арқылы жүзеге
асырылатын сабақтың нысаны
(формасы).
Кейс-стади әдісі көмегімен өмірде
туындайтын проблемаларға жауап іздену
арқылы студенттер ертеңгі өмірде кездесуі
мүмкін жағдайлар мен мәселелердің дұрыс
шешімін табуға жаттығады.
Кейстерді қолдану әдісі алғаш рет ХХ-
ғасырдың бас кезінде Еуропа
университеттерінде құқықтану және медицина
пәндері бойынша студенттерді үйретуде қолдана
бастаған.
1910 жылы америкалық профессор Копленд (Copeland) нақты
ситуацияларды талдауда пікірталасты бизнеске оқыту әдісі ретінде
қолдана бастайды. Ал бизнес пәндері бойынша оқудың негізгі әдісіне
кейс-стади тек 1920-шы жылдарда Гарвард университетінің (АҚШ)
Бизнес мектебінде ғана айналған. Кейстердің бірінші жинағы 1921
жылы «The Case Method at the Harvard Business School» деген атпен осы
университетте жарыққа шыққан.
Кейс-стадиді оқу процесінде қолданғанда
келесі ережелерді ескерген орынды
Студенттер өз шешімдері мен ұсыныстарының дұрыстығын
Кейс-стадиде студенттер пәнаралық байланыстарды табу
дәлелдеу үшін іздестіріп,
Проблемаларды өздерінің жеке тәжірибесінен бағыттарын
оларды мысалдар
Үйренушілер
дағдыларын көрсететалдаудың
проблемалық ситуацияны
білуі қажет.
келтіруі керек.
анықтауы
интерпретациялаудың (өзіндіккерек.
тұрғыдан түсінудің) бірнеше
жолы болатындығына дайын болуы керек.
Тренинг
Тренингтің
Тренингтің
басты
басты
мақсаты
мақсаты --
үйренудің Тренингтер
Тренингтер ––
үйренудің
ең
ең тиімді
тиімді қысқа
қысқа мерзім
мерзім
жолдарын
жолдарын ішінде
ішінде практикалық
практикалық
игеру.
игеру. қолданыста
қолданыста қажетті
қажетті
әрі тиімді біліктер
әрі тиімді біліктер
мен
мен дағдыларды
дағдыларды
игеруге
игеруге бағытталған
бағытталған
оқу
оқу сабақтары.
сабақтары.
Іскерлік
Іскерлік
қатынас
қатынас
дағдыларының
дағдыларының
Жаңа тренингтері
тренингтері Келіссөз
Жаңа Келіссөз
дағдыларға
дағдыларға жүргізу
жүргізу
үйрену
үйрену дағдыларының
дағдыларының
тренингі
тренингі тренингтері
тренингтері
Көшбасшылық
Көшбасшылық
Презентацияла
Презентацияла (лидерлік)
(лидерлік)
рды
рды өткізу
өткізу
дағдыларын
Тренингтің немесе
немесе басқару
басқару
дағдыларын дағдыларын
қалыптастыру
қалыптастыру
түрлері дағдыларын
қалыптастыру
қалыптастыру
тренингтері
тренингтері тренингтері
тренингтері
Оқытудың компьютерлік технологиялары
Оқытудың/оқудың компьютерлік технологияларының
қатарына интернет-технологияларды, электрондық пошта
технологиясын, компьютерлік оқыту бағдарламаларын,
оқыту видеокурстарын жатқызуға болады.
Компьютерлік
Интернет-
Электрондық оқыту
технологиялар
пошта бағдарламалары Оқыту
(оның ішінде web-
технологиясы оқу/оқытуды екі видеокурстары
технологиялар)
білім меңгеру негізгі режимде оқу/оқытуды
оқу курстарын
процесіндегі қарым- жүргізу электрондық
Интернет желісі
қатынасты мүмкіншілігін оқулықтар негізінде
арқылы дайындау
виртуалды береді: ақпараттық- ұйымдастыруға
мен үйренушіге
кеңістікке анықтамалық және мүмкіншілік береді.
жеткізу үшін
ауыстырады. бақылау жасау
қолайлы
арқылы оқу/оқыту.
Пайдаланылған әдебиет:
1. Әлімов Асхат. Интербелсенді әдістерді
жоғары оқу орындарында қолдану. Оқу
құралы. – Алматы: баспасы, 2009. - 263 бет.
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz