ТӨҢКЕРІЛГЕН ОҚЫТУ ӘДІСІН ОҚЫТУ ҮДЕРІСІНДЕ ТИІМДІ ҚОЛДАНУ




Презентация қосу
ӘЛ ФАРАБИ АТЫНДАҒЫ ҚАЗАҚ ҰЛТТЫҚ УНИВЕРСИТЕТІ
ФИЛОЛОГИЯ ЖӘНЕ ӘЛЕМ ТІЛДЕРІ ФАКУЛЬТЕТІ

ТАҚЫРЫБЫ: "ТӨҢКЕРІЛГЕН ОҚЫТУ" ӘДІСІН ОҚЫТУ
ҮДЕРІСІНДЕ ТИІМДІ ҚОЛДАНУ.

ОРЫНДАҒАН: ТАСҚЫНБАЙ МАУСЫМЖАН
Жоспары:
1. «Төңкелілген оқыту» әдісі
2. Төңкелілген оқу әдісінің дәстүрлі оқытумен
айырмашылығы
3. Бейнесабақтар түсіруге арналған АТ құралдары
4. «Төңкерілген оқыту» әдісін қолданудың
артықшылықтары
5. Қорытынды
“Төңкерілген оқыту” әдісі

«Төңкерілген оқыту»
Қазақстанның білім
беру жүйесіндегі жаңа
Зерттеудің негізгі әдіс түрі болып
мақсаты қазақстандық табылады. Ақтау
мектептерде бұл әдісті қаласындағы Назарбаев
қолданудың Зияткерлік мектебінде
«төңкерілген артықшылықтар мен (бұдан әрі – НЗМ) бұл
оқыту» – кемшіліктерін әдісті зерттеу және іске
интернетті қолдана айқындау болып асыру 2015-2017
отырып, сабақты табылады. жылдары.
видео түрінде
көрсетуге
негізделген
педагогикалық
әдіс.
«Іс-әрекеттегі зерттеу» барысында жүзеге асырылып,
мұғалімдер өз тәжірибелерінде алғаш рет 80 видео
жазбаларды дайындау арқылы «төңкерілген оқыту» әдісін
қолданды.

Зерттеудің Зерттеудің Бұл әдістің
мақсаты «Төңкерілген міндеті артықшылықтары
оқыту» әдісін
мен кемшіліктерін
қолданудың
білу арқылы
артықшылықтары
сабақтақолдану
мен кемшіліктерін
қажеттілігіне көз
айқындау
жеткізу;
Пәнаралық
ықпалдастық
Бұ л әдістің
арқылы оқыту мен
мектептегі пәндерге
оқуда оқушылардың
алып келетін
өз бетіншебілім
тиімділігі
алуына жағдай
жасау.
Барлық НЗМ мектептерінің оқушылары үшін смартфондар мен
Ipad қолжетімді. Оқушылар онлайн немесе ұялы телефондары арқылы
WhatsApp желісін пайдаланып, өз ойлары мен идеяларымен бөлісіп,
өзекті мәселелерді цифрлық технологиялардың көмегімен шешіп,
мәселе шешімдерін математикалық талқылаулар арқылы
байланыстыра алады
Дәстүрлі
оқыту Төңкерілген
оқыту
Ба
ға
Оқушы жаңа Үйде оқып келген
ла
материалды сабақта материалды сабақта
у
меңгеріп, тапсырманы Синтез мұғалім көмегімен
орындап үлгеруі қажет талқылап, анализ жасай
болады алады
Анализ

Қолдану
Мұғалім жаңа Үйде өз бетінше
тақырыпты Түсіну видеоны қарап,
сабақта тақырыпты
түсіндіреді меңгере алады
Білу
Бейнесабақтар түсіруге арналған АТ құралдары
Бейнесабақтар түсіруге және өңдеуге арналған қолжетімді бағдарламалар
өте көп. Төменде мұғалімдер қолданған бірнеше бейнесабақ түсіру әдіс-
тәсілдері мен түрлері көрсетілген.

Бейнесабақ түсіру түрлері Бейнесабақ әсері мен ерекшеліктері
Мұғалім тақта алдында көрініп тұру арқылы Бұл видео көбіне ұялы телефон немесе iPad
түсірілетін бейнесабақ түрі, оқушы өз арқылы түсіріледі.
мұғалімін көріп, ести алады. I-Movie бағдарламасы
(https://www.apple.com/imovie/)
Таныстырылымды қолдана отырып, тек Screen-o-matic
мұғалім даусын есту арқылы түсірілген (https://screencast-o-matic.com/)
бейнесабақ Бейнесабақ түсірудің ең оңай түрі, ол үшін
алдын ала таныстырылым дайындалуы керек.
Интерактивті тақтаны пайдалана отырып, 1.Студия
мұғалімнің тақтаға сызып, жазып түсіндіруі (https://www.techsmith.com/video-editor.html)
арқылы, оқушы мұғалімнің даусын ести 2. Vittle
алады (http://www.qrayon.com/home/vittle/)Бұл
бағдарламалардың тиімділігі жоғары,
бейнесабақты қызықты етіп түсіруге
мүмкіндік береді.
«Төңкерілген
оқыту» – барлық
Төңкерілген НЗМ
мектептерінде
оқыту әдісі қолданылып келе
жатқан жаңа
педагогикалық
әдіс.

Оқу бағдарламасы «Төңкерілген оқыту»
оқушылардың ауқымды арқылы өз бетінше білім
ақпараттың барлығын есте алып қана қоймай, есте
сақтауына негізделеді, сақтау қабілетін де
бірақ оқушылар көбіне дамытып, үйренген
кешегі өткен тақырыпты да дағдыларын өмірмен
ұмытып жататын кездері байланыстыруға жол
болады. ашады.
Қазақстандағы PISA-2012 нәтижесі бойынша, орташа есеппен оқушылар
тәуліктің 8,8 сағатын үй жұмысын орындауға жұмсайды екен. Зерттеуші
мұғалімдер бұл аталғанды да есепке алып, үй жұмысы ретінде «төңкерілген
оқытудың» әсері қаншалықты екенін сауалнама алу арқылы анықтаған:

Дәстүрлі үй тапсырмаларының орнына
видеосабақтарды көру тапсырылса қалай болар еді?

4%- Жақсы, бірақ оқушылар
үшін қиын болуы мүмкін

10%-Жақсы, үй жұмысы
ретінде уақыт үнемделеді

86%-Үй жұмысы ретінде
беруге қарсымын
Chart Title
«Camtasia Studio» бағдарламасы
Camtasia Studio – Windows көмегімен экран арқылы видео жазуға
арналған танымал, қолжетімді бағдарламалардың бірі. Егер бейнесабақ
түсіруді енді бастап жүрсеңіз, бұл бағдарлама сіз үшін ең қолайлысы
болып табылады. Себебі бағдарламаның көпсалалы функцияларын
үйрену арқылы өзіңіздің АКТ меңгеру дағдыңызды дамыта аласыз.

Артықшылығы
•• WMV,
WMV, AVI,
AVI, SWF,
SWF, MOV,
MOV, FLV
FLV сияқты
сияқты танымал
танымал форматтармен
форматтармен бейнежазбалар
бейнежазбалар түсіруге
түсіруге
болады.
болады.

•• Camtasia
Camtasia Studio
Studio бағдарламасынан
бағдарламасынан тікелей
тікелей бейнежазбаны
бейнежазбаны YouTube
YouTube каналына
каналына
салуға
салуға болады.
болады.

•• Экран
Экран бетіне
бетіне жазуға,
жазуға, әртүрлі
әртүрлі эффектілер
эффектілер қосуға,
қосуға, веб-камера
веб-камера арқылы
арқылы видео
видео
түсіруге болады.
түсіруге болады.

•• MS
MS PowerPoint-пен
PowerPoint-пен интеграцияланған.
интеграцияланған.

•• Бағдарлама
Бағдарлама ішінде
ішінде «шебер-көмекші»
«шебер-көмекші» құрылғысы
құрылғысы арқылы
арқылы бағдарламаны
бағдарламаны тез
тез
меңгеруге мүмкіндік бар.
меңгеруге мүмкіндік бар.
«Whiteboard» онлайн бейнесабақ түсіруге
арналған бағдарлама
Көптеген бағдарламалардың барлығын дерлік жүктеп алу керек. Кейбіреуі
дұрыс жүктелінбей, жұмыс компьютерін жаңартуды қажет етсе, біз ұсынғалы
отырған бағдарлама уақытыңызды үнемдеп, тек сіздің сайтқа тіркелуіңізді
жасауыңызды қажет етеді.

Артықшылығы
• Тек интернет желісі мен пошта логинін қажет етеді.

• Көпсалалы функциялары болмағандықтан, бейнесабақ түсіруге көп
уақыт кетпейді.

• Жүктеу, компьютерді жаңарту және т.с.с. қажет етпейді.

• Сурет пен графиктер қолданумен қатар, өзіңіз кескіндер, схемалар салу
арқылы бейнесабақ түсіре аласыз.
Төңкерілген сабақтар әдісін Edpuzzle порталы
арқылы жүзеге асыру
Edpuzzle порталы YouTube, Vimeo, KhanAcademy, TED-Ed,
LearnZillio, т.б. сайттар және дербес компьютерден жүктелген
бейнежазбалармен жұмыс істеуге арналған портал болып табылады.
Edpuzzle порталының басты ерекшеліктері:

• белгілі бір бейнежазба негізінде ашық немесе жабық сұрақты
викториналық сұрақтар дайындауға болады;

• белгілі бір сюжетке дыбыстық түсініктеме жазу;

• сынып ашып, оқушылардың бейнежазбаны ашқан-ашпағанын білу
және ұсынылған тапсырмалардың орындалуын қадағалауға мүмкіндік
береді.
Зерттеу жүргізу барысында «төңкерілген оқыту» әдісін қолданудың
төмендегідей артықшылықтары байқалды:

Интернет
Интернет желісінде
желісінде басқа
басқа да
да бейнесабақ
бейнесабақ түрлері
түрлері көп
көп болғанымен,
болғанымен, оқушылар
оқушылар өз
өз мұғалімін
мұғалімін есту
есту және
және
көру арқылы сабақты қабылдауға дағдыланған, сондықтан өздеріне арналып түсірілген бейнесабақты
көру арқылы сабақты қабылдауға дағдыланған, сондықтан өздеріне арналып түсірілген бейнесабақты
қабылдау
қабылдау оқушылар
оқушылар үшін
үшін тиімді
тиімді болады.
болады.
•• Оқушылар
Оқушылар тайм-менеджментті
тайм-менеджментті тиімді
тиімді пайдаланып,
пайдаланып, өз
өз уақыттарын
уақыттарын үнемдейді.
үнемдейді. Сондай-ақ
Сондай-ақ
түсірілген
түсірілген бейнесабақты кез келген жерде қарай алады (тіпті ауырып, емханада жатса да,
бейнесабақты кез келген жерде қарай алады (тіпті ауырып, емханада жатса да, басқа
басқа
қалада немесе жолда жүрсе де және т.с.с.).
қалада немесе жолда жүрсе де және т.с.с.).

•• Дарынды
Дарынды оқушылардың
оқушылардың өз
өз бетінше
бетінше оқу
оқу арқылы
арқылы зерттеу
зерттеу жұмыстарымен
жұмыстарымен айналысуына
айналысуына
мүмкіндігі болады.
мүмкіндігі болады.

•• Кейбір
Кейбір оқушылар
оқушылар өздерінің
өздерінің жасқаншақтығынан
жасқаншақтығынан тақырып
тақырып бойынша
бойынша түсінбегені
түсінбегені туралы
туралы
сұрақ қоюға қысылуы мүмкін. Бейнесабақты өз бетінше үйде қайта қарап, тыңдау
сұрақ қоюға қысылуы мүмкін. Бейнесабақты өз бетінше үйде қайта қарап, тыңдау
оқушылардың
оқушылардың тақырыпты
тақырыпты толығырақ
толығырақ меңгеруіне
меңгеруіне мүмкіндік
мүмкіндік береді.
береді.

•• Оқушының
Оқушының сабақты
сабақты отбасы
отбасы мүшелерімен
мүшелерімен бірге
бірге тыңдауы
тыңдауы оның
оның сабаққа
сабаққа деген
деген
қызығушылығы мен ынтасын арттырады.
қызығушылығы мен ынтасын арттырады.

•• Бейнесабақтар
Бейнесабақтар әртүрлі
әртүрлі конкурстарда
конкурстарда жүрген,
жүрген, емделіп
емделіп жатқан
жатқан оқушылар
оқушылар үшін
үшін
таптырмайтын
таптырмайтын оқу
оқу материалы
материалы болып
болып табылады.
табылады. Оқушылар
Оқушылар үшін
үшін қолжетімді
қолжетімді ұялы
ұялы телефон,
телефон,
компьютер арқылы сабақтан тыс жүрсе де, сабақ барысынан қалмай меңгеруіне көмектеседі.
компьютер арқылы сабақтан тыс жүрсе де, сабақ барысынан қалмай меңгеруіне көмектеседі.

•• Оқушылар
Оқушылар бұрын
бұрын өткен
өткен материалды
материалды ұмытып
ұмытып қалған
қалған жағдайда
жағдайда қайталау
қайталау арқылы
арқылы еске
еске түсіріп,
түсіріп, есте
есте
сақтау
сақтау қабілетін
қабілетін дамыта
дамыта алады.
алады.
Қорытындылай келе, зерттеуші мұғалімдердің аталған
әдісті қолданудан мол әсер алғанын атап айтқымыз
келеді. Алдағы уақытта мұғалімдер әртүрлі
технологиялар арқылы бейнесабақтар түсіріп, осы
тәсілдің көмегімен оқу сапасын арттыра алады. Бұл әдіс
түрін тәжірибе жүзінде іске асыру нәтижесінде
оқушылардың оқу қабілетін арттыруға болатынына
көздері жетті. Мұғалімдер «төңкерілген оқыту» әдісін
қолдану арқылы оқушының оқу қабілетін арттырып қана
қоймай, ақпараттық технологияларды пайдалану арқылы
өздерінің кәсіби деңгейлерін де жетілдіріп, АКТ қолдану
дағдыларын дамыта алады.
Пайдаланыған әдебиет

1. Тілеуов Қ.Қ., Жұмабаев Р.Н., Қоңырбаева Ж.М., Унбаева С.И.,
Тайбазаров Н.Ә. «Төңкерілген оқыту» әдісін оқыту үдерісінде
тиімді қолдану: әдістемелік нұсқаулық.

Ұқсас жұмыстар
Оқу үдерісін Саралап оқыту тәсілдерін қолдану ұйымдастырудағы педагогикалық әдіс - тәсілдер
Оқыту әдістері мен құралжабдықтары
Мүмкіндігі шектеулі тұлғалардың мультимедиа құралдарымен жұмысының психологиялық қырлары
Жоғары мектептегі жаңа білім беру технологиялары
Оқыту формалары,әдістері,құралдары ТПҮ қозғаушы күші ретінде
Білім берудің жаңартылған мазмұны жағдайында Биология пәнінен зертханалық оқу үрдісін ұйымдастыруда басшылыққа алатын инновациялық әдіс - тәсілдер
Сабақтан алғаным
Оқытуда жиі қолданылатын белсенді оқыту әдістері
Негізгі интерактивті әдістер
Диалогтық оқытудың мәні
Пәндер