Балалардың мектепте оқуға психологиялық даярлығы




Презентация қосу
Орындаған: Кунаева Г.
Медербекқызы Г.
Қабылдаған: Зауырбекова А.

1.Мектептік кемелге келу немесе
функционалды даярлық
2.Балалардың мектепте оқуға
психологиялық даярлығы.
3.Психологиялық даярлықты
диагностикалау әдістері.
4.Функционалды даярлық диагностикасы.
Бала ағзасының негізгі функционалдық жүйесінің дамуы мен денінің саулығы
мектепке дайындықтың фундаменті болып саналады. Мектепке дейінгілердің өз-
өзіне қызмет ету дағдыларын меңгеруі - өнегелі, жігерлі, дербестік, және
табандылық сияқты қасиеттерін тәрбиелеудің тиімді жолы.
Баланың мектепке дайындығының көрсеткіштерін өзара байланысты 3 бөлікке
бөлуге болады: физиологиялық, интелектуалды және өзіндік дайындығы.
Физиологиялық дайындығын дәрігер, интелектуалдық және өзіндік дайындығын
психолог бағалайды. Баланың белсенділігі, өздігінен жұмыс жасай білуі, өз
қатарластарымен және ересектермен ойлау деңгейі жағынан тіл табыса білуі.
Демек, қазіргі талап бойынша бірінші сыныпқа келетін балалардың физиологиялық
жағынан мықты, адамгершілік, мәдениеттілік, еңбексүйгіштік қасиеттері мол,
еріктері күшті, жұмыс қабілеттеріне ие, білімге қызығушылық сипаттары мол
болуы қажет. Сондықтан да мектеп пен мектепке дейінгі мекеменің, ата-
аналардың басты міндеті – баланы мектептегі оқуға, мектеп өміріне даярлау.
Баланы мектепке дайындау дегенде көптеген ата-аналар балаға әріптерді және
санауды үйретумен ғана шектеледі. Әрине баланың оқуға дайындығын ақыл-
ойының даярлығымен ғана шектеліп қоймай, оның оқуға психологиялық
жағынан даярлауды қарастыру қажет. Яғни, бұл баланың мотивациялық-
қажеттілік және психикалық үрдістерінің дамуы оқуда, қарым-қатынаста
қиындыққа кезікпеуіне мүмкіндік береді.
Балалардың мектепке оқуға

дайындығын
анықтау
мектеп жасына дейінгі балалардың
психофизиологиялық ерекшеліктерін қарастыру;

мектеп жасындағы балаларда танымдық
процестерінің деңгейлерін көрсету;

баланы мектепке дайындаудың тиімді
әдіс-тәсілдерін қолданудың психологиялық
мүмкіндіктерін айқындау.
Физиологиялық

Зияткерлік

Әлеуметтік –
психологиялық

Жеке
Жеке дайындық
жаңа білім алу мүмкіндігі мен
таным қабілетінің жеткілікті
дәрежеде дамуы

қызығушылығының қалыптасуына
қарай өзінің мінез – құлқын,
танымдық іс-әрекетін
басқара алуы
оқуға деген құлшынысының
пайда болуы және эмоциялық жай
-күйінің көтеріңкі деңгейде
болуы
Зфункционалдық дайындық

Оқу іс - әрекетінің бастапқы
пайымдарының қалыптасуы:
саралап қабылдау;
аналитикалық ойлау;
нақтылыққа талпыныс;
логикалық есте сақтау;
білуге құштарлық;
сөйлеу тілін игеру;
қолдың қозғалысы мен көру –
қозғалыс үйлесімділігі.
басқа балалармен, мұғаліммен қарым -
қатынас жасай алатын сапалардың болуы:
- мінездің жаңа сапалық деңгейге көтерілуі;
- әрекетке іштей талдау жасау;
- нақтылыққа жаңа танымдық қатынасының дамуы;

- қарым - қатынастың жаңа сапалы кезеңіне өтуі;
ы қ
аул ың ы
н с ы н у
е
д да й а м
ғ д
а
ж пт ы
а лы
қ

ағзаның қызметінің
қалыпты болуы дәріге
рлерд
ө л ше ің ар
мдері найы
не сай
болуы
Белгілі орыс психологтарыныңмектепке даярлау
жайлы пікірлері
Р.В. Овчарова тұжырымдамасында, мектептегі оқуға дайын бала
өзінің әрекеттерін жоспарлап және бақылай алады,қоршаған
дүниенің заңдылықтарын,заттардың жасырын қасиетін
бағдарлайды,оларды өз әрекеттерінде қолдана алады,басқа
адамды тыңдай біледі және логикалық ойлау тәсілдерін орындай
алу біліктілігін жатқызады.

А.Н. Леонтьев, А.В. Запорожец, А.А. Люблинская мектепке
даярлау ұғымына баланың оқу тапсырмаларын
түсінуін,әрекеттерді орындау тәсілдерін меңгеруін, ерік
қасиеттерінің дамуын, өзін-өзі бақылау және өзін-өзі бағалау
дағдыларын, мұғалімді тыңдау, материалды еске сақтау
біліктілігін жатқызады.

М.М. Кольцова «Бала мектепке барар алдында көру-моторлы
координациясы біршама дамыған болуы тиіс және қолдың
саусақтары мидың сөйлеу аймағы болып табылады» деген.

ңы з ға
з а рла ры
На
а х м е т!
р
ы н!
с ау болс
де рі ң із
Де н

Ұқсас жұмыстар
Балалардың мектепке психологиялық дайындығы
ӨМІРІНЕ ДАЯРЛАУ
Бастауыш мектептегі педагогикалық коррекция
Мектеп жасына дейінгі балалардың танымдық процестер коррекциясы
Баланың метепке психологиялық даярлығы
Мектеп жасына дейінгі балалардың есте сақтау қабілеттерін зерттеу
Кіші мектеп жасындағы балаларды психодиагностикалау ерекшеліктері
Оқытудағы қиындықтары бар балалардың психологиялық және педагогикалық сипаттамасы
Балалардың жас ерекшеліктеріне қарай қиял түрлерін зерттеудің психодиагностикалық әдістер жинағы
Инклюзивті оқытудың негізгі қағидалары
Пәндер