Конфликтология ғылымының қалыптасу кезеңдері




Презентация қосу
Конфликтология
ғылымының
қалыптасу
кезеңдері
Жоспары

Конфликтология қолданбалы әлеуметтік
психологияның бір саласы ретінде.

Пәннің тарихи-теориялық аспектілері.
Конфликт – қызығушылықтары (қажеттіліктері,
мақсаттары, идеалдары, түсініктері) мен көзқарастары
қарама-қайшы келетін субъектілердің қатынасы
әсерінен туындайтын әлеуметтік құбылыс.
Ұлы Әбу Насыр Әл-Фараби
адамар арасында қарым-қатынас
болмаса ол өзімен өзі және
басқалармен
шиеленіске түседі деген ой

білдіреді .
Ежелгі заманнан-ақ адам қоғамы пайда
болған шиеленістерді тиімді жолмен шешу
әдіс-тәсілдерді іздестіріп, шиеленіссіз қоғамда
өмір сіруді армандайды. Ежелгі құлпы тастарда,
Қорқыт ата еңбектерінде адамаралық
қатынастарда шиеленістерге жол жоқ деген
пікірлерін білдіріледі.
Аристотель (б. з. д. 384-322 жж.) – ежелгі грек философы,
Платонның оқушысы, Александр Македонскийдің тәрбиешісі.
Аристотель ғылыми теорияда алғашқылардың бірі болып нақты
қоғамның әлеуметтік құрылымын сипаттауға әрекет жасады. Ол
қоғамды үш топқа бөлді: жоғары, орта және төмен. Бұл ретте
Аристотель қоғамда пайда болатын қақтығыстар мен
ыдыраулардың маңызды көздері ретінде адамдардың мүліктік
теңсіздігі мен олардың алған сый-құрметтерінің теңсіздігі деп
атады. Ол олигархтардың қолында байлықтың шамадан тыс
шоғырлануына қарсы болды және олар әрқашан билік пен ақшаны
узурпациялауға ұмтылады деп санайды. Ол шектен тыс кещетке
қарсы болды, өйткені ол наразылық пен меншікке қарсы күреске
әкеледі деп есептеді. Аристотельдің әлеуметтік тұрақтылығының
қайнар көзі - орта жеткілікті адамдарды санаған: қоғамда осындай
адамдар көп болған сайын, әсіресе ол тұрақты дамиды. Ал идеалды
мемлекеттегі саяси тұрақтылық дұрыс заңдарды қамтамасыз етуі
тиіс.
Конфуций - ежелгі Гераклит бойынша,
Қытайдың әйгілі данасы - элемнің ішіндегінің бәрі
б.з.д. VI ғасырда былай өшпенділіктен туындайды.
деген: «Трудно бедняку Оның ойынша,
злобы не пишь и легко конфликттер - бұл қоғам
богашому не быть өмірінің маңызды шарты
заносчивым». деп түсінеді.
Әлеуметтік және
саяси қақтығыстарды
теориялық талдаудың
алғашқы
талпыныстары б. з. д.
VI-IV ғасырларда
ежелгі ойшылдар:
Конфуций, Гераклит,
Сократом, Платоном.
Аристотель және т. б..
Ежелгі Қытайдағы конфликтологиялық ой
«И Цзин» («Книга перемен»)
Ежелгі заманда Қытайда « Инь мен Ян » екі
қақтығыс күші туралы түсінік болған.
Ян жарықпен, жылумен байланысады, сондай - ақ
ерлердің бастауын бейнелесе, Инь-суық, тьма,
сондай-ақ әйел бастауын бейнелейді.
Ян тұтас сызықпен ( - ), ал ин - үзік сызықпен (- - )
бейнеленеді. Бір-бірінің үстінде орналасқан екі тұтас
сызық Күн мен жылуды (үлкен Ян), екі үзік сызық - Ай мен
суықты (үлкен Инь) бейнелейді. Тұтас сызық күн (кіші ян),
үзік сызық - түн (кіші инь). Инь мен янның үш
комбинациясы 8 триграммды құрайды. Бұл ретте үш ян -
аспанды, ал үш инь - жерді бейнелейді. Бұл 8 триграмм
гексаграммада екі рет біріктірілуі мүмкін (6 элементтен
тұратын комбинациялар). 64 гексаграммалар, олардың
әрқайсысы өз атауы бар және олардың түсіндірмелері
ежелгі қытай кітабында "И Цзин" («Книга перемен») бар.
Мұндай атау ол Инь мен Ян күші, тіпті қақтығыста болған
кезде де, өзара толықтырып, бір-біріне үнемі ауыса
алмайды.
Батыс конфликтологиясы отандық конфликтологиядан
айырмасы төрт жағдаймен ерекшеленеді:
Шет елдерде қақтығыстар теориясын құрудың алғашқы әрекеттері XIX
ғасырдың екінші жартысына жатады;

Қоғамның жанжалдарын түсінудің және түсіндірудің теориялық тәсілдерінің
әртүрлілігі бар;

Ол үстемдік мемлекеттік идеологиядан бос;

Батыс конфликтологиясы - қолданбалы ғылымға бағытталған.
Шетелдік конфликтологиядағы жетекші орындардың бірі психология алады.
Пайдаланылған әдебиеттер:
1. Қоянбаев Р.М. Қоянбаев Педагогика. Алматы-
2000.
2. Алексеев В. М. Замечания на книгу-
диссертацию Ю. К. Щуцкого Китайская
классическая «Книга перемен» // Алексеев
В. М. Наука о Востоке. М., 1982. С.371-388.
3. Конфликты: борьба, взаимодействие,
сотрудничество.— Белгород: БГУ. 1997.
4. Kopнелиус X., Фэйр Ш. Выиграть может
каждый. Как разрешать конфликты. — М.:
Стрингер, 1992.
НАЗАРЛАРЫҢЫЗҒА
РАХМЕТ!!!

Ұқсас жұмыстар
Экологияның қалыптасу тарихы мен кезеңдері
Антика ғылымы
Әлеуметтік өзгеріс
ЛИНГВИСТИКАЛЫҚ ДӘСТҮРЛЕРДІҢ ҚАЛЫПТАСУ ТАРИХЫ
Конфликтті зерттеуге социологиялық көзқарас
Балалар ұжымымен жұмыстар жүргізудегі мұғалімнің кәсіби маңызды қасиеттері
Кәсіпкерліктегі кадр саясаты
Жұмыртқа жасушасы
Экологиялық аймақтар
СЫН - ӘДЕБИЕТТАНУ ҒЫЛЫМЫНЫҢ БІР САЛАСЫ
Пәндер