Акмеология дамуының негізгі сатылары




Презентация қосу
Акмеология
дамуының негізгі
сатылары
Акмеология — пәнаралық білім саласы, адам
туралы ғылымдар жүйесінде. Бұл өзін-өзі
анықтау, өмірлік тәжірибе, әлеуметтік орта және
білім беру әсерінен жеке тұлғаның даму
заңдылықтары мен кәсіпқойлығы туралы ғылым.
Бұл терминнің пайда
болуы 1920-шы ж.
интеллектуалды және
әлеуметтік ізденістер
кезеңіне жатады, онда
эврилогия (П.Энгельмейер),
П. Энгельмейер эргонология (В.Н.Мясищев),
В.Н. Мясищев
рефлексология
(В.М.Бехтерев) және оның
ішінде акмеология
(Н.А.Рыбников) сияқты
ғылыми-практикалық білім
салалары пайда болды.
В.М. Бехтерев Н.А.Рыбников
Акмеология дамуының негізгі
сатылары
1. ЛАТЕНТТІ ЭТАП - акмеология сияқты
адамтану саласын ғылыми танымда бөліп
алудың тарихи, мәдени, әлеуметтік,
философиялық, ғылыми, практикалық,
педагогикалық алғышарттарын құру.
Акмеологияның ғылыми алғышарттары
б. з. б. 144 ж. Апполодор, Александрия
мектебінің өкілі жасаған. XX ғасырдың
ортасынан бастап әлемдік тәжірибеде
ғылыми білімнің интеграциялану үрдісі
күшейе түсті. Бұл кибернетика,
эргономика, системотехника, информатика
сияқты ғылымның пайда болуына әкелді.
Олардың қалыптасуы адамзатқа көптеген Апполодор
мәселелерді шешуде айтарлықтай серпіліс
жасауға мүмкіндік берді.
2. НОМИНАЦИЯЛДЫ ЭТАП -
осындай білімнің әлеуметтік
қажеттілігі профессор
Н. А. Рыбниковтың 1928 ж.
«Акмеология» арнайы терминін
енгізу жолымен ұғындырылуымен
және белгіленуімен сипатталады.
Н. А. Рыбников ересек
адамдардың психологиясына
арналған бөлімді әзірлеп, бұл
бөлімді акмеология деп атады. Ол
генетикалық әдіс негізінде ересек
адамның жас психологиясын
дамытуға болатынын айтты.
Проблематика - автордың шығармада қойған мәселелерінің
жиынтығы, олар өз бетінше сипатқа ие болуы немесе басты тұлғаға
бағынуы мүмкін.

3. ИНКУБАЦИЯЛДЫ ЭТАП - оның
басы Н. В. Кузьминаның адам білімінің
жаңа саласы ретінде акмеологиялық
проблематиканы зерттеу қажеттілігі
туралы тұжырымдамалық идеяның пайда
болуына жатады. Б. Г. Ананьевтің
еңбектерінде ХХ ғасырдың екінші
жартысындағы адам танымын жүйелеу
және жалпылау, талдау және саралау бұған
алғышарттар болды. Ересек адамның
психофизикалық эволюциясының
эксперименталдық акмеологиясын құру
ойы 1957 жылы
Б. Г. Ананьевпен тұжырымдалған және
жарияланған болатын.
4. ИНСТИТУЦИОНАЛДЫ ЭТАП -
бірқатар әлеуметтік құрылымдарды:
акмеологиялық кафедраларды, ЖОО-да
зертханаларды және ақмеологиялық
ғылымдар халықаралық академиясын
құрумен байланысты. Осы ғылыми-оқу
құрылымдары шеңберінде зерттеулер
жүргізіледі, акмеологиялық
технологиялар әзірленеді және кәсіптік
оқыту жүзеге асырылады.
Б. Г.Ананьев акмеология адамның
барлық қасиеттерінің жиынтығында
оның тиімді дамуы мен
қалыптасуының мәселелерін дәлме-дәл
көрсетуге мүмкіндік беретін ғылыми
аппарат құруды болжады.
Осылайша, акмеология іргелі, өзекті, перспективалық ғылым болып
табылады. Акмеологияның өзектілігі әр түрлі бейіндегі мамандарды
даярлау мен біліктілігін арттырудың практикалық міндеттерін жақсы
шешу мақсатында білім беру жүйесінде пайда болуымен сипатталады.
Тіркеуден кейін онда бірнеше бағыт пайда болды.
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі:
https://studme.org/158264/psihologiya/osnovnye_eta
py_stanovleniya_akmeologii
(Основные этапы становления акмеологии);

Оспанова Б.А., Бейсембаева К.Д., Акмеология,
Алматы, 2014 жыл.
Назарларыңызға рахмет!!!

Ұқсас жұмыстар
Жалпы және педагогикалық психология
САНА ФОРМАЛАРЫ
Ұрық даму сатылары
Қатысушы елдердің экомикалық саясатын үйлестіру арқылы ерікті экономикалық одақ құру
Этносаяси дау - жанжалдар
Алкоголизм, наркомания және токсикомания
Психиканың перцептивті сатысы
Өзін-өзі тану тұлғаның өзін-өзі жүзеге асыруы
жалпы ноозология
Психика және сана
Пәндер