Музыкалық өнердің теориясы мен әдістемесі




Презентация қосу
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ
МИНИСТІРЛІГІ
Ш.ЕСЕНОВ АТЫНДАҒЫ КАСПИЙ МЕМЛЕКЕТТІК
ТЕХНОЛОГИЯ ЖӘНЕ ИНЖИНИРИНГ УНИВЕРСИТЕТІ
«ПЕДАГОГИКА»ФАКУЛЬТЕТІ
«ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ТЕХНОЛОГИЯЛАР» КАФЕДРАСЫ

«Музыкалық өнердің теориясы мен әдістемесі»

Орындаған:ПМНО-19-1Дүзелбаева Жайнагүл
Пән оқытушысы:Профессор-Көкшеева Зайни
МУЗЫКА ТЫҢДАУ
Мектепте музыка тыңдаудың мақсаты мен міндеттері
Музыка тыңдауға қойылатын талаптар
Мектепте музыка тыңдау репертуары және оны талдау
Музыкалық шығармаларды қабылдауда қалыптастырудың
негізгі кезеңдері мен әдістері
Музыка тыңдау процесіндегі көрнекі және техникалық
құралдар қолданудың әдістері

•.
ойнайтын көне музыкалық аспаптарының бірі. Бұрауы жоқ, тегіс
бетіне жеті ішек таққан, тиек орнына жеті асық қойылған, құлақ
күйін асықтарды ілгерілі – кейінді жылжыту арқылы келтіреді.
Дыбыс ішектерді саусақтармен іліп қағу арқылы шығады. Шанағы
тұтас ағаштан ойылып жасалынады. Ішектері аттың қылынан
тағылады.
Орыс халқында Гусли деген аспап бар. Ежелгі гректің арфасы мен
қазақтың жетігені сияқты көпішекті.
Цимбалы — Беларусь елінің көпішекті музыкалық аспабы. Дыбысы
ашық болғанымен, дыбысталуы өте қысқа, сондықтан цимбалымен
қысқа музыкалар орындалады.
Музыка тыңдау: Халық күйі «Алқоңырды» жетіген мен домбырада
ойналған нұсқасын тыңдау.
Домбыра мен жетігенде ойналған нұсқаларын бір - бірімен
салыстыру. Дыбыс ерекшеліктеріне назар аудару.

Дауыс жаттығуы: До, ре, ми, фа, соль. ля. си
ноталарын айту.
Музыка әлеміндегі басты мамандық –
композитор. Композитор музыка ( ән, би, марш
т. б ) жазады. Әннің сөзін ақын шығарады. Ал біз
әнді, музыканы тыңдаймыз, және орындаймыз.
Сондықтан біз тыңдаушы және
орындаушылармыз.
Жетіген - қазақ халқының көп ішекті шертпелі аспабы. Жалпы
тұрқы ұзынша, жәшік тектес етіп жасалады. Бетіне жұқа
тақтайдан қақпақ жабылып, үн беретін ойықтары салынады.
Мектептегібалаларға музыкалық тәрбиенің маөсаттарын жүзеге асыру үшін
музыкалық шығарманы орышығарманы орындап қана қоймай оны терң
сезіммен, саналы түрде қабылдай біліп тыңдауға үйрету керек. Егер көпшілік
айтатын әндер жалпыға бірдей таныс болса, кейбір күрделі дауысқа арналған
немесе жеке аспапқа арналған музыкалық шығармаларды тек музыканы
терең сезініп қабылдай білетіндер ғана тыңдайды. Көпшілік қауым күрделі
музыкалық шығармаларды дұрыс түсінбегендіктен оны тыңдай алмайды,
себебі ондай адамдардың музыкалық түсінігі, білімі таяз.ндап қана қоймай
оны терең сезіммен, саналы түрде қабылдай біліп тыңдауға үйрету керек

.

К. Маркс: «Егер де өнерден ләззат алғың келсе, онда өзіңнің
көркемдік талғамың мен білімің жоғары болсын» деген. Музыка
сыншысы А. Серов: «Бетховенның симфониясынан ләззат алу үшін
музыканы түсініп тыңдай білуің керек» дегендей, музыканы дұрыс
түсініп тыңдай білуге тәрбиелеу арқылы мектепте балалардың ой-
өрісін, санасын, қиялын, талғамын, жалпы өнерге деген
сүйіспеншілігі мен мәдениеттілігін дамытамыз.
Мектепте музыка сабақтарындағы ән айту процесінде
музыканы сауатты түрде тыңдауды үйрене бастайды. Музыканы
көңілге қондырып, жүрекке жылы тигізіп, сезе түсініп, оның
сиқырлы әлеміне бойлау үшін ең алдымен оны тыңдай білу өте
қажет. Музыка сабақтарындағы музыка тыңдау процесінің
мақсаты – музыканттар дайындау еммес, жалпы
жасөспірімдердің өнерге деген мәдениетін көтеру, қазіргі
заманның талабына сай тәрбиелеуге бағытталған адамгершілігі
мол, нәзік сезімді, қайырымды, мейірімді, шығармашылық
қабілеттері мол ұрпақ дайындауға көптеген әсері бар құрал
ретінде пайдаланатын жұмыстардың бірі болып есептеледі.
Музыканың үні арқылы адам баласының сезімі қалыптасады. Сезім
арқылы адам түсінігі, дүниеге деген көзқарасы қалыптасады. Қандай
•.
да музыкалық шығарма болмасын адамның өмір тарихымен, сол адам
өмір сүрген қоғам тарихы арқылы туындайды. Оған мысалға көптеген
музыкалық шығармаларды алуға болады. Бірақ, олар туралы музыка
тыңдаудың әдіс-тәсілдерін үйрету барысында тереңірек тоқталамыз. Ал
сол музыканы тыңдауды үйретуді баланың жас кезінен бастап
қалыптастырған дұрыс. Бұл туралы Э.И.Бальгитис дейтін ғалым:
«Баланың музыкалық талғамы оның балауса жас кезінен-ақ өз
халқының ән-күй өнерінің ықпалымен дамиды» деген болатын.
Сондықтан қазақ балаларының музыкалық талғамын қазақтың әндері
мен күйлерін тыңдату, үйретуден бастап қалыптастырған жөн. Қазақ
халқының ұлттық музыка мәдениетінде бар жанрлардың түрлері,

Ұқсас жұмыстар
Музыканы тыңдау әдістемесі
Музыкалық – педагогикалық білім беру әдіснамасы
Қазақ халқының өнер философиясы
АВГУСТИННІҢ ӨНЕР ФИЛОСОФИЯСЫ
Аристотельдің өнер философиясы
Глоссарий
Музыка сабағындағы музыкалық іс-әрекет түрлері мен оқыту әдістемесі
Музыкалық ырғақты қимылдар
Балалар музыка студиясы, балалар музыка мектебі, өнер мектебі олардың ерекшеліктері мен айырмашылығы
Музыкалық білім беру педагогикасының маңызы және педагог музыканттың әдіснамалық мәдениеті
Пәндер