Белсенді оқу



Орта білім мазмұнын жаңарту шеңберінде бастауыш сынып пəндері бойынша педагог кадрлардың біліктілігін арттыру курсының білім беру бағдарламасы
Тиімді оқыту және оқу
Тиімді оқыту мен оқудың сипаттамалары
Белсенді оқу
Оқу ортасы

Жұптық жұмыс Тиімді оқыту мен оқу тәсілдері қандай?
Тәсілдер туралы идеяларды талқылау;
Тәсілдерді сынып суреттерімен салыстыру;
Өз сыныбында қолданылатын тәсілдердің мысалдары туралы ойлану.

Тиімді оқу мен оқытудың кейбір тәсілдері
Жұпта жұмыс істей отырып, мына суреттермен үлестірме материалда келтірілген тәсілдерді сәйкестендіріңіз.
Б
Ә
A
В

Тиімді оқу мен оқытудың кейбір тәсілдері
Жұпта жұмыс істей отырып, мына суреттермен үлестірме материалда келтірілген тәсілдерді сәйкестендіріңіздер.
G
Ғ
Г
Д
Е

1. Белсенді оқу
Өз тәжірибесінің негізінде үйрену:
оқушыларға эксперимент жасап, мәнін ұғынып, түсінік қалыптастыруға мүмкіндік береді;
жаңа білімді бұған дейінгі біліммен байланыстырады;
қателіктер бізге өзімізді тексеріп, түсінігімізді жетілдіруге жол ашады;
нәтижесі - терең білім;
көзқарасты өзгертеді.
F суреті

Құрылымдалған топтық жұмыс:
тұлғааралық қарым-қатынас дағдыларын жетілдіреді;
ақпарат алу және жоғары деңгейлі ойлау дағдыларын жетілдіреді;
тиімді дербестікті дамытады - «біз бірлесіп табысқа жетеміз»;
оқушылар арасындағы тосқауылдарды жояды.
2. Бірлескен оқу
Ә суреті

Әр оқушының оқудағы қажеттіліктерін қанағаттандыру:
түсінік пен дағдылар тереңдейді;
өзіне деген сенімі мен оқуға деген уәжі артады;
оқушыларға идеяларды тереңірек түсінуге көмектесе отырып, шығармашылыққа ынталандырады;
барлық оқушылар үшін тиімді;
барлық оқушылардан күтілетін нәтижені арттыра алады.
3. Саралау
Е суреті

4. Пәнаралық байланыс
Пәндердің арасында байланыс орнату:
білім беру бағдарламасының аясын кеңейтіп, теңестіреді;
тереңірек білім алуға мүмкіндік береді;
көптеген дағдыларды қалыптастырады;
түсінік пен дағдыларды дамытуға көмектесе алады;
оқудың анағұрлым саналы меңгерілуіне көмектеседі;
оқуға деген уәжді арттыра алады.
Б суреті

уәжді және өзін-өзі бағалау деңгейін арттырады;
оқыту үдерісіне бағыт береді;
оқушылардың өз жұмысын жақсартуына мүмкіндік береді;
оқушылардың барынша тиімді оқу жолдарын түсінуіне көмектеседі
5. Оқушылардың танымдық қажеттіліктерін қанағаттандыру
A суреті

Оқушылардың тапсырмаларды өзара талқылауы:
оқушылардың көбірек үлес қосуына мүмкіндік береді;
оқушылардың бір-біріне білім мен дағдыларды үйретуіне жетелейді;
тақырыпты терең түсінуіне жол ашады;
оқушылардың өз үлгерімі туралы ойланып, әрі қарай не істеу керектігі туралы шешім қабылдауына мүмкіндік береді;
тапсырманы күрделендіріп, оқушылардың уәжін арттырады.
6. Оқу әңгімелері
В суреті

Технологияларды пайдалану:
белсенді оқудың қызықты тәсілдерін ұсына алады;
уәжді арттыра алады;
зерттеу жүргізу, қарым-қатынас жасау, ынтымақтастық орнату және тапсырмаларды тиімді іске асыру үшін қолданылады;
оқушылардың ақпарат іздеп, өз тәсілдерін табуына мүмкіндік бере отырып, олардың өз үлесін қосуына септігін тигізеді;
сыныптан тыс өз бетінше білім алуға мүмкіндік береді.
7. Электронды оқу және жаңа технологияларды пайдалану
Д суреті

8. Модельдеу
Іске асып жатқан ойлау үдерістерін түсіндіре отырып мысал ұсыну:
оқушыларды бір мезгілде пән мазмұны туралы ойлануға және сарапшы ретінде әрекет етуге жетелейді;
оқушылардың өз бетінше жұмыс істеуіне көбірек мүмкіндік беріп, тапсырманы кезеңдерге бөледі;
үдеріс туралы ойланып, рефлексия жасауға ынталандырады.
Г суреті

Жұп болып талқылау
Осы тәсілдерді қолдану үдерісі мен сіздің мектебіңізде қазір қалыптасқан жағдайдың арасында қандай ортақ белгілер/ айырмашылықтар бар?
Бүкіл топпен талқылау
Бұл тәсілдердің қазіргі кезде сіздің мектебіңізде қолданылатын әдістермен қандай ұқсастығы/ айырмашылықтары бар?
Осы тәсілдерді іске асыруда қандай қиындықтар туындауы мүмкін?
Оларды қалай шешуге болады?
Notes: 1-күнді түйіндеу

Белсенді оқу әдістері
Белсенді оқу үдерісіне қатысу;
Белсенді оқудың не екенін түсіну;
Өзінің педагогикалық қызметіне белсенді оқу қағидаттарын енгізу;
Оқытудың жай ғана жаттығуларды орындауға емес, мақсатқа жетуге бағытталуы қажеттігін түсіну.

Түрлі оқу стратегиялары = оқушылардың білімдерін, дағдыларын және түсініктерін дамытуға арналған орта
Мен естимін, бірақ Мен ұмытамын!
Мен көремін және Мен есімде сақтаймын
Мен өзім істеймін, сондықтан Мен түсінемін!
Белсенді оқу дегеніміз не?

Іс-әрекет арқылы оқу
КӨҢІЛДІ оқу!
Белсенді оқу дегеніміз…

Құлақ
Көз
Дауыс
Тері арқылы сезіну
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
Ақпарат алу
Оқуда қолдану
Сезім органдарын оқу үшін пайдалану
Notes: ОҚУ ПИРАМИДАСЫ
Оқушылардың есте сақтау қабілеттерінің орташа көрсеткіштері.
ЛЕКЦИЯ, ОҚУ, АУДИО-ВИЗУАЛЬДЫ АҚПАРАТ, КӨРСЕТУ, ТАЛҚЫЛАУ, ПРАКТИКА, БАСҚАЛАРДЫ ОҚЫТУ.
Құлақ, көз, дауыс, түйсіктер.
Оқуды қолдану. Ақпарат алу.

Топтық пікірталас
Белсенді оқушы қандай болады?
Суретте белсенді оқушыға тән негізгі қасиеттер мен сипаттамаларды көрсетіңіз.
Бүкіл топқа таныстыру
Белсенді оқушы

Белсенді мұғалім қандай болады?
Белсенді мұғалім

Белсенді мұғалім: Белсенді оқу қағидаттары (1)
Алға ілгерілеуді жандандыру:
Оқу мақсаттарын қайталау;
Әртүрлі жаттығуларды ұсыну;
Дағдыларды шынықтыру;
Бұған дейінгі біліміне негіздеу.

Белсенді мұғалім: Белсенді оқу қағидаттары (2)
Оқуды қолдау:
Білімге құштарлықты
ояту;
Сұрақ қою;
Эксперимент жасау;
Ұсыныс жасау;
Ойлап шығару;
Оқу стильдерін үйрету.

Ресурстарға келесі сипаттар тән екеніне көз жеткізіңіз:
Ұйымдастырылған;
Қолжетімді;
Бірлесіп қолдануға қолайлы;
Бәріне таныс;
Әзірленген;
Жүйелі қолданылады;
Уақыт өте келе күрделенеді;
Сапасы жақсы.
Белсенді мұғалім: Белсенді оқу қағидаттары (3)

Оқу үдерісінде белсенді оқу әдістерін қолдану
Өзінің педагогикалық тәжірибесіне белсенді оқу қағидаттарын енгізу;
Оқытудың жай ғана жаттығуларды орындауға емес, мақсатқа жетуге бағытталуы қажеттігін түсіну.
Жеке жұмыс
Сіз өзіңіз өткізген табысты жаттығу туралы ойлаңыз.
Шағын топтардағы жұмыс
Өз жаттығуыңыз туралы айтып беріңіз. Белсенді оқу аспектілерін жазыңыздар.
Бүкіл топпен жұмыс
Белсенді оқудың үздік үлгілерімен алмасу.
Оларды табысты оқуға айналдыратын не?

Сыныптағы жұмысты саралаудың ең кең таралған жеті тәсілі:
Тапсырма;
Ресурстар;
Жылдамдық;
Нәтиже;
Диалог және қолдау;
Бағалау;
Топтасу
Үлестірме материалға қараңыз. Осы әрекеттерден сіз қайсыларын қолдандыңыз?
Әр тәсіл туралы сіз не ойлайсыз?
Оқыту тәжірибесіндегі саралау
Диалог
Саралау дегеніміз не?
Біз оны тәжірибеде қалай жүзеге асырамыз?
Тапсырмаларды саралауға мысалдар келтіріңіз.
Әріптесіңізбен идеяларыңызды талқылаңыз.

Нәтиже арқылы саралау
Тапсырма арқылы саралау
Ресурс және қолдау көрсету арқылы саралау
Саралау түрлері
Оқыту тәжірибесіндегі саралау

Талқылау:
Сабақта сараланған тапсырмалар қолданудың маңызы қандай?
Сіз өз тәжірибеңізде саралауды қалайша барынша тиімді пайдалана аласыз?
Сіз:
жоспарлау кезінде оқушының бұрынғы тәжірибесі мен үлгерімін қаншалықты ескересіз?
оқушыларға түрлі деңгейлерге қол жеткізуге мүмкіндік беретініңізге қаншалықты сенімдісіз?
сіз оқушының қабілетіне сәйкес қосымша мүмкіндік, балама тапсырмалар мен қолда бар қажетті ресурстарды қалай пайдаланасыз?
Оқыту тәжірибесіндегі саралау
Саралап оқыту әрбір оқушының жеке қажеттіліктеріне сәйкес тапсырма мен нұсқауларды, материал мен әдіс-тәсілдерді іріктеп қолдану үдерісі, оқушыларды оқуға ынталандыруға, шығармашылық және сын тұрғысынан ойлау дағдыларын дамытуға септігін тигізеді

Ықтимал себептері
Оқудағы олқылықтарды анықтау үшін;
Оқушылардың ойларын бағыттау үшін;
Бағалау үшін;
Келесі сұрақтарға түрткі болу үшін;
Тақырыпты қайта қарау үшін;
Қызығушылықты немесе білуге құмарлықты ояту үшін;
Күрделендіру үшін;
Сұрақ-жауап пен сын тұрғысынан ойлауды модельдеу үшін;
Түсінуге көмектесу үшін;
Бағамдау үшін.
Біз не үшін сұрақ қоямыз?
Тиімді оқыту және оқу

Жабық сұрақтар “иә”/“жоқ” деп қана жауап беруді қажет етеді. Олар пайдалы болуы мүмкін, бірақ сөйлеу мен ойлауды жетілдірмейді.
Мысалы, Мыс магниттеле ме?
Ашық сұрақтар оқу үдерісін бәрінен тиімді жақсартады. Олар сөйлеу мен ойлауды жетілдіреді.
Мысалы, Қандай металдар магниттеледі?
Тиімді сұрақтар қандай болады?
Жақсы сұрақ дегеніміз не?

Тиімді сұрақтар қандай болады?
Жалпылама ашық сұрақтар
Біз … қалай істей аламыз?
Сен қалай …?
Егер …, не болады?
Маған … туралы айтып бере аласың ба?
Сен … туралы не ойлайсың?
Сыныпта сұрақ қою үшін осы сөйлем құрылымдарын пайдалануға болады.

Сұрақты теріс айналдырыңыз.
Нақты қайталауды талап ететін сұрақты қоюдың орнына, оны теріс айналдырыңыз, мысалы:
Мыс металл ма?
деген сұрақ
Неліктен мыс металл болып табылады?
… деген сұраққа айналады…
Тиімді сұрақтар қандай болады?
?

X және Y
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz