Сабақтан кейінгі талқылау



Lesson Study әдісін мектептерде қолдану
Тошия Чичибу,
Жапонияның білім саласындағы ғылыми зерттеулер институтының бас ғылыми қызметкері
chichibu@niechr. go. jp

Lesson study/зерттеу сабағы
Зертеу сабағы қарапайым идея болып табылады. Егер сіз оқытуды жақсартқыңыз келсе, онда басқа мұғалімдермен бірге жұмыс істеу-жоспарлау, бақылау және сабақ бойынша ой жүгіртудің қаншалықты маңызды екені анық емес пе?
(Lewis, 2002)

Глоссарий
Lesson Study: сабақтың сапасын жақсарту үдерісі - сабақты жоспарлау, сабақтың жоспарын талқылау, өткізілген сабақты зерттеу, сабақтан кейін талқылау
Сабақты зерттеу: сабақты Lesson Study аясында зерттеу
Сабақтан соң талқылау: бақылаушылардың бақылау нәтижесімен бір-бірімен алмасу мақсатында талқылау жүргізу немесе сабақты жақсарту үшін жаңа идеяларды ойлап шығару

Оқытуды жақсарту

Lesson Study әдісі
Notes: В типовой японской школе Lesson study проводится несколько раз в год.
В ходе Lesson Study один из учителей добровольно вызывается отвечать за урок-исследование и написание плана урока примерно за месяц до его проведения.
Затем учитель представляет свой план урока на собрании учителей, преподающих один и тот же предмет или работающих в одной и той же возрастной группе. После обсуждения учитель вносит изменения в план урока.
В некоторых случаях цикл обсуждений и внесения изменений в план повторяется несколько раз.
В отдельных случаях учитель может обратиться к наблюдателю из школьной администрации за помощью в улучшении плана урока.
В ходе урока-исследования учитель проводит урок в своем классе, используя улучшенный план урока.
Учителя школы, среди которых есть учителя того же класса или предмета, наблюдают за уроком.
Когда урок-исследование заканчивается, инструктор и наблюдатели обсуждают его.
Иногда внешние советники, такие как наблюдатели из школьной администрации или университетские профессора присоединяются к обсуждению по просьбе учителей и дают советы.

Қандай айырмашылықтар?
Ашық сабақ
Lesson study
Бақылау
Өз еркімен
Міндетті түрдегі әр жылдық жоспар
Сабақтың жоспары
Жаттығулар/Тапсырмалар
Жаттығулар/тапсырмалар және жауаптар
Көзқарас
Мұғалімге көңіл бөлінеді
Оқушыға көңіл бөлінеді
Сабақтан кейінгі талқылау
Сабақты бағалау
Өзін дамыту

1 қадам: команданың құрылуы
Біз қанша уақыт кездесуіміз қажет?
Кездесулерімізде қалай жазба жүргізуіміз керек?
Біз нені басшылыққа алуымыз керек?
Сабаққа қатысушылардың келісімі қажет пе?

Ұсынымдар Өзіңізге басты сұрақтарды қойыңыз?
Команда 3-6 мұғалімнен тұрады.
Команда кездеспес бұрын, сабақты зерттеу нұскауын оның әр мүшесі қарап шығуы керек
Бірінші жиналыста кім жазба жүргізетінін анықтап, тағы басқа да рольдерді үлестіріп беру керек. Сабақ басталмас бұрын 2 ден 6 кездесуге дейін болуы керек
Қатысушылардан алған мәліметтерді қолдану үшін рұқсат сұраңыз.

Мектеп басшыларының дайындығы
Ашық сабақ
Lesson study
Өз еркімен
Міндетті, жылдық жоспарға сай

Мектепті басқару жүйесі

Lesson Study әдісі бойынша жүргізу графигі
Ашық сабақты жүргізуге жауапты
Ашық сабақты жүргізу күні
Сабақты ң жоспарын талкылау күні
сент
окт
нояб
дек
янв
фев
мар
апр
май

Дүйс
Сейс
Сәр
Бейс
Жұма
1
математика
2
Жаратылыстану
3
Химия
4
Мектептегі түскі ас
5
6
Сабақ кестесі
LS бойынша оқыту мектепте аптаның белгілі бір уақытында өтеді .
LS ға байлынысты жиналыстар мен жұмыстар үшін сабақ кестесінде бос орындар бар .

2 қадам:оқытудың мақсатын құру
Оқыту мақсаты мен оқу мақсаты бірдей ма?
Мақсат қоя білу нәтижеге қалай әсер етеді?
Мақсат тек ақадемиялық білімге ғана жұмылдырылады ма?

Өзіңізге басты сұрақтарды қойыңыз
Сабақ қандай тақырыпқа негізделеді? Неге сол тақырыпты таңдадыңыз?
Сабақта қандай даму мақсаттары (дағды, қабілеттілік, сезім) алға қойылған?
Қандай нақты оқыту мақсатын жоспарлайсыз? Жоспарда оқушылар сабақтың нәтижесінде нені біліп/нені істей алатынын жазу.
Ұсынымдар

3 қадам: Сабақты жоспарлау
Зерттеу сабағы оқыту әдісі мен стратегияны жазып коюы керек пе?
Қандай стратегиялар оқушылардың ой өрісін нақты көрсете алады?
Болып кеткен сабақты қолдануға болады ма ?
Сабақтың жоспары қаншалықты толық болуы керек?

5 класс Жапониядағы математика сабағы
Сабақтың тақырыбы: “Ондық сандардың көбейтілуі”
Сабақтың мақсаты
Бүтін сандардың көбейтілуі мен бөлінуін түсіне отырып, ондық сандардың көбейтілуі мен бөлінуін меңгеру.
Материалдар
Сүтке арналған қағаз пакеттері

Сабақтың кезеңі/Уақыт
Оқушыларға арнылған жаттығулар мен тапсырмалар
Кіріспе
Оқушыларға 6 сүт пакетін көрсетіңіз
Тақтаға негізгі сұрақты жазып қойыңыз
“6 сүт пакеті 0. 3 литрден тұрады. Жалпы қанша сүт бар”
Негізгі тапсырма 1
(10мин)
Сұрақ“Осы есепті қалай шешуді ойлан”
Болжамданған шешу жолдары
・біз қосуды қолдана аламыз
0. 3+0. 3+0. 3+0. 3+0. 3+0. 3=
・Біз көбейтуді қолдана аламыз
0. 3×6
Сұрақ “Неге 0. 3×6?”
Болжамданған жауап
・Бір бірлікте (бір пакеттегі сүт) × (пакеттегі) бірлік сандар

Сабақтың кезеңі/Уақыт
Оқушыларға арналған жаттығулар мен тапсырмалар
Сұрақ “Есеп шығарудың сендер бұрын үйренгеннен қандай айырмашылығы бар?”
Оқушының жауабы
・ондық сандарды қодану
Негізгі тапсырма 2
(10мин)
Сұрақ ”Сендер 0. 3×6? ны қалай шығарасыңдар” Жеке ойланыңдар
Болжамданған идея
・0. 3 бұл 0. 1 3 реттен
3×6 = 18
0. 1 ×18=1. 8
・0. 3×10=3
3×6 = 18
18÷10 = 1. 8
Мұғалім барлық идеяларды тексеріп шығуы тиіс)

Сабақ кезеңі/Уақыт
Оқушыларға арнылған жаттығулар мен тапсырмалар
Негізгі тапсырма 3
(15мин)
идеялармен алмасу
Өз идеясын анық жеткізе алу
Идеяларды бір бірімен талқылау
Қорытынды
(5мин)
Сабақтың қорытындысын шығарамыз:
0. 3 білдіреді 0. 1 3 реттен
3×6 = 18
18, білдіреді 0. 1 18 реттен
Сондықтан жауап 1. 8
Оқулықтан практикалық есептер

Өзіңізге басты сұрақтарды қойыңыз
Сабақта қандай стратегиялар мен оқу материалдарын қолданады? Нәтижесі қандай болады?
Оқушының жұмысын, оның ойын қалай анықтай аламыз?
Стратегиялар қандай жолдармен оқушыларға оқудың мақсатына жетуге көмектеседі? Оқушылардың сұрақтар мен тапсырмаларға берген жауаптарын бақылаңыз.
Ұсынымдар

4 қадам: зерттеу жоспары
Қандай қосымша дәлелдемелерді жинауға болады?
Сырттан бақылаушыларды шақыру керек пе, олай болса олар не істеуі керек?
Оқушылардың үлгерімін бағалау үшін тесттер беру керек пе(алдын және кейін) ?

Өзіңізге басты сұрақтарды қойыңыз
Оқушыларды бақылағанда сіздің жоспарыңыз қандай?
Бақылаудың қандай стратегияларын қолданасыз (мысалы, жазбалар, координациялық сұрақтар, бақылау- тексеру) ?
Қандай ой өрістегі және қандай тәртіптегі оқушыларға көңіл бөлесіз?
Қандай қосымша дәлелдемелерді жинайсыз (мысалы, оқушылардың жазба жұмыстары, оқу мақсатына сай олардың нәтижелілігі) ?
Ұсынымдар

Сабақты зерттеу барысындағы бақылауда
Бақылау барысында неге көңіл бөлетініңізді алдын ала келісіңіз
Бақылаушылардың көңілін аудару үшін бірнеше негізгі оқушыларды таңдап алуға болады
Әр оқушы қалай үйреніп жатқанын бақылау керек
Барлық оқушыларды бақылау үшін тұрып тұрған жөн
Бақылау нәтижелерімен пікір алмасу үшін бақылауды өзіңіз істейтін буындағы әріптестеріңізбен өткізген жөн

5 қадам: Оқыту және бақылау
Мұғалімнің «терісі қалың болу керек», бұны қалай істеуге болады?
Бақылаушылардың қатысуы оқушылардың үлгеріміне теріс әсер бермеуі керек
Команда мүшелері бірге сабақ жүргізе алады ма?
Мұғалім оқыту барысында сабаққа өзгертулер енгізе алады ма?

Өзіңізге басты сұрақтарды қойыңыз
Өзіңіз хабардар болған формаға қол қойғаныңызға көз жеткізіңіз.
Сабақтың көшірмесін, оқу материалдарын және бақылаушыларға арналған нұсқауды әкеліп, таратып беріңіз.
Ұсынымдар

Сабақтан кейінгі талқылау
Ашық сабақ
Lesson study
Сабақтың бағасы
Өзін өзі дамыту

Дискуссия немесе диалог
Дискуссия
Диалог
Мақсат: қорытындыға келу
Мақсат: әріптестердің ойын түсіну
Логикалық және сыни тұрғыдан ойлау дағдылары
Тыңдай алу және ести алу
Өз пікірлерін жеткізбейді
Өз пікірлерін жеткізеді
Басқа қатысушылар қарсыластар болады
Басқа қатысушылар қарсыластар болмайды
P. Senge (П. Синдж) ұйымның дамуы туралы идея енгізген танымал адам. (“The Fifth Discipline”(1990) «Пятая дисциплина») .

Сабақты талқылау қалай өтеді?
Талқылаудың мақсаты:
Әр мұғалімнің көрегенділігінің артуы
Барлық қатысушылардың сабаққа байланысты терең кері байлынысы
Мұғалімнің сабағына немесе іс әрекеттеріне баға қоймау
Құралдар
Стикерлер (шамамен 5×7мм, 10 парақ әр қатысушыға)
Постерлер (шамамен 80 см×100 см)
Маркерлер (түрлі түсті)

Талқылау кезеңі (үлгі)
2 мин
5-6 мұғалімнен тұратын топ құрыңыз
Топтың көмекшісін атаңыз
5 мин
Ойларыңызды стикерлерге жазып алыңыз
3 мин
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz