Тапсырма арқылы саралау деңгейлік тапсырма




Презентация қосу
«Назарбаев Зияткерлік мектептері» дербес білім беру ұйымының филиалы
«Білім беру бағдарламалары орталығы»

«Қазақ тілі» оқу бағдарламасы

Астана 2019, қаңтар
МАҚСАТ – КҮТІЛЕТІН НӘТИЖЕ

Ашық Мақсатқа Тәжірибе
алаң бірге жету алмасу
МЫҚТЫ ТРЕНЕР

Дескриптор
Р/с Аты-жөні Сөйлеу Сөз, сөз Пікір
стилін тіркестерін дәлдігі
сақтау орынды
қолдану

Сөйлеуге уәж жасау, әңгімеге тарту.
4.1.3.1 сұхбаттасының жасын, жай-күйін ескере отырып, белгілі бір тақырып аясында сөйлеу мәдениетін сақтап,
диалогке қатысу
Ұзақ мерзімді Тілдік нормалардың қолданысы Өнер
жоспар 3.4.2.2 тәуелдік жалғауларының қолданысын білу Атақты
3-тоқсан 3.4.2.3 сөйлемнен сөз таптарын (зат есім, сын есім, сан есім, етістік) табу тұлғалар
3.4.2.4* негізгі, туынды зат есім/сын есім/етістікті анықтау
3.4.2.5 болымды және болымсыз етістіктердің айырмашылығын анықтау
3.4.2.6 есептік және реттік сан есімдердің айырмашылығын анықтау
Тыңдалым-айтылым Жазылым
Оқылым
3.1.1.1 тыңдаған материал бойынша тірек 3.2.3.1 мәтін мазмұны бойынша пікір 3.3.1.1* жоспар, сызбаны қолдана отырып, тірек сөздер
сөздерді белгілеу, ашық және жабық білдіруге бағытталған сұрақтар құрастыру арқылы әңгімелеу мәтінін, салыстыра сипаттау мәтінін,
сұрақтарға жауап беру және жауап беру көмекші сөздер арқылы пайымдау мәтінін құрап жазу

3.1.2.1* мәтіннің тақырыбы мен берілген 3.2.4.1 өз бетінше мәтіннің тақырыбын 3.3.2.1 өзіндік іс-әрекеті баяндалған күнделік,
суреттер, фото, диаграмма бойынша және мұғалімнің көмегімен негізгі ойды өмірбаян, хабарландыру жазу
мәтіннің мазмұнын болжау анықтау
3.3.3.1* оқыған, тыңдаған және аудиовизуалды
3.2.5.1* берілген тақырып, сұрақ бойынша материалдар бойынша мұғалімнің көмегімен жоспар
3.1.3.1 түрлі жағдаяттағы (қоғамдық
түрлі дереккөздерден (мәтін, сөздік, құрып, мазмұндама жазу
ортада) қатысымдық әрекеттерде өз сөзін
жүйелі түрде жоспарлап, сөйлеу сызба, кесте, карта) алған ақпараттарда
кездесетін жаңа сөздердің мағынасын 3.3.4.1* мұғалімнің көмегімен сызба, график, кесте,
мәдениетін сақтап, диалогке қатысу фотосуреттермен мәтін (хат, шақыру, нұсқаулық)
сөздіктер арқылы ашу, жүйелеу,
мағлұматтардың маңызды тұстарын құрастыру/ компьютерде теру
3.1.4.1 тірек сөздер мен жоспарды
пайдалана отырып, берілген тақырып анықтау 3.3.5.1 жіберілген пунктуациялық, орфографиялық,
бойынша әңгіме құрау 3.2.6.1 мұғалімнің көмегімен ұқсас грамматикалық және стилистикалық қателерді
тақырыпта берілген мәтін түрлерін, стилін мұғалімнің көмегімен тауып, түзету
3.1.5.1 аудио-бейнежазба мазмұны (көркем мәтін, ғылыми-танымдық мәтін,
бойынша айтылған өзгенің пікіріне жанрын салыстырып, ұқсастықтары мен 3.3.6.1 кең жолды дәптерде бас әріп пен кіші әріптің
(келісу, келіспеу себебін) өз көзқарасын айырмашылықтарын табу биіктігі мен мөлшерін сақтап көлбеу, үзбей және
білдіру біркелкі жазу, жазу қарқынын жеделдету
Сабақ мақсатын белгілеу

Тыңдалым Оқылым
айтылым Оқылым

Тілдік Тілдік
нормалардың Жазылым
нормалардың
қолданысы қолданысы
Тілдік
нормалар
дың
Жазылым қолданы
Жазылым
сы

3.2.5.1* берілген тақырып, сұрақ бойынша түрлі
3.1.1.1 тыңдаған материал бойынша тірек 3.2.4.1 өз бетінше мәтіннің тақырыбын және дереккөздерден (мәтін, сөздік, сызба, кесте,
сөздерді белгілеу, ашық және жабық мұғалімнің көмегімен негізгі ойды анықтау; карта) алған ақпараттарда кездесетін жаңа
сұрақтарға жауап беру; 3.4.2.4* негізгі, туынды зат есім/сын сөздердің мағынасын сөздіктер арқылы ашу,
3.4.2.3 сөйлемнен сөз таптарын (зат есім, есім/етістікті анықтау; жүйелеу, мағлұматтардың маңызды тұстарын
сын есім, сан есім, етістік) табу; 3.3.4.1* мұғалімнің көмегімен сызба, анықтау;
3.3.5.1 жіберілген пунктуациялық, график, кесте, фотосуреттермен мәтін (хат,
3.3.2.1 өзіндік іс-әрекеті баяндалған күнделік,
орфографиялық, грамматикалық және шақыру, нұсқаулық) құрастыру/
стилистикалық қателерді мұғалімнің компьютерде теру өмірбаян, хабарландыру жазу;
көмегімен тауып, түзету 3.4.2.5 болымды және болымсыз етістіктердің
3.6 К А Л Л И Г Р А Ф И Я Л Ы Қ Н О Р М А Л А Р айырмашылығын
Д Ы С А Қ Танықтау АУ
3.5 Қ А Т Е Н І Т А Б У Ж Ә Н Е Т Ү З Е Т У
І кезең. (Ө) 1 минут ішінде сабақ мақсатын белгілеп жазыңыз. Сабақ санын
анықтау.
ІІ кезең. (Т) 1-2 нұсқада отырған оқушылардан топ құру. Өзара идея алмасу, сабақ
санын толықтыру. Сабақ санын анықтап, белгілеу.
(Ж) Өзара жұмыстарын тексеру. Ұсыныстарды белгілеу.
(Т, Қ) Сабақтарды топтастыру.
(МК,Ұ) Таныстыру. «2+1» талқылау.
Р/с Сабақ мақсаты Идея қосу
ОҚУ ҮДЕРІСІНДЕ НЕЛІКТЕН САРАЛАУДЫ ҚОЛДАНУ
КЕРЕК?

?

? ?

САРАЛАУ

? ?

? ?
Оқу үдерісінде саралау тәсілдемесі неліктен
қолданылады?
Оқушылардың:
• - дайындық дейгейі;
• - оқуға деген ынтасы;
• - қабылдауы, түрлі тәсілдер мен операцияларды игеру мүмкіндіктерінің деңгейі;
• - қабілеті;
• - жұмыс қарқыны;
• - өзін-өзі тексеру деңгейінің әртүрлі болуына байланысты олардың жас
ерекшеліктері мен психологиялық-физиологиялық мүмкіндіктерін ескере отырып,
білім алуына қолайлы жағдай мен тиімді әдіс-тәсілдерді қолдану
Саралау түрлері
1.Тапсырма
2.Нәтиже
3.Жұмыс қарқыны
4.Қолдау
5.Ресурстар
6.Топтау
7.Ақпарат
8.Рөл
9.Диолог/сұрақтарды пайдалану
10.Үй жұмысы
Назар аударыңыз

• Оқушылардың оқу мақсаттарына қол жеткізу нәтижелерін үнемі
бақылап, әр сабақтан соң және тақырыпты оқу барысында
диагностика жүргізуді қажет етеді.
• Тапсырмаларды саралауды жоспарлаған кезде оқушының
жақын даму аймағын, интеллект түрін есепке алу өте
маңызды.
Тапсырма арқылы саралау
деңгейлік тапсырма

2.4.2.4 - зат есімнің жалпы және жалқы түрлерін ажырату, жалқы есімнің
жазылу емлесін сақтау
3.4.2.4 * негізгі, туынды зат есім/сын есім/етістікті анықтау
А. Мәтіннен жалпы және жалқы есімдерді тауып, кестеге жаз
Мәтіндегі жалпы есімдер арасынан негізгі зат есімді анықта

Жалпы Жалқы есім
есім (кісі есімі, жер-су
атауы, жануарларға
қойылған ат)
В. Көп нүктенің орнына тиісті жалпы және жалқы есімдерді толықтырып
жаз.
... суы арнасынан тасып жатыр. Атам ... шатақ мінезін көрсетпесе екен деп тілеп отыр. Иә ... тасыса ешкімге
де оңай болмайды.
2-сынып
С. Кестеге жалқы есім түрлерінен 5 мысал жаз. Әр қатардағы бір жалқы есімді
қатыстырып, сөйлем құрастырып жаз.
Адам аттары
Жер-су атаулары
Жануарларға қойылған
атаулар

3-сынып
Кестеге 5 негізгі және туынды зат есімдер жаз. 3 сөйлем құрастырып жаз

Негізгі зат есім Туынды зат есім
Бас,... Бастық, ...
Ән,... Әнші, ...
Ас,... Асхана, ...
2.2.3.1 - мәтін мазмұнын анықтауға бағытталған сұрақтар
құрастыру және жауап беру

А. Үлгіге қарап, мәтін бойынша сұрақтар құрастыру. Қойылған
сұрақтың жауабын мәтіннен табу.

В. Кім? қашан? қандай? сұрақтарын қолданып, мәтін бойынша
сұраулы сөйлем құрастыру. Қойылған сұрақтарға жауап беру.

С. Неліктен? не себепті? сұрақтарын қолданып, мәтін бойынша
сұраулы сөйлем құрастыру. Өз жауабын мәтінге сүйеніп негіздеу
3.2.3.1 мәтін мазмұны бойынша пікір білдіруге бағытталған
сұрақтар құрастыру және жауап беру
А. Үлгіге қарап, мәтін бойынша пікір білдіруге арналған
сұрақтар құрастыру. Қойылған сұраққа жауап беру.

В. Неліктен? Қалай ойлайсың? Сен ... пікірмен келісесің бе? ...
саған ұнады ма? мәтін бойынша сұраулы сөйлем құрастыру.
Қойылған сұрақтарға жауап беру.

С. Мәтін мазмұны бойынша өзгенің пікірін білуге бағытталған
сұраулы сөйлем құрастыру. Өз жауабын мәтінге сүйеніп
негіздеу.
Топтау арқылы саралау

Оқушылар Жұппен Топпен сұрақтарын Топтар өзара
жеке 2 сұрақ ой бөлісіп, талқылап, сұрақтар қояды.
құрастырады ұтымды 2 сұрақты Қойылған сұрақтарға
(30 сек- 1 мин) 2 сұрақты таңдайды, жауап береді.
белгілейді жетілдіреді
(1-1,5 мин) (1-2 мин)
ҮШТІК ЖҰМЫСЫ

1. Қолдаушы
2. Орындаушы
3. Қорғаушы-сыншы
Жұмыс қарқыны бойынша саралау

2.4.2.5* - дара және күрделі зат есім /сын есім/сан есім/ етістікті анықтау
Тапсырманың көлемі арқылы
А. Берілген мәтіннен дара және күрделі сын есімдерді теріп жазу
В. Берілген мәтіннен дара және күрделі сын есімдерді теріп жазу.
Үш сын есімнің антонимін табу.
С. Берілген мәтіннен дара және күрделі сын есімдерді теріп жазу.
Үш сын есімнің антонимін табу. Бір сын есімнің синонимін табу.
3.4.2.6 есептік және реттік сан есімдердің айырмашылығын
анықтау

А. Берілген мәтіннен есептік және реттік сан есімдерді теріп
жазу.
В. Берілген мәтіннен есептік және реттік сан есімдерді теріп
жазу. Реттік сан есімдерді сөз құрамына талдау.
С. Берілген мәтіннен есептік және реттік сан есімдерді теріп
жазу. Реттік сан есімдерді сөз құрамына талдау. Реттік сан
есімдермен тіркескен сөздерді тап.
Күтілетін нәтиже бойынша саралау
3.3.3.1* оқыған, тыңдаған және аудиовизуалды материалдар бойынша
мұғалімнің көмегімен жоспар құрып, мазмұндама жазу;

А. Оқыған материал негізінде бірлесе құрастырған жоспар бойынша тірек
сөздерді қолданып жай сөйлемдер құрастырып, мәтіннің мазмұнын жаза
алады;

В. Оқыған материал негізінде бірлесе құрастырған жоспар бойынша
абзацтарды сақтап, мазмұнын жаза алады;

С. Оқыған материал негізінде бірлесе құрастырған жоспар бойынша көркем
сөздерді қолданып, мазмұнын толық жаза алады
Шығармашылық деңгей бойынша саралау

«Бірлесіп жазу» әдісі
3.3.3.1* - оқыған, тыңдаған және аудиовизуалды материалдар
бойынша мұғалімнің қолдауымен жоспар құрып, мазмұндама жазу
А – мәтіннің соңғы бөлімінің мазмұнын жазу
В – мәтіннің соңғы бөлімінің мазмұнына өзгеріс енгізе отырып жазу
С – мәтіннің соңғы бөлімінің мазмұнын өз ойымен жалғастырып
аяқтап жазу
«Қазақ тілі» пәні бойынша жазба жұмыстарының көлемі*

Жазылым
Сынып Сөздік Мазмұндама
Диктант Шығарма
диктант мәтін көлемі
2 5-7 сөз 25-30 сөз 40-60 сөз 25-35 сөз
3 9-12 сөз 35-50 сөз 60-80 сөз 35-55 сөз
4 12-15 сөз 55-70 сөз 80-100 сөз 55-70 сөз

* Бастауыш білім беру деңгейінің 2-4-сыныптарына арналған "Қазақ тілі" пәнінен үлгілік оқу бағдарламасы (оқыту қазақ тілінде)
ҚР Білім және ғылым министрінің 2018 жылғы 10 мамырдағы № 199 бұйрығына 12-қосымша
Оқушыларды өзара тексеру мәдениетін сақтауға дағдыландыру

шанқобыз – қате жазылған сөздің астын сызу, жол жиегіне «/» белгісін салу; шаңқобыз
шанқобыс – сөздің астын сызып, «//» 2 қате бар деген белгіні салу;
шанқобыз – қате жіберілген әріпті белгілеп көрсету;
қате кездеспеген жағдайда – «+» белгісін салу.

Назар аударыңыз!
Оқушыны қатені анықтауға, түрлі пікірді қабылдауға үйрету.
Оқушы өз қатесін табуына және оны түзетуіне қолдау көрсетіңіз.
Әрбір оқушыға қатесіз жазуды үйренуге мүмкіндік беретін оқу
шаңқобыз
ортасын жүйелі ұйымдастырыңыз.
Оқушыларды белсенді жұмыс істеуге ынталандырыңыз.
Қолдау
Оқушылардың тапсырманы өз бетінше орындау қабілетін
дамытудың бастапқы деңгейінде қолданылатын саралау түрі:
үлгі;
көмекші сұрақтар;
тірек-сызбалар;
сөздік жұмысы
жұмыс жоспары;
оқу әрекетінің алгоритмі;
нұсқаулық;
жадынамалар;
анықтамалық материалдар
Жүгіру диктанты Атақты тұлғалар
3.3.5.1; 3.3.6.1

Әл-Фараби Отырарда туды.
Бала кезінен кітапты көп оқыды.
Ән айтқанды, күй тартқанды
жақсы көрді. Ол ғалымдардың
көптеген еңбектерін оқыды.
Музыка, математика, логика
мен медицинадан ғылыми еңбектер
жазды. Ол – ұлы ғалым.

НЗМ ДББҰ, 3-сынып «Қазақ тілі»
оқулығынан, 2018 ж.

(Ө) Қатені табу мақсатында өз жұмысын
мұқият, буынға бөліп оқып шығу.
(Ө, Қ) Мәтінге қарап отырып, өз жұмысын
Назар аударыңыз қайта тексеру.
1. Әр топтан бір оқушы жүгіріп барып, мәтіндегі алғашқы сөйлемді
есіне сақтайды. Топқа келеді де оқушыларға айтып отырып бірге жазады. Дескриптор
2. Одан әрі оқушылар кезектесіп, осы әрекетті қайталайды. - пунктуациялық қателерді анықтайды;
3. Мәтіндегі сөйлем саны топ оқушыларының санынан кем болмасын. - грамматикалық қателерді анықтайды;
4. Өз жұмысын тексеруге, өзара мәтінмен сәйкестендіріп тексеруге уақыт - орфографиялық қателерді анықтайды;
бөлінеді. - әріптердің байланысын сақтап жазады.
5. Қатемен жұмыс ұйымдастырылады. Сөздік дәптерін құрастыру.
Шығармашылық жазуға дайындық жұмысы –
«еркін жазу»
3.3.3.1

(Ө) Әл-Фараби туралы білетін ақпаратыңды жаз.
(Ө, Қ) Қанша сөйлем, сөз жаздың? Жұмысыңды қатені
анықтау мақсатында буынға бөліп оқы.
(Т) Идеямен бөлісу, ақпарат алмасу. Жұмысын
таныстыру.
Дескриптор
- оқыған, тыңдаған материалдар бойынша білген
ақпаратын қысқаша жаза алады;
- сөйлемдегі сөзөдердің орын тәртібін сақтайды.

Назар аударыңыз
Оқушылардың дәптердегі жұмысын тексеру барысында жіберілген қателердің классификациясын жасауға
дағдыланыңыз.
«Бағытталған жазуды» ұйымдастыруда классификацияны басшылыққа алыңыз. Қате түрін оқушылар
меңгергенше , жүйелі жұмысты жалғастырыңыз.
Қате түрлеріне қатысты жадынама құрастырыңыз, ережелерді еске түсіріңіз. Сауатты жазуға қолдау көрсететін
орта ұйымдастырыңыз.
Қатесіз жазуға арналған жадынама
1. Оқу әрекетіне ынта қою.
2. Мәтіндерді (ертегілер, әңгімелер, өлеңдер, мысалдар, т.б.) көп оқу.
3. Күн сайын дауыстап оқу.
4. Терме жазу (мәтіннен деректерді тауып, көшіру).
5. Жатқа жазу (өлең жолдарын, дәйексөздерді, абзацты есте сақтап жазу).
6. Жұпта жазуға дайындалу.
7. Қатені анықтау (орфографиялық сөздік қолдану).
8. Өзі қате жіберген сөздерден сөздік құрастыру.
9. Қате жібермеу үшін ережені еске түсіру.
10. Мәтін оқып отырғанда өзің қателік жіберген сөздерді белгілеуге дағдылан.
Ақпарат

Көлемі әртүрлі
мәтін
график
аудиожазба
бейнежазба

Ортақ тапсырма орындайды
Рөлдер

•Топ көшбасшы
• Баяндаушы
•Уақытты бақылаушы
• Бағалаушы
Жазушы
Диалог/сұрақтарды пайдалану

Дайын сөйлеу құрылымдарын ұсыну
Жалпы диалог құрастыру
Салыстыру және салғастыру
Үй жұмысы

Оқушыларға әртүрлі үй тапсырмалары беріледі, ал жекелеген
оқушыларға сыныпта бастаған жұмысты аяқтау үшін қосымша
уақыт қажет етілуі мүмкін.
Айтарлықтай қабілетті балаларға толық зерттеу жүргізу үшін
тақырыптың күрделі аспектілері немесе түрлі тапсырма беруге
болады.
Рефлексия
Бүгінгі сессиядан қанжығаңызға не Әріптестеріңізден не ілдіңіз? Ұсыныс, тілегіңіз
байладыңыз?
ИДЕЯЛАР АЛАҢЫ
nis_okulyk http://store.nis.edu.kz/
http://smk.edu.kz

Қажетті оқу-әдістемелік кешендер
мен сабақ жоспарларын, санды
білім беру ресурстарын таба
аласыздар!

Оқулықтар

Ұқсас жұмыстар
Қағаз ақша
Сабақтың Сфералық айналар
Шартты операторлармен танысу
Паскаль тіліндегі басқару операторлары туралы
Паскаль тіліндегі басқару операторлары.9 сынып
Оқу үдерісін Саралап оқыту тәсілдерін қолдану ұйымдастырудағы педагогикалық әдіс - тәсілдер
Саралау әдістері
Сұрақтар түрі
Тізбектелген сабақтар топтамасының орта мерзімдік жоспары
Саралау тәсілдері тапсырма
Пәндер