Бақылау әдістері




Презентация қосу
Кәсіби білім берудегі білім мен білікті
бақылау және бағалау
Жоспар:
1. Білім, білік және дағдының бақылау
2. Білімді бақылау принциптері
3. Бақылау әдістері
Білім, білік және дағдыны бақылау – оқу
процесінің ең маңызды элементтерінің бірі.
Оқу процесінде білім, білік және дағдыны
бақылау бірқатар функцияларды атқарады -
бақылау, оқыту, дамытушылық,
тәрбиелеушілік және әдістемелік.
Педагогикалық бақылаудың
функциялары

бақылау
функциясы оқыту функциясы

дамытушы тәрбиелеуші
функция функция

әдістемелік функция
Бақылау функциясы: бақылау
көрсеткіштері оқу нәтижесін талдау
үшін басты себебі болып табылады.
Бақылау мәлеметтері білім алушының
іс-әрекет бағасын және нәтижесін
қарастырып қана қоймай және де
барлық білім беру мекемесінің оқу-
тәрбиелік жұмысының жағдайын
талдайды.
Оқыту функциясы: бақылау тапсырмаларын
орындауда алынған білім нақтылау, толықтыру,
түсіну арқылы қайталау және шоғырландыру
жүзеге асырылады.
Бақылау оқу іс-әрекетін ұтымды
ұйымдастыруға үйретеді.
Дамытушы функция: бақылау
білімалушының тұлғалық, оның танымдық
қабілеттерінің дамуы үшін үлкен мүмкіндіктер
береді. Кез келген бақылау формасы адамнан
жұмысқа жоғары назарын, жадының, ойлауын,
қиялын, бар білімін жүйелеп салыстыра алуын
талап етеді.
Тәрбиелеуші функция: студентке өздік
ұйымдасуға көмектесіп, өз бойындағы күшті
және әлсіз жақтарын анықтауға көмектесу.
Студент білімін бақылауда тәрбиелік функция
дұрыс ұйымдастырылса, оның білімге
дегенсезімдік, бағалаушылыққатынасын
арттырады.
Әдістемелік функция: мұнда бақылау тек
білімалушыны ғана емес, педагогты да үйретіп,
оған өз қателіктерін көруге мүмкіндік бере
отыра, оқытудың тиімді түрін таңдауға
көмектеседі.
бастапқы ағымдық

Бақылау
түрлері

қорытынды аралық
Бастапқы (диагностикалық) бақылау
білім беру процесін табысты басқару үшін қажет.
Білімалушының бастапқы даярлық деңгейін
анықтауға мүмкіндік береді, соның негізінде оқу
материалының рұқсат етілген күрделілігін
бағыттайды. Бастапқы бақылаудың талданған
деректері оқытушыға оқыту әдістемесіне,
дидактикалық материалдарға және т.б.
өзгерістер енгізуге мүмкіндік береді.
Ағымдық бақылау оқу материалын
меңгеру барысы мен сапасы жөнінде
үздіксіз ақпарат алуға, оқу процесіне
жедел түрде өзгерістер енгізуге мүмкіндік
береді.
Ағымдық тексеру – бұл тексеру емес,
бұл оқыту, өйткені ол оқу материалын
қайталау, шоғырландыру және талдаумен
байланысты.
Аралық (мезгілдік) бақылау пән бойынша
(тарау, тақырып, модуль және т.б.)
үйренушілердің оқу материалын қандай
деңгейде меңгергендігін анықтауға мүмкіндік
береді. Әдетте оны семестрде 1-2 рет өткізеді.
Аралық бақылау түрлері: коллоквиум,
бақылау тапсырмалары, реферат, сызба
жұмыстар, бақылау жұмыстары. Онда ағымдық
бақылау мәліметтері де ескеріледі.
Қорытынды бақылау пәндер тізімі немесе
белгілі бір оқу пәні бойынша білімнің
қорытынды нәтижелерін анықтайды.
Қорытынды бақылау – біріктірмелі. Ол
курстан курсқа ауыстыруда және семестрлік
емтихан, мемлекеттік емтихан, дипломдық
жобаны қорғауда және т.б. жүзеге асырылады.
Ба әд
қ іст
ы ер
ла і
у
Ауызша бақылау әдістері
• сұрау, (жеке дара, топтық, аралас); сызу,
картаны оқу дағдыларын бақылау.

Жазбаша бақылау әдістері
• мазмұндама, шығарма, реферат.

Практикалық бақылау әдістері
• эксперименттік есептерді шешу, банкте,
шеберханаларда жұмыс және т.б., тәжірибе
және зерттеу жүргізу.
Оқыту нәтижесін тексеру әдісінің бір түрі – тест.
Тест ерекше формалы тапсырмалар жүйесі,
білім, икемділік, дағды деңгейін сапалы бағалап,
біртіндеп күрделенген мазмұнды анықтауға
мүмкіндік береді.
Ғылыми негізде дұрыс құрастырылған тест
тапсырмалары студент бойындағы қабылданған
білім мен іскерлік динамикасын дұрыс межелеп,
оның сандық деңгейін анықтауға мүмкіндік
береді.
ТЕСТ ТАЛАПТАРЫ
Тест сенімділігі ол ұқсас жағдайларда бірнеше
рет сол нәтижелерді көрсетеді.
Тест жарамдылығы тест құраушының өлшегісі
келетін нақты білімнің меңгеру деңгейін
анықтайды және өлшейді.
Тест шыңайлылығы өлшеуде білімалушының
білім, білік және дағдылары жөнінде нақты және
толық мәлімет беретін құралдар қолданылады.
ТЕСТ ТҮРЛЕРІ

1-ші түрі ұғымдар, фактілер, заңдар,
теориялық білімді тексереді – оларды есте
сақтап және жаңгырта алуын талап етеді. Бұл
жерде репродуктивті жауап қажет.
2-ші түрі алынған білім негізінде ойлау
әрекетін жасау білігін тексереді. Ол негізінен
типтік есептерді шығару болып табылады.
3-ші түрі оқып үйренгенге өздігінен сыни баға
беру білігін тексеруді жорамалдайды.
4-ші түрі алынған мәлімет негізінде жаңа
нақты жағдайларды шешу білігін тексеруге
арналағн тапсырмалар.
Бақылауды ұйымдастыру
формалары

Фронтальды Жеке дара
Өзін-өзі бақылау

Аралас Бағдарламаларды
Топтық қолдану

Есептік құралдар Есептік құралдарсыз
Бағалау – студенттердің қолынан не
келетіндігін (білім, білік, дағды, машық,
құзырлылық) айқындау.
Бағалау – студенттердің білімін қалайша әрі
қарай дамытып, олардың алдағы білім игеру
әрекеттерінің деңгейін қалайша жақсартуға
болатындығын білу, жоспарлау және
студенттерді соған ынталандыру

Ұқсас жұмыстар
Зерттеудің теориялық және эмпирикалық әдістері
Ішінара бақылау
Оқыту әдістері ( СӨЖ )
Педагогикалық зерттеу әдістері
Оқу әдістері жәні құралжабдықтары
Ғылыми - педагогикалық зерттеу әдістері
Арнайы педагогика мен арнайы психологияның теориялық және әдіснамалық негіздері
ПСИХОЛОГИЯНЫҢ ЗЕРТТЕУ ӘДІСТЕРІ - ПСИХОЛОГИЯДА
Теориялық әдіс Эмпирикалық әдіс
Психодиагностикалық инструменттердің классификациясы
Пәндер