МЕДИЦИНАЛЫҚ СҰХБАТ, ОНЫҢ ҚҰРЫЛЫМЫ




Презентация қосу
ТАҚЫРЫБЫ: МЕДИЦИНАЛЫҚ СҰХБАТ,
ОНЫҢ ҚҰРЫЛЫМЫ. ЕМДЕЛУШІНІ СҰРАУ.
Сауалнама – медицинадағы ең қарапайым процедуралардың бірі
болып саналады. Ең басты мақсат клиникалық маңызы бар
мағлұматтармен алмасу, медицина қызметкері мен науқас арасында
одақ құру.
Медицина қызметкерлері медициналық қарау кезінде пациенттің
эмоциональды жағдайын білу үшін жол табуға ұмтылады.
Интервью – ауызша сөйлесу нәтижесінде ақпарат алудың амалы. Интервью
байқау әдісі секілді ертеден келе жатқан әдіс.

Интервью 2 түрлі мағлұматтар береді.
Біріншіден, науқастың сөйлеу мәнерін, жүріс-тұрысын, мимикаларын, бейтаныс
адамдармен қатынасын байқауға болады.
Екіншіден, интервью кезінде науқастың өмірі жайлы мағлұматтар алуға болады.
Интервью
құрылу
дәрежесіне
қарай

Стандарттан- Жартылай
Стандарттан-
дырылған немесе стандарттандыр-
дырылмаған
формальды ылмаған немесе
немесе бос
интервью фокустелген
интервью

Мұндай интервьюді
Мұндай интервьюде
Бұл интервьюде жасаған кезде
медициналық қызметкер
сұрақтардың құрылуы медициналық қызметкер
жалпы жоспарға сүйене
және олардың нәтижесі стандарттарға негіздей
отырып, жағдайға
алдын ала анықталады. отырып, басқа да керек
байланысты сұрақтар
сұрақтар қоя алады.
қояды.
Интервью
зерттеу
дәрежесіне
қарай

Алдын ала
жүргізілетін Қадағалау
Негізгі
интервью интервью
интервью

Күдікті нәтижелерді
Жағымды зерттеулер Негізгі мәлімет
тексерген кезде
кезінде қолданылады жинау кезеңінде
қолданылады
қолданылады

Бұл интервьюде медициналық
Индивидуаль- қызметкер мен науқас қана
ды интервью қатысады.
Қатысушылар
санына қарай
Екі адамнан көп тұлғалар
Топталған қатысады.
Интервьюдің негізгі фазалары
Сұхбаттасудың функциялары:

●Диагностикалық
●Терапевтік
Олар бірге параллельді түрде жүзеге асуы керек, себебі тек үйлесу жағдайында ғана
медициналық мақсатына жетеді.

Сұхбаттың принциптеріне келесілер
жатады:

●қойылған сауалдарға медициналық қызметкердің жасаған тұжырымы
дәл, ашық, сәйкес және түсінікті болуы;
●бірізділік және адекватты (логикаға сәйкес), біркелкі болуы;
●алынған мәліметті тексеру мүмкіншілігі болуы.
Алматы қаласының КГП на ПХВ «Высший
денсаулық сақтау Басқармасы медицинский колледж»
ШЖҚ КМК Управления
«Жоғары медициналық здравоохранения города
колледж» Алматы

ТАҚЫРЫБЫ: НАУҚАС ПСИХИКАСЫНЫҢ
ЕРЕКШЕЛІКТЕРІ. ДЕРТТІҢ ІШКІ БЕЙНЕСІ.

Орындаған: Садыкова Мадина Каиргельдыевна
Тексерген: Илиясова Асельхан Адамбеккызы
Ең алдымен, науқас өз сырқатын субъективті бағалауы маңызды рөль атқарады.
Науқастың өз ауруына субъективті қатынасын «аурудың ішкі бейнесі» немесе
«дерттің ішкі бейнесі» деп аталады. Науқаста өз дертінің ішкі көрінісі ауырлық
және жағымсыз сезімнің пайда болу механизміне, оның болашақтағы дамуына,
дерті туралы уайымдауына қарай және эмоциональдық әсері нәтижесінде
қалыптасады. Дерттің объективті ауырлығы қандайда бір асқынудан кейінгі
өлімнен, аурудың дамуы нәтижесінде пайда болатын мүгедектік және аурудың
созылмалы түрге ауысуы сырқаттың ішкі көрінісінің қалыптасуына әкелетін бірден-
бір фактор болып табылады. Науқастың дертіне деген субъективті көзқарасы
көптеген факторлардың әсерінен қалыптасады. Олар екі топқа бөледі:
Жекеше-конститутционалдық факторларға келесілер жатады:
●жынысы
●жасы
●мамандығы

Индивидуальді психологиялық факторлар:
● темперамент қасиеттеріне
● мінезінің ерекшеліктеріне
Жынысы. Науқастың жынысы
сырқатқа деген субъективті
қатынасқа және оған деген
көзқарастың қалыптасуынв әсер
етеді. Науқастың жынысына
байланысты әйел адамдар ер
кісілерге қарағанда ауырсыну
сезімін, дене қозғалысының
шектелуін төзімділікпен көтереді.
Батыс елдердегі көзқарас бойынша
босану кезіндегі ауырсыну сезімі,
адам баласына берілетін ең бір
қатты ауырсыну сезімі болып
табылады. Осының нәтижесінде
ауырсыну сезіміне төзу қабілеті
табиғи қалыптасқан. Ер адам әйел
адамдарға қарағанда эмоционалдық
ауырлықты нашар көтереді. Әсіресе
бұл бірнеше айлар бойы қимылы
шектеліп жататын науқастары бар,
травматология бөлімшесінде айқын
аңғарылады.
Жас шамасы. Сырқатқа субъективті әсердің қалыптасуына науқастың жас
шамасы да ықпал етеді. әр бір жас шамасында дерттің өз ауырлық дәрежесі
болады, сондықтан ауырлық дәрежесін әлеуметтік психологиялық және
ауырлығына байланысты топтауға болады. Жас балалардың, жасөспірімдердің
өздерінің сыртқы әлпетінің өзгеретін дерттеріне шыдауы, оны көтеруі, оған
төзімділігі аса қиындықтар тудырады. Себебі, жастар үшін түрінің сымбатты
болуы қасиеттер жүйесінің негізі болып табылады.
Үлкен жастағы науқастар созылмалы және мүгедектікке әкелетін сырқаттарға ,
ауыр психологиялық жауап қайтарады. Қарт адамдарға өлімге әкелетін сырқаттар
ауыр тиеді. Инфаркт,инсульт, онкологиялық аурулар қарт адамдарға еңбекке
қабілеттілігінің төмендететінен емес, өлімге әкелі мүмкін екендігіне қорқыныш
әкеледі.
Мамандығы. Орта жастағы адамдар
сырқаттың ауырлығын, оның болашақ
өміріне, еңбекке қабілеттілігіне кері әсерін
тигізетін белгілеріне қарай бағалайды.
Науқасқа қандайда бір мүшенің
зақымдануын білу маңызды болады.
Темперамент еркешеліктері. Темперамент – индивидтің психикалық жүйесінің,
психикалық үдерістер мен жағдайының ырғағы, қарқыны,ритмнің динамикалық
ерекшеліктерімен сипатталады. Темперамент типтеріне байланысты ауырсыну
табалдырығы сангвеник пен флегматиктерге қарағанда холериктермен
меланхоликтерде төмендеу болады.
Мінездің ерекшеліктері. Сырқатқа деген субъективті жауап беру науқастың
отбасындағы тәрбиесіне, соның ішінде ауыру сезіміне төзімділік, шыдамдылық,
жас баланың денсаулық параметрлеріндегі иерархиялық қасиеттеріне
байланысты.
Ауру тұлғасының ауруға психологиялық реакциясының негізінде дерт туралы өз
көрінісі, білімі пайда болуын – аурудың ішкі бейнесі дейді. Бұл – науқастың өз
дертіне өз басының қатынасы,реакциясы, жауабы.

Адамның ішкі бейнесіне келесі факторлар әсер етеді:
-қолайсыз жағдай;
-науқастың өз денсаулығын өзі бағалау, ауруын қабылдап, өз рөлін атқаруы;
ауруға (дертке) реакциясы;
-ауру себептерін білу;
-әлеуметтік жағдайына байланысты дертке әр түрлі реакция беруі.

Науқастың ауруына байланысты барлық сезінулері, уайымдары, көріністері –
аурудың ішкі бейнесі деп аталады.

Ұқсас жұмыстар
Медициналық сұхбат үлгілері
Сапалық зерттеудің мәліметтерінің нәтижелерін рәсімдеу
Медициналық деонтология
Отбасы тәрбиесі
Әлеуметтанулық зерттеулер
Оқушының психологиялық ерекшелігі
Жоғары мектеп психологиясының пәні, міндеттері және құрылымы
ЖОҒАРЫ МЕКТЕП ПСИХОЛОГИЯСЫ
Тәрбиедегі жаңашылдық
Мұғалім әрекетінің кезектілігі
Пәндер