Мемлекет түсінігі




Презентация қосу
Мемлекет түсінігі.
Мемлекеттің шығу тарихы.
Мемлекет түсінігі

Мемлекеттің шығу теориялары

Мемлекеттің пайда болуы

Мемлекет белгілері

Мемлекеттің нысаны

Мемлекет қызметтері
Мемлекет - белгілі бір аумаққа иелік етіп, сол жердегі халықтың еркін дамуына
мүмкіндік беретін, қоғам табиғатынан туындайтын ортақ істерді атқаруға қажетті
басқарудың жоғарғы дәрежеде ұйымдасқан жүйесі, саяси билік ұйымы. Егемендікке,
заңдастырылған зорлықты пайдалануға монополияға ие және қоғамды басқаруды
арнайы механизмдер (аппарат) арқылы жүзеге асыратын қоғамдағы саяси билікті
ұйымдастырудың ерекше түрі, саяси жүйенің орталық институты.
ТЕОЛОГИЯЛЫҚ ТЕОРИЯ

Құдайды тану ғылымы. Өкілі: Фомо Аквинский,Лютор.

ПАТРИАЛХАЛДЫҚ ТЕОРИЯ

Мемлекет және құқық отбасында шыққан.

ШАРТ ТЕОРИЯСЫ

Алғаш рет Франция және Америкада пайда болды. Мемлекет пен құқық келісім шарт негізінде
пайда болған. Өкілдері: Жан Марк Руссо. Мақсаты: мемлекет, билік қоғамға бағыну, қызмет жасау
керек.

КҮШТЕУ ТЕОРИЯСЫ

Мемлекет және құқық күш жұмсаған нәтижесінде бір тайпа басқа тайпаны жаулап алып жаңа
мемлекет құрады. Өкілдері:Дюринк,Кауский. Мақсаты: халықты мемлекетке бағындыру.
МАРКСТІК НЕ ТАПТЫҚ ТЕОРИЯ

Мемлекет және құқық қоғамда еңбек бөлінісінің, отбасының, жеке меншіктің жеке бір біріне
қарама қайшы таптардың бөлінуі негізінде пайда болды.Өкілдері: Карл Маркс, Ленин, Энгельс.

ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ ТЕОРИЯ

Мемлекет және құқықтың пайда болуы адамның санасына байланысты. Өкілдері: Тард,Фрезер.

ОРГАНИКАЛЫҚ ТЕОРИЯ

Өкілдері: Платон,Спенсер.
Мемлекеттің пайда болуына әр түрлі табиғи орта мен әлеуметтік жағдай әсер етеді, сондықтан да белгілі
бір аумақтағы мемлекеттің қалыптасу барысы әр түрлі болады. Ол мемлекет туралы әр түрлі ілімдердің
пайда болуынан көрінеді. Ең алғашқы мемлекеттер адам санының белгілі бір табиғи ортаға қарама-
қайшы келе бастауынан ұйымдасуда, шаруашылық жүргізуде өзгерістер жасауға мәжбүр болғандықтан
пайда болса, кейіннен осы мемлекеттердің өздері басы бірікпей жатқан көршілеріне қысым жасауынан
көрші аумақтарда да қорғану мақсатында адамдар бірлестігі мемлекет пайда болды. Кейіннен сыртқы
күштерден сақтанып, қауіп нәтижесінде біріккен топтар қауіп нәтижесінде жойылған кезде қайта
ыдырағысы келеді. Бірақ шаруашылықты бірлесіп жүргізудің аз уақыт болса да пайдалы екенін көрген
сол аумақтағы мүдделі адамдар олардың қайта ыдырауына қарсы болады. Осы кезде жаңа ұйымдасқан
топты басқару қиындай бастағандықтан діни көзқарастарды қалыптастыру арқылы басқаруды
жеңілдетуге көп күш салынды. Сыртқы күштердің қысымы кей жағдайда басы бірікпей жатқан елдің
бірігуіне әсер етсе, кей жағдайда ыдырап кетуіне әсер етеді.
Мемлекеттің белгілері

мемлекеттің орталық және жергілікті билік органдары жүйесі болады, оған заңды,
атқарушы және сот органдары, әскер, полиция жатады;

мемлекеттің тұрғындары әкімшілік-аумақтық бірлестіктерге (облыс,аудан) бөлінеді;

мемлекеттің шекарасы анық белгіленген аумағы болады;

мемлекеттің ең маңызды белгісі- оның өзге мемлекеттерден тәуелсіздігі, егемендігі;

мемлекет әскерді полицияны, сотты, басқа мемлекеттік мекемелердеқызмет істейтін
шенеуніктерді ұстау үшін салық жинайды;

мемлекет заңдар және басқа нормативтік- құқықтық актілер шығарады, солардың
көмегімен қоғамда тәртіп орнатады;
Мемлекеттің нысаны

МЕМЛЕКЕТТІҢ ӘКІМШІЛІК
01 БАСҚАРУ НЫСАНЫ 02 ҚҰРЫЛЫМ НЫСАНЫ 03 ҚҰРЫЛЫМ НЫСАНЫ
Монархия Республикалық басқару

Монархия (гр. μοναρχία біртұтас билік) абсолюттік және Республикалық басқару парламенттік және президенттік болып
конституциялық болып екіге бөлінеді. Абсолюттік монархия екіге бөлінеді. Парламенттік жүйесі бар елдерде парламенттегі
мұраланған тақ иесінің (монархтың) ешқандай заңдармен орындардың көпшілігін сайлауда жеңіп алған партия немесе
шектелусіз, өз қалауынша дара билік жүргізуі. Шыңғыс хан және партиялар коалициясы премьер-министр басқарады. Үкімет өзі
оның ұрпақтары билеген Қыпшақ мемлекеттері, XVIII ғасырдың жасап парламент бекіткен бағдарлама бойынша жұмыс
соңындағы буржуазиялық революцияға дейінгі Людовиктер істейді,парламентке есеп береді. Парламент жетекші рөл атқарады,
басқарып келген Франция осы абсолюттік монархияға мысал. қажет десе, басқарушы үкіметті қызметтен кетіре алады.
Конституциялық монархия- атадан балаға мұра боп қалған билік Парламент заңдарды ұсынады және олырды қабылдайды.
иесінің мемлекеттің сайланып қойылатын басқару органдарымен Премьер-министр де парламенттің қарауына заңдар ұсынады. Сот
біте қайнасып, демократиялық ұстанымдармен үйлесім тауып билігі тек заңдарға сүйеніп жүзеге асырылады. Парламенттік
басқаруы. Мысалы: қазіргі Англия, Жапония. республикалық басқаруға Италия, Алманияны жатқызуға болады.
Президенттік жүйеде президентті және парламентті халық
сайлайды, заңды билік пен атқарушы билік арақатынасы өзгереді,
ел президенті мемлекеттің де, үкіметтің де басшылығын өз қолына
алады. Президенттік басқару үлгісі ретінде АҚШ-ты келтіруге
болады
Унитарлы Федерация Конфедерация
Унитарлық(лат. unitas біртұтас,) Федерация (лат. foederatio одақ, Конфедерация (лат. confederatіo – одақ,
құрылыста саяси билік бір орталыққа бірлестік) белгілі бір саяси тәуелсіздігі бірлестік) – мемлекеттік құрылым
бағынады, мемлекет ішінде өз алдына бар, бірнеше мемлекеттік формасы, бұл ретте Конфедерация
бөлек басқа құрылымға жол құрылымдардың бірігіп одақтық жаңа бір құрушы мемлекеттер өздерінің
мемлекетті құруы.Федерация мен оған тәуелсіздігін толығымен сақтап қалады,
берілмейді. Оның территориясы,
кіретін субъектілердің міндеттері әрқайсысының өзіндік мемлекеттік билік
конституциясы бір болады.Мемлекеттік
арасындағы айырмашылықтар жүйесі және басқару органдары болады;
биліктің жоғары органдар жүйесі,
жалпымемлекеттік конституциямен арнайы бірлескен органдар тек белгілі бір
азаматтығы ортақ. Мысалы, Италия,
реттеледі. Әр субъектінің өзінің жоғарғы (әскери, сыртқы саяси, т.б.) мақсаттағы
Франция, Қазақстан т.б.
билеу(заң шығарушы, атқарушы, сот іс-әрекеттерді үйлестіріп отыру үшін
органдары болады). Мысалы: АҚШ, жасалады. Конфедерацияға мүше
Алмания, Малайзия, т.б.жатады. елдердің бәріне бірдей ортақ заң
шығарушы орган, ортақ азаматтылық,
территория, әскери күштер, салық жүйесі
болмайды. Осындай егемен елдер
одағына мүше әрбір мемлекет өкілдері
Конфедерация органдарын құрады, олар
қабылдаған шешімдер одақтас
мемлекеттердің үкіметтері және заң
шығарушы органдарының келісімі мен
бекітуі арқылы жүзеге асады.
Мемлекет мынадай қызметтерді атқарады: шаруашылық жүргізу
(меншік) мәселелерін реттеу(бөлу), жер бөлу, алым-салық жүйесін
белгілеу, адамдардың құқықтық жағдайын белгілеу,қорғанысты
қамтамасыз ету, тағы басқа мемлекет саяси ұйымдардың ішіндегі
ерекше күрделісі және қуаттысы бола отырып, бүкіл қоғамды
қамтып, сол қоғам атынан оның ішінде де, сыртында да өкілдік етіп,
сол қоғам үшін қызмет ететін саяси ұйым.

Ұқсас жұмыстар
ДІНДІ ЗЕРТТЕУДІҢ ТЕОЛОГИЯЛЫҚ ЖӘНЕ ЗАЙЫРЛЫ ТӘСІЛДЕРІ
Қазақстан құқықтық мемлекет
Критериалды бағалау
Құқықтық қатынастың субъектілері
Қазақстан Республикасының конституциялық құқығының негіздері
Құқықтың пайда болуы және қалыптасу жолдары туралы
Геометрия бөлімінің бөлімшелері
МЕМЛЕКЕТ ЖӘНЕ ҚҰҚЫҚ ТЕОРИЯСЫ
Азаматтық құқық қағидаттары
Қоршаған ортаны қорғау туралы заңдарды бұзғаны үшін жауаптылық
Пәндер