МЕКТЕП ОҚУ ТЕЛІМДЕРІНДЕ АЛМА БАҒЫН ӨСІРУ




Презентация қосу
МЕКТЕП ОҚУ ТЕЛІМДЕРІНДЕ
АЛМА БАҒЫН ӨСІРУ

ОРЫНДАҒАН:ХОЖАМКУЛОВА КАМАЖАЙ
Б-17-3
Мектеп оқу- тәжірибе телімінде жеміс-жидек бақтары
үшін орын таңдау, топырақты құнарландыру,
суландыру жүйелерін таңдау, дақыл түрін, сорт және
телітушіні сұрыптау, оларды орналастыру, отырғызу
үшін арнайы жоба жасау қажет. Бақ отырғызу бақ
шаруашылығындағы ең күрделі процесс, оның
құрамына бірінен соң бірі орындалатын үш кезең
кіреді.
1. Орын таңдау және бақ аумағын
ұйымдастыру.
• 2. Көшеттерді отырғызар алдында
топырақты дайындау.
• 3. Бақ ағаштарын отырғызу.
Жеміс ағаштарын отырғызар алдында олардың биологиялық
ерекшеліктерімен, жете танысып, топыраққа деген талғамын алдын- ала
оқып білулері қажет. Яғни:

-Алма ағашы — терең, қалыпты ылғалды, жақсы тегістелген топырақта
жақсы өседі.

-Алмұрт – топырақты алмаға қарағанда көп талғайды, ылғал мен
жылудың жетіспеушілігіне шыдамсыз.

-Шие-биік жерде өсіп, топырақ құнарлығын талғамайды, құрғақшылыққа
төзімді.

-Алхоры- жылу мен ылғал сүйгіш-ауа құрғақшылығынан көп зиян шегеді,
ылғалды, құнарлы, сазды топырақта жақсы жеміс береді.
• -Өрік- терең борпылдақ топырақпен биік жерде жақсы өнім береді, ал
ауыр ылғалы көп топырақты көтере алмайды, т.б.
Мектеп оқу-тәжірибе телімдеріне егілетін жеміс ағаштарының
сорттарын таңдау өсірілетін бақтың типіне байланысты,
өйткені интенсивті, супер интенсивті бақтарға тез пісетін,
жүйелі түрде мол өнім беретін, тыңайтқыш пен суаруға бейім,
күрделі қырқу мен көп қол еңбегін қажет етпейтін сорттар
қажет. Сонымен қатар мектеп бақтарына негізінен алма мен
алмұрттың 2-3 жазғы және 3-4 қысқа сорттарын, ал оның беті
биіктеу бөлігіне шие мен өрік отырғызған дұрыс.
Мектеп оқу-тәжірибе телімдерінде отырғызылатын
бақтың схемасын жасағанда, оларды әр квадраттарға
бөліп отырғызуды жоспарлау қажет. Әр квадратарға бір
ғана дақыл орналастырылады, онда әр түрлі мерзімде
пісетін сорттардың ( жазғы және қысқы ) түрлерін
орналастыруға болмайды. Әр бір квадраттарға
жемістерінің пісу мерзімі бір мезгілге сай келетін
сорттар орналасуы қажет.
Бақтарды мектептің айналасында шамамен 1-2 гектар
жерге орналастыруға болады, жер бедерін, баққа ық
болатын өсімдіктерді, жолдарды, квадраттардың
мөлшерін, пішінін схемаға кіргізіп көрсетеді, ең қолайлы
пішін тік бұрышты, оның қысқа жағы ұзын жағынан 2-3
есе қысқа ( 2:1) болуы қажет. Баққа күн сәулесі жақсы
түсіп тұруы үшін егілген ағаштар қатарын солтүстіктен
оңтүстікке қарай орналастырып, су өздігінен ағып соңына
дейін жету үшін егіс ылдилығы 0,003-0,0050 яғни 100
метрге 30-50 см еңіс болуы жақсы деп есептеледі.
Мектеп бақтарында жеміс ағаштарын көбінесе шаршылы
және шахматты жүйе үлгісімен отырғызады. Шаршылы
жүйеде қатар аралықтың екі қатардағы ағаштардың
арақашықтығымен бірдей болады (8×8 ). Шахматты-
( үшбұрышты) жүйені қолданғанда ағаштар тең бүйірлі
үшбұрыштардың бұрыштарына отырғызады, бірақ бұл
жүйеде бақтарды күтуде механикаландыру әдісін қолдану
қиын болады. Жеміс ағаштарын мектеп маңайында
орналастырғанда оларға ық болатын ағаштарды
орырғызудың маңызы зор.
Назарларыңызға
рахмет

Ұқсас жұмыстар
Мектеп телімдерінде тәжірбие қою әдістемесінің негізгі элементі
Мектеп оқу - тәжірибе телімдерінде жүргізілетін тәжірибе жұмыстары
Мектеп телімдерінде оқу тәжірибе жұмыстарын ұйымдастыру және ландшафтық дизайн
Жеміс жидектер өндірісі
Жоғары жарық өткізгіштігі
WORD PAD мәтіндік редакторы жайлы
Е дыбысы мен әрпі
Алма жеміс
Ағаштар және оның пайдасы
Білім беру мекемелерінің аумағын көгалдандыру
Пәндер